Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Evde Yoga Yapmanın Yolları

Recommended Posts

Günümüzde tüm dünyada popülerlik kazanan yoga Hindistan kültürünün önemli bir parçasıdır. Şehir hayatının beraberinde getirdiği hareketli yaşam ve stres, insanların gündelik yaşamda zihinsel, fiziksel ve ruhsal olarak daha fazla yorulmasına neden olur. Gündelik hayatın yüklediği bu zorluklar karşısında insanlar yoga ile dinlenir ve huzura kavuşur.

 

 

Yoğun iş temposu nedeniyle yoga merkezlerine gitmeye vakit bulamayan insanlar kendi evlerinde yoga yapmaya başlamışlardır. Evde yoga yapabilmek için öncelikle bir doktora danışarak izin almak önerilir. Eğer yoga yapmaya sağlık açısından bir engel bulunmuyorsa hazırlıklara başlanabilir. Evin içerisinde sessiz bir ortam sağlamalı ve yogaya konsantre olunmalıdır. Yoga hareketlerine geçmeden önce doğru duruş ve nefes tekniklerine hakim olmak gerekir. Yoga yaparken burundan nefes alıp verilir. Kesinlikle nefes tutulmamalı ve ağızdan nefes alınmamalıdır. Sağlıklı nefes alışverişi için bir diğer önemli faktör ise yoga esnasındaki oturuş şeklidir. Vücut doğal halinde olmalı ve kasılmadan oturulmalıdır. Hareketleri yaparken doğal bir ritim yakalamaya çalışılmalıdır. Baş dönmesi ve herhangi bir sakatlık yaşanmaması için hareketler arası geçişin akıcı, yavaş ve basit bir şekilde olmasına dikkat edilmelidir.

 

 

Evde yoga yapmaya başlayanlara başlangıç aşamasında basit hareketler önerilir. Çocuk duruşu hareketi için dizlerin üzerine oturulur ve baş kolların arasında olacak şekilde öne doğru uzatılarak hareket gerçekleştirilir. Öne eğilme hareketi için öncelikle düz bir şekilde durulur ardından avuç içi yere değecek şekilde eğilmek gerekir. Yoganın bir diğer hareketi olan hareketsiz duruş için ise düz bir şekilde yere yatılır, kollar vücuda parelel bir şekilde ayaklarla birleştirilir ve burundan derin bir nefes alınır.

 

 

Yoganın sağlığa faydaları

 

 

Yoga ile doğru nefes tekniğine kavuşarak sağlıklı nefes alışverişi sağlanır. Bunun sonucunda zihin, kalp ve solunum sistemi dinlenir, uyku kalitesi artar, kan basıncı normale döner.

Bedendeki bütün kaslar yoga yaptıkça esnemeye ve güçlenmeye başlayacaktır. İskeletin ve omurganın esnekliği ve sağlamlığı artarak vücudun merkezi güçlenir.

Uzun süre masa başında çalışmaktan kaynaklanan kronik bel, boyun ve sırt ağrılarının iyileşmesinde yoga çok önemlidir.

Bağışıklık, sinir, sindirim, dolaşım ve boşaltım sistemi gibi vücut için hayati öneme sahip olan sistemler normale dönerek, sağlıklı çalışmaya başlar.

Bedensel ve zihinsel rahatlamayla birlikte kişi sakinleşir, hayata karşı pozitif bakış açısı geliştirir ve ilişkilerini olumlu yönde sürdürür.

Günlük yaşam pratiğinden kaynaklanan, çağın hastalığı haline gelen stres ve kaygı azalır. Kriz anlarında öfke ile nasıl baş edileceği öğrenilir. Vücuttaki kortizol seviyesinin azalmasında önemli bir rol alarak fazla kiloların verilmesine yardımcı olur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...