Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Evde Sıcak Yoga Teknikleri

Recommended Posts

evde-sicak-yoga-teknikleri_646x340.jpg

 

 

 

 

Sıcak yoga genel olarak konforlu bir odada değil buharlı bir stüdyoda yapılır. Fakat tabii ki bu yoganın evinize getirdiği bazı konfor unsurlarını yok sayacaksınız anlamına gelmiyor. Eğer yakınlarınızda sıcak yoga yapabileceğiniz stüdyo yok ise ya da aylık ücretlerini karşılayamıyor iseniz evinizin içinde buna mekan ayırmaya çalışın. Belki aynı derecede etkiyi alamayacaksınız ama hala pratik yapıp tekniğinizi stüdyo olmadan geliştirebilirsiniz

 

 

Çevre

Sıcak yoganın en önemli unsuru tabii ki çevre. Sıcak yoga denmesinin sebebi stüdyonun 40 dereceye çıkartılıp nem oranında %40 civarında olmasıdır. Bulunduğunuz bölgenin iklimine de bağlı olarak benzer ortamı evinizde ısıtma sisteminizi açarak da sağlayabilirsiniz. Termometredeki dereceyi çok sıcak olmaması için mutlaka kontrol edin. Eğer sıcak bir iklimde yaşıyorsanız sıcak yogayı dışarıda da deneyebilirsiniz(gölge bir yerde yapınız).

 

 

Duruşlar

Bikram stili yogayı takip ediyor iseniz sıcak yoganın orijinali Bikram Choudhury isimli bir yogacıdan gelmektedir. Yoga duruşları hep aynıdır. Siz 26 duruşu aynı sırayla iki kez tekrarlayacaksınız. Genel Hatha stiline hakim olmanız sıcak yoga antrenmanınızda size yardımcı olacaktır. Duruşların birçoğu evde deneyebileceğiniz basitliktedir.

 

 

DVD’ler CD’ler ve Diğer Yardımcı Ekipmanlar

Eğer sıcak yoga tekniğinizle ilgili çekinceler içerisinde iseniz bir sıcak yoga DVD’si ya da CD’si almak size yardımcı olacaktır. Size birçok adımda yardımcı olacak ve hareketlerinizi doğru yapma konusunda referans noktası oluşturacaktır. Hareketlerin sırasını ezberleyip hatırlamaya çalışmak yerine duruşunuza daha fazla odaklanarak tekniğinizi geliştirebilirsiniz. Bu çeşit CD ve DVD’leri internetten, kütüphaneden ya da bölgenizdeki yoga merkezinden alabilirsiniz.

 

 

Güvenlik

Sıcak yogayı evde pratik yaparken eğitimli bir profesyonelin size yapacağı güvenlik uyarılarından mahrum kalırsınız. Çok yüksek sıcaklıkta yapılacak bir yoga antrenmanı size mide bulantısı, baş dönmesi gibi sıcak yorgunluğu yan etkileri ile geri döner. Başlamadan önce termometrenizi mutlaka kontrol edin ve 45 derece üstü hiçbir ortamda çalışmayın. Spora başlamadan önce mutlaka 2 bardak su içmiş olun ve yanınızda bir su şişesi bulundurun. Eğer kendinizi kötü hissederseniz antrenmanı hemen yarıda kesin ve daha serin bir bölgeye geçip bunların geçmesini bekleyin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...