Jump to content
Lucky

Diyet Arşivi

Önerilen İletiler

Lucky

Diyet Yaparken Yapılan Hatalar

Uzmanlara göre, insanlar diyet yaparken 10 klasik hataya düşüyor ve kilo veremediği için diyet yapmayı bırakıyor. Bu hatalardan kaçınmanız için öneriler ve pratik diyet bilgilerini sizler için hazırladık.

 

KISA VADELİ DÜŞÜNMEK

Kilo vermede başarılı olmanın tek yolu, bunu, hayat tarzınızda yapacağınız bir değişiklik olarak görmektir. Kısa dönem boyunca aç kalmayı diyet olarak algılayanların elde edeceği tek şey, kısa zamanda diyeti bırakmak olacaktır. Çünkü zor gelecektir. Bu sebeple de sağlıklı ve dengeli bir beslenme programı uygulamak en iyisidir.

 

Çoğu diyetisyen, kadınların, günde 1300-1500 kalori alması gerektiğini belirtiyor. Eğer mesela 1000 kalorilik ya da altı bir diyet uygulamaya kalkarsanız, sürekli aç kalmaktan ötürü o diyeti bırakmanız çok muhtemeldir. Üstelik dengeli bir diyetle pek çok farklı besinden de faydalanabilirsiniz.

 

ÜNLÜLERİN DİYETLERİNİ TAKİP ETMEK

Jennifer Aniston gibi görünme fikri çekici gelebilir ama pek çok diyetisyen, bu sene çok moda olan ünlülerin diyetlerini eleştiriyor. Jennifer Aniston ve Geri Halliwell’in favori diyetleri olan ‘Atkins’ şüphesiz işe yarıyor. Ancak bu diyet, alınan karbonhidratı ciddi şekilde kıstığı ve proteini arttırdığı için ideal olmaktan uzak. Çünkü karbonhidratlar, dengeli beslenmenin önemli bir parçası ve bol protein-az karbonhidratlı beslenme, vücudun kalsiyum kaybetmesine sebep oluyor. Ünlülerin yaptığı çoğu diyet, belli bir besin ya da besin grubunu programın dışında tutmaya yönelik olduğundan, bağlı kalınmaları ve başarılı olunması zor diyetler. Bunun yerine hem karbonhidrat, hem de protein içeren az yağlı bir diyet tercih edilmeli.

 

YEDİKLERİNİZ KONUSUNDA KENDİNİZİ ALDATMAK

Diyetinizi harfiyen uyguladığınızı düşünüyor olabilirsiniz. Ancak eğer hala kilo vermiyorsanız, o zaman yedikleriniz konusunda kendinizi kandırıyor olabilirsiniz. Mesela çayın yanında yediğiniz o 2 tane bisküviyi, ya da doğum günü partisinde elinize tutuşturulan pastayı, ağzınıza attığınız bir avuç fıstığı, ya da yediğiniz grissinileri saymayı unutuyorsunuzdur belki, ya da kendinizden bile saklıyorsunuzdur. Ama bunlar biriktikçe, kilo verememenizin sebebi olup çıkıverirler.

 

Eğer kilo verememekten şikayet ediyorsanız, bir beslenme günlüğü tutun ve yiyip içtiğiniz her şeyi yazın. Haftanın sonunda, eğer dürüstçe her yiyip içtiğinizi yazdıysanız, niye kilo veremediğinizi göreceksiniz.

 

EGZERSİZİ PROGRAMINIZIN DIŞINDA BIRAKMAK

Pek çok insan zayıflamak istediğinde, aldığı kalori miktarını azaltıyor ama egzersizi bu programa dahil etmeyi düşünmüyor. Tabii ki egzersiz olmadan kilo verebilirsiniz. Ama egzersiz metabolizmanızı hızlandıracağından, sadece diyetle vereceğinizden fazla kaloriyi yakabilirsiniz.

 

Bir çoğumuz haftada bir kez aerobik bir egzersiz yapmanın yeterli olduğunu düşünüyor. Ancak metabolizmayı hızlı tutmanın en iyi yolu, günde 20-30 dakikayı egzersize ayırmak.

 

Yapabilecekleriniz arasında ise, asansör yerine merdiveni kullanmak, toplu taşıma araçlarından erken inmek ve eve, işe yürümek, bisiklete binmek yer alıyor. Tabii seçenekleri çoğaltabilirsiniz. Uzaktan kumandayı kullanmak yerine yerinizden kalkıp kanalı değiştirmek bile haftada fazladan 200 kalori demektir.

 

BAZI BESİNLERİ TAMAMEN LİSTE DIŞI TUTMAK

Çoğumuzun kafasında diyet, çok sevdiğimiz çikolata, kızartma vb gibi bazı besinleri kesinlikle yememekle eş değer. Ancak eğer uzun vadeli bir diyet yapmak istiyorsanız, sevdiğiniz besinleri hiç yemeden o diyete devam edebilmeniz mümkün değil. Aslında işin hilesi şu: Sevdiğiniz besinlerden ufak bir porsiyonu arada bir yemek.

 

Eğer diyetinize sadıksanız ve kilo veriyorsanız, haftada bir kendinize sevdiğiniz bir besinden bir porsiyon yeme hakkı tanıyın.

 

ÖĞÜN ATLAMAK

Diyettesiniz. Diyelim ki bugün o kadar meşguldünüz ki, kahvaltı ya da öğle yemeğini yiyecek vaktiniz bile olmadı. Belki o öğünü yememiş olmanın, kilo verme çabalarınıza katkıda bulunacağını düşünebilirsiniz. Bu durumda sadece kendinizi aldattığınızı belirtmemize izin verin.

 

Öğün atladığımızda, kan şekeri seviyesi düşer. Bu da, tatlı besinlere olan ihtiyacı arttırır. Bunun anlamı da, günün ileriki saatlerinde canınızın tatlı çekmesi demektir. Eğer kaçırdığınız öğünü yeseydiniz, yiyeceğiniz tatlıdan çok daha az bir kalori alacaktınız.

 

Araştırmalar, kahvaltı etmeyenlerin, günün ileriki saatlerinde daha çok kalori aldıklarını ispatlıyor.

 

DÜŞÜK KALORİLİ BESİNLER HEP SAĞLIKLI DEĞİL

En sık yapılan hatalardan biri de, düşük kalorili gıdaların sağlıklı gıdalar olduğunu düşünmek. Çünkü çoğu sağlıklı besin aslında oldukça kalorilidir. Mesela zeytinyağı, fındık gibi yemişler, ya da peynir, içerdiği yüksek miktardaki kaloriye oranla sağlıklı besinlerdir. Burada önemli olan, bunları sınırlı miktarda tüketebilmeyi öğrenmektir. Mesela sadece tek bir çorba kaşığı zeytinyağında 100 kalori vardır veya bir avuç fıstıkta 150 kalori vardır ve bunun 13 gramı yağdır. Diğer bir sıkça yapılan hata da, tavuğu derisiyle yemektir. Sevilen bir diyet yemeği olarak ün yapan tavuğun tüm yağı derisindedir ve tavuğu bu deriyle yemek demek 3 katı fazla kalori almak demektir. Salata sosları ve mayonezli sandviçler de diğer riskli besinlerdendir.

 

BÜYÜK PORSİYONLAR

Porsiyon ölçmek, insanı diyetten soğutan bir başka konu. Buradaki problem şu: Diyet birkaç hafta sıkı sıkıya uygulandıktan sonra, diyeti yapan kişi porsiyonların miktarını artık bildiğinden emin olarak, buna eskisi kadar özen göstermemeye başlıyor. Tabii bu arada, porsiyon miktarı farkına varılmadan giderek artıyor. Bunun önüne geçmek için, markette alışverişinizi yaparken, ihtiyaç duyduğunuzdan fazlasını satın almayın. Eğer ekmeği kalın dilimlemek gibi bir eğiliminiz varsa, o zaman da tost ekmeği alın.

 

İÇECEKLERİN DE KALORİ İÇERDİĞİNİ UNUTMAK

Sağlıklı şekilde beslenip, abur cubura itibar etmiyor olabilirsiniz ama özellikle sodalı içecek ve meyve sularından tüketip, kremalı kahve içip, kahve ve çaya şeker koyuyorsanız, kilo vermede gene problem yaşayacaksınız demektir. Mesela şöyle bol çikolatalı nefis bir cappucino’nun size getirisi 120 kalori ve 8 gram yağ. Ancak çikolatalı yerine tarçınlı içmeniz, yağ oranını hemen hemen sıfıra indirirken, kaloriyi de 60’a düşürüyor.

 

ÇOK SIK TARTILMAK

Diyetin en zevkli kısmı, tartıldığınızda ibrenin sola doğru kaydığını görmektir. Ancak bunu abartarak sık tartılmak kilo kaybını zorlaştırır. Çoğu kadının kilosu, vücuttaki su tutulmalarından dolayı iner çıkar. Bu sebeple, zaman zaman kilo almadıkları halde, almış gibi hissederek endişelenirler. Bu da işi zorlaştırır. Başarılı bir diyette kilo kaybı yavaş ve daha kalıcıdır. Ayrıca kas kütlenizin artması da yanıltıcı olabilir. Çünkü kas, yağdan ağırdır. Bu sebeple, haftada bir kez günün aynı saatlerinde tartılmak faydalı olacaktır.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Yeni Yıl Diyeti

Hedef: Haftada 1 - 2 kilo.

Günlük kalori: 1500 Kcal

Yeni yıla yepyeni bir formla girmek isteyen kişilere yönelik 1500 kalori civarında bir diyet. Hemen başlayarak Yeni Yıla bir iki kilo eksik girebilirsiniz.

Bu diyette günlük menü diyet süresince aynıdır.

DİYET BOYUNCA

Sabah : 1 ince dilim ekmek, 20 gram peynir, 1 domates, 1 salatalık.

Kuşluk : 1 porsiyon meyve

Öğle : 1 yağsız tost, 1 ayran, yağsız salata.

İkindi : 1 porsiyon meyve

Akşam : 4 yemek kaşığı sebze, 2 ızgara köfte (60 gram kadar) veya 100 gram tavuk, 1 çay bardağı yoğurt, salata.

Gece : 1 porsiyon meyve.

kaynak:kilodiyet.com

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
ramahcan

abuvv kadın milletini diyeti bitmezz mazallah :):):)

aralık diyeti istiyoruzzzz :):):)

 

bişi soracağım yıl boyunca bunlarımı yicez hep yapacak olursak eşdeğeri yok mu :):) bunların

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
abuvv kadın milletini diyeti bitmezz mazallah :):):)

aralık diyeti istiyoruzzzz :):):)

 

bişi soracağım yıl boyunca bunlarımı yicez hep yapacak olursak eşdeğeri yok mu :):) bunların

tabiki hayır..hep bunu uygularsanız dengesiz bir beslenme şekli olur..

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Deli_Kadir

haftada yarim kilo dan fazla vermek bir ise yaramiyor. cünkü vücut haftada yarim kilodan fazla yag kaybedilmesini önlüyor. sebebleri var, uzun hikaye

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Misafir
haftada yarim kilo dan fazla vermek bir ise yaramiyor. cünkü vücut haftada yarim kilodan fazla yag kaybedilmesini önlüyor. sebebleri var, uzun hikaye

 

hos geldin :D:D:D

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Zem_heri

böyle gramlı şeylerle uğraşmayın insanlık tarihinin en başına da gitseniz metobolizma aynı çalışıyor. az ve sık yiyceksiniz çok hareket edeceksiniz. tuz un ve şekerden uzak duracaksınız. matematiği bu kadar basit :rofl:

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Omar

Bence çok bu kadar yiyecekle olmaz diyet miyet :devil: Günlük; çeyrek ekmek + bir baş kuru soğan yeter; hatta bu bile fazla :rofl:

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Lucky

Diyet ile ilgili bilmek istediğiniz herşey bu konu başlığı altında bulunmaktadır.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×