Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Tenis Oynarken Nelere Dikkat Edilir?

Recommended Posts

Dünyadaki en popüler sporlardan biri olan tenis fiziksel olarak zinde kalmayı da sağlar. Bu spor; hız, güç, dayanıklılık, kuvvet, denge gibi çeşitli fiziksel niteliklere ihtiyaç duyar. Hem yarışmalarda yer alan hem de sadece spor aktvitesi olarak ilgilenen tüm oyuncular, yaralanma risklerini en aza indirmek ve oyunun gereklilikleri ile baş edebilmek için bir eğitim programına katılmalıdırlar. Tenis oynamaktan doğan yaralanma riskleri diğer sporlara oranla nispeten düşük olsa da, yaygın olan tenis yaralanmaları ayak bileği, diz ve bilek bölgesinde gerçekleşir.

 

 

Teniste iki taraftan biri servis atarak oyunu başlatır. Kazanılan her sayıda puan sistemi 15, 30, 40 ve oyun puanı şeklinde oluşur. Sayı kazanılması, topun rakibin sahasında kalması, rakibin topu hatalı göndermesi, rakibin üst üste iki kere hatalı servis kullanması gibi durumlarda oluşur. Oyunda taraflardan biri 40 puana ulaşıp bir sayı daha kazanabilirse o set içinde "1" oyunu kazanmış olur. Toplamda 6 oyun kazanan oyuncu, bir set kazanmış olur. Setlerin çoğunu kazanan taraf, maçı kazanandır.

 

 

Tenis oynarken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır;

 

 

Doğru servis kullanımı ve topa vuruş anı özellikle dirsek ve bilek yaralanmalarını önlemede önemlidir. Raketi yanlış bir savurma hareketi ile oyuncu tüm vücudunu kullanmak yerine topa vurmak için sadece kolunu kullanacaktır. Bu da beraberinde kol sakatlanmalarını getirecektir.

Isınma ve soğuma hareketleri kas ve eklem yaralanmalarını azaltmada çok büyük bir öneme sahiptir. Özellikle ısınma hareketlerinin sadece yaralanmaları önlemede değil performansa da olumlu etkileri vardır.

Aşırı efor, tenisteki yaralanma sebeplerinin en bilinenlerinden biridir. Örneğin; sporcunun vücudu egzersiz ve maçlar arasında dinlenmeye ve toparlanmaya ihtiyaç duyar. Eğer vücudun dinlenmesi ve toparlanması için yeterli zaman verilmezse oyunun vücut için tüm olumlu yönlerinden faydalanılamaz. Ayrıca bu durum zamanla oluşacak sporcu rahatsızlıklarına (tenisçi dirseği gibi) sebebiyet verebilir.

Önceden olan bir yaralanma özellikle tam olarak düzelecek yeterli zaman geçmemişse gelecekte benzer yaralanmalara sebebiyet verebilir.

Oyundan önce, oyun sırasında ve oyundan sonra yeterli suyu vücuda geri kazandırmak önemlidir.

Güneşli havalarda tenis oynarken tişört ve şapka giyilmesi, güneşe maruz kalan bölgelere en az 30 faktörlü bir güneş kremi sürülmesi gerekli önlemlerdendir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...