Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Sporcuların Tüketmesi Gereken Besinler

Recommended Posts

Yeterli ve dengeli beslenme spor yapan kişiler için çok önemlidir. Özellikle futbol, basketbol ve voleybol gibi uzun süreli ve yoğun bir fiziksel aktivite gerektiren sporlarla uğraşan kişilerin günlük olarak alması gereken besinler belirlidir. Sporcuların bu beslenme düzenine dikkat etmesi gerekir.

 

 

Sporcuların beslenirken günlük olarak alması gereken en önemli besin grubu proteindir. Enerji üretiminin %15'lik kısmı proteinlerden karşılanır. Güce dayalı sporlarla uğraşan kişiler için kas gücü ve enerji çok önemlidir. Protein de enerji ve kas üretiminde kullanıldığı için sporcuların öğünlerde yumurta, süt, tereyağı, yoğurt ve et gibi protein içerikli besinlerden faydalanması gerekir. Antrenman ve müsabaka sırasında protein içerikli taze meyve suları da tercih edilebilir.

 

 

Sporcular beta karoten içeren besinleri bol miktarda tüketmelidir. Bu mineral bitkisel kaynaklarda yer alır. Havuç ve brokolide yoğun olarak bulunan bu mineral bütün yeşil sebzelerde de mevcuttur. İçerisinde A vitamini ile birlikte C ve E vitamini de bulunduran bu besinler vücuttan antioksidan atılmasını sağlar. Antioksidanlar vücuttaki zararlı atıkların dışarıya çıkmasına ortam hazırlar. Bu sayede spor sonrasında iskelette biriken serbest radikal olarak bilinen maddeler dışarıya atılabilir. Sporcular maydanoz, marul gibi besinleri ara ve ana öğünlerde tüketmelidir.

 

 

Karbonhidrat da sporcular için oldukça önemli bir mineraldir. Bu madde kasların enerjilerini tazelemesini sağlar. Makarna, haşlanmış patates, tavuk eti karbonhidrat kaynağıdır. Öğünlerdeki ana yemeklerde bu besinler tüketilmelidir.

 

 

Sindirim sisteminin düzene girebilmesi ve düzenli çalışabilmesi için sporcuların posa ağırlıklı yiyecek ve içecekleri tercih etmesi gerekir. Bu besinler sıvı kaybını da önlemeye yardımcı olur. Kuru kayısı, şeftali, elma, armut, çilek gibi besinler sindirim sistemi için çok faydalı meyvelerdir. Ayrıca enerji açığını kapatmak için de antrenmanlarda ve müsabakalardan sonra muz tüketilmelidir.

 

 

Sporcuların ana öğünlerden 1 saat sonra antrenman yapması veya müsabakaya çıkması önerilir. Kafein ve alkol içeren içeceklerden uzak durulmalıdır. Ekmek tüketilecekse tam buğday tercih edilmeli ve yemeklerde zeytinyağı kullanılmalıdır. Ana ve ara öğünlerde mutlaka az tuzlu ve bol yeşil sebzelerle yapılan salatalar tüketilmelidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...