Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Yağ Yakan Egzersizler

Recommended Posts

Sağlıklı bir şekilde kilo verme döneminde beslenme programlarına ek mutlaka yağ yakıcı egzersizler yapılmalıdır. Egzersizin amacı, kalori açığı olduğunda vücudun sıkılaşmasına ve yağ yakımının kolaylaşmasına yardımcı olmaktır. Spor salonlarına gidecek vakti ve durumu olmayanlar evde rahatlıkla uygulayabilecekleri egzersizlerden yararlanabilirler.

 

 

Mekik Hareketi

 

 

Karın kaslarının geliştirilmesi ve karın bölgesindeki yağların yakımında en etkili egzersizlerdendir. Bu harekete 8 tekrarla başlanır ve gün geçtikçe artırılır. Yere sırt üstü uzanılır, eller başın arkasında birleştirilir. Bacaklar hareket ettirilmeden yarım şekilde doğrulur ve tekrar yatılır. Hareket bu şekilde devam ettirilir. Vücut gelişim gösterdikten sonra bu hareket tam doğrulma şeklinde yapılır. Çenenin gövdeye değmemesine özen göstermek gerekir.

 

 

Kalça Kaldırma Egzersizi

 

 

Bu hareket sayesinde kol, basen ve kalçadaki yağların yakımı kolaylaşır. Sırt üstü uzanılır ve dizler kırılır. Eller yere paralel şekilde durmalıdır. Omuzlardan ve ayaklardan destek alarak kalça kaldırılır. Kaslar zorlanana kadar o pozisyonda kalmak gerekir. 7 tekrarla başlanır ve ilerledikçe sayısı artırılır.

 

 

Makas Egzersizi

 

 

Karın yağlarını yakmada en çok kullanılan yöntemlerin başında gelir. Sırt üstü yatılır, eller düz bir şekilde yanlara açılır. Bacaklar düz olacak şekilde yerden ortalama 10-15 cm yüksekliğinde yukarı kaldırılır. Makas hareketi, dikey ve yatay şekilde yapılabilir. Kolay olan dikey makas hareketidir. Bacaklar yere değmeden yukarı ve aşağıya hareket ettirilir. Yatay makasta, bacaklar karşılıklı olarak sağa sola hareket ettirilir. Bu hareket yapılırken bir bacak yukarıdayken diğer bacak aşağıda olmalıdır. En az 10 dakika yapılmalıdır.

 

 

Bir Bacak Önde Çökme Egzersizi

 

 

Tek bacak bir adım öne atılmalıdır ve vücut dik kalacak şekilde eğilmek gerekir. Durulabildiği kadar bu şekilde durulur. Daha sonra biraz daha gevşenir. 8 tekrarla başlanarak arttırılır. Bacak kaslarının gelişmesine yardımcı olacaktır.

 

 

Superman Egzersizi

 

 

Bu hareketle sırt kasları güçlendirilir ve karın bölgesindeki yağların yakılması hızlanır. Yere yüzüstü uzanılır ve eller avuç içleri yere değecek şekilde ileri uzatılır. Bacakların düz konumu bozulmadan havaya kaldırılır. Elleri de aynı yükseklikte kaldırmak gerekir. 8 kez yaparak başlanır ve artırılır.

 

 

Çakı Egzersizi

 

 

Mekik egzersiziyle benzer. Sırt üstü yatılır. Bacaklar düz, eller başın arkasına getirilir. Bedeni, bacakları ve dizleri bükerek aynı anda yukarıya kaldırmak gerekir. Hareket bittikten sonra beden ve bacaklar indirilir. Fakat yere değdirilmez. Bir süre sonra tekrar yapılır. Bacak ve karındaki yağların yakımı kolaylaşır. 7 tekrarla başlanarak artırılır.

 

 

İp Atlamak

 

 

Eve alınacak orta seviyede bir ip ile çok fazla kalori yakılabilir. Orta düzey bir yoğunlukta ip atlama ile 1 saatte 700 kalori ve üzerinde yakmak mümkündür. Sağlık durumu göz önünde bulundurularak ip atlama sayısı belirlenir. Her gün düzenli olarak yapılmalıdır.

 

 

Yürüyüş

 

 

Evde yürüyüş yapmak için bir koşu bandına ihtiyaç vardır. Koşu bandına sahip olamayanlar evlerine yakın bir yer seçerek en az yarım saat tempolu bir şekilde yürüyebilirler. Basenlerdeki yağın yakılmasında yürüyüş çok etkili bir yöntemdir. Temposuz yürüyüşler yağ yakmayı sağlamaz. Daha çabuk sonuç alabilmek için 1 tur tempolu yürüyüş bir tur koşu şeklinde ayarlama yapılabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...