Jump to content
Sign in to follow this  
denmeh1

Astral Seyehat İçin Nefes Alma Teknikleri.

Recommended Posts

Duygusal aktivite ve nefes alma hızı arasında sıkı bir ilişki vardır. Heyecanlanma anında nefes alma hızımız belli bir şekilde artar. Bunun tersi de aynen doğrudur. Nefesimiz yavaşladığında heyecanlarımızın da yavaşladığını ve hemen sakinleştiğini görmekteyiz.

 

Nefes, tüm gevşeme tekniklerinde çok önemli bir yer tutar. Eski yogiler, müritlerine gevşemeyi tüm dikkatlerini ritmik nefes üstünde odaklama talimatlarıyla öğretirlerdi. Bir çok Hıristiyan mistiği de duaya yardımcı olmak üzere zihni ve bedeni sükunet haline sokmak için nefes üzerine odaklanırdı.

 

Derin gevşemeye geçmek için bir diğer yöntem, düzenli nefes eşliğinde belli "mantra" (anahtar kelime ya da zikirleri) tekrarlamaktan ibârettir. Bunlar, bedenden çok, zihne yönelik metotlarmış gibi düşünülebilir. Fakat zihin ve bedenin birbirleriyle dinamik bir etkileşim içinde oldukları unutulmamalıdır. Bunlardan birini gevşetirseniz, diğeri de otomatikman gevşemektedir.

 

Deneyimlere başlamadan önce doğru nefes almayı öğrenmek gerekir. Doğru nefes almak uygulamalarla alışkanlık haline geldiği zaman deneyim için yatağınıza uzandığınızda aynı şekilde nefes alıp vermeye devam edersiniz. Doğru nefes, göğüsten değil, diyaframdan kaynaklanır. Daha sonraki pratiklere geçmeden önce öğrencinin bu nefes metodunu iyice öğrenmesi zorunludur.

 

Aşağıdaki sıralama, doğru nefesin nasıl olması gerektiğini göstermektedir.

✓ Ayakta ya da oturarak, sırtınızın dik olduğu bir pozisyon alın. Elleriniz yanlarda, bel kemiğinizin dikeyliğine özen göstererek sırtüstü de yatabilirsiniz (buna yogada "ceset duruşu" denir). Kimileri ise yarı lotus ya da tam lotusu yani bağdaş ve ayaklar kucakta oturmayı tercih ederler.

✓ Burun deliklerinizden yavaşça ve ara vermeden nefes alın. Bu sırada nefesiniz karın bölgenizi şişirsin. Nefesinizi göğsünüzden almayın.

✓ Diyaframdan nefes alırken, yavaşça göğsünüzün alt bölümünü şişirmeye başlayın; bu sırada alt kaburgalarınızı öne doğru ittiriyor olacaksınız.

✓ İçinizi nefesle doldurmaya devam edin ve üst göğsünüzü şişirmeye başlayın; bu sırada üst kaburgalarınız da öne doğru itiliyor olacaktır.

✓ Nefesinizi içinizde birkaç saniye tutun.

✓ Ciğerleriniz iyice boşalana kadar yavaş yavaş soluk verin. Nefesinizi ya sadece burun deliklerinizden ya da burun deliklerinizden ve ağzınızdan birlikte verin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...