Jump to content
Guest İDİL

Sağlıklı Kilo Almanın Yolları

Recommended Posts

Guest İDİL

Zayıflık Nedenleri

 

Vücudun normal ağırlığının 10-15 kg altında olması zayıflık olarak tanımlanırken, 15-20 kg altında olması, aşırı zayıflık olarak değerlendirilir. Ciddi sorunlara yol açabilecek aşırı zayıflık, hele bir de çocuklarda görülürse, tehlike çanları çalmaya başlar. Çocuğun yeterince sağlıklı beslenmediğini gösteren bu durum, onların ruhsal ve bedensel gelişiminin olumsuz yönde etkileneceğinin en büyük sinyali. Yetişkinlerde görülen zayıflık ise, iş veriminin düşmesinden sağlığın bozulmasına, depresyondan yaşam kalitesinin azalmasına kadar, pek çok ciddi sorunlara yol açar.

Zayıflık genellikle genetik faktörlerden kaynaklanır. Ayrıca hormonlardaki düzensizlikler ve tiroid bezinin aşırı çalışması da zayıflığa neden olabilir. Zayıflığın nedeni, endokrinolojik tahlillerle saptanabilir

 

Nasıl Kilo Alınır ?

 

Öncelikle kilo alamamanın nedenini çözmek gerekiyor. Eğer kilo alamamanın altında yatan neden hormonlarsa, hormon tedavisi olmak yeterli olur. Parazit gibi asalaklardan dolayı ise ağızdan alınan ilaçlarla tedavi yapılır. Parazit ya da kurt gibi asalak canlılar ortadan kaldırıldığında kendiliğinden kilo alınabilir. Ancak eğer beslenmeden kaynaklanıyorsa kilo almak için beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesi gerekir.

  • Kişinin günlük enerjisi saptandıktan sonra + 1000 kalorilik enerji eklenerek bir tedavi uygulanılır. Bu yüzden ilk önce beslenme alışkanlığı saptanır.
  • Öğünler artırılır ve üç ara üç ana öğün olarak düzenlenir. Ara öğünlerin içeriği besin değeri yüksek yiyeceklerden oluşmalıdır.
  • Öğün içerisindeki karbonhidrat, protein ve yağ oranları kişinin kas kitlesine uygun olarak belirlenmelidir. Enerji daha çok karbonhidratların çoğaltılmasıyla sağlanmalıdır. Yağlarda yapılan artış bulantıya ya da ishale sebep olabilir. Diyet proteini 1,5 gr\kg şeklinde ayarlanmalıdır. Proteini daha yüksek vermek mümkün olmakla beraber bazı amino asitlerin serotonini arttırmalarıyla iştahsızlık oluşur. Bu yüzden proteini daha fazla arttırmak olumsuz etki yapar.
  • Diyetin vitamin ve mineral içeriği zengin olmalıdır. Özellikle B grubu vitaminler yoğun verilmelidir. Bu gruptaki vitaminler iştah artışı sağlarlar.
  • Diyetin en önemli özelliklerinden biriside hacim yönünden az besin kalitesi yönünden zengin besinlerden oluşturulmasıdır.
  • Sabahları iyi bir kahvaltı yapılmalı, kesinlikle atlanmamalıdır.
  • Sabah kahvaltıda pekmez, bal gibi besin maddelerinin yanında kuruyemiş (ceviz, fındık) ve karbonhidratlar da (ekmek, börek, vs.) önemli ölçüde alınmalıdır.
  • Günlük sıvı ihtiyacınızı karşılamanız için minimum 2 litre su içilmelidir.
  • Meşrubat yerine tam yağlı olarak adlandırılan sütleri tercih edilmelidir.
  • Öğün aralarında fıstık, ceviz, üzüm ve çikolata yenebilir.
  • Akşam yemeklerinde alınacak yemek miktarının çok olmamasına dikkat edilmelidir, aksi halde vücudunuzda yağ birikmeleri görülebilir. Kilo alma çalışmalarında önemli olanın yağ almak değil kas kitlesini artırmak olduğu unutulmamalıdır.
  • Egzersizlerin hem kardiovasküler çalışmalar (koşu, bisiklet vs.) hem de ağırlık çalışmalarıyla kombine olarak yapılması sağlanmalıdır. Uygulanacak egzersiz ve beslenme programı için bir uzmana başvurmalısınız

İştah Açan Yiyecekler

 

Kilo almak için öncelikle yemek yemek gerekiyor. Yemek yemek içinse öncelikle iştahınızı açmanız gerekmekte. Aksi halde yemek yemekten zevk almazsınız. Fazla yiyemezsiniz ve kilo alamazsınız peki nasıl olacak da iştahımızı açacağız. İştahınızı açacak yieyecekler ve iştah açan öneriler.

  • Adaçayı yapraklarından elde edilen toz iştahsızlığı önler.
  • Anason tohumlarının yenmesi iştahı artırır.
  • Anason tohumlarından elde edilen anason yağı iştah açıcıdır, harareti söndürür.
  • Andız otu iştah açar.
  • Biber ve enginar, iştahsızlığa karşı etkilidir.
  • Ceviz yapraklarından yapılan çay iştahı açar, mideyi kuvvetlendirir.
  • Güvercin kökü iştah açıcıdır.
  • Kantaron iştahı açar, hazımsızlıkları giderir.
  • Karabiber iştahsızlığa karşı son derece etkilidir. Ayrıca hazmı kolaylaştırır.
  • Kavun, kereviz, kimyon, maydanoz ve melisa otu iştah açıcı özelliğe sahiptir.
  • Kırmızı yaban mersini meyvelerinden yapılan komposto iştahı açar, vücut kırgınlığını giderir.
  • Kişniş iştah açar. Taze kişniş meyvesinin ve otunun kötü bir kokusu vardır. Kurutulduktan sonra bu koku kaybolur. 3 gram kurutulmuş kişniş ve kişniş çekirdeği 1/4 litre kaynar suya bırakılır. 10 dakika bekletilerek içilirse iştah açar.
  • Lavanta çiçeği iştah açar. Bir kesme şekerinin üzerine beş damla lavanta yağı damlatılarak yenildiğinde iştahı açar. Hazmı kolaylaştırır.
  • Nohut kilo aldırır.
  • Soğan iştah acıcı özelliğe sahiptir.
  • Ardıç meyveleri iştahı artırır, hazmı kolaylaştırır

İştah Açıcı Şifalı Bitkiler

 

Günümüzde birçok insan zayıflamak için mücadele verirken aslında azımsanmayacak kadar sayıda insanda kilo almak için çaba sarfediyor. Kilo almak bazı insanlarda çokta kolay olmuyor. Metabolizması hızlı çalışan insanlar için daha da zor olmaktadır. İştahsızlık fazla yemek yiyememek sebebiyle kilo alamayanlar için Prof.Dr. Ahmet Maranki bitkisel yollarla imdadımıza yetişiyor. Aşağıda verilen yöntemleri uygulayarak iştah açmak oldukça kolay olabilir.

  • 1 bardak kaynar suya papatya atılır. 10 dakika dinlendirilir ve günde bir bardak içilir.
  • Terenin suyu sıkıldıktan sonra elde edilen bu su günde bir bardak içilir.
  • Kakule isimli bitki toz haline getirilmesi itibariyle günde 0.5 gram hap içermiş gibi içilir.
  • Dövülmüş kereviz bir bardak kaynar suda kaynatıldıktan sonra 10 dakika demlenmesi beklenir. Günde 3 bardak yemeklerden önce içilir.
  • Bir çay kaşığı havuç bir bardak kaynamış suyun içine atılarak 10 dakika beklenir. Yemeklerden sonra tok karnına içilir.
  • 10 gram kantona bitkisi bir bardak kaynar suyun içine atıldıktan sonra 10 bekletilir. Öğle ve akşam yemek öncesi bu karışım içilir.

Ahmet Maranki'den kilo alma reçetesi

 

250 gram kuru siyah üzüm içerisine 1 çay kaşığı kadar kına kına ile 1 tutam pelin otu ilave edilir.

 

( Burda okuyucularımız karıştırmasınlar, kına kına başka bir bitkidir, bildiğimiz kına değildir.)

Bu karışım et makinesinde çekilip 3 litre su içerisine karıştırılır. Ardından, yarı suyu gidinceye kadar bu kür kaynatılır. Tülbent ile bu kür süzülüp (süzülmüş üzüm suyu başka bir kaba alınır) kalan posası ikinci kez 3 litre su içerisine karıştırılır ve tekrar yarı suyu gidinceye kadar kaynatılır. Bu üzüm suyu da tülbent ile süzüldükten sonra ilk başta elde edilen üzüm suyu ile karıştırılır ve bu karışıma bir miktar şeker ilave edilir.

Sabahtan ikindi vaktine değin bol bol bu üzüm küründen içilir. Su içilmemelidir, ikindiden sonra susuz kalınır. Akşamdan sonra bol bol yoğurt yenmelidir. Gece yarısı içine bal ilave edilmiş süt içilir. Prof. Dr. Ahmet Maranki bu terkipin asla bırakılmamasını söylüyor. Sabahları ise kahvaltıda çay yerine sebze ve meyve suları içilmelidir.

 

Kilo almak için öneriler ;

 

Metabolizmanın hızı gün içerinde farklılık gösterir (sabah ve öğlen). Gündüz hızlı çalışırken akşam saatlerinde ise yavaşlar. Metobolizmanın hızının yavaşladığı devrede yenilenler daha kolaylıkla kiloya dönüşür. Örneğin sumo güreşçileri kilo almak için gündüzleri uyuyup akşamları beslenmektedirler.

Genç yaşlardayken metabolizma daha fazla çalışırken 30 lu yaşlardan sonra yavaşlamakta ve kilo alımı daha rahat olmaktadır.

Kilo alma diyeti kişinin kendi özellikleri gözönünde bulundurularak oluşturulmalıdır. Kilo almak için kaç kalori günlük enerji ihtiyacınız olduğu belirlenmelidir.

Kilo almak için diyet programı kişinin yaşı, cinsiyeti, günlük fiziksel aktivitesi, bazal metobolizma hızı gibi unsurlar gözönünde alınarak hazırlanmalıdır.

Kilo alma için günlük alınması gereken kalori miktarına 500 ila 1000 kalorilik bir ekleme yapılmalı. Örneğin kişinin günlük normal enerji ihtiyacı 2500 kalori ise 3000- 3500 kalori sağlayan bir beslenme programı oluşturulmalıdır. Kalori miktarında yapılacak artış karbonhidratların arttırılmasıyla olmalıdır.

Kalorisi yüksek ama hacim olarak küçük besinlere yer verilmelidir. 3 ana öğüne ek olarak 2-3 ara öğün de kilo alma programında yer almalıdır. Karbonhidrat, protein, yağ arasındaki oran dengeli olmalıdır.

Yağlanma şeklinde kilo almını önlemek için egzersiz yapılmalıdır. Günlük alınan kalori miktarı harcanan enerjiden yüksek olmalı. Bu yüzden besinlerin ne kadar kalori içerdiklerini öğrenip günlük beslenmenizde ne kadar kalori aldığınızı bilmelisiniz.

Kilo alma sürecinde spor ve egzersiz yapılması yağlanmadan kas kütlesinin artması biçiminde kilo alımını sağlar.

Kilo alma programı uygulanırken tek yönlü beslenmeden kaçınılmalıdır. Tüm besin gruplarına yer verilmelidir. Kilo almak için diyet programı oluşturmada güçlük çekiyorsanız diyetisyen yardımı alabilirsiniz.

Sağlıklı kilo almak için beslenmenin vitamin, mineral ve diğer gerekli maddeleri yeteri kadar içermesine dikkat edilmelidir. B vitaminleri kilo alma da destek sağlar.

Geceleyin yatmadan birkaç saat önce yenilen yiyecekler daha kolay kiloya dönüşür. Sindirimi zorlamayacak ama kalorisi yüksek yiyecekler tercih edilmelidir.

 

dır

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest egeria

anladııımmmm:D:D:D uğraştın bizim yüzümüzden emeğine sağlık canım:):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest İDİL

Tek bir kişiye bile faydası olursa ne mutlu bana :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gizem_3

Ayyy ben kilo vercem diye uğraşıyorum sizde kilo almaya :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest İDİL
Ayyy ben kilo vercem diye uğraşıyorum sizde kilo almaya :)

 

 

Sitede böyle bir ihtiyaç varmış :)

Arz-talep meselesi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gizem_3
Sitede böyle bir ihtiyaç varmış :)

Arz-talep meselesi :)

 

Herkesin istekleri farklı valla Allah kolaylık versin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gizem_3
off off benimde derdim kilo alabilmek :( hele bide ustune stress eklendimi istah diye birsey kalmiyor:(

 

Eyyyy yaradanım !!!!!

Bende stresten hep bişeyler atıştıyorum nasıl iş bu yaaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eyyyy yaradanım !!!!!

Bende stresten hep bişeyler atıştıyorum nasıl iş bu yaaa :)

 

haha zaten istah istiyenin stressten istahi kesilir, istemiyeninde acilir:mad: hele ben nisanlimla ayrildigimda 1dilim ekmek bile zor yiyordum :( e tabi dogal olarak kilolar pirrrrrrrrrr diye uctu gitti:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gizem_3
haha zaten istah istiyenin stressten istahi kesilir, istemiyeninde acilir:mad: hele ben nisanlimla ayrildigimda 1dilim ekmek bile zor yiyordum :( e tabi dogal olarak kilolar pirrrrrrrrrr diye uctu gitti:mad:

 

bende nişanlımla ne zaman tartışsam kendimi mutfakta buluyorum yaaa yok böyle bişey :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...