Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Erkeklerin Tüketmesi Gereken Besinler

Recommended Posts

Vücut yapısı ve hormonal özellikleri nedeniyle erkeklerin düzenli olarak alması gereken besinler, kadınlardan farklılık gösterebilir. Erkekler için prostat kanseri başta olmak üzere birçok hastalıktan korunmak ve sağlıklı bir şekilde yaşamak için uzak durulması ve tüketilmesi gereken besinler vardır.

 

 

Erkeklerin kas yapısı nedeniyle vücutlarında görülen yağlanma bölgeleri farklıdır. Genel olarak karın bölgesi dengesiz beslenmede kilo almaya elverişlidir. Özellikle kardiyo ağırlıklı sporlar yapmak bu bölgedeki yağlanmanın önüne geçer. Bununla birlikte doğal olmayan yağları içeren besinlerden uzak durmak ve bol miktarda meyve tüketmek de bu bölgenin yağlanmasını engeller.

 

 

Erkeklerin tüketmesi gereken meyveler arasında çilek, kiraz, portakal, üzüm, erik, kavun ve muz gibi meyvelerin çok önemli bir yeri vardır. Bu besinler antioksidan içerir. Antioksidan vücuttaki zararlı yapıların dışarıya atılmasını sağlar. Dolayısıyla bu meyvelerin düzenli bir şekilde tüketilmesi erkeklerin kas ve saç sağlığı açısından önemlidir. Saçı dökülen erkeklerin vitamin ve antioksidan içeren besinlerle saç derilerini kuvvetlendirmesi gerekir. Bu meyvelerin yanında maydanoz, brokoli, havuç gibi sebzeler de tüketilmelidir. Böylece saç ve cilt sağlığı da korunmuş olur.

 

 

E vitamini, selenyum, çinko gibi mineralleri içeren besinler erkekler için oldukça önemlidir. Bunun nedeni bu minerallerin başta prostat kanseri olmak üzere birçok kansere karşı koruyucu özelliklerinin olmasıdır. Süt, fındık, baklagiller, deniz mahsülleri, ceviz, keten tohumu gibi besinlerde bu mineraller bulunur. Bununla birlikte yumurta, yoğurt, sarımsak, soğan, domates gibi besinler de erkeklerin öğünlerde tüketmesi gereken yiyeceklerdir.

 

 

Bitkisel yağlar, erkeklerin vücut sağlığı açısından ihmal etmemesi gereken ürünlerdir. Ceviz yağı, kanola yağı zeytinyağı beslenme düzeninde yer almalıdır. Özellikle yaşı ilerlemiş olan erkeklerin kalp ve damar sağlığı açısından bu yağları yemeklerde kullanması gerekir.

 

 

Balık ve tavuk eti protein ve mineral bakımından çok zengin oldukları için erkeklerin bu besinleri tercih etmesi gerekir. Izgara olarak hazırlanan beyaz et yüksek oranda enerji ve karbonhidrat içerir. Bu sayede vücut zindeliği sağlanır. Az yağda pişirilmiş kırmızı et de diyet yapan erkeklerin tüketebileceği besinler arasındadır. Kepek ekmeği veya tam buğday ekmeği de öğünlerde tüketilebilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...