Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Kinesis Nasıl Yapılır?

Recommended Posts

İtalyan spor uzmanları tarafından geliştirilmiş bir egzersiz çeşidi olan kinesis eski Yunancada hareket anlamına gelir. Çok sayıda kas grubunun aynı anda çalıştırılabildiği kinesis denge, kuvvet, dayanıklılık ve esnekliği tek bir egzersizde birleştirme özelliğine sahiptir.

 

 

Kinesis Nasıl Yapılır?

 

 

Kinesis arkasında ağırlık plakalarının yer aldığı duvar adı verilen modüller ile yapılır. Tüm kas gruplarını çalıştıran egzersizlerin yapıldığı toplam 4 adet modül bulunur ve bu modüller Yunan alfabesinin ilk 4 harfi olan alfa, beta, gamma ve delta kelimeleri ile adlandırılır. Duvara monte edilen bu modüller üzerinde makara ve kablo sistemleri bulunur. Modüller üzerinde farklı yerlere konumlandırılmış olan kablolar ağırlık plakalarına bağlıdır ve egzersizler kablo uçlarında bulunan bölümlerin tutulması ya da egzersiz yapan kişinin el, kol, bacak, bilek ya da bel gibi bölgelerine sabitlenmesi ile gerçekleştirilir.

 

 

Kinesis modüllerinde kablolar ile itme, çekme ve döndürme gibi hareketler yapılır. Kablolar, kişiye ve egzersiz türüne uygun ağırlık seçimi ile kuvvet uygulama ve direnç oluşturma amaçlarıyla kullanılır. Modüllerdeki makara sistemleri ise bu kabloların hareket açılarının oldukça geniş olmasını sağlayarak egzersiz çeşitliliğinin ve egzersiz yapan kişinin hareket kabiliyetinin çok yüksek olmasına katkıda bulunur.

 

 

Kinesis hareketleri, bu iş için görevlendirilmiş uzmanlar tarafından belirlenmiştir. 4 modül ile yaklaşık olarak 250-300 civarında hareket yapılabilir ve bu egzersiz hareketleri her 6 ayda bir güncellenir. Kinesis egzersizleri spor salonlarında uzman eğitmenler tarafından yaptırılır. Genellikle birebir şeklinde yapılan bu egzersizler, en fazla 3 kişilik grup çalışmaları şeklinde de düzenlenebilir. Kinesis egzersizleri kişiye özel olarak düzenlenir ve tüm kas gruplarını çalıştıran 4 modül de aktif şekilde kullanılır.

 

 

Bu egzersizler ile tüm kas grupları çalıştırılırken eklemler de en aktif şekilde kullanılır. Bu da denge, kuvvet, dayanıklılık ve esnekliğin aynı anda geliştirilmesini sağlar. Kas ve eklemlerin üst düzeyde çalıştırılmasının yanında doğru duruş ve doğru nefes alma teknikleri de kinesisin diğer önemli unsurlarıdır. Bu özellikleri ise kinesis kuvvet ve dayanıklılık kazanmanın yanında kilo kontrolünde ve sakatlık sonrası rehabilitasyon sürecinde de tercih edilebilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...