Jump to content
Sign in to follow this  
denmeh1

Evde Yoga İle Canlanın Güçlenin.

Recommended Posts

Yoganın faydaları saymakla bitmiyor! Siz de bir dvd kapıp evinizde yoga yapın.

Yoga bir yazıyla anlatılabilecek bir konu değil. Bu nedenle biz de ilk olarak size yoganın amaçlarını, prensiplerini ve faydalarını paylaşmak istedik. Ayrıca evde, istediğiniz zaman yoga yapabilmeniz için birkaç dvd önerimiz var!

Yoganın amaçları nedir?

Yoga Eğitmeni Mert Güler yoganın en önemli amacının zihni, sadelik ve huzura ulaştırmak olduğunu söylüyor. Bu huzur hissi de asana (duruşlar) ve pranayama (nefes) uygulamalarından geliyor. Yoga, aynı zamanda vücudu yenileyerek zihni modern hayatın hızlı temposundan kaynaklanan olumsuz düşüncelerden uzaklaştırıyor; içinizi umut ve iyimserlikle dolduruyor. Yoga, kusursuz sağlık ve manevi mutluluk yolundaki tüm zorlukların üstesinden gelmenizi amaçlıyor.

Yoganın 5 temel prensibi:

Klasik yoganın uygulanması gereken 5 temel prensibi vardır.

Doğru egzersiz: Vücudumuz ancak hareket ederek sağlığına kavuşur. Eğer bizim yaşam tarzımız, kaslarımızın eklemlerimizin özellikle omurgamızın doğal hareketini sağlamazsa, belli bir zaman sonra bedenimizde hastalıklar, rahatsızlıklar baş gösterebilir.

Doğru nefes: Yoga, bize akciğerlerimizi en üst kapasiteyle nasıl kullanacağımızı ve nefesi kontrol etmenin nasıl olduğunu da öğretiyor. Uygun nefes alma şekli derin, yavaş ve ritmik olmalıdır. Nefesimizi bu şekilde kullanmak, bize canlılık ve zihinsel açık getirir.

Doğru gevşeme: Yogayı tam olarak uygulayan kişi bütün kaslarını derince gevşeterek sinir sistemini gençleştirebilir ve derin bir içsel huzur ile hedefine ulaşabilir.

Doğru beslenme: Beslenmemiz sadece fiziksel vücudumuzu inşa etmekle kalmayıp zihnimizi de etkilemektedir. Yogiler fiziksel sağlığa ve verimliliğe çok dikkat ettiği için et ve et ürünlerinden fakir beslenmeyi savunur.

Doğru düşünme: Doğru ve yaratıcı düşüncelerin canlılık ve sağlık getirdiğinin farkında olmamız gerekir. Yoga çalışmaları yaparak yaşamda olumlu bir tavıra nasıl sahip olunacağını öğrenerek geliştirebiliriz.

Yoganın faydaları saymakla bitmez

 

  • Negatif enerji atılır. Enerji kanalları arınır. Bedende enerji toplanır ve biriken enerji, fiziksel sağlığı ve spiritüel gelişimi sağlar.
  • Belkemiği esnekliği artar.
  • Eklemler hareketlenir ve esner.
  • Kaslar kuvvetlenir, gevşer ve canlanır.
  • İç organların ve bezlerin fonksiyonları düzene girer.
  • Lenfatik sistem ve metabolizma canlanır.
  • Bağışıklık sistemi güçlenir.
  • Dolaşım ve kan basıncı normal ve dengeli hale gelir.
  • Sinir sistemi sakinleşir ve kuvvetlenir.
  • Doku daha taze ve canlı olur.
  • Sindirim sistemi daha sağlıklı hale gelir.
  • Boşaltım sistemi canlanır.
  • Üreme sistemi dengeye girer.
  • Solunum sistemi güçlenir.
  • Tüm beden canlanır ve güçlenir.
  • Tüm organlar uyumlu bir şekilde çalışmaya başlar.
  • Yoga duruşları forma girmek ve formda kalmak için etkili bir araçtır.
  • Belirli duruşlar kadınlarda adet öncesi, menopoz öncesi ve menopoz dönemi belirtilerini ortadan kaldırır.
  • Astım, artrit, kalp rahatsızlığı, obezite, osteoporoz, madde bağımlılığı, depresyon, migren, sinüs sorunları gibi kronik rahatsızlıklar hafifler ve zaman içinde giderilir.

Yoga dvd’leri ile evinizde çalışın

spor-yoga-uzn4.gif?w=660Yoga (Zeynep Aksoy)

Bu dvd’de hem başlangıç, hem de ileri düzey uygulamalar bir arada bulunuyor. Dvd’de Godfrey Devereux’nun öğrencisi ve yoga öğretmeni Zeynep Aksoy yönetiminde, pratik ve herkesin yapabileceği Başgangıç, Nefes, Dinamik ve Derin Gevşeme uygulamaları yer alıyor. İşte içerikteki bölümler:

 

  • Yeni başlayanlar için yormayan temel uygulamaları öğrenme
  • Bedeni dinlemeye başlama zihin/beden uyumu
  • Hastalıklara ve depresyona karşı direnç kazanma
  • Fiziksel ve zihinsel gelişim
  • Stres hormonu kortizolde düşme, hormonal denge kazanma
  • Toksinlerden arınma
  • Yoganın dinamik uygulamalarına geçiş
  • Kardiyovasküler yapıda gelişme
  • Fazla kilolardan arınma ve kas gelişimi
  • Güç, denge ve esneklikte artış

Hamilelikte Yoga (Neslihan İskit)

spor-yoga-uzn1.gif?w=660Gebelik süresince yapılan yoga programı ile hamile kadının fiziksel kondisyonu korunuyor. Duruş bozuklukları en aza indiriliyor. Solunum ve dolaşım sistemi güçlendiriliyor ve bulantılara veda ediliyor. Karın kaslarının ve omurgadaki değişikliklerin yeniden yapılandırılması ve kolay doğum sağlanabiliyor.

Yoga asanaları, hamileliğin daha huzurlu geçmesi ve doğumun daha rahat olabilmesi için hamile kadının bedenini bu yeni duruma hazırlar.

 

  • Nefes ya da pranayama teknikleri, annenin ve bebeğin daha iyi oksijenlenmesini ve yaşam enerjisi ile dolmalarını sağlar.
  • Mudra’lar ve Banda’ların, üreme organları üzerinde güçlü etkileri var.
  • Meditasyon, hamilelik sırasındaki korkuları, endişeleri ve akıl karışıklıklarını gidermek için harika bir yoldur.
  • Derin Gevşeme, hamilelik sırasında ve doğum için fiziksel ve ruhsal gevşeme için mükemmel bir yoldur.

Dr. Neslihan İskit’in ayrıca ‘Çocuk Yogası’ ve ‘Kalp Yogası’ adında iki dvd’si daha bulunuyor.

Billur Kalkavan’la Yoga

spor-yoga-uzn2.gif?w=660Hintliler, “Eğer omurganız sağlamsa yaşlanmazsınız” felsefesini güderek yogayı günümüze kadar taşımışlar. Çeşitli hayvanların hareketlerinden esinlenerek geliştirilmiş, zamanla da kusursuzluğa ulaşmış. Yoga sadece omurgamıza değil, organlarımızın faaliyetine, hormonlarımıza, düşünce yapımıza da etki eder. Billur Kalkavan’ın kitap ve dvd’den oluşan bu paketinde şu bölümler bulunuyor:

 

  • Yogaya Hazırlık
  • Yoga Hareketleri
  • Güneşe Selam
  • Ayakta Yapılan Yoga Hareketleri
  • Omuz Hareketleri
  • Yer Hareketleri

Bel ve Boyun Ağrıları İçin Yoga (Haluk Can)

Birçok bel problemi ve bel ağrısı yanlış duruşa, modern beslenme alışkanlığına (ayakta yemek yeme), ağrıyı ihmal etme, spor alışkanlığının olmamasına, gerilime, strese, migrene ve aşırı kilo almaya bağlıdır. Yaşlandıkça ve tekrarlayan bel ağrıları, kaslarda spazma neden olur ve kaslar elastikiyetlerini kaybeder. Yaşla birlikte ortaya çıkan bel ağrılarının bir diğer nedeni de osteoporozis (kemik erimesi) olabilir. Bu durum kasları uyarır ve spazma neden olur ya da sinirlere baskı yaparak ağrıya neden olur.

Yogada omurga bölgesine çok önem verilir. Otururken, ayakta ya da yürürken doğru duruş biçimi önemlidir. Omurgamızın doğru şekilde kalması için birçok Yoga Asanaları (duruş biçimleri) vardır. Yoga ile bel ve boyun ağrıları tedavisinde önce ağrı olan yerdeki kaslar gevşetilir. Daha sonra omurganın her iki yanındaki kasların, ligament ve tendonların daha güçlü olmaları sağlanır. Ve son olarak da kasların daha esnek olması için yoga duruşları yapılır.

Haluk Can’ın ayrıca “Stressiz Yaşam İçin Yoga” ve Hamilelik Sonrası Yoga” adlı iki dvd’si daha bulunuyor.

Alıntı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...