Jump to content
İη¢ιѕєℓ

Yüksek Atlama Nasıl Yapılır?

Recommended Posts

Koşarak hız kazandıktan sonra iki sabit direk üzerine konulmuş hareketli bir çıtanın üzerinden atlayarak yapılan yüksek atlama olimpik bir spor dalıdır. Atletizmin bir branşıdır. Yüksek atlama erkeklerde ilk kez düzenlenen 1896 yaz olimpiyatlarından, kadınlarda ise 1928 olimpiyatlarından itibaren sürekli olarak olimpiyat spor dalları arasındadır. Bu spordaki amaç vücudun tümünün çıtanın üzerinden aşırılması, bu esnada çıtanın düşürülmemesidir.

 

 

Yüksek atlamada mesafe çıtanın yerden yüksekliği ile belirlenir. Atlama alanı koşmaya başlama noktası, yarım daire şeklinde hız kazanma sahası ve atlama noktasından oluşur. Hız kazanma sahası 15 metreden daha kısa olamaz. İki sabit direk ve aralarında yatay olarak konulmuş bulunan çıta atlama noktasını oluşturur. Çıta, sporcunun dokunması halinde kolayca düşebilecek şekilde ve direklerden bağımsız olarak yatay durumda bulunur. Atlama noktasında çıtanın arkasında yere düşme noktasında düşüşü yavaşlatmak için yumuşak süngerle dolu düşme minderi bulunur. Düşme minderi 4x5 m ebatlarındadır. Yere düşerken sporcunun zarar görmesini engeller.

 

 

Yüksek atlama sporunda koşma esnasında kaymayı engellemek, sporcuya hız kazandırmak ve düşme esnasında topukları korumak amacıyla altı plastik veya lastik çivili ayakkabı kullanılır.

 

 

Sporcu başlama noktasından itibaren uzun adımlarla koşamaya başlar. Adımlarını çıtaya en yakın yerde sıçrama yapabilecek şekilde ayarlamalıdır. Giderek hızlanan sporcu sıçrama noktasında tek ayak üzerinde sıçrama yapar. Sporcu çıta yüksekliğine ulaşınca vücudunu ekseni etrafında döndürürken başını göğüs hizasına çeker. Önce kollar, sonra baş, sırt, kalça ve bacakların dönüşüyle atlama tamamlanır. Yüksek atlama sporunda, atlayış tek ayak üzerinde yapılmalıdır.

 

 

Yüksek atlama yarışmasında sporcu ilk atlama yüksekliğini kendi belirler. Daha sonra 2 cm aralıklarla çıta yükseltilir. Her sporcu 3 deneme hakkında sahiptir. Alt sınırın yukarısında olmak kaydıyla herhangi bir yükseklik atlamadan geçilebilir. Başarılı olduğu sürece sporcular istedikleri kadar yüksekliğe çıkma hakkına sahiptir. Herhangi bir yükseklik sınırlaması bulunmaz.

 

 

Yarışmacılar birbirini izleyen üç başarısız atlama denemesi yaptıklarında, atlama sırasında iki ayağının üzerinde sıçradıklarında, çıtayı aşmadan yere düşmelerinde veya atlama anında çıtaya çarparak düşürmeleri durumunda başarısız sayılır.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...