4 Sayfadan 2. İlkİlk 1234 SonSon
Toplam 34 sonuçtan 11 ile 20 arası gösteriliyor
  1. #11
    Alıntı windrosee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. sorunda da bozulmaz diye biliyorum

    inşallah öyledir bazen abdestten sonra birden burnumdan o şey geliyooo





  2. #12
    Alıntı YARAMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bilgisi olan lütfen paylaşsın.bu durumlar karşısında insan tereddütte kalıyor.lütfen cevap verin

    1.namaz abdesti aldıktan sonra burnumuzdan sümük gelmesi abdesti bozzarmı ?
    2.namaz abdesti aldıktan sonra cinsel organımızı yada göğüsümüzü görmek dokunmak değil sadece gözle görmek bozarmı ?
    3.namaz abdesti aldıktan sonra saçımız açık dua okuyabilirmiyiz?bi erkek saçımızı açık görürse abdestimiz bozulurmu?
    4.güsül abdesti aldıktan sonra namaz kılabilirmiyiz.yoksa illa namaz abdestide almamız gerekirmi ?
    vallaha benim bildiğim abdestte burnumuzu temizlerken kan gelirse bazolur sadece sümük çıkması bozmaz ama sümükte kan olursa bozar

    mahrem biyeri görmek ne orucu nede abdesti bozmaz
    bu konuda fıkıh kitaplarında cinsel organı görmek abdesti bozar diye bir kaide yazmıyor
    yani cinsel organı görmek abdesti bozmaz

    bir erkek senin saçını görsede abdestin bozulmaz çünki abdesti bozan kaideler belirtilmiştir

    gusül abdesti ile namaz kılınır ancak bir mesele var
    gusül abdesti alınırken şuna dikkat edilmeli
    gusül abdesti esnasında normal namaz abdestini bozan bir şey olmamalı
    mesela gusl alırken birazcık yel salsak yani gazımızı salsak

    abdesti bozan şeyler

    167- Aşağıdaki hallerin her biri abdesti bozar:

    1) Önden ve arkadan kan, irin, meni, sidik, gaita (necaset) gibi bir pisliğin veya herhangi bir sıvının çıkması, abdest ve gusulde yıkanması farz olan yere kadar taşmasa bile, abdesti bozar.

    2) Arka taraftan yel çıkması.

    3) Ağızdan ve burundan, ön ile arkadan başka herhangi bir organdan sıvı halinde kan çıkması. Şöyle ki: Akıcı bir halde ağızdan çıkan kan, tükürükten fazla veya ona eşit ise, abdesti bozar, değilse, bozmaz. Bu renginden anlaşılır. Diğer yerlerden çıkan kan ise, çıkış yerinden yanlarına taşınca abdesti bozar. İğne ucu gibi çıkıp da yerinde kalan kan damlası abdeste engel olmaz. El veya parmak ile silinmesi de zarar vermez. Yaradan çıkan irin ve sarı sular da hüküm bakımından aynıdır.

    Vücuttaki kabarcıklardan çıkan saf su da, sahih görüşe göre, kan hükmündedir. Diğer bir görüşe göre böyle bir suyun çıkması abdesti bozmaz. Bu görüşe uyuldugu takdirde, çiçek ve uyuz hastalıklarına tutulmuş olanlar için bir kolaylık vardır. Zaruret halinde bu görüşle amel etmekte bir sakınca olmadığı, İmam Hulüvanî'den nakledilmiştir.
    (Şafiîlere göre, önden ve arkadan başka diğer herhangi bir yerden gelen kan, irin ve sarı su sebebiyle abdest bozulmaz.)

    4) Ağız doluşu kusmak. Şöyle ki: Kolaylıkla yutulmayacak kadar ağızdan yemek, su ve safra gibi şeylerin gelmesi abdesti bozar. Bu maddeler bir mecliste azar azar gelip de bir ağız dolusu miktarına ulaşmış olsalar yine hüküm aynıdır. Abdest bozulur. Bu, İmam Ebû Yusuf'a göredir. İmam Muhammed'e göre, kusuntu başka başka meclislerde gelse bile, sebeb aynı olduğu takdirde yine abdest bozulmuş olur.

    5) Az veya çok bir zaman bayılmak, çıldırmak, yürürken irade dışında sallanacak şekilde sarhoş olmak. Bu sarhoşluk bir zorlama sonucu olsa, yine hüküm değişmez.

    6) Rükûlu ve secdeli bir namazda iken mükellef bir insanın kasden veya sehven (yanılarak) uyku halinde olmaksızın, yanındakiler işitecek kadar kahkaha ile gülmesi, hem abdestini, hem de namazını bozar. Çocuğun veya uyuyanın kahkaha ile gülmeleri, sadece namazı bozar, abdesti bozmaz.

    7) Çocuk doğurmak. Çocuğun doğması ile kan görülmese bile abdest yine bozulur.

    8) Erkeğin hanımı ile aşırı derecede oynaşması da abdesti bozar. Kendilerinden bir sıvı çıksın veya çıkmasın hüküm aynıdır. Fakat İmam Muhammed'e göre, bu durumda mezî gibi bir yaşlık çıkmadıkça abdest bozulmuş olmaz.

    9) Erkeğin tenasül organına kaybolacak şekilde tıkanmış olan bir pamuğun, üzerinde ıslaklık olmasa bile, sonradan dışarıya çıkmış olması veya çıkarılması abdesti bozar. Yine bu organa tıkanmış olan ve bir kısmı dışarda kalan pamuğa sidiğin sirayet etmiş olması da abdesti bozar. İç kısımdaki yaşlık abdeste zarar vermez. Ancak pamuk dışarıya çıkıp düşerse, o zaman abdest bozulur. Çünkü az bir ıslaklık pamukla bulunmuş demektir.

    10) Kadının tenasül organı içine veya dışına tıkanan bez veya pamuğun yaş olarak dışarıya çıkması veya çıkarılması abdesti bozar. Şöyle ki: Bu organın dış kısmına tıkanan pamuğun iç tarafı ıslanmış olunca, abdest bozulmuş olur. Pamuğun dışına ıslaklığın geçmesi şart değildir. Fakat bu organın iç kısmına tıkanan pamuğun dışarısına kadar yaşlık gelmedikçe, abdest bozulmaz.

    11) Yan üstü yatarak, bağdaş kurarak, dirseklere dayanarak, ayakları yan taraftan çıkarıp oturarak, namaz dışında secde haline geçerek uyumak abdesti bozar. Yine oturur vaziyette uyurken yere düşmese bile, kıçı yerden kesilip yükselmiş olsa abdesti bozulur.

    12) Çıplak hayvan üzerinde yokuş çıkarken uyumak. Ancak düz yolda veya yokuştan aşağıya doğru inerken hayvan üzerinde uyumak abdesti bozmaz. Palanlı ve eğerli hayvan üzerinde, hangi şekilde olursa olsun uyumak zarar vermez.

    13) Teyemmüm etmiş olan bir kimsenin abdest alabileceği bir suyu görmesi ile abdesti bozulmuş olur.

    14) Özür sahibi olanlar için namaz vaktinin çıkmış olması. (99. maddeye bakınız.)

    Kaynak:Ö.N.Bilmen- Büyük İslam İlmihali

    --- Sonraki mesaj ---

    bunlarda abdesti bozmayan şeyler

    168- Aşağıdaki haller abdesti bozmaz:

    1) Bir hastalık olmaksızın gözden gelen yaş ve su veya ağlamak.

    2) Yara ve benzeri yarıklar içinde görülen ve dışarıya çıkmayan kan, irin ve sarı sular.

    3) Bir yaradan kopan deri parçası.

    4) Mayasıl ıslaklığı ve parmaklar arasındaki pişinti.

    5) Yarıdan az olmak şartı ile donmuş kanın tükrük veya sümüğe bulaşmış olması.

    6) Kulaktan, burundan veya yaradan kurt çıkması. Bu kurt temizdir, üzerindeki yaşlık ise azdır, onda akıcılık kuvveti yoktur.

    7) Ağız dolusu olmayan kusuntu.

    8) Baştan inen veya içeriden yükselip çıkan balgam, ağız dolusu olsa bile, abdesti bozmaz. Çünkü balgam yapışkan ve kaypak olduğundan pisliği içine çekmez. Üstündeki yaşlığı ise azdır. Bu hüküm İmamı Azam ile İmam Muhammed'e göredir, İmam Ebû Yusuf'a göre, iç boşluğundan gelen ağız dolusu balgam abdesti bozar.

    9) Kokusu olsun veya olmasın, erkek ve kadının tenasül organından çıkan yel.

    10) Rutubetsiz ye kokusuz olarak arka taraftan çıkarılan şırınga. Bununla beraber uygun düşen, ihtiyat olarak abdesti yenilemektir.

    11) Erkeğin tenasül organına damlatıldıktan sonra geri gelen yağ. Bu da İmamı Azam' a göredir.

    12) Pıhtılaşmış bir halde kusulan kan parçası.

    13) Baştan buruna veya kulağa kadar akıp gelen, fakat gusülde yıkanması farz olan yere taşmayan kan.

    14) Kullanılan misvak (ve fırça) üzerinde veya ısırılan sert meyvalar üzerinde görülen ve akıcılığı bilinmeyen kan izleri.

    15) Pire, kene, sivri sinek, kara sinek gibi haşeratın karınları doluncaya kadar emdikleri kan.
    Sülüğün karnı doluncaya kadar kan emdikten sonra düşmesi halinde kendisinden kan çıkarsa abdesti bozar.

    16) Saçların tıraş edilmesi, bıyıkların kırpılması, tırnakların kesilmesi.

    17) Kıçı tamamen yere yerleştirmek suretiyle oturarak uyumak.

    18) Namazda iken ayakta, oturarak, rükûda ve secdede uyumak.

    19) Namaz dışında, cenaze namazında ve tilavet secdesinde kahkaha ile gülmek.
    (Şafiîlere göre, namaz içinde de kahkaha ile gülmek abdesti bozmaz.)

    20) Ne kendisinin, ne de başkasının duyamayacağı bir sesle gülümseme (tebessüm). Bununla abdest bozulmayacağı gibi, namaz da bozulmaz. Fakat yalnız kendisinin işitebileceği bir sesle gülmek, abdesti bozmasa da namazı bozar.

    21) Herhangi bir kimsenin bedenine veya tenasül organına el ile dokunmak.
    (Malikîlere göre, mükellef olan bir kimse, buluğ çağına yakın bir kadının açık bulunan bir uzvuna veya ince hafif bir şeyle örtülü bir yerine lezzet maksadı ile dokunsa abdesti bozulur. Bir maksad olmaksızın duyulan bir lezzet de böyledir. Öyle ki, kadın mahrem olsa bile, lezzetlenme duygusu olan bir dokunma ve yapışma ile abdest bozulur.)

    (Şafiîlere göre, herhangi bir yabancı kadının hiç bir engel bulunmaksızın bir uzvuna dokunmak abdesti bozar. Lezzet bulunmasa bile, hüküm yine böyledir. Bundan kadının saçları, dişleri ve tırnakları müstesnadır. Bunlara dokunmak, bir lezzet olsa bile, abdesti bozmaz. Yine Şafiîlere göre, bir erkek veya bir kadın, kendisinin veya başkasının oturağını veya ön tenasül organını bir engel olmaksızın elinin içi ile tutsa, abdesti bozulur. Maliki ve Hanbelîlere göre de böyledir. Ancak bunlara göre, bir kadının kendi tenasül organını tutması abdestini bozmaz.)

    Not: Bu gibi ihtilaflı meselelerde ihtiyata riayet edilmesi daha iyidir. Hanefî mezhebinde olan bir kimse, kendi mezhebine göre abdesti bozmayıp başka mezhebe göre abdesti bozan bir hal ile karşılaştığı zaman, ihtilaftan kurtulmak için abdest almalıdır. Böyle hareket etmek, bilhassa imamlar için mendubdur.
    Kaynak: Ö.N.Bilmen- Büyük İslam İlmihali

  3. #13
    umzel
    Alıntı Ermanque Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben gusüllendikten sonra namaz kılınır diye biliyorum. Sonuçta bütün bedenini temizlemiş bulunuyorsun.

    bende öyle biliyorum gusül abdestinin içerisinde zaten namaz abdesti var...

  4. #14
    teyemmüm abdestini bozan şeyler

    226- Abdesti bozan ve guslü gerektiren haller teyemmümü de bozar, hükümsüz kılar. Teyemmümü mubah yapan özrün kalkması da, bu özürden dolayı yapılmış olan teyemmümü bozar. Bu bakımdan su bulunmadığı için veya bir hastalık için yapılmış olan bir teyemmüm, su bulununca veya hastalık kalkınca hemen bozulur. Su ile abdest alınmadıkça veya cünüblük hali varsa, yıkanmadıkça namaz kılınamaz.

    227- Cünüblük sebebiyle yapılan teyemmüm, abdest yerine de geçer. Araya yeni bir cünüblük veya abdestsizlik hali girmedikçe, suyu kullanmaya güç yetinceye kadar bu teyemmüm ile birçok namaz kılınabilir. Aynı şekilde, su ile gusleden kimse, bu temizliği devam ettikçe abdest almaya gerek olmaksızın dilediği namazları kılabilir.

    228- Bir özürden dolayı teyemmüm eden kimse, diğer bir özre tutulsa, birinci özrün son bulması üzerine teyemmüm de son bulur, diğer özür için tekrar teyemmüm etmesi gerekir. Örnek: Su bulunmadığı için teyemmüm eden kimse, henüz su bulamadan abdest almaya engel teşkil edecek bir hastalığa yakalansa ve bu arada su bulacak olsa, önceki teyemmümü bitmiş olur. Bu hastalıktan dolayı tekrar teyemmüm etmesi gerekir; çünkü teyemmümün sebebi değişmiştir.

    229- Teyemmüm ile namaz kılmakta olan bir adam su görse, namazı bozulmuş olur. Abdest alıp yeniden namaz kılması gerekir. Fakat namaz tamamlandıktan sonra suyun bulunması, kılınan o namazın iade edilmesini gerektirmez.
    Kaynak: Ömer Nasuhi Bilmen- Büyük İslam İlmihali

  5. #15
    Alıntı inciseL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4.sorunun cevabı
    Gerçekten de gusül yaparken abdest organlarının tümü de yıkanmaktadır. Öyle ise bu guslün içinde abdest de vardır. Bu gusülle her türlü ibadet yapılabilir, bir şüphe ve tereddüde gerek yoktur. Zaten guslün bir adı da, boy abdestidir. Çoğu yerde gusül demeyip daha rahat bir ifadeyle "boy abdesti" tabiri kullanırlar. Gerçekten de gusül bir bakıma boy abdestidir. Abdestte bazı organlar yıkanıyor, gusülde ise bedenin tümü yıkanıyor. Öyle ise bu yıkanma ile namaz da kılınabilir.


    sevgili incisel çok güzel anlatmışsında ama bişey kafama takılıyo.çelişiyorum.normal abdestte göğsünü yada cinsel organını görünce bozuluyo diyolar.o zaman boy abdestiyle namaz kılınabilirmiki

  6. #16
    Ermanque
    Alıntı YARAMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sevgili incisel çok güzel anlatmışsında ama bişey kafama takılıyo.çelişiyorum.normal abdestte göğsünü yada cinsel organını görünce bozuluyo diyolar.o zaman boy abdestiyle namaz kılınabilirmiki
    Bence siz buraya çok takılmışsınız gusüllenirken teninizin her yerine su değmesi gerekir. Hiçbir yerinizi görmeden de bu işlemi gerçekleştirmeniz biraz zor. O zaman bu abdestlikten çıkardı. Gusül abdesti diye birşey olmazdı. Yani mantığı iyi anlayın zaten gusüllenirken tertemiz oluyorsunuz. Neden namaz kılmanıza mani olsun ki? Ben şahsen böyle düşünüyorum.

  7. #17
    Alıntı ayhan tonc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vallaha benim bildiğim abdestte burnumuzu temizlerken kan gelirse bazolur sadece sümük çıkması bozmaz ama sümükte kan olursa bozar

    mahrem biyeri görmek ne orucu nede abdesti bozmaz
    bu konuda fıkıh kitaplarında cinsel organı görmek abdesti bozar diye bir kaide yazmıyor
    yani cinsel organı görmek abdesti bozmaz

    bir erkek senin saçını görsede abdestin bozulmaz çünki abdesti bozan kaideler belirtilmiştir

    gusül abdesti ile namaz kılınır ancak bir mesele var
    gusül abdesti alınırken şuna dikkat edilmeli
    gusül abdesti esnasında normal namaz abdestini bozan bir şey olmamalı
    mesela gusl alırken birazcık yel salsak yani gazımızı salsak

    abdesti bozan şeyler

    167- Aşağıdaki hallerin her biri abdesti bozar:

    1) Önden ve arkadan kan, irin, meni, sidik, gaita (necaset) gibi bir pisliğin veya herhangi bir sıvının çıkması, abdest ve gusulde yıkanması farz olan yere kadar taşmasa bile, abdesti bozar.

    2) Arka taraftan yel çıkması.

    3) Ağızdan ve burundan, ön ile arkadan başka herhangi bir organdan sıvı halinde kan çıkması. Şöyle ki: Akıcı bir halde ağızdan çıkan kan, tükürükten fazla veya ona eşit ise, abdesti bozar, değilse, bozmaz. Bu renginden anlaşılır. Diğer yerlerden çıkan kan ise, çıkış yerinden yanlarına taşınca abdesti bozar. İğne ucu gibi çıkıp da yerinde kalan kan damlası abdeste engel olmaz. El veya parmak ile silinmesi de zarar vermez. Yaradan çıkan irin ve sarı sular da hüküm bakımından aynıdır.

    Vücuttaki kabarcıklardan çıkan saf su da, sahih görüşe göre, kan hükmündedir. Diğer bir görüşe göre böyle bir suyun çıkması abdesti bozmaz. Bu görüşe uyuldugu takdirde, çiçek ve uyuz hastalıklarına tutulmuş olanlar için bir kolaylık vardır. Zaruret halinde bu görüşle amel etmekte bir sakınca olmadığı, İmam Hulüvanî'den nakledilmiştir.
    (Şafiîlere göre, önden ve arkadan başka diğer herhangi bir yerden gelen kan, irin ve sarı su sebebiyle abdest bozulmaz.)

    4) Ağız doluşu kusmak. Şöyle ki: Kolaylıkla yutulmayacak kadar ağızdan yemek, su ve safra gibi şeylerin gelmesi abdesti bozar. Bu maddeler bir mecliste azar azar gelip de bir ağız dolusu miktarına ulaşmış olsalar yine hüküm aynıdır. Abdest bozulur. Bu, İmam Ebû Yusuf'a göredir. İmam Muhammed'e göre, kusuntu başka başka meclislerde gelse bile, sebeb aynı olduğu takdirde yine abdest bozulmuş olur.

    5) Az veya çok bir zaman bayılmak, çıldırmak, yürürken irade dışında sallanacak şekilde sarhoş olmak. Bu sarhoşluk bir zorlama sonucu olsa, yine hüküm değişmez.

    6) Rükûlu ve secdeli bir namazda iken mükellef bir insanın kasden veya sehven (yanılarak) uyku halinde olmaksızın, yanındakiler işitecek kadar kahkaha ile gülmesi, hem abdestini, hem de namazını bozar. Çocuğun veya uyuyanın kahkaha ile gülmeleri, sadece namazı bozar, abdesti bozmaz.

    7) Çocuk doğurmak. Çocuğun doğması ile kan görülmese bile abdest yine bozulur.

    8) Erkeğin hanımı ile aşırı derecede oynaşması da abdesti bozar. Kendilerinden bir sıvı çıksın veya çıkmasın hüküm aynıdır. Fakat İmam Muhammed'e göre, bu durumda mezî gibi bir yaşlık çıkmadıkça abdest bozulmuş olmaz.

    9) Erkeğin tenasül organına kaybolacak şekilde tıkanmış olan bir pamuğun, üzerinde ıslaklık olmasa bile, sonradan dışarıya çıkmış olması veya çıkarılması abdesti bozar. Yine bu organa tıkanmış olan ve bir kısmı dışarda kalan pamuğa sidiğin sirayet etmiş olması da abdesti bozar. İç kısımdaki yaşlık abdeste zarar vermez. Ancak pamuk dışarıya çıkıp düşerse, o zaman abdest bozulur. Çünkü az bir ıslaklık pamukla bulunmuş demektir.

    10) Kadının tenasül organı içine veya dışına tıkanan bez veya pamuğun yaş olarak dışarıya çıkması veya çıkarılması abdesti bozar. Şöyle ki: Bu organın dış kısmına tıkanan pamuğun iç tarafı ıslanmış olunca, abdest bozulmuş olur. Pamuğun dışına ıslaklığın geçmesi şart değildir. Fakat bu organın iç kısmına tıkanan pamuğun dışarısına kadar yaşlık gelmedikçe, abdest bozulmaz.

    11) Yan üstü yatarak, bağdaş kurarak, dirseklere dayanarak, ayakları yan taraftan çıkarıp oturarak, namaz dışında secde haline geçerek uyumak abdesti bozar. Yine oturur vaziyette uyurken yere düşmese bile, kıçı yerden kesilip yükselmiş olsa abdesti bozulur.

    12) Çıplak hayvan üzerinde yokuş çıkarken uyumak. Ancak düz yolda veya yokuştan aşağıya doğru inerken hayvan üzerinde uyumak abdesti bozmaz. Palanlı ve eğerli hayvan üzerinde, hangi şekilde olursa olsun uyumak zarar vermez.

    13) Teyemmüm etmiş olan bir kimsenin abdest alabileceği bir suyu görmesi ile abdesti bozulmuş olur.

    14) Özür sahibi olanlar için namaz vaktinin çıkmış olması. (99. maddeye bakınız.)

    Kaynak:Ö.N.Bilmen- Büyük İslam İlmihali

    --- Sonraki mesaj ---

    bunlarda abdesti bozmayan şeyler

    168- Aşağıdaki haller abdesti bozmaz:

    1) Bir hastalık olmaksızın gözden gelen yaş ve su veya ağlamak.

    2) Yara ve benzeri yarıklar içinde görülen ve dışarıya çıkmayan kan, irin ve sarı sular.

    3) Bir yaradan kopan deri parçası.

    4) Mayasıl ıslaklığı ve parmaklar arasındaki pişinti.

    5) Yarıdan az olmak şartı ile donmuş kanın tükrük veya sümüğe bulaşmış olması.

    6) Kulaktan, burundan veya yaradan kurt çıkması. Bu kurt temizdir, üzerindeki yaşlık ise azdır, onda akıcılık kuvveti yoktur.

    7) Ağız dolusu olmayan kusuntu.

    8) Baştan inen veya içeriden yükselip çıkan balgam, ağız dolusu olsa bile, abdesti bozmaz. Çünkü balgam yapışkan ve kaypak olduğundan pisliği içine çekmez. Üstündeki yaşlığı ise azdır. Bu hüküm İmamı Azam ile İmam Muhammed'e göredir, İmam Ebû Yusuf'a göre, iç boşluğundan gelen ağız dolusu balgam abdesti bozar.

    9) Kokusu olsun veya olmasın, erkek ve kadının tenasül organından çıkan yel.

    10) Rutubetsiz ye kokusuz olarak arka taraftan çıkarılan şırınga. Bununla beraber uygun düşen, ihtiyat olarak abdesti yenilemektir.

    11) Erkeğin tenasül organına damlatıldıktan sonra geri gelen yağ. Bu da İmamı Azam' a göredir.

    12) Pıhtılaşmış bir halde kusulan kan parçası.

    13) Baştan buruna veya kulağa kadar akıp gelen, fakat gusülde yıkanması farz olan yere taşmayan kan.

    14) Kullanılan misvak (ve fırça) üzerinde veya ısırılan sert meyvalar üzerinde görülen ve akıcılığı bilinmeyen kan izleri.

    15) Pire, kene, sivri sinek, kara sinek gibi haşeratın karınları doluncaya kadar emdikleri kan.
    Sülüğün karnı doluncaya kadar kan emdikten sonra düşmesi halinde kendisinden kan çıkarsa abdesti bozar.

    16) Saçların tıraş edilmesi, bıyıkların kırpılması, tırnakların kesilmesi.

    17) Kıçı tamamen yere yerleştirmek suretiyle oturarak uyumak.

    18) Namazda iken ayakta, oturarak, rükûda ve secdede uyumak.

    19) Namaz dışında, cenaze namazında ve tilavet secdesinde kahkaha ile gülmek.
    (Şafiîlere göre, namaz içinde de kahkaha ile gülmek abdesti bozmaz.)

    20) Ne kendisinin, ne de başkasının duyamayacağı bir sesle gülümseme (tebessüm). Bununla abdest bozulmayacağı gibi, namaz da bozulmaz. Fakat yalnız kendisinin işitebileceği bir sesle gülmek, abdesti bozmasa da namazı bozar.

    21) Herhangi bir kimsenin bedenine veya tenasül organına el ile dokunmak.
    (Malikîlere göre, mükellef olan bir kimse, buluğ çağına yakın bir kadının açık bulunan bir uzvuna veya ince hafif bir şeyle örtülü bir yerine lezzet maksadı ile dokunsa abdesti bozulur. Bir maksad olmaksızın duyulan bir lezzet de böyledir. Öyle ki, kadın mahrem olsa bile, lezzetlenme duygusu olan bir dokunma ve yapışma ile abdest bozulur.)

    (Şafiîlere göre, herhangi bir yabancı kadının hiç bir engel bulunmaksızın bir uzvuna dokunmak abdesti bozar. Lezzet bulunmasa bile, hüküm yine böyledir. Bundan kadının saçları, dişleri ve tırnakları müstesnadır. Bunlara dokunmak, bir lezzet olsa bile, abdesti bozmaz. Yine Şafiîlere göre, bir erkek veya bir kadın, kendisinin veya başkasının oturağını veya ön tenasül organını bir engel olmaksızın elinin içi ile tutsa, abdesti bozulur. Maliki ve Hanbelîlere göre de böyledir. Ancak bunlara göre, bir kadının kendi tenasül organını tutması abdestini bozmaz.)

    Not: Bu gibi ihtilaflı meselelerde ihtiyata riayet edilmesi daha iyidir. Hanefî mezhebinde olan bir kimse, kendi mezhebine göre abdesti bozmayıp başka mezhebe göre abdesti bozan bir hal ile karşılaştığı zaman, ihtilaftan kurtulmak için abdest almalıdır. Böyle hareket etmek, bilhassa imamlar için mendubdur.
    Kaynak: Ö.N.Bilmen- Büyük İslam İlmihali

    ayhan tonc çok teşekkür ederim.
    çok kapsamlı bi şekilde bilgi paylaşmıssın.allah razı olsun

  8. #18
    1.namaz abdesti aldıktan sonra burnumuzdan sümük gelmesi abdesti bozzarmı ?

    Hayır arkadaşım bozmaz, vücudun her hangi bi yerinden kan yada irin gelirse abdest bozulur

    2.namaz abdesti aldıktan sonra cinsel organımızı yada göğüsümüzü görmek dokunmak değil sadece gözle görmek bozarmı ?

    emin olmadığım için bişey diyemiyorum

    3.namaz abdesti aldıktan sonra saçımız açık dua okuyabilirmiyiz?bi erkek saçımızı açık görürse abdestimiz bozulurmu?
    saçınız açık dua okunur ama Rabbinizin karşısında başınız kapalı olsa daha iyi olur. bi erkek saçınızı görse abdestiniz bozulmaz kesinlikle

    4.güsül abdesti aldıktan sonra namaz kılabilirmiyiz.yoksa illa namaz abdestide almamız gerekirmi ?

    ilmihaller de de yazar. gusül abdesti ve namaz abdesti bir değildir, gusül aldıktan sonra namaz kılıcaksanız abdest almanız gerekiyor

  9. #19
    1.namaz abdesti aldıktan sonra burnumuzdan sümük gelmesi abdesti bozzarmı ?

    bozmaz diye biliyorum

    2.namaz abdesti aldıktan sonra cinsel organımızı yada göğüsümüzü görmek dokunmak değil sadece gözle görmek bozarmı ?

    o da bozmaz baskasini ciplak gördügünde bozulur diye biliyorum

    3.namaz abdesti aldıktan sonra saçımız açık dua okuyabilirmiyiz?bi erkek saçımızı açık görürse abdestimiz bozulurmu?

    basin acik dua okuyabilirsin. bazi hocalar erkek acik gördügünde abdest bozuluyor diyor bazilari ise hayir bir sey olmaz diyorlar o yüzden kendimi garantiye alip basimi kapatiyorum.

    4.güsül abdesti aldıktan sonra namaz kılabilirmiyiz.yoksa illa namaz abdestide almamız gerekirmi ?

    güsül abdesti ile namaz kilabilirsin

  10. #20
    Arkadaşlar 'insanların ateşe en yakın olanları fetvaya en yakın olanlarıdır' diye hadis var. mümkünse bilmiyorsanız ve emin değilseniz yanıltıcı cevaplar vermeyelim. bunlar çok hassas konular.



4 Sayfadan 2. İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Altın Çağ İle İlgili Bilgi Sahibi Olan Var mı?
    Konuyu Açan: demy, Forum: Sorular.
    Cevap: 13
    Son Mesaj : 28-Ara-2013, 23:13
  2. Namaz ile ilgili Sorularım Var
    Konuyu Açan: ESİLA06, Forum: İslamiyet.
    Cevap: 29
    Son Mesaj : 12-Haz-2011, 16:40
  3. Kireçlenme Ile Ilgili Bilgisi Olan Var Mi?
    Konuyu Açan: UÇURUM, Forum: Sorular.
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 12-May-2010, 09:58
Sitemiz kişiler arası iletişimi sağlayan bir servis sağlayıcıdır. Kişilerin yazdıkları kendi sorumluluklarındadır.
Hukuki gerekçeler ile kaldırılması talep edilen içerikler için lütfen iletişim linkini kullanınız.

Sitemizdeki yazılar telif hakları ile korunmaktadır. İzinsiz alıntı yapılamaz ©estanbul.com