Jump to content
İη¢ιѕєℓ

Hızlı Yüzme Tekniği Nasıl Geliştirilir?

Recommended Posts

Yaz aylarında daha yoğun olmasıyla birlikte kış mevsiminde de yapılabilen yüzme, tüm vücudun aktif olduğu sporlardan biridir. Belli stillere sahip yüzme sporunda doğal kemik ve eklem yapısından kaynaklanan özellikler sebebiyle bazı insanlar daha hızlı yüzerler. Ancak, bu yapıya sahip olmayan kişilerce uygulanabilecek hızlı yüzme tekniği ile aynı beceriyi sağlamak mümkündür.

 

 

Hızlı yüzme tekniğinde ilk yapılması gereken en iyi yüzme pozisyonunu almaktır. Bir şekilde vücudun dengesini kurmaya yönelik vücut pozisyonunda, vücudun düz ve su yüzeyine paralel şekilde konumlandırılması yüzerken hız kazanmayı kolaylaştırır. Bacakların su yüzeyinde paralel kalması, baş ve omurganın uyum sağlayarak, boyun kaslarını germeyecek şekilde rahat tutulmasına bağlıdır. Bu sebeple baş, ileriye doğru bakacak şekilde yüksek pozisyonda tutulmaktan kaçınılmalıdır. Aksi durumda kalçanın düşmesi ve bacakların batması sebebiyle vücut, suya paralel konumlandırmadan uzaklaşmış olur. Başın konumunu en iyi ayarlayabilecek sırlardan biri bir tüp içinde yüzüyormuşçasına hayal etmek ya da şnorkel kullanılması durumunda, şnorkelin amacına uygun olarak başı kırmadan nefes almaya çalışmaktır.

 

 

Suya paralel şekilde doğru vücut dengesi yanında hızlı yüzmenin diğer bir sırrı, suya vuruş hızını arttırmaktır. Sanılanın aksine suya hızlı ve telaşlı vuruşlar yerine etkili ve daha kuvvetli bir şekilde gerçekleştirilecek vuruşlar, yüzme hızını arttırma konusunda daha verimlidir. Yüzme hızında kollar %90 oranında etkili olduğu için hızı arttıran diğer %10 oranındaki bacak hareketlerine göre çok daha etkilidir. Bu açıdan kollarda dayanıklılığı arttırmak, güçlü sırt ve omuz kaslarına sahip olmak hızlı yüzmek konusunda önemlidir. Her kol atışından sonra vücudu hafif yana döndürmek sırt kaslarını daha iyi kullanmaya ve omuz gücünden faydalanmaya olanak tanır. Ayrıca, parmaklar yüzerken hafifçe açılmalı ve fazla kasılmamalıdır. Mümkün olduğunda su yüzeyinde vücut ayak ve el parmak uçları dahil, uzatılmış şekilde kullanılmalıdır.

 

 

Hızlı yüzme ile ilgili uygulanabilecek tekniklerin yanında kullanılan mayonun ve vücut yapısının da etkisi söz konusudur. Su üzerinde sürüklenmeyi en aza indiren mayolar, hızlı yüzme açısından tercih edilmelerinin yanında kilolu olmasa bile aşırı yağlı ve kas dokusundan uzak vücutlar yüzmeyi zorlaştırıcı unsurlardır. Ayrıca alınan yağlı gıdalarda yüzme zorlaştırıcı unsur olduğu için genellikle hızlı yüzmek için proteinli gıdalar tercih edilmelidir.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...