7 Sayfadan 6. İlkİlk ... 4567 SonSon
Toplam 62 sonuçtan 51 ile 60 arası gösteriliyor
  1. #51
    sayıyla okuma olayını pek çözebilmiş değilim zaten.ebced hesabı ile ilgili şüphelerim var kimisi yahudilerden kalma sistem islamda ne işi var der mesela..

    onun haricinde allah kuranda ebced değeri kadar okuduklarınız hariç hiç bir duanıza karşılık vermeyeceğim demiyor değilmi? oldu daldım 786yı niyet edecekken 780 okudum diye Allah emeğimi zayi etmez herhalde.

    birde çok yüksek rakamlar var.5050 ihlas ciddi bir enerji kaybı.mecbur zamana böleceksin.yani yorgunlukla karıştırma olası evet kim dediyse güzel demiş bir zaman sonra üzerine çöken ağırlık yüzünden bitirmiş olmak için bitirmeye çalışıyorsun.hadi niyet için okuyorsun o kadar rakamı allah benim şimdide rızam içim oku sadece dese kaç kişi okur acaba?

    birde ben hz.peygamberden de çok yüksek rakamlarla yapılan tertipler duymadım-3ü 5i 7yi 21i 41 i hadi 100ü duydum ama binler onbinler ne?en doğru yol onun yolu değil mi zaten?o en iyisini bilmiyor mu?herşeyin azı karar çoğu zarar...





  2. #52
    selefi
    Ben hiç bir ilahiyatçıdan salavatın şirk olduğunu duymadım zaten Peygambere salat etmeyi kuran emrediyor. Adamlar yılarca kuranı en detayına kadar incelemiş nasıl salavat yok diyebilir ki ?

    Ama şöyle bir salavat şekli evet yok:

    Allahım! Bizim Efendimiz Muhammed'e (sav) kusursuz bir salât ve rahmet, mükemmel bir selâm ve selâmet vermeni diliyoruz. O Peygamber ki, onunla düğümler çözülür, sıkıntılar ve belalar onunla açılıp dağılır, hacet ve ihtiyaçlar onunla yerine getirilir. Maksatlara O'nunla ulaşılır,güzel sonuçlar O'nunla elde edilir. O'nunla bulutlardaki yağmur istenilir.......


    Duaları kabul eden Allah' mı ? Peygamber mi ? Düğümleri çözen müslümana yardım eden Allah'mı ? Peygamber mi ? Böyle salavat şekli olur mu hiç ? Peygamber kendisine böyle mi salavat getirmemizi istedi ?

    Ahmed b. Hanbel’in Enes b. Malik’ten naklettiği şu rivayette bulmaktayız:
    “Bir adam Peygamber’e dedi ki: “Ey Muhammed! Ey Efendimiz, ey efendimizin oğlu! Ey en hayırlımız, ey en hayırlımızın oğlu!” Rasulullah hemen müdahale etti: “Ey insanlar! Sözlerinize dikkat edin ki Şeytan sizi hükmü altına almasın! Ben Abdullah’ın oğlu Muhammed’im! Allah’ın kulu ve elçisiyim! Vallahi beni, Allah’ın beni yerleştirdiği konumumdan daha fazla yüceltmeye kalkmanız hoşuma gitmez.” (İbn Hanbel, III, 153).
    Rasulullah, peygamber yarıştıran Medine Yahudilerinin aksine, mü’minlerin bu konudaki her teşebbüsünün önünü kesiyordu. Birçok örnekten sadece birkaçını verebiliriz:
    Biri Müslüman diğeri Yahudi iki adam tartıştılar. Müslüman “Allah’ın insanlık içerisinden seçip üstün kıldığı Muhammed’dir” dedi. Yahudi de “Hayır, Allah insanlık içerisinden Musa’yı seçip üstün kılmıştır” dedi. Tartışma şiddetlendi, Müslüman Yahudi’ye bir tokat aşketti. Yahudi, Hz. Peygamber’e gelerek olayı anlattı ve Müslümanı şikâyet etti. Nebi buyurdu ki: “Beni Musa’dan üstün tutmayın. İnsanlar Kıyamet Günü bayılacaklar, ben de onlarla birlikte bayılacağım. Ayıldığımda Musa’yı arşa sıkı sıkıya tutunmuş bir vaziyette göreceğim. Bilmiyorum; o da bayılıp benden önce mi ayılacak, yoksa Allah onu bundan istisna mı tutacak?” (Buhari ve Müslim).
    Rasulullah, burada Hz. Musa’ya karşı gösterdiği alçakgönüllülüğü Hz. İbrahim’e karşı da gösterecek, Kur’an’da (2/260) aktarılan yaratılış konusundaki merakından dolayı mü’minlerin gönlünde bir tereddüt oluşmasın diye “Ben şüphe etmeğe İbrahim’den daha müstehakkım” diyecektir (Buhari, Enbiya, 46). Görev yerini terkeden Hz. Yunus’a karşı gönüllerde oluşabilecek olumsuzluğu önlemek için “Kimseye, ‘Ben Yunus b. Metta’dan daha hayırlıyım’ demek yaraşmaz!” uyarısında bulunacaktır (Buhari, Enbiya, 38).
    Yukarıdaki tavır, Efendimiz aleyhissalatu vesselamın örnek ahlâkından bir kesit sunuyor. Kur’an onu bu muhteşem tavrından dolayı “güzel örnek” olarak takdim ediyor. Kur’an tarafından Hz. Peygamber’in örnek gösterilmesi demek, bir başka zaman ve mekânda örnek gösterilen hususun yeniden üretilebilir olması, o zaman ve mekâna taşınabilir olması demektir. Kur’an onu başka zaman ve mekânlara taşınsın diye örnek gösterirken, buna karşı gelişen öyle bir tavır var ki, o tavra göre onu örnek almak ve taşımak imkânsız hale gelmektedir. Bu noktada Kur’an’ın inşa ettiği peygamber tasavvuruyla çatışan karşıt bir peygamber tasavvuru ortalarda gezinmektedir.



    Alıntı luz_de_la_luna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ona bakarsanız salavat da dinimizde yok deniliyor pek çok ilahiyatçıdan duydum...tesbihi putlaştırmak değil sayıları karıştırmamak için yamış arkadaş..

  3. #53
    Alıntı selefi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben hiç bir ilahiyatçıdan salavatın şirk olduğunu duymadım zaten Peygambere salat etmeyi kuran emrediyor. Adamlar yılarca kuranı en detayına kadar incelemiş nasıl salavat yok diyebilir ki ?

    Ama şöyle bir salavat şekli evet yok:

    Allahım! Bizim Efendimiz Muhammed'e (sav) kusursuz bir salât ve rahmet, mükemmel bir selâm ve selâmet vermeni diliyoruz. O Peygamber ki, onunla düğümler çözülür, sıkıntılar ve belalar onunla açılıp dağılır, hacet ve ihtiyaçlar onunla yerine getirilir. Maksatlara O'nunla ulaşılır,güzel sonuçlar O'nunla elde edilir. O'nunla bulutlardaki yağmur istenilir.......


    Duaları kabul eden Allah' mı ? Peygamber mi ? Düğümleri çözen müslümana yardım eden Allah'mı ? Peygamber mi ? Böyle salavat şekli olur mu hiç ? Peygamber kendisine böyle mi salavat getirmemizi istedi ?

    Ahmed b. Hanbel’in Enes b. Malik’ten naklettiği şu rivayette bulmaktayız:
    “Bir adam Peygamber’e dedi ki: “Ey Muhammed! Ey Efendimiz, ey efendimizin oğlu! Ey en hayırlımız, ey en hayırlımızın oğlu!” Rasulullah hemen müdahale etti: “Ey insanlar! Sözlerinize dikkat edin ki Şeytan sizi hükmü altına almasın! Ben Abdullah’ın oğlu Muhammed’im! Allah’ın kulu ve elçisiyim! Vallahi beni, Allah’ın beni yerleştirdiği konumumdan daha fazla yüceltmeye kalkmanız hoşuma gitmez.” (İbn Hanbel, III, 153).
    Rasulullah, peygamber yarıştıran Medine Yahudilerinin aksine, mü’minlerin bu konudaki her teşebbüsünün önünü kesiyordu. Birçok örnekten sadece birkaçını verebiliriz:
    Biri Müslüman diğeri Yahudi iki adam tartıştılar. Müslüman “Allah’ın insanlık içerisinden seçip üstün kıldığı Muhammed’dir” dedi. Yahudi de “Hayır, Allah insanlık içerisinden Musa’yı seçip üstün kılmıştır” dedi. Tartışma şiddetlendi, Müslüman Yahudi’ye bir tokat aşketti. Yahudi, Hz. Peygamber’e gelerek olayı anlattı ve Müslümanı şikâyet etti. Nebi buyurdu ki: “Beni Musa’dan üstün tutmayın. İnsanlar Kıyamet Günü bayılacaklar, ben de onlarla birlikte bayılacağım. Ayıldığımda Musa’yı arşa sıkı sıkıya tutunmuş bir vaziyette göreceğim. Bilmiyorum; o da bayılıp benden önce mi ayılacak, yoksa Allah onu bundan istisna mı tutacak?” (Buhari ve Müslim).
    Rasulullah, burada Hz. Musa’ya karşı gösterdiği alçakgönüllülüğü Hz. İbrahim’e karşı da gösterecek, Kur’an’da (2/260) aktarılan yaratılış konusundaki merakından dolayı mü’minlerin gönlünde bir tereddüt oluşmasın diye “Ben şüphe etmeğe İbrahim’den daha müstehakkım” diyecektir (Buhari, Enbiya, 46). Görev yerini terkeden Hz. Yunus’a karşı gönüllerde oluşabilecek olumsuzluğu önlemek için “Kimseye, ‘Ben Yunus b. Metta’dan daha hayırlıyım’ demek yaraşmaz!” uyarısında bulunacaktır (Buhari, Enbiya, 38).
    Yukarıdaki tavır, Efendimiz aleyhissalatu vesselamın örnek ahlâkından bir kesit sunuyor. Kur’an onu bu muhteşem tavrından dolayı “güzel örnek” olarak takdim ediyor. Kur’an tarafından Hz. Peygamber’in örnek gösterilmesi demek, bir başka zaman ve mekânda örnek gösterilen hususun yeniden üretilebilir olması, o zaman ve mekâna taşınabilir olması demektir. Kur’an onu başka zaman ve mekânlara taşınsın diye örnek gösterirken, buna karşı gelişen öyle bir tavır var ki, o tavra göre onu örnek almak ve taşımak imkânsız hale gelmektedir. Bu noktada Kur’an’ın inşa ettiği peygamber tasavvuruyla çatışan karşıt bir peygamber tasavvuru ortalarda gezinmektedir.

    selefiler kelimelerden bile anlamıyor.onunla demek,o yaratıyor anlamına gelir mi?sen ayeti bilmiyorsun ben kuranın dışına çıkmam diyorsun, biz seni alemlere rahmet olarak gönderdik.ayeti kerimesinde cenabı hak yarattıklarına resulünü rahmeti için vesile kılıyor ya.bu ayet başka bir şeyden mi bahsediyor.

  4. #54
    Alıntı mahşer:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hurafe gibi geldi bana esbih islamiyete sonradan girmiştir sünnet bile değil çünkü tesbih kullanmak ama 500 ihlas dileğinin kabul olması için vesile olabilir

    bence hurafe değil; peygamber efendimiz 1 kez filanca duayı okumakla hiç yaşlanmayan sahabeler vardı
    veya bir kez allahım buna mal ver demekle sınırsız zengin olan kişiler

    biz peygamber degiliz ki, hanginizin duası 1 kez ihlas suresi okumakla kabul oldu?
    ama binlerle okuyup duası kabul olan çok

    ayrıca bu ısrar, vakit ve emek verme işi
    herkes yapmaz, herkese de nasip olmaz
    nerde zahmet orda rahmet demişler

    ayrıca hergün 1000 adet ihlas suresi okuyan bir sahabeden sanırım hadiste bahsediliyor
    vefat ettiğinde gökten akın akın melekler inmiş, o zaman bu sahabe neden okuyormus
    mademki binlerle okumak bidat ya da sünnette yok???

  5. #55


    --- Sonraki mesaj ---

    Bir hoca da bana Salat-I Tefriciye yi dünya işleri için okumayın,kesin olur ama hayrınıza olmaz,onun yerine fetih suresi okuyun.demişti.

  6. #56
    Tesbihle yapılan farklı bi okuma daha var.adına tesbih duası deniyor ve okuyup dileği gerçekleşenler çok oldu çevremde.

    sabah ezanı okunmadan önce kalkıp iki rekat namaz kılınıyor ve ardından 99 luk tesbihin her bi boncuğuna 1 Fatiha 3 İhlas okunup dileğini söylüyosun .duanı ederken kaç tesbih dağıtacaksan onu da söyleyip bitirdikten sonra tesbihi kıbleye karşı asıyorsun.fakat bunu yaparken abdest aldıktan sonra hiç konuşulmayacak.dileğin kabul olunca da etrafındaki kişilere kaç tesbih dağıtacağına niyetlendiysen o kadar tesbih satın alıp dağıtıyorsun.alan kişiler de o tesbihle kendi dilekleri için aynı uygulamayı yapıyo..yapmak isteyen varsa

  7. #57
    Yaşadığım yerde Hasan Harakani Türbesi var.Evliya Camii. Kadir gecesinde gitmek nasip oldu.Baya da kalabalık.Bir bayan elinde tesbih karşılaştığı tanısın tanımasın her kişiye tesbih tanesine niyetim için 1 fatiha 3 ihlas okur musun dedi.Okuduk.99 adeti bu şekilde tamamladı.Sanırım bu okumaya benzer bir şeydi. Bana daha mantıklı geldi değişik nefeslerden senin niyetine okuma yapması amin demesi daha kabule yakın olur sanırım...

  8. #58
    bizim burada da teravih namazlarında hergün eline tesbihi alan en az 10 kişi gelirdi takii bi komşumuzun dünürünün kötü niyetle okuttuğunu öğrendik niyet sormaya başladık ALLAH rızası için okuyoruz ama niyetini sorup okumakta fayda var istemeden bilmeden kötü niyetlilere yardım etmemek için

  9. #59
    Doğrudur abla bende çok çekinirim ne niyete olduğundan ,niyetini soramadığımın okumasınıda hayırlı niyeti ise diye yaparım RABBİM hayırlısı ise kabul eylesin inşallah diye

  10. #60
    Alıntı Hak Aşığı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaşadığım yerde Hasan Harakani Türbesi var.Evliya Camii. Kadir gecesinde gitmek nasip oldu.Baya da kalabalık.Bir bayan elinde tesbih karşılaştığı tanısın tanımasın her kişiye tesbih tanesine niyetim için 1 fatiha 3 ihlas okur musun dedi.Okuduk.99 adeti bu şekilde tamamladı.Sanırım bu okumaya benzer bir şeydi. Bana daha mantıklı geldi değişik nefeslerden senin niyetine okuma yapması amin demesi daha kabule yakın olur sanırım...
    Bunu okuma günlerinde falan yapıyorlar,hatta burda böyle bir dua kardeşliğimiz vardı 99 kişi 1 kişinin niyeti için 1 fatiha 3 ihlas okumuş oluyordu...güzel bir okuma şekli....



7 Sayfadan 6. İlkİlk ... 4567 SonSon

Benzer Konular

  1. Sevdiğinin Dönmesi için Yasin Suresi ile Dilek Duası
    Konuyu Açan: aykaranlık, Forum: Sevgi ve Muhabbet için Dualar.
    Cevap: 72
    Son Mesaj : 26-Şub-2014, 17:23
  2. Tevbe ve Dilek Duası
    Konuyu Açan: ezim, Forum: Dilek Duaları.
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 14-Ağu-2013, 19:06
  3. Cuma Suresi ile Dilek Duası
    Konuyu Açan: beray, Forum: Dilek Duaları.
    Cevap: 12
    Son Mesaj : 01-Şub-2013, 09:03
  4. Çiçek ile yapılan muhabbet duası
    Konuyu Açan: mucahitkatipzadee, Forum: Sevgi ve Muhabbet için Dualar.
    Cevap: 36
    Son Mesaj : 24-Mar-2011, 21:45
  5. Tesbihle İhlas Süresi...
    Konuyu Açan: ecem23, Forum: Havas & Hüddam Soru ve Yardım.
    Cevap: 22
    Son Mesaj : 05-Şub-2011, 18:23
Sitemiz kişiler arası iletişimi sağlayan bir servis sağlayıcıdır. Kişilerin yazdıkları kendi sorumluluklarındadır.
Hukuki gerekçeler ile kaldırılması talep edilen içerikler için lütfen iletişim linkini kullanınız.

Sitemizdeki yazılar telif hakları ile korunmaktadır. İzinsiz alıntı yapılamaz ©estanbul.com