Jump to content
İη¢ιѕєℓ

Dalışta Nelere Dikkat Edilir?

Recommended Posts

Scuba adıyla da bilinen tüplü dalışta dekompresyon duraklamalarında bulunmadan 40 metrelik derinliklere inme işlemi gerçekleşir. Bu spor esnasında dalış maskesi veya orta kulakta meydana gelen basınç farkları nedeniyle ağrılar yaşanabilir. Bu durumlarla karşılaşmamak için bilinmesi gereken kurallar vardır.

 

 

Dalış sporunda genel olarak vurgun denilen sorunlar ortaya çıkar. Bu rahatsızlıklarda yüz kemiklerinin içerisinde bulunan boşluklarda kasılmalar ve vücut direncinde düşüş meydana gelir. Dalış esnasında deniz hayvanları, mercan kayalıklar veya saldırıda bulunan canlılar da yaralanmalara neden olur.

 

 

Dalarken belirlenen kurallara uyulmaması durumunda hayati tehlikeler yaşanabilir. Özellikle vurgun yiyen kişilerde akciğer, göğüs ve omurilik bölgesinde felç meydana gelebilir.

 

 

Dalışta birinci kural seviyenin iyi belirlenmesidir. Bu spora yeni başlayan kişiler eğitimlerini aldıkları derinliklere dalmalıdır.

Dalış esnasında kulak ve maske basıncının yavaşça dengelenmesi gerekir. Su altında yapılacak olan dalış programının da önceden belirlenmesi tavsiye edilir.

Su yüzeyine çıkmak gerektiğinde hiçbir şekilde nefes tutulmamalıdır. Normal hız ve derinlikte nefes alırken yavaş yavaş su yüzeyine çıkılmalıdır.

Su altındayken etrafın bilinmesi ve çevrenin çok dikkatli bir şekilde izlenmesi gerekir. Etraftan gelebilecek tehlikelere karşı hazırlıklı olunmalıdır. Hangi balığın veya mercanın zararlı olduğu bilinmelidir.

Su altında iken meydana gelen aksaklıklarda panik yapılmamalıdır. Tehlike anında bulunulan yerde beklenilmeli ve yüzeye çıkılmaya çalışılmalıdır.

Limitli tek yıldızlı dalıcıların 18 metreye, üst seviyedeki dalıcıların ise 30 metreye dalması gerekir.

Sportif olarak yapılan dalışlarda dip zamanlamasına dikkat edilmelidir. Bu durum emniyet duraklamasıyla ilgilidir. Kişilerin dalış yaparken 3-5 dakika arasında dinlenmesi gerekir.

Düzenli nefes tutmak, su altında görülen basınç değişimlerine karşı korunulmasını sağlar. Yavaş ve derin nefes almak devam etmelidir.

Yo-yo dalışı adı verilen yüksek ve tekrar dalışlar belirli bir derinliğe ulaşıldıktan sonra yapılmamalıdır.

Serin dalışlarda su altındaki oksijen miktarı az olduğundan tüpteki hava sık sık kontrol edilmelidir. Hava miktarının 100 barın altında olması durumunda dönüşe geçmiş olmak gerekir. 50 bar seviyelerindeki hava miktarında emniyet duraklamalarına geçmek ve dönüşü tamamlamak yeterlidir.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...