Jump to content
Sign in to follow this  
İη¢ιѕєℓ

Bacakları İnceltmede Etkili Sporlar

Recommended Posts

Kadınların hayallerinden biri de kuşkusuz sıkı kalça ve sütun gibi bacaklara sahip olmaktır. Özellikle yaz mevsiminde hemen hemen bütün kadınlar kısa şortlar ve etekler içinde kendini güzel ve rahat hissetmek ister.

 

 

İnce ve sıkı bacaklara sahip olmak düzenli beslenme ve doğru sporla mümkün. Bacakları incelten en etkili sporlar ise koşu, bisiklet ve pilates. Koşu ve bisiklet bacaklardaki fazla yağları eritmede etkili iken pilates bacakları sıkılaştırmak için en ideal sporlardan biri.

 

 

Bunun yanında bacakları inceltmek için evde veya spor salonunda yapılan pek çok hareket mevcut. Bunların başında squat ve lunge hareketleri gelir.

 

 

Squat

 

 

Bacak yağlarını yakmada ve kalça sıkılaştırmada en etkili hareketlerden biri squattır. Doğru beslenme ile birlikte yapılan squatla hayalinizdeki bacaklara kavuşabilirsiniz. Türkçe'de çömelme anlamına gelen squatın pek çok çeşidi vardır. Temel olarak bacakları kalça genişliğinde açarak dik durun, daha sonra yere doksan derece açı ile eğilerek kalçanızı geriye atın, ellerinizi düz bir şekilde karşıya uzatın. Burada önemli olan noktalardan biri dizinizin ayak parmak uçlarını geçmemesidir. Squatı daha etkili bir şekilde yapmak isterseniz iki elinize kaldırabileceğiniz ağırlıklarda dumbell alarak hareketi 3 set 15 tekrar halinde yapabilirsiniz.

 

 

Sumo squatta bacakları kalçadan biraz daha geniş açıp ayak parmaklarını dışarı doğru yönlendirmelisiniz. Bu harekette de kalçayı dışarı çıkarıp 90 derece çömelin. Elleri önde birleştirin. İsterseniz elinize dumbell alabilirsiniz. 3 set ve 15 tekrar idealdir.

 

 

Jump squatta ise tüm gücünüzle havaya sıçrayıp çömelme hareketini gerçekleştirin. Diz ve ayak parmakları kuralına dikkat edin. 3 set ve 15 tekrar uygundur.

 

 

Lunge

 

 

Lunge hareketinde ise bacaklarınızdan birini diğerinin önüne yere doksan derece olacak şekilde atarak eğilin. Diğer diziniz yere tam temas etmeyecek şekilde bacaklarınızı öne doğru esnetin ve bacak kaslarındaki gerilmeyi hissedin. Daha sonra aynı hareketi diğer bacak için uygulayın. Bu harekette de daha fazla yağ yakımı isterseniz dumbell ile çalışmak faydalı olacaktır.

 

 

Bu tip egzersizlerin yanında karbonhidrat alımını sınırlandırmak, protein alımını artırmak ve aerobik egzersizleri de bacak inceltmede oldukça yararlıdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...