Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/18/2020 in all areas

  1. 1 point
    Bir insanın susması, belki kendi içiyle konuşmasıdır
  2. 1 point
    Sabah Uyanınca Aç Karnına Yoğurt Yerseniz Güne başlarken ilk tükettiğiniz besinler kilo vermenizi daha da kolaylaştırabiliyor. Güne iyi şekilde, sağlıklı beslenerek başlarsak kilo vermek kolaylaşacağı gibi vücut sağlığımız da günden güne daha iyiye gider. Sabah uyandığınızda tükettiğinizde kilo vermenizi hızlandıracak besinler ise şöyle Yoğurt: Sabahları kahvaltı yapmadan önce küçük bir kase yoğurt tüketmek oldukça yararlıdır. Yoğurt sindirim sistemimizin düzenli bir şekilde çalışmasını sağlar ve bütün gün daha rahat hissedersiniz. Diyetteyseniz yağsız veya yarım yağlı yoğurt tüketebilirsiniz. Fakat mide rahatsızlığınız varsa (gastrit,reflü vb.) sabahları yoğurt tüketmeyin. Yulaf Ezmesi: Sabah kahvaltısında yulaf ezmesi yemek alışkın olmayanlar için başta oldukça zorlayıcı. Fakat yulaf vücuttaki kas oranını artırmak için oldukça yararlı bir besin. Bazı günler kahvaltınızda süte karıştırıp yulaf tüketmeyi deneyin İçine kuru meyve veya muzçilek gibi meyveler ekleyerek daha lezzetli hale getirebilirsiniz. Lor Peyniri: Lor peyniri kas rahatsızlıklarının şifa bulmasında oldukça etkili bir besindir. Sabah kahvaltılarında mutlaka tüketmeniz gereken yiyeceklerden bir tanesi. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Yumurta: Yumurta herkesin bildiği gibi en fazla tok tutan besinlerdendir ve ciddi protein kaynağıdır. Kahvaltılarınızda mutlaka haşlanmış yumurta veya yağsız şekilde yapılmış omlet tüketin ki hem gün boyu tokluk hissedin hem de gereksiz yere fazladan yemek yemeyin. Sirkeli su: Sabahları bir bardak suya bir tatlı kaşığı sirke ve biraz bal eklemeniz metabolizmanızı hızlandırır ve daha hızlı şekilde kilo vermenize yardımcı olur. Limonlu su: Aynı şekilde güne bir bardak suya yarım limon sıkıp içerek başlamanız da kilo vermenize yardımcı olacaktır. Kendi damak zevkinize göre bu alternatiflerden yararlanabilirsiniz. Elbette günün geri kalanında da sağlıklı ve ölçülü beslenmek, hafif de olsa hayatınızı daha aktif şekilde geçirmek kilo vermenizdeki en büyük etkenlerden. Sağlıklı günler dileriz. Alıntı
  3. 1 point
  4. 1 point
    Vücudunuzun D Vitaminine İhtiyaç Duyduğunu Gösteren 8 Belirti Vücudunuzun D Vitaminine İhtiyaç Duyduğunu Gösteren 8 Belirti D Vitamini, vücut sisteminde kemiklerimize kalsiyum temini sağlamaktan, bağışıklık sistemimizi güçlendirmeye kadar büyük ölçüde rol alan, yağda çözünen bir vitamindir. Normalde bu vitamini yiyeceklerden, takviyelerden ve güneş ışınlarından alırız ancak bir şeyler ters gittiğinde ve D vitamini eksikliğiyle karşılaştığımızda, vücut sistemlerimiz bozulabilir. D Vitaminine İhtiyaç Duyduğumuzu Belirten 8 İşaret 1. Baş terlemesi D vitamini düzeyinizin düşük olduğunu gösteren çeşitli semptomlar vardır. Bilimsel literatürler yenidoğanlarda aşırı terlemeyi bu vitaminin eksikliğinin ilk belirtilerinden biri olarak tanımlar. Yetişkinlerde D vitamini eksikliğinin en belirgin belirtilerinden biri vücudun geri kalanına kıyasla aşırı kafa terlemesidir. Kafanız çok terlerse, vücudunuzdaki D vitamini eksikliği ile ilgili olabilir ve doktorunuza danışmanız gerekebilir. 2. Kemik ağrısı D vitamini eksikliği vücudun kalsiyumunu kemik dokusuna iletme yeteneğini zayıflatabilir ve bu da osteomalaziye veya kemiklerin zayıflamasına neden olabilir. D vitamini eksikliği, özellikle kas-iskelet sistemi ağrıları, özellikle de tibial kemik ağrısı ve hassasiyet ile ilişkili olabilir. Kemik ağrısı, kemik kırıkları ve osteoporoz gibi ilgili hastalıklardan kaçınmak için gerekli miktarda D vitamini alımını yapmanız önerilmektedir. 3. Kas ağrısı D vitamini sadece kemiklerimizi değil aynı zamanda kaslarımızı da etkiler. Bu vitamin eksikliği, yoğun fiziksel aktivitenin ardından ciddi kas ağrısı, halsizlik, kas kütlesinin azalması ve kas kaybının azalmasına neden olabilir. Düşük D vitamini düzeyleri, fibromiyaljinin ana semptomlarından biri olan vücutta kronik yaygın ağrıya da neden olabilir. 4. Zayıf bir bağışıklık sistemi D vitamini bağışıklık sistemimizi desteklemede büyük rol oynamaktadır. Doktorlar antibiyotik keşfedilmeden çok uzun zaman önce enfeksiyonları tedavi etmek için bu vitamini kullanmaya başladılar. Örneğin, tüberküloz hastaları, doktorların düşündüğü gibi doğrudan enfeksiyonu öldüren güneş ışığına maruz kaldıkları sanatoryumlara gönderildi. Bu nedenle, sık viral enfeksiyonlardan muzdarip olmanız durumunda, düşük D vitamini seviyeleri bunun nedeni olabilir. 5. Yorulma ve halsizlik Sık sık yorgunluk ve halsizliği yoğun bir yaşam tarzı ya da uyku eksikliği ile ilişkilendiririz. Ancak, vücutta D vitamini eksikliğinin de olabileceği ortaya çıkıyor. D vitamini takviyesinin, yorgunluğu olan hastalar üzerindeki etkisini gözlemleyen bir çalışma, D vitamini seviyelerinin normalleşmesinden sonra, yorgunluk semptomlarında belirgin azalma olduğunu göstermiştir. 6. Yavaş yara iyileşmesi Bir çalışma, D vitamini takviyesinin 12 haftasında diyabetik ayak ülseri olan hastalarda yaraların belirgin şekilde azaldığını göstermiştir. Bilim adamları, D vitaminin, araştırılan hastalarda kankan şekeri ve kolesterol seviyelerini dengeleme üzerinde olumlu bir etkisi olduğuna inanmaktadır. Eğer yaralarınız yavaşça iyileşirse (özellikle diyabetiniz varsa), vücudunuzdaki bu vitamin seviyesine dikkat edin. 7. Saç dökülmesi Saç dökülmesini tetikleyebilecek birçok faktör vardır ve D vitamini eksikliği bunlardan biridir. Bu vitaminin eksikliği, saçların dökülmesine ve saç dökülmesine neden olarak saç döngüsünün bozulmasına neden olabilir. D Vitamini saçın çıkış noktasında saç büyüme sürecinde ayrılmaz bir rol oynar ve saç dökülmesi tedavisine yönelik bir ek olarak kullanılabilir. 8. Anksiyete ve depresyon D Vitamini, beyin de dahil olmak üzere vücudumuzun birçok bölümünü etkileyen eşsiz bir vitamindir. Vitamin yiyecekler tarafından tüketildikten veya cildimizde sentezlendikten sonra, beynin çalışmasını etkileyen dopamin ve serotonin gibi nörotransmiterleri salgılar. Bilim insanlarına göre, D vitamini eksikliği, endişe, depresyon ve hatta şizofreni de dahil olmak üzere akıl hastalıkları ile ilgili olabilir. D vitamini eksikliği belirtilerinden herhangi birine sahipseniz, bu vitaminin vücudunuzdaki seviyesini değerlendirecek ve size gerekli D vitamini dozunu yazacak olan doktorunuzu ziyaret edin. Kaynak: https://www.kadinlarduysun.com Saç dökülmesi ve başın terlemesi D vitamini eksikliğindenmiş.
  5. 1 point
    Bundan üç hafta evvel hergün sabahları 5 - 6,5 saatler arası (o saatlerde hava burası aydınlık ve koşu yapanlar vs var..) erken saatte parkta yürüyüş yaparken d vitamin damlasını damlatarak değilde bir yk olarak yudumladım öylece çıkmıştım neye iyi geldiğini bilemiyorum ama fiziksel fit tuttuğu kesin. Bence aktiveden evvel alındığında bedene daha iyi yayılıyor sanırım tüm vitaminler için geçerli.
  6. 1 point
    Fransız Soğan Çorbası Malzemeler: • 4 soğan (ince doğranmış) • 50 g (1 çorba kaşığı) tereyağı • 50 g rendelenmiş peynir • 1,5 litre su • Tuz ve karabiber • 4 dilim ekmek • Sıvı yağ (kızartmak için) • 2 çorba kaşığı (30) ml mısır unu Hazırlanışı: Küçük küçük doğranmış soğanları tencerede altın rengi olana kadar kavurun. Ateşten alın ve biraz soğutun. Üzerlerine 1,5 litre soğuk su dökün. Tuz ve karabiberi koyun. Kapağı kapatarak basıncı en yüksek dereceye ayarlayın. 5 dakika pişirin. Basıncı yavaş yavaş düşürün. Karışımı, biraz suyla karıştırılmış 2 çorba kaşığı (30 ml) mısır unuyla koyultun. kızartma tavasında birkaç dilim ekmeği kızartın. Her bir dilimi dörde bölün. Ekmekleri bir çorba servis kasesinin dibine yerleştirin ve üzerlerine çorbayı boşaltın. Rende peyniri serpin. Çorba kasesini sıcak fırında birkaç dakika ısıtın ve servis yapın.
  7. 1 point
    Bence yiyebilirsin afiyet olsun da, Dr. Ne der bilmiyorum. Eşimde şekerli yoğurt yer, ben yiyemiyorum malasef Esasında vucut kendini biliyor, isteklerini sana bildiriyor su, şeker, protein vs... Ramazandan sonra gün içinde şekerli yoğurt tüketebilirsin, akşam ve sabahlar sade yemeği seç.
  8. 1 point
    Hacer yogurdumu şekerli yiyebilirmiyim
  9. 1 point
    CÜZDAN DUASI Bu uygulama Ramazan ayının son cuması sela ile ezan arası yapılmaktadır. Ramazanın son cuma günü sela okunduktan sonra Araf süresi 10.ayet ve sad süresi 54 ayetleri birlikte yazılacak kalem önemli değil normal bir kalemde olabilir. kullanılacak cüzdan içine koyulur ve ordan hiç çıkartılmaz . senesi dolunca da aynı zamanda değiştirilir A'RAF Suresi 10.ayeti وَلَقَدْ مَكَّنَّاكُمْ فِي الأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِيهَا مَعَايِشَ قَلِيلاً مَّا تَشْكُرُونَ Ve lekad mekkennâkum fîl ardı ve cealnâ lekum fîhâ maâyiş’(maâyişe), kalîlen mâ teşkurûn(teşkurûne). "Andolsun ki, sizi yeryüzüne yerleştirdik ve orada size geçim kaynakları kıldık. Ne kadar az şükrediyorsunuz." SAD Suresi 54.ayeti إِنَّ هَذَا لَرِزْقُنَا مَا لَهُ مِن نَّفَادٍ İnne hâzâ le rızkunâ mâ lehu min nefâd(nefâdin). "Muhakkak ki bu, gerçekten bizim tükenmez rızkımızdır." Parada Bereket için camuro Şu ayeti kerimeyi misk ve safran ile yazıp Cüzdanının içine koyarsa Bereket hasıl olur. Ayet Kasas suresı 10. ayet بسم الله الرحمن الرحيم فأصبح فؤاد ام موسى فارغا ان كادت لتبدى به لولا ان ربطنا على قلبها لتكون من المؤمنين (Bismillahirrahmanirrahim Fe esbaha Fuaadü ümmi musaa faarigan İn keedet Le tübdii bihi Levlaa en rabetnaa Alaa kalbihaa litekuune minel mü'miniin (arapca yazılmalıdır) Bunu taşımanız için Ramazan veya özel bir günü beklemenize gerek yoktur. Allah ın izni ile taşıdığınız cüzdandaki para bereketlenir ve içine para sığmaz şekle gelir. Mühürlü Para Hiç Parasız Kalmazsın : camuro Ramazan ayının son cuma günü selâ vakti safran mürekkebi ile abdestli olarak,kağıt paranın üzerine arapça olarak yazıp 7 defada ayetleri okuyup üfleyin. safran mürekkebi ile yazamayan kurşun kalem veya yazıcıda kullanabilir ama mürekkep daha etkilidir. İsteyen kağıt para yerine normal kağıtda kullanabilir. Mühürlü Parayı Cüzdanında taşıyan, Allah'ın izniyle hiç parasız kalmazmış. En doğrusunu Allah c.c bilir.Cüzdan kesinlikle belden aşağı taşınmamalı gömlek veya ceket cebinde taşınmalıdır. 64 Tegâbun-17.18.ayetler: إِن تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعِفْهُ لَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ شَكُورٌ حَلِيمٌ İn tukridûllâhe kardan hasenen yudâıfhu lekum ve yagfir lekum, vallâhu şekûrun halîm(halîmun). Eğer Allah'a güzel bir borç verirseniz, onu size kat kat arttırarak öder ve sizi mağfiret eder. Ve Allah; Şekur'dur (şükredilendir, şükrün karşılığını verendir), Halîm'dir. عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ Âlimul gaybi veş şehâdetil azîzul hakîm(hakîmu). Gaybı (görünmeyeni) ve şahadet edileni (görüleni) bilendir. Azîz'dir, Hakîm'dir Not: bunların hepsi bu siteden.
This leaderboard is set to Istanbul/GMT+03:00
×
×
  • Create New...