Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
zmhri

Arkadaşlık Üzerine Tavsiye Lütfen

Question

Arkadaşlar dün 18 yıllık arkadaşım,dostum,herşeyimi paylaştığım kardeşim dediğim insan çok büyük bir kazık attı çok hassas olduğum bir konu üzerine yani ailem hakkında bir yalan söyledi.Amaç tamamen beni incitmek üzmek kötü hissettirmekti.Şimdi napmam gerektiğini bilemiyorum benim bu insana karşı en ufak bir hatam yokken o böyle bir şeyi nasıl yaptı hala aklım almıyor.Onun gelip benimle konuşmasını bekliyim diyorum hiçbir şey yokmuş gibi davranıp arayı soğutıyım yavaş yavaş...Ama bir de içimden hesap sormak geliyor,yediremiyorum sindiremiyorum gidip bağırıp çağırmak istiyorum dün yapıcaktım ama annem zor tuttu şu an sakinim ama hala ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.Yokmuş gibi davranıp Allah'a havale etsem rahat vermicek bana biliyorum arkamdan daha fazla yalan uydurmasından da korkuyorum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Biraz önce yine aradı görişmek istedi sanırım hazır olduğum zaman çağırıcam onu ve konuşucam açıklama isticem ama benim için önemli bir konu ve hassas bir nokta olduğu için kolay kolay affedebileceğimi daha doğrusu unutabileceğimi sanmıyorum o yüzden o son konuşmamız olucak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Gördüğünde duyduğunla yetinme hemen karar verme,yaptığı yanlış ama neyi neye göre yaptığının bi açıklaması vardır... 18 yıl ve hemen hemen herşeyinizi paylaşmışsınız,gerçekten o tiynette bir insan ise öyle sil at arkanı dönle bitirilecek bir şey değil bu... Bazen acıları en hafife indirmek için bizimde bişeyler yapmamız lazım.Tabi ki eskisi gibi olamazsınız bu olaydan sonra ama birden kopamazsınız da... Arkadaşınızla konuşun sebeplerini öğrenin ve kendi kırgınlığınızı ona hissettirin...Bakın anlatın demiyorum hissettirin... ALLAH kolaylık versin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sonuçta 18 sene var.Seni iyi yada kötü tanıyor,hassas noktalarını biliyordur.Direk sor açıklama iste gidişata göre karar verirsin.Konuşmadan arayı açarsan bu kezde kendi kendine küsüp gitti sebebsiz der.Çünkü sebebini bilmez bile.Eskisi gibi olamazsınız ama en azından kırıldığını bilsin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Öncelikle karar vermiş gibisiniz zaten.. Ama yine de dostluklar kolay kurulup, kolay yürümüyorlar.her şeyden önce sakinleşin, konuşmayı deneyin tabi, ama hesap sormadan konuşmaya çalışırsanız daha olumlu sonuç alabilirsiniz, herşey sizin gördüğünüz gibi olmayabilir de.. Ne demişler, gördüğünün yarısına, duyduğunun hiçbirine inanma.

buna daha farklı bir açıdan da bakabilirsiniz, genelde böyle bir sorunla karşılaştıysanız, karşınızdaki insanın muhtemelen ciddi bir sorunu vardır ve size ulaşamamaktadır, dikkatinizi bu şekilde çekmeye çalışır ( mantıklı görünmüyor olabilir ama psikolojik açıdan doğru) şimdi siz yeteri kadar dostça bir tavır görmediğinizi düşünüyorsunuz, siz dost olmaya çalışın.. Güveninizi kaybettiniz belki, kendinize güvenin..Bu dostluğa yön vermek şu an sizin elinizde gibi görünüyor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bu çok acı bir şey, dosttan kazık yemek hele ki her şeyini paylaştığın insanın arkandan yalanlar savurması aaah ah. Ben olsam senin yerine ses çıkarmam Allah'a havale ederim senden uzaktaysa. Sende ona aynıyla yada bir intikam şekliyle mukabele edersen ondan zerre farkın olmaz. Çok yüz yüze geliyorsanız kırıldığın şeyi mutlaka yumuş bir dille söylemelisin kırmadan yoksa içinde öfke büyütüp kendine zarar verirsin hem belki yanlış anlaşılma vardır bu kadar uzun süren bir dostluğu bunun için bitirirseniz üzülürsünüz sonra. Birbirini dinleyerek konuşarak neler aşılmaz ki yeter ki dinlemeyi anlamayı bilsin insan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

bana da yıllar önce bir çok arkadaşlarım, bir çok hatalar yapmışlardı. iyilik abidesi sanki ben her seferinde, yeniden görüşmek istediklerinde, ben seni seviyorum yalanlarında inanmıştım, daha doğrusu inanmak istemiştim. ve arkasından daha çok kazıklar attılar ve utanmadan hala da görüşmek için araya başkalarını koydular. benimse onlara dediğim tek şey sakın bir daha değilya benimle görüşmek, beni gördükleri zaman arkalarını dönüp gitsinler, çünkü kendimi tutamayabilirim canlarını okurum.gerçi bir kaç kişi varya canlarını okuyacağım, iyileşmeyi bekliyorum. Allah mı yarattı sizi demeyeceğim. pislik şeytanlara. kasti bir şey yapmışlarsa, görüşmeye devam edildiği sürece arkasıda gelir, hemde daha da ağırlaşarak..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Konuştuk gayet de sakindim ben sormadan o anlatmaya heyecanlı bir şekilde yemin etmeye benim bir suçum yok demeye falan başladı neden böyle davranıyorsun bana kızdığının farkındayım ama bana kızmanın bir anlamı yok ben seni korudum diyebildi ya hala inanamıyorum ben...İnanmıyorum hala yalan söylediğini düşünüyorum konuşulcak bir şey de kalmadı sanırım artık soğuyorum çünkü gitgide.İnsanın çok yakın bir dostunu kaybetmesi bir daha eskisi gibi olamaması çok zor bir şey gerçekten kardeşinle aranın bozulması gibi bir şey.Ama onun sana yalan söylediğini,gözünün içine baka baka seni kandırmaya çalıştığını,enayi yerine koyduğunu bilmek her defasında her söylediğinden şüphe duymak ve güvenememek daha da kötü.Allah hakedeni iyi niyetli kalbi temiz insanlarla karşılaştırsın inşallah ne diyeyim... Yorumlar için herkese teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

bazen 40 yıl beraber yaşadığınız insanları  çok iyi tanıyoruz zannederiz ama tanıyamadığımız birde 2.yüzleri vardır

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...