Jump to content
şükrü34

Tüm Kalpleri Mıknatıs Gibi Çeker

Recommended Posts

yaaa ne güzel şeyler yazılıyo burda oku oku insanın içi huzurla doluyo valla,şükrü34 bukadar insanın duasını almak hayra alemttir dimii:)benden de en güzel dualar sizinle olsun. allah her isteğinizi tez zamanda yerine getirir inşallahhhh.aminnnn.bana da dua edin sevdiğime en yakın zamanda kavuşayım diye 9 ay oldu ayrılalı :(allah'a emanet ol.şükrü34

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KRitoN
Arkadaşlar müjde sahram80 isimli arkadaşımız bu duayı bizim için çevirdi Allah binlerce kez razı olsun arkadaşımızın çevirisi aşağıdadır

 

evet arkadaşlar.

tüm kalpleri mıknatıs gibi çeker adlı başlık altındaki duanın çevirisi:

ey hayat verip dirilten..

sen ki bize sırlı bir hayat sunan,kalp ve gönüllerimize hayat veren,

kendi ruhundan bize hayat üfleyen.

bizim gizli ve açık duygularımıza nigehban olan

rasullerin ve enbiyalarınsırrını ve keşfini bilen rabbim.

senden sana veli bir kul ,esrara vakıf bir kul,ki enbiya ve rasullerin vakıf olduğu sırlara vakıf olmamı,ve beni ehli keşfin ilmine sahip kılmanı,ve onların gizli ve açık yaptıkları dualarını hissetmeyi,o vaadedilmiş kıyamet günü gelinceye kadar bana nasip et.amin

 

tercümesi budur arkadaşlar.rabbim dualarımızı kabule mazhar eylesin.

__________________

--------------------

Bu arada şükrü kardeşim Allah senden razı olsun bize bu duayı öğrettin ben okuyorum ve herkese okumasını öneririm sen oku ve gör demiştin niye öyle dediğini zaman geçtikçe daha iyi anlıyorum Selametle

 

Selamun Aleykum arkadaşlar dikkatinizi bir noktaya çekmek istiyorum bu verilen duayı tercüme eden arkadaş şöyle bir cümle kullanmış. "

kendi ruhundan bize hayat üfleyen."

Allâh-u Teâlâ” Eş-Şurâ” süresinin 11. ayetinde şöyle buyurdu:

لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىْءٌ

Manası: “Allâh, hiçbir şeye benzemez.”

Allaha ruh isnat etmek kurana terstir.Allah yarattıklarına benzemez ruh,zaman,mekan vs.. gibi şeylerden münezzehtir insanın aklına ne geliyorsa Allah onların hiç birisine benzemez.Ruh yaratılmışlara mahsustur.

Kurtubî de şöyle der: Bu konuda inanılacak şey şudur: Yüce Allah yarattıklarından hiçbir şeye benzemez. Hiçbir şey de O'na benzetilemez. Şeriatın, hem yaratıcı hem de yaratılanlar hakkında söylediği sıfatlar arasında hakiki mânâda bir benzerlik yoktur. Çünkü ezelî olanın sıfatları, sonradan yaratılmışların sı*fatlarına benzemez. Yaratılmışların sıfatları geçiciliklerden ve ihtiyaçlar*dan uzak olmaz. Halbuki Yüce Allah, bundan münezzeh ve yücedir.

yukarda bahsedildiği gibi Allahın sıfatları kulun sıfatlarına benzemez eğer bir kişi Allahın üflemiş olduğu ruhu taşıdığına inanıyorsa Allahında yaratılmışlar gibi ruhunun olduğunu iddia etmiş olur bu da onu hataya sürükler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest knockout

ben bişey sormak istiyorum. yaklaşık 2 aydır namaz kılıyorum. her namazın arkasından geçmiş kazalarımıda kılmak istiyorum ancak bi tanıdığımız geçmiş kaza namazını kılmaya niyet ederken '' ilk kılamadığım namaz ve son kılamadığım namaz için '' gibi bişey söylemişti son kısımını hatırlayamadım şu anda .. kısacası kaza namazına niyet nasıl olur. günlük 5 vakit namaz arkasından kılmak istiyorumda Allah izin verirse. Bu konuda özelden mesaj atarmısınız çünkü takip edemiyorum. konuları bulamıorum. şimdiden çok teşekkür ediyor ve herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

selam şükrü bey bu duanın arapçasını bulmanız mümkün mü acaba biraz arapça bileme rağmen bazı kelimeleri çıkartamadım

Share this post


Link to post
Share on other sites

kardeş diyelim öğlen namazı

niyet ettim allah rızası için kılamadığım en son öğlen namazının 4 rekat farzının kazasını kılmaya diye söyle allah muhafaza ölüm bile olsa sanki bütün kazaları kılmış olursun allahın izniyle

kardeş arapcası bende yok

--------------------

kardeş diyelim öğlen namazı

niyet ettim allah rızası için kılamadığım en son öğlen namazının 4 rekat farzının kazasını kılmaya diye söyle allah muhafaza ölüm bile olsa sanki bütün kazaları kılmış olursun allahın izniyle

kardeş arapçası bendede yok hakkını helal et

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest uğurböceği

sükrü 34 kadirr geceniz mubarek olsun bu gecenin rahmeti nuru bereketi üzerinize yağsın rabbim iki cihan saltanatı versin ayrıca tum arkadaşlar kadır gecesı mubarek olsun hayırlara vesıle olsun inşallah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest burckan
sevgili kardeşlerim en güzeli aslında kılınan her namazın ardından kaza kılmak

ikindiyi kıldık peşine kılamadığımız en son ikindi namazının farzının kazasını kılmaya deyip kılmalı en güzeli bu

allaha emanet olun

 

 

ikindi namazından sonra kaza namazı kılınmaz diye biliyordum ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sacmasapan
herkezin bayramını kutlarım

allaha emanet olun

sizinde bayramınız kutlu olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...