3 Sayfadan 2. İlkİlk 123 SonSon
Toplam 29 sonuçtan 11 ile 20 arası gösteriliyor
  1. #11
    Alıntı ozer001 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya ne yalan söyleyeyim, hiç böyle birşey düşünmemiştim.. Yolda yürürken, ekmek almaya giderken, ne bileyim bir uğraş anında dilimden düşürmem. Sürekli ağzımdadır Ayetel Kürsi..

    Ama yürürken okunmayacağı şeklinde bir uyarı yada telkine şimdiye kadar hiç denk gelmedim :/

    Acaba görevlilerinin bir uyarısı olarak mı düşünmeliyim?...

    Birkaç okumadan sonra, sayı ilerledikçe titremeler, tüylerimin istem dışı diken diken olması, el ve ayaklarımda kasılmalar ve özellikle çenemin tutulması beni tedirgin etmiştir.

    Ben hep üç harflilere ve şeytana bağlarım. Belki beni korkutmak niyetindeler ve bıraktırmak istiyorlar. Böyle düşünürdüm ama şimdi okurken biraz daha düşünücem. Hele hele yolda yürürken okuma konusunda...
    özer kardeşim zikir yalnızca tuvalette olmaz siz rahat olun ayet var zikirlerle ilgili okuyun görün tuvalet hariç her yerde okuyabilirsiniz temiz olmak temiz kokmak misvaklanmak tabiki en eftalidir münkünse çünki hem ALLAHI zikrediyorsunuz hemde onun kelimelerini...ben biraz bu titremeleri farklı gördüm ALLAH bilir..





  2. #12
    hz.hanzala;3676021]İçinde allah adı geçen hiçbir ayet yürürken okunmaz derdi hocam ...ve ayetel kürsi evet mükemmel bir duadır ama içinde celal çok fazla esma var o yüzden asla abdestsiz okunmaz diye beni uyarırdı .Şimdi birkez daha emin oldum onun söylediklerine sizin yazdıklarınızdan sonra ...Celal değil cemal esmalar okumanızı öneriririm ... Tüm kardeşlerimize uyarı olur inşallah ...
    Hatta besmeleyi bile ayakda okurken bismil derken yürüyorsam llah derken adım alıp durmamı söylemişti ...
    ama bu söylediklerimiz kardeşlerimizi korkutupda duadan ayatel kürsinin faziletinden uzaklaştırmasın sakın sadece ayakda okumayın rabbimize saygıdan olsa gerek ..yoksa 170 yada 313 defa kalpden çok ihtiyaç halinde okuduğumda nice imkansız dileklerim gerçekleşti ...
    Elbette ayetlerde o kullarımki beni yerken içerken yanları üzerine yatarken anarlar , yada beni güzel isimlerimle anın araf suresi 180 var amaç zikrin her şartta her halde yapılabileceğini söylemek ama farkındaysanız yürürken demiyor
    Af edersiniz ama ayetın turkcesınde " Onlar (müminler) beni ister ayakta, ister oturur ve isterlerse yanları üzere yatarken zikreder ve alışverişleri bile onları zikirden alıkoymaz" der. İnsan yasamında bu üç durumun harıcınde durum olmadıgına göre ıster ayakta dururken ıster yururken ıster oturma ıster yatakta çekebılır ve dua edebılırsınız.
    vahsedilen güzel isimlerimle anın demeside her ne kadar bugün sadece bilinen 99 esma olsada 99 esmanın hepsi cemal isim değil ...hafid müntakim kahhar cebbar darr mümit kabıd ..gibi anlamı olumsuz olan tüm esmaları okumakdan kaçınmalıyız , çünkü anlamları aynen bizde açığa çıkar ...kaldıki ayetel kürside geçen allah ismi celle celaluhu deriz farkındaysanız celal ismidir allahın ...

    ozer001;3676352]Ya ne yalan söyleyeyim, hiç böyle birşey düşünmemiştim.. Yolda yürürken, ekmek almaya giderken, ne bileyim bir uğraş anında dilimden düşürmem. Sürekli ağzımdadır Ayetel Kürsi..

    Ama yürürken okunmayacağı şeklinde bir uyarı yada telkine şimdiye kadar hiç denk gelmedim :/

    Acaba görevlilerinin bir uyarısı olarak mı düşünmeliyim?... Okumaya devam edin. Çok rahatsız olursanız ara verın .Dınlenın. Okumanın azı cogu yok. Yorgun olmak baska usanmak baska..

    Birkaç okumadan sonra, sayı ilerledikçe titremeler, tüylerimin istem dışı diken diken olması, el ve ayaklarımda kasılmalar ve özellikle çenemin tutulması beni tedirgin etmiştir. Dua ederken aslında zıkır yapılır. Bu da tecellıyata sebeptır. Sızın manevı halınız zamanla daha duzelır. Kuvvetlenır ve tecellıyata dayanır hale gelır. Ama bır de şuna bakın : Ayeti hatalı ya da eksık okuyor olabılır mısınız ? Sadece bır uyarı ıcın dedım

    Ben hep üç harflilere ve şeytana bağlarım. Belki beni korkutmak niyetindeler ve bıraktırmak istiyorlar. Böyle düşünürdüm ama şimdi okurken biraz daha düşünücem. Hele hele yolda yürürken okuma konusunda..

  3. #13
    Ayetel Kürsü fazileti saymakla bitmeyen bir korunma ve dilek duasıdır,inanarak içden okuyun uygun olan her yerde okuyabilirsiniz,vesveseye düşmüşsünüz anladığım kadarıyla okumaya devam edin hiç bir şeyiniz kalmaz inşallah.

  4. #14
    Alıntı hz.hanzala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde allah adı geçen hiçbir ayet yürürken okunmaz derdi hocam ...ve ayetel kürsi evet mükemmel bir duadır ama içinde celal çok fazla esma var o yüzden asla abdestsiz okunmaz diye beni uyarırdı .Şimdi birkez daha emin oldum onun söylediklerine sizin yazdıklarınızdan sonra ...Celal değil cemal esmalar okumanızı öneriririm ... Tüm kardeşlerimize uyarı olur inşallah ...
    Hatta besmeleyi bile ayakda okurken bismil derken yürüyorsam llah derken adım alıp durmamı söylemişti ...
    ama bu söylediklerimiz kardeşlerimizi korkutupda duadan ayatel kürsinin faziletinden uzaklaştırmasın sakın sadece ayakda okumayın rabbimize saygıdan olsa gerek ..yoksa 170 yada 313 defa kalpden çok ihtiyaç halinde okuduğumda nice imkansız dileklerim gerçekleşti ...
    Elbette ayetlerde o kullarımki beni yerken içerken yanları üzerine yatarken anarlar , yada beni güzel isimlerimle anın araf suresi 180 var amaç zikrin her şartta her halde yapılabileceğini söylemek ama farkındaysanız yürürken demiyor vahsedilen güzel isimlerimle anın demeside her ne kadar bugün sadece bilinen 99 esma olsada 99 esmanın hepsi cemal isim değil ...hafid müntakim kahhar cebbar darr mümit kabıd ..gibi anlamı olumsuz olan tüm esmaları okumakdan kaçınmalıyız , çünkü anlamları aynen bizde açığa çıkar ...kaldıki ayetel kürside geçen allah ismi celle celaluhu deriz farkındaysanız celal ismidir allahın ...

    Bir kimse, yürürken (Necis olan bir yerden geçerken okumaya ara verilmeli), bir iş yaparken Kur'anı Kerimi ezbere okuyabilir. Ancak bu hâlin Kur'anı Kerimi gafletle okumağa sebeb olmaması gerekir.Bilakis okuduğu Kur'anı Kerim onu gaflete dalmaktan sıyırmalıdır.

    Besmeleyi Şerifte Allah lafzını içinde barındıran bir ayettir vebiz besmeleyi de okuyoruz yürürken. Muhakkak ki hocanız Kuranı kerime olanhürmetinden ötürü tazim amaçlı böyle söylemiştir düşüncesindeyim.

  5. #15
    Alıntı pespembe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özer kardeşim zikir yalnızca tuvalette olmaz siz rahat olun ayet var zikirlerle ilgili okuyun görün tuvalet hariç her yerde okuyabilirsiniz temiz olmak temiz kokmak misvaklanmak tabiki en eftalidir münkünse çünki hem ALLAHI zikrediyorsunuz hemde onun kelimelerini...ben biraz bu titremeleri farklı gördüm ALLAH bilir..
    Pespembe kardeşim nasıl bir farklılık, aydınlanmaya ihtiyacım var

  6. #16
    Alıntı hz.hanzala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yanlış anlaşıldım sanırım ben kimseye ayetel kürsi okumayın demedim ...Sadece yürürken ve ayakda haraket halindeyken okunmanın iyi olmadığı söylendi bana çok güvendiğim bir kamil insan tarafından ... Ki onada ledunni ilme sahip hocası tarafından aktarılmış...Hayatımda birkez hocamı deneme gafletine düşüp abdestsiz efal zikir yaptım ondada gece rüyamda uyarıldım ok işaretli bir tabela üzerinde koca harflerle HATA yazıyordu demişti.

    Celal cemal esmalar ve ayetel kürsi kesinlikle abdestsiz okunmaz diye fetvadavermedim ama zikir işi ciddi bir işdir onunda adabı vardır.Zikir adabı :zat ,sıfat ,efal ve evrat diye öğretildi banada ... Enbüyük örnekde namaz verildi...Farkındaysanız namazda allahu ekber denir eller bağlanır, sağ elle sol el tutulur (çünkü sağ tarafımız hep allahın cemalini solumuzda celalini temsil eder .Ayette ne mutlu defteri sağdan verilenlere denir,yada efendimiz sav hep sağ elle yemek yemeği sağ li kullanmayı ima etmişlerdir taharet dışında sol el kullanmakdan men ediliriz) tekbir eller bağlı ayaklar haraket etmezken getirilir? ...Rükuda da eğilince asla haraket etmez ayaklar çünkü'' azim'' ismi zikredilir ,bu efallerin (yaptığımız haraketlerin )hiçbiri boşu boşuna değildir hepsinin bize batın gizli olsada birer hikmeti vardır ve bildiğiyle amel edene zahire uyana batın zamanla açılır der.Namaz en büyük zikirdir der peygamber efendimizde sav ve her namazda mutlaka olması gerekenler vardır ,irade sahibi bir zat ,allahın sıfatları ve efaller ( yani yaptığımız haraketler kolları bağlamak vs gibi)ve evrad (her namazın bir saati) o saatler dahi boşuna yaratılmamıştır ...

    Bu kuranın batını anlamını açıklayan tasavvufda da vardır cenabı hak herşeyi varlık ve yoklukla yaratmıştır..Cemal esmaları rahmeti bereketi cenneti ,celal esmalarıda yıkıcılığı gazabını ve cehennemi temsil eder ...Ki allahın isimleri sonsuzdur cevşenin anlamına bakabilirseniz allahın 99 esmadanda daha fazla sıfatı olduğunu görürüz...Mesela ya şafi ..sağlık veren...Anlamı olumlu olanlar cemaldir olumsuz olanlar celal birde hem cemal hem celal esmalar varrdır ki bunlara kemal esmalar denir..örneğin ya rezzak ya rahman ...rezzak inananada rızık veren inanmayanada rızık verendir ...rahman inananada merhamet eden inanmayanada edendir...Kemal esmalarda okunabilir diye biliyorum ...Kendimden biliyorum celal esmaları zikrederken mesela ya kahhar anlamı kahreden demek dilim damağım kururdu ya kabıd anlamı sıkan daraltan resmen boğuluyorum sanırdım ruhum daralıyordu ,ama cemal esma ya ahir okurdum allah sevgisinden ağlardım açılımının bu olduğunu bilmeden...Esmalar bizde ne eksik varsa esmalar ruha şifadır hadisindende anlaşılacağı gibi eksiğimizi tamamlamak üzere okunurmuş,mesela ya mümit okunmaz derdi hocam tecelli ettiren erken ölür derdi anlamı öldüren hayatına son veren demek ,biz esmalarla anlamının bizde açığa çıkmasını ruhumuza bahşettiği esmalarının tecellisini bizde yansıtmasını talep ederiz rabbimizden..esma zikrederken hem allahı sıfatlarıyla tanırız ona yaklaşırız hemde bizim eksiklerimizi onun ahlakıyla tamamlarız ama dünya imtihan dünyası ve cennet ve cehennem ve adaleti gereği ve belkide bilmediğimiz nice hikmetten dolayı rabbimiz varlık ve yokluğu bir arada yarattığı gibi cemal ve celal isimlerinide yaratmış...dileyen cemaliyle onu bulur dileyen onun celal sıfatı üzerinden bizim nefsimizi kandırmaya çalışan şeytana uyar ..bizdeki cemali ve celali yönleri bir farkedebilsek inanın şeytanın aslında hiçbir gücü yok zaten o sadece rabbimizin celal sıfatları üzerinden bizi kandırmaya çalışır zaten aksi ona güç istinad etmek olur ki şeytanın allah karşısında hiçbir gücü yok ...hay okuyan hayat bulur mümit okuyan tecelli ettirebildiği an erken ölür ,ayrıca binlerce allah esması okuyan allahdan neyin tecellisini ister? esmaları tecelli ettirmeye halife kılınmış bir kul haşa allahlıkmı ister? diyip allah esmasının celal esma olduğunu elbette okunması gerektiğini ama çok okuyanın meczup aklını bile kaybedeceğine karşı beni uyarmıştı ..düşününce o kadar mantıklıki ...beni güzel isimlerimle anın diyor araf suresi 180ninci ayet ..neden her ismimle değilde güzel isimlerimle ?Abdestli oturarak okumak daha efdaldir okunursada iyi tecelli etmez dendi bana ..Bir çok islam aliminin yada tasavvufdaki sofilerin müridlerine allah ismini vird verirken usulune uygun abdestli oturarak temiz yerde temiz elbiseyle tekbir tevhid önerdiklerinide görüyoruz bunlarda tesadüf olamaz ..malesef biz ashabı kiram ve sahabe döneminde yaşayamadık en doğrusunu elbetteki allah ve resulü bilir..her görüşe saygı duymakla beraber benimde inandığım usul bu ...

    Aziz kardeşim;
    Her varlık ister istemez,
    yaratılış gayesiyle orantılı zikir etmeye programlanmışken,
    insanoğluna, sınırsız bir yelpazede,
    ... dilediği sıfatta,
    dilediği esma ile zikir yetkisi verilmiştir.
    Kelimenin tam anlamıyla, Cenâb-ı Hakk’a halife kılınmıştır.

    Yani evrende,
    belli sınırlar içinde kalmak şartıyla,
    insanoğluna hüküm yetkisi verilmiştir.
    Âdemoğlundan, bu yetkiyi kullanırken beklenen,
    hayatın bekasına,
    adalete, bütünlüğe halel getirmemesidir!
    Çünkü yapacağı duanın, yani zikrinin,
    sıfatullâh’ta (mutlaka) kabul edileceği bildirilmiştir.

    Kuran-ı Kerim,
    Yapacağımız zikrin nasıl olması gerektiğini,
    bizzat Allah Teâlâ’nın kelamıyla belirtmiş,
    birliği ve tekilliği korumamız istenmiştir.

    Usulüne uygun zikrin yollarını kâmilen göstermiş,
    düzenli zikri (az da olsa sürekliliği) tavsiye etmiş,
    adil olmayı,
    olmazsa olmaz kural olarak ortaya koymuştur.

    Hem zikri yapanın bekası,
    hem de sıfatullâhın,
    yani tecelli mekânının haksızlığa maruz kalmaması için,
    esmalarından,
    Esma-i Hüsna’sının zikri önerilmiştir.

    Esma-i Hüsna’dan murat;
    hayatın devamlılığına uygun isimlerin zikredilmesidir.
    Yokluğa ve zulme, kahır ve gazaba neden olacak isimlerinden uzak durulmasıdır!

    İsimler; anlamlarına göre tecelli edeceğinden, kahır ve gazabı, yıkım ve ölümü davet edecek isimlerin zikrinden uzak durulması gerekir.

    Bu nedenle; İslam’da beddua yasaklanmış, “Mü’min ya hayır konuşsun ya da sussun” buyurulmuştur.

    Özetle,
    Anlamlarına göre,
    olumsuz esmâların zikrinden uzak durulmalı,
    hayata ve hidayete davet dururken, ölümü davetin haksızlık olacağı
    ve zikri yapanın sorumlu tutulacağı unutulmamalıdır...

    Allah ism-i celâli,
    her zaman ve her yerde,
    herkes tarafından zikir edilebilecek bir esma değildir.
    O isim bütün esmalarını camiğ olduğundan zikrinde,
    adaba eksiksiz riayet gerekir.

    Arada bir hatırlamayı kastetmedik tabii…
    Düzenli zikirden bahsediyoruz.

    Öyle insanlar var ki
    günde binlerce kere Allah ism-i celâlini okuduğunu söylüyor.
    Allah ism-i celâli,
    “ayaklar hareket halindeyken zikir edilemez”.
    Edilirse fayda yerine zarar hâsıl olur.
    Yürüyen bir insan,
    içinde Allah ism-i celâli olan bir ayeti okuyamaz.
    Okursa mesul olur.
    Çünkü dünyada ve kendi nefsinde şiddet,
    olumsuz her şey yani celâl tecelli eder.

    Literatüre girmiş birçok zikir şekli,
    Kur’an’ın özüne muhaliftir; ne yazık…

    Maalesef;
    Kuran-ı Kerim;
    “Göbekten aşağıda azalar hareket ederken OKUNMAZ!” hükmü
    “Göbekten aşağıda tutulmaz!” şeklinde çarpıtılmıştır.

    Tıpkı;
    “Temiz olmayanlar bu kitaba yaklaşamazlar” hükmünün
    “Abdestsiz Kur’an okunmaz” şeklinde çarpıtıldığı gibi…

    Çarpıtmaların kasıtlı yapıldığı şüphe götürmez bir gerçektir…
    Birincide yanlış zikirle şeytana fırsat tanınırken,
    İkincide Kur’an-ı Kerim’in düzenli ve sürekli okunması önlenmiş
    Ve hükümlerini hayatımıza taşımamız engellenmiştir…

    Azizim;
    Namazın adabı,
    her konuda bize ibret olmalıdır.
    Dikkat edilirse;
    Namazda tekbir kulaklarda “Allah” ve “Ekber” sözleri getirilir,
    uzun kıraatler, sol el, sağ el tarafından sıkı sıkıya bağlıyken okunur.
    Celâl esmaları,
    hareketsiz durumlarda,
    kıyam halindeyken
    yahut vücudun baş bölgesinde okutulur.
    Tekbir getirilir getirilmez, el bağlanır.
    Rükûda,
    kemal esması olan “El-Aziym” esması zikredilir.
    Secdede,
    sırf cemal olan “El-âlâ” ismini tespih ederiz.
    Otururken bütün azalar sabittir.
    Göz dahi hareket ettirilmez, secde noktasından ayrılmaz.
    İhtiram ve dikkat, ciddiyet hat safhadadır.

    Otururken;
    Sağ ayak başparmağı dik olarak yere sabitlenirken,
    Sol ayaküstüne oturulur.
    Bütün bunların bir anlamı olduğunu açıklamak üzere;
    Resulü Kibriya Efendimiz aleyhisselâm
    “Namazda sol elinizi sağ elinizle bağlayın,
    sol ayağınızın üstüne oturun ki, şeytan vuslat bulmasın” buyurmuştur.

    Bu sırdan da anlayacağımız üzere vücudumuz bir hakikat kimyasıdır.
    Sol yanımızla Allah’ın celâlini,
    Sağ yanımızla cemâlini temsil ederiz.

    Sol el ile iş yapmak en aza indirgenmiş, çoğunlukla sağ elin kullanılması istenmiştir.
    Sol elle tespih çekmek kesin olarak yasaklanmıştır. “Kitabı sol tarafından verilenler, hüsrandadır” denilmiştir.

    El işte göz oynaşta zikir yapılamaz…ALINTIDIR ...
    ledün ilmi dünya üzerinde bazı peygamberlere verilmiş büyük mucizelerdendir.sizin hocanızın hocası ledün ilmine rüyasında dahi vakıf olamaz.hz hızır as gibi bir peygambere has özellik onu diğerlerinden üstünden yapmaz.
    evliya keramet sahibidir.mucizelere sadece peygamberler sahip olur.her hal ve marifeti ledün ilmi olarak göstermek doğru olmaz.buna vakıf olanda evliya ermiş veli sayılmaz.


    kafir dahi keramet gösterir.onların kerameti istidractır.ve haktır.

  7. #17
    Ben markete giderken evden çıkarken,bilgisayara bakerken ,bulaşık yıkarken her zaman okurum sadece Ayetel kürsüde değil bildiğim tüm duaları şimdiye kadarda beni rahatsız edici hiç bir olayla karşılaşmadım.Hatta duaları abdestsizde okuyorum Allaha yaklaşmak için niye kendimi kısıtlayayım.

  8. #18
    Ledün ilmi sadece peygamberlere verilmiş bir ilim değildir, hatta bazı peygamberler bile Ledün ilmine vakıf değildir, örneğin Musa a.s ile Hızır a.s kıssasına bakabiliriz. Bunun haricinde Ledün ilmine vakıf olan ama Peygamber olmayan da vardır bu konu alimlerin ittifakıyla belirli ama "Ledün ilmi öyle bir denizdir ki 40.000 alim aynı ilmi almak istese alamaz" dahi denilmiştir

  9. #19
    hz.hanzala
    Alıntı moonwalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hz.hanzala;3676021]içinde allah adı geçen hiçbir ayet yürürken okunmaz derdi hocam ...ve ayetel kürsi evet mükemmel bir duadır ama içinde celal çok fazla esma var o yüzden asla abdestsiz okunmaz diye beni uyarırdı .şimdi birkez daha emin oldum onun söylediklerine sizin yazdıklarınızdan sonra ...celal değil cemal esmalar okumanızı öneriririm ... Tüm kardeşlerimize uyarı olur inşallah ...
    Hatta besmeleyi bile ayakda okurken bismil derken yürüyorsam llah derken adım alıp durmamı söylemişti ...
    Ama bu söylediklerimiz kardeşlerimizi korkutupda duadan ayatel kürsinin faziletinden uzaklaştırmasın sakın sadece ayakda okumayın rabbimize saygıdan olsa gerek ..yoksa 170 yada 313 defa kalpden çok ihtiyaç halinde okuduğumda nice imkansız dileklerim gerçekleşti ...
    Elbette ayetlerde o kullarımki beni yerken içerken yanları üzerine yatarken anarlar , yada beni güzel isimlerimle anın araf suresi 180 var amaç zikrin her şartta her halde yapılabileceğini söylemek ama farkındaysanız yürürken demiyor
    af edersiniz ama ayetın turkcesınde " onlar (müminler) beni ister ayakta, ister oturur ve isterlerse yanları üzere yatarken zikreder ve alışverişleri bile onları zikirden alıkoymaz" der. Insan yasamında bu üç durumun harıcınde durum olmadıgına göre ıster ayakta dururken ıster yururken ıster oturma ıster yatakta çekebılır ve dua edebılırsınız.
    vahsedilen güzel isimlerimle anın demeside her ne kadar bugün sadece bilinen 99 esma olsada 99 esmanın hepsi cemal isim değil ...hafid müntakim kahhar cebbar darr mümit kabıd ..gibi anlamı olumsuz olan tüm esmaları okumakdan kaçınmalıyız , çünkü anlamları aynen bizde açığa çıkar ...kaldıki ayetel kürside geçen allah ismi celle celaluhu deriz farkındaysanız celal ismidir allahın ...

    Ozer001;3676352]ya ne yalan söyleyeyim, hiç böyle birşey düşünmemiştim.. Yolda yürürken, ekmek almaya giderken, ne bileyim bir uğraş anında dilimden düşürmem. Sürekli ağzımdadır ayetel kürsi..

    Ama yürürken okunmayacağı şeklinde bir uyarı yada telkine şimdiye kadar hiç denk gelmedim :/

    acaba görevlilerinin bir uyarısı olarak mı düşünmeliyim?... okumaya devam edin. çok rahatsız olursanız ara verın .dınlenın. Okumanın azı cogu yok. Yorgun olmak baska usanmak baska..

    birkaç okumadan sonra, sayı ilerledikçe titremeler, tüylerimin istem dışı diken diken olması, el ve ayaklarımda kasılmalar ve özellikle çenemin tutulması beni tedirgin etmiştir. dua ederken aslında zıkır yapılır. Bu da tecellıyata sebeptır. Sızın manevı halınız zamanla daha duzelır. Kuvvetlenır ve tecellıyata dayanır hale gelır. Ama bır de şuna bakın : Ayeti hatalı ya da eksık okuyor olabılır mısınız ? Sadece bır uyarı ıcın dedım

    ben hep üç harflilere ve şeytana bağlarım. Belki beni korkutmak niyetindeler ve bıraktırmak istiyorlar. Böyle düşünürdüm ama şimdi okurken biraz daha düşünücem. Hele hele yolda yürürken okuma konusunda..
    Kardeşim ayet aynen dediğiniz gibi doğrudur ben kariştirmişim özür dilerim ...Hatta zikre özendiren ayettir bu her şartta zikir yapilir anlaminda ...Ama burada bahsedilen allahin cemal yani güzel isimleri ...Bunu kanitlayan ayette beni güzel isimlerimle anin ...Neden orda her ismimle değil güzel izimlerimle diyor ??? Bunu hepimizin düşünmesi lazim ...Açiklamamin altina yazdiğim kaynakda aslinda daha açiklayici ama yine anlatamamişim ben galiba ... Neyse dileyen dilediği yolu tutsun ... Sen aya ben hintliler gibi ineğe tapmiyorum sonuçta hepimiz birtek allaha inaniyoruz ...islam bir ağacin kollaridir ve öze inen kollar farklidir .Açıkcası bende 3 ay önce tevbe edene ve o kaynağa ulaşana kadar abdestsiz zikir yapardım , ayaklarım haraket halindeyken ayetel kürsi okurdum ama celal isim okursam olumsuz tecellilerle karşılaşacağım konusunda uyarılınca bıraktım .Hatta birgün denedim hocamı dinlemeyip o gün inanılmaz negatif ve agresif hissettim kendimi ayetel kürsi okurken ...Ama yinede kimsenin bildiğini inandığını aşağılamadan !!!yinede tercih meselesi dileyen dilediği gibi yapsın ...Ben böyle inandım selam es selame ...

    Alıntı serbest Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ledün ilmi dünya üzerinde bazı peygamberlere verilmiş büyük mucizelerdendir.sizin hocanızın hocası ledün ilmine rüyasında dahi vakıf olamaz.hz hızır as gibi bir peygambere has özellik onu diğerlerinden üstünden yapmaz.
    evliya keramet sahibidir.mucizelere sadece peygamberler sahip olur.her hal ve marifeti ledün ilmi olarak göstermek doğru olmaz.buna vakıf olanda evliya ermiş veli sayılmaz.


    kafir dahi keramet gösterir.onların kerameti istidractır.ve haktır.
    Kehf suresini baştan sona okumanızı tavsiye edebilirim sadece ...Ben asla hocamıda hocasınında üstün olduğunuda ima etmedim allah şahit ..Her veli benim gözümde beni resullah aşkına götürecek bir yoldur ve aynı derecede önemlidir...Ledunni ilim için peygamberlere verilmiş diyorsunuz ama Hz Musadan esirgenmiş öylemi? Konuyu daha net açıklamak isterdim ama bazı sırlar umuma açık değil, özelliklede Hz Hızırın mahiyeti velimi bir allahın kulumu ? peygambermi? farkındaysanız kuran onu sadece ''kullarımdan bir kul ''diye tanıtıyor ..Ama Hz.Musa peygamber olduğu halde sabredemediği için hikmet ilmi olan ledunni ilme kavuşamıyor ve Hızırdan uzaklaştırılıyor ...Burada bu cümlemle anlatmak istediğim haşa amaç Hz Musayı kötülemekde değil demekki ona verilen ilim ayrı ...Hocamın hocasını rüyasında bile göremez diye küçümsemişsiniz ...Allah ayetinde peygambere bahşetmediğimi katımdan bir kula bahşettim diyor ??? Çünkü o kayıt altına alınamaz ve dilediğini yapandır...Bu cümleleri kimseyle tartışmak konuyu uzatmak amacıyla yazmıyorum rehberimede onun rehberinede akli ve kalbi inancım hiç değişmedi ... Değişmeyecek .. Neden değişmeyecek çünkü ben 9 yıl tasavvuf okudum o 9 yıldan önce zır cahildim dini konuda .. Okudukça burada tartışan bazı arkadaşlar gibi kafamda tarikat ve cemaat ve mezheplerdeki ayrıcalıklardan dolayı birsürü soru işareti oluştu düşündükçe sorguladım kafam dahada karıştı ama allah kuranın batını yönünü açıklayan baktığımda sıradan bir kul gibi gözüken öyle biriyle karşılaştırdıki beni ,Rabbim dedim dinle imanın,paranın kimde olduğu gerçekden belli olmuyormuş ,kafamdaki herşeyi her soruyu gecelerce usanmadan bana yazarak kurandan örnekler vererek beni ikna etti ...inanın buna aramzıda nice dolaşan hızır gibi allah dostu ama saklı kullar var ...Arifler allahın veli isminin tecellisi sonucu ,alimlerde alim sıfatının tecellisiyle dünyada vardırlar ...Biri şeriatla zahirle amel eder diğerleride batınla kalp gözüyle ilham yoluyla ilmel ledundan(rüyayla ,keşifle,kalbe doğan ilhamla) bilgiler alırlar ...En güzel örnek Hz.Mevlana ve Şems örneğidir.Sizinde bildiğiniz gibi Mevlana Şemsden önce alimdi ama ondan öyle sırlar öğrenmiştirki sonunda arifliğin ne olduğunuda anladı.Arifle alimin arasındaki fark veli arifler allah sevgisiyle amel ederler.Alimlerde allah korkusuyla ...Bu yüzden allahdan aranızda en çok hakkıyla korkan alimlerdir hadisi vardır...Allah alimden korkuyu alsa onlarda veli olurlardı denir...Rivayet edilirki bir alimle bir arif günlerce bir odaya kapanıp münazara etmişler,çıktıklarında alim arif için benim bildiğimi o (kalp gözüyle) görüyor demiş, arifde alim için benim gördüğümü o biliyor demiş ...Aslında bu açıdan bakınca zahirle batının yansıması ikiside sadece tecelli ve rabbimiz böyle istemiş bu düzeni böyle halk etmiş...Biri aklı diğeri kalbi düşündüğü için ve akıl bazen bize kendisinden çok az ilim verildiği söylenen ruhi olayları reddettiği için ilmel ledunu tam anlamak çok zordur ama böyle bakınca anlamak çok kolay ...Hocam bana farkı böyle açıklamıştı ve aşağıda size onun dilinden yukarda anlatmak istediklerimin özetini kopyalıyorum şimdide....

    Ledün ilim ama belli bir seviyeye gelmedikçe açılmaz.'Temiz olmayanlar bu kitaba yaklaşamazlar' kişi aydınlanmadan verilmez.Ayrıca ilmiledün batını zahire çıkaran ilimdir. Her önüne gelene verilmez.Nefsin işe karışmaması gerekir.Ölmeden önce ölmeden tecelli etmez.Allah katındaki ilimdir.Belki rehberin gözetiminde talim edilir.İleride ilim talim edelim.Belki nasiplenirsin.Benimde hocam olmasaydı ben devam edemezdim.Akıl ile çözülecek şey değil.İman ve güven şart.Zahir ve batın esmaları birbirinin zıddıdır.Aralarında reddiye olması tabiidir.Cem etmek ise ancak hakikate ermekle mümkündür.Hakiki tasavvuf erbabı zahiri inkar edemez etmez.İnkar;zahirdekilerin batını inkarından ibarettir.Aklın gerçekten tatmini ancak cem iledir.Batın ve zahir aynı şey.Bakana,görene göre değişik şenler alır.Herkes herşeyi öğrenemez.Her yolun yolcusu farklı.Yaratılma gayesi farklı.Allah dilediğini dilediği şekilde irşat eder.Herşey bir fayda için yaratılır,öldürülür.Aklı maaş herşeyi kavramaz.Aklı kül bile aklı evvel karşısında aciz kalır.Cüzün küll'den payı cürmü kadardır.Hz.Ebubekir Bir kulun allahı tam olarak idrak edebilmesi onu hiçbirzaman tam olarak idrak edemeyeceğini idrak etmesidir derken bunu anlatmıştır.Yani idrak idraksızlığı idraktır...

    Alıntı frezya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayetel Kürsü fazileti saymakla bitmeyen bir korunma ve dilek duasıdır,inanarak içden okuyun uygun olan her yerde okuyabilirsiniz,vesveseye düşmüşsünüz anladığım kadarıyla okumaya devam edin hiç bir şeyiniz kalmaz inşallah.
    Mükemmel bir korunma duasıdır ..hele sonundaki hıfzıhüma kısmını 3kez tekrar etmekde çok faydalıdır...Zaten anlamı yarattığını korurdur ...Ben onca şeyi ayetten uzak kalın diye yazmadım zaten .Sadece usulüne uygun herzaman okuyun ...Tabi daha ilim sahibi arkadaşlarımızda vardır belki bu ayetle ilgili onlarda paylaşım yaparlar görünce ..Ben sadece bildiğimi paylaştım erenlerden biri yürürken okunmaz demiş belkide sizdeki etkiside bu yüzden oldu diye düşündüm ,çünkü yürümeyi bırakınca kesiliyor o etki demişsiniz diye bildiğimi yararı olur diye paylaştım ...Ama pişman oldum açıkcası , rehberim bile küçümsendi .Neyse buda bana ders olsun her ilim heryerde umuma açılmazıda öğretmişlerdi bana ben bununda ne demek olduğunu şimdi daha iyi anladım ...
    Konu hz.hanzala tarafından (23-Oca-2013 Saat 15:48 ) değiştirilmiştir.

  10. #20
    Okumuş olduğum bir kitapta;eğer ALLAH a dua ederken yada onu zikrederken vücudunuza gelen cezbi titreme olursa bilinki yüce RABB imizin nazarına nailiyettir, işte o anda helal dileklerde bulunun inş. kabul olur diye yazıyordu.Biz bilemeyiz belkide o andaki okuma ihlaslıdırda RABB in hoşuna gitmektedir.Yok yürürken okunmaz yada şu şartlarda okunacak gibi söylemler islam dininin zorlaştırılmasıdır ki;bunu peygamberimiz,kolaylaştırınız zorlaştırmayınız,sevdiriniz nefret ettirmeyiniz! hadisiyle açık ve net bildirmiştir.Tabiiki ayetleri okurken mutlak surette abdesli olalım,özellikle gusül abdesti olmadan ayet okumayalım.Gusül abdestimiz varsa istediğimiz zaman ezber olduğumuz ayetleri okuyabiliriz.Sadece kur an hatmi yapıyorsak o zaman gusul abdestimiz var ise dahi abdest alıp ondan sonra hatmimize devam edelim.

    Konuyu açan arkadaşım,bir kan tahlili yaptırırsanız sağlık yönünden iyi olabilir.Çünkü yürürken belirli bir efor harcamaktayız.Ve aynı zamandada okuma yapıyorsak büyük bir ihtimal doğru nefes alıp verme kontrolü açısından sorun yaşıyoruz,yada kan şekeri,tansiyon sorunlarımız olabilir.

    Selametle.



3 Sayfadan 2. İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Ayetel Kürsi Okurken .....
    Konuyu Açan: cafee, Forum: Havas & Hüddam Soru ve Yardım.
    Cevap: 19
    Son Mesaj : 06-Haz-2012, 19:28
  2. 171 Ayetel Kürsi
    Konuyu Açan: dilemma, Forum: Dilek Duaları.
    Cevap: 64
    Son Mesaj : 29-Ağu-2011, 22:08
  3. Ayetel Kürsi'nin Hassalarından
    Konuyu Açan: wzuhal, Forum: Havas & Hüddam.
    Cevap: 23
    Son Mesaj : 15-Eki-2010, 23:38
  4. 313 Ayetel Kursı 3 Gun
    Konuyu Açan: tarkan111, Forum: Büyü İle İlgili Soru ve Yardım.
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 23-Kas-2009, 15:59
  5. Ayetel Kürsi
    Konuyu Açan: climatic, Forum: İslamiyet.
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 10-May-2009, 23:14

Bu Konu İçin Etiketler

Sitemiz kişiler arası iletişimi sağlayan bir servis sağlayıcıdır. Kişilerin yazdıkları kendi sorumluluklarındadır.
Hukuki gerekçeler ile kaldırılması talep edilen içerikler için lütfen iletişim linkini kullanınız.

Sitemizdeki yazılar telif hakları ile korunmaktadır. İzinsiz alıntı yapılamaz ©estanbul.com