Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
bernabp

Alan Seçimi Hakkinda?

Question

Liseye gidiyorum ve ben Ben bir turlu karar veremedim herkes kendini bir yere yazdirdi ben yazdiramadim uc tane bolum var tm sayisal ve yabanci dil olarak not olarak baktigimizda sozel olan derslerimin hepsi yuksek sayisaldan biyoloji yuksek matematiik ve kimya 50 fizik 40 bir yani yabanci dilden ikisindede problem yok ikiside yuksek sen ne olmak istiyorsun diye sorucak olursaniz gercekten hicbir fikrim yok benim icin devlet kapisinda bir is olsun yeter simdi sayisal secsem okulun bana diploma notu olarak getirisi fazla olmicak biliyorum .. Tm secsem ne olucam ? Hukuk tutturabilirmiyim bilmiyorum bi hukuk yok tabiki.. Yabanci dil secsem unv. Sinavindan gecebilirmiyim 120 sorudan 90 net istiyorlar bi yandan da diyorum hadi kazanamasamda hosteslik yapabilirim boyum yetiyor birazda yabanci dil istiyorlar gercekten bilmiyorum bana bir fikir verin cok ihtiyacim var ailem bana birakti karismiyorlar ama brnim kafam karisik

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hosteslik cok zor bir meslek. Ailene hasret kalirsin. Biyoloji sozel bir ders aslinda sanilanin aksine. Sozelin iyiyse sozel sec. Sayisalcilarin fizik,kimyasi genelde iyi olmaz zaten. Iyi olanlar tipa gider. Digerleri muhendislige gider ki baraji gecen gidiyor zaten. Sayisalin dezavantaji sadece okul puani icin olur. Yani okul puanin dusuk olur. Bence sozeli dusun. Matematik olmadan tm yapamazsin, sayisalcilarla esit matematik dersi var cunku. Hem okul puanin dusuk gelir hem de sinavda matematik pek yapamazsin sinavda. Ozellikle lysde cok zorlanirsin. Yabanci dil icin pek bi bolum yok aslinda tercih edilecek. Yani bir tek ingizlice ogretmenliginin bu aralar atamasi iyi. Ama sen universiteye gidip mezun olana dek o da degisebilir. 4 carpi 4ten eski sisteme donulurse ki hukumet degisirse o da degisir, atamasi zaten azalir. Benden sana tavsiye ogretmenlik secme de ne secersen sec. Bana soracak olursan ben yerinde olsam sozele giderdim. Psikoloji sozelden aliyor artik diye bir sey duydum, bir arastir. Guzel bolum. O da tikandi gerci artik. Ya da bak sey yap. Cocuk gelisim, sosyal h8zmet dusun. Hangi bolumden aliyorlar bir bak. Ozel universitede yuzde 50 olsun yuzde 75 olsun burslu bile olsa oralara kapak atmaya calis. Onlarin atamasi baya baya saglam. Turkiyede bu saatten sonra okuyacaksan saglik okuyacaksin. Sayisalin yoksa saglikin sozel kisma yakin olan bolumlerine bak. Cocuk gelisim, sosyal hizmet gibi. Cok rahat edersin. Beni yonlendiren olmadi öss zamani. Saf gibi hukuk puanimla sinif ogretmenligine gittim. Bari pdr yazsaydim , psikoloji okusaydim diye oyle uzuldumki sonra. Ipini koparan gidiyormus meger sinif ogretmenligine. Simdi farkli bolumdeyim hala okuyorum. Bu sana abla tavsiyesi olsun bilmeyenlere sorup da istemeyecegin bi bolume gitme. Hayat boyu yapiyorsun o meslegi. Once gelecek goreceksin bolumde sonra kendine uygun mu ona bakacaksin. Bu konuda da rehber ogretmeninden sana uygun test yapmasini iste. Okul rehber ogretmeninle gorus, bunu yapmak onun gorevi zaten. Hakkinda en hayirlisi olsun guzelim.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bu sene basinda bende saglik dusunuyordum ama yapamicagimi biliyorum ben hemsirelik ebelik bana hic uygun olmayan meslekler bi igrenme ve cesaretsizlik var cok buyuk ihtimalle tm secicem Tmde sozelden bi farkili matematiik var sozel bolumleride ordan yazabilirim

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Saglikta hemsirelik ebelik yazma zaten cok zor herkesin harci degil. Ben saglik derken sosyal hizmet ve cocuk gelisimini kast etmistim. Onlar da saglik bilimleri fakultesi bunyesinde ve genellikle saglik bakanligina atamalari oluyor. Bir kismi da aile bakanligina aliniyor. Sozel yoksa tmyi sec ama ne yap et hallet matematigi. Gerekirse özel ders al matematikten. Youtube dan femin matematik konu anlatim videolarina calis. Simdiden basla matematik calismaya. Matematigi saglam tutarsan hukuga bile gidersin. Sansin bol olsun canim, basarilar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...