Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Kondisyon Bisikleti Nasıl Kullanılır?

Recommended Posts

Kapalı ve dar alanlarda spor yapmayı mümkün kılan kondisyon bisikleti, standart bisiklet görünümündedir. Tekerlek yerine disklerden oluşan yapısı sayesinde sürekli pedal çevirmeyi mümkün hale getirir. Zayıflama sürecindeki ciddi etkileri nedeniyle zayıflama bisikleti olarak da bilinir. Kondisyon bisikleti sağlıklı ve fit bir vücut için kullanılan aletler arasındadır.

 

 

Kondisyon Bisikletinin Faydaları

 

 

Zorlu hava koşullarında spor yapmayı mümkün kılar.

Bölgesel incelme sağlar.

Yağ gruplarının parçalanmasında etkilidir.

Vücuttaki kas gruplarını çalıştırır. Kemik ve kas yapısının gelişmesine katkıda bulunur.

Basen ve kalça bölgelerini sıkılaştırır.

Kalori yakımını hızlandırır.

Metabolizmayı hızlandırarak zayıflama sürecine katkıda bulunur.

 

Kondisyon Bisikleti Nasıl Kullanılır?

 

 

Kullanım şekli de görünümü gibi standart bisikletler ile aynıdır. Oturarak ya da ayakta, eller gidonu sıkıca kavramış biçimde sürekli olarak pedal çevrilerek kullanılır.

 

 

Kondisyon bisikletleri, standart bisikletlerde yer alan vites benzeri bir yapı ile ayarlanabilir. Zorluk seviyelerine sahiptir. Zorluk seviyeleri, pedal çevirme sırasında harcanan gücü arttırmak ya da azaltmak için kullanılır.

 

 

Verim almak ve sağlıklı bir deneyim yaşamak için kullanımı sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar vardır:

 

 

Kondisyon bisikleti kullanmaya başlamadan önce yaklaşık 15 dakika ısınma hareketleri yapılır. Aksi takdirde özellikle dizlerde sakatlıklar meydana gelmesi kaçınılmazdır.

Kondisyon bisikletine ilk çıkıldığı anda düşük zorluk seviyesi ve düşük hız ile başlanır. Vücut alete uyum sağladıktan sonra hız ve zorluk kademe kademe artırılır.

Kondisyon bisikletinin kullanıldığı süre boyunca hız kadranına dikkat edilmelidir. Süre, yapılan hız bilinmeli ve egzersizlerin gidişatı hız kadranlarındaki değerler esas alınarak hazırlanmalıdır. Egzersizler zaman içinde kademeli olarak ağırlaşmalıdır.

Kondisyon bisikletinden egzersiz tamamlandıktan sonra direkt olarak inilmemelidir. Tıpkı başlangıç aşamasındaki gibi hız ve zorluk kademe kademe düşürülerek durulur.

Kondisyon bisikletinden daha yüksek verim alabilmek için belirli bir egzersiz programının olması ve bu programın düzenli olarak uygulanması gerektiği unutulmamalıdır. Ayrıca sağlıklı beslenme programıyla desteklenmelidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...