Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

Heroes Of The Storm’a Son Gardiyan Geliyor...

Recommended Posts

Heroes Of The Storm’a son gardiyan geliyor

 

1252275_620x410.jpg

 

Oyundaki ‘specialist’lerin ortak özelliği yüksek miktarda bina yıkım gücüne sahip olmaları. Ne yazık ki Medivh’in böyle bir özelliği yok. Aksine, daha çok ‘support’ sınıfından bekleyebileceğimiz özelliklere sahip bir karakter olarak karşımızda. Medivh, geniş yetenek yelpazesi ve etkili kullanımıyla takım savaşlarını kökten değiştirecek eğlenceli oynanışıyla göz dolduran bir kahraman. Geçen hafta vizyona giren World Of Warcraft’ın da önemli karakterlerinden olan bu karizmatik büyücünün yeteneklerini gelin beraber inceleyelim.

 

YETENEKLER

Raven Form (Pasif):Heroes of the Storm’da bildiğiniz üzere diğer MOBA’larda bulunmayan bir özellik olarak ata binme özelliği var. Hatta bazı kahramanların kendilerine özgü binici özellikleri var ve Medivh de onlardan. Binek kullanma tuşuna basınca büyücümüz bir kuzguna dönüşerek gökyüzünde gezmenizi sağlıyor. Yüzde 15 hızlanan ve kuzgun formundayken hasar almayan büyücümüz, harita kontrolü konusunda çok iyi. Düşmanın yerini belirleyip takımınızla birlikte beklenmedik bir saldırı gerçekleştirebilirsiniz.

 

Arcane Rift (Q): Kısa mesafeli ve orta hasar gücüne sahip nişanlanabilir yeteneğiniz. Eğer düşman kahramanları hedefleyebilirseniz, bekleme süresi 5 saniye daha azalacak ve kısa aralıklarla büyünüzü kullanabileceksiniz. Bu, Medivh’in tek hasar büyüsü ve koridorları ancak bu yeteneği ile tutabilir.

 

Force Of Will (W): Takım arkadaşlarınızdan birinin tam 1.5 saniye boyunca hiçbir hasar almamasını sağlar. Oyundaki bir elin parmakları kadar karakterde bulunan ve çoğunun ‘heroic’ yeteneği olan bu özellik, Medivh için kısa aralıklarla kullanabildiğiniz ölümsüzlük formülü diyebiliriz. Doğru zamanlamayla kullanıldığında, yetenek üzerinden hasar verme özellikli rakiplerin bütün yeteneklerinin boşa çıkmasını sağlayabilirsiniz.

 

Portal (E): İşaretlediğiniz bölgede ve kahramanınızın bulunduğu noktada birer kapı açılır. Takım arkadaşlarınız ve siz bu kapıyı çift taraflı olarak kullanabilirsiniz. 6 saniye boyunca açık kalan kapı hem sürpriz saldırılar için avantajlı hem de takım arkadaşlarınızın sıkıştıkları bölgeden kolayca kaçmalarını sağlar.

 

HEROIC YETENEKLER

Poly Bomb ®: ‘Polymorph’ terimini açıklamakta fayda var: Rakip kahramanları koyuna çevirme büyüsü. Bu büyü birçok etkiyi beraberinde getirir. Kahramanlar koyuna dönüştüklerinde yeteneklerini kullanamaz ve saldıramazlar. ‘Poly Bomb’ ise işaretlediğiniz düşmanı 2 saniye boyunca koyuna çevirir. Bu süre dolduğunda ise bulaşıcı bir hastalık gibi koyunun yakın çevresinde bulunan diğer düşman kahramanlar da koyuna dönüşür. Eğer rakip takım çiçek gibi açılmazsa kısır bir koyuna dönüşmesi kaçınılmaz olur! Özellikle alan etkili sersemletme büyüleriyle beraber çok etkili olabilecek bir heroic yetenek.

 

Ley Line Seal ®: 0.5 saniyelik bir yapım süresi bulunan ikinci ‘heroic’ yeteneğiniz, uzun menzilli ama yavaş ilerleyen kilitleyici büyü. Rakip kahramanlara temas ettiği anda 3 saniye boyunca ‘stasis’ moduna geçirir, hasar almaz ama hareket edemezler. Arkadaşlarınızın, rakip takımın etrafını sarması ya da önemli yeteneklerini doğru anda kullanabilmeleri için iyi bir yöntem.

 

OYUNCULAR İÇİN POLARİS MİMARİSİ VE VR PROJELERİ

Bu hafta AMD’nin haziran sonunda ülkemizde piyasaya süreceği Polaris mimarisine göz atacağız. Özellikle yeni dönemin en büyük heyecanı olan Sanal Gerçeklik (VR) konusunda CRYTEK ve Bahçeşehir Üniversitesi ile ülkemizde de çalışmalar yapan AMD, Polaris mimarisi ve VR konusunda 200 dolar gibi bir bütçeyle oldukça iyi sonuçlar alınabileceğini gösteriyor. Radeon RX 480’in 4 GB’lık sürümünün bu fiyattan piyasaya sunulacak olması, rakip NVIDIA’nın oldukça pahalı kartlarıyla kıyaslandığında pazarda nasıl bir etki yaratacak bekleyip göreceğiz. AMD’nin inanılmaz agresif bir pazarlama stratejisi izlediğini söyleyebiliriz zira bunu görebilmek için pazarlama dehası olmaya gerek yok. Amaç, rakibi pazar payı oranında saf dışı bırakmak ve ilerleyen dönemlerde de pazarın büyüklüğüne göre olabildiğince çok segmentte sektöre hâkim olmak. Dışardan bakıldığında oldukça ideal görünse de oyuncuların ne düşündüğüne bakalım... AMD’nin Polaris ile hedeflediği VR alanı oyuncular için oldukça kritik. İlerleyen dönemde çoğu oyun VR üzerine kurgulanarak piyasada yerini alacak. Vaktiyle piyasaya çıkan 3DFX kartlarının çoğu bilgisayarda yerini alması gibi, VR da bizim vazgeçilmezimiz olacak. Sinema filmleri, oyunlar hatta sanal gerçeklik düzleminde izleyebileceğimiz konserleri düşünün...

 

FACEBOOK VE BLIZZARD'DAN ÇILGIN PROJE!

Facebook, global platformunda dünyadaki oyunculara yeni bağlanma yolları sunmak ve yayıncıları güçlendirmek adına Blizzard Entertainment ile işbirliği yaptığını açıkladı. Web, mobil ve konsollar üzerinden her ay 650 milyondan fazla insan Facebook hesaplarından giriş yaparak oyun oynuyor. Bu ay içinde Blizzard tüm oyunlarına Facebook Giriş ve Facebook Live’ın uygulama programlama ara yüzünü (API) entegre edecek. İki şirketin işbirliğinin bir parçası olarak Blizzard yakın zamanda Facebook üzerinden birçok canlı yayın yaptı. İlk canlı yayın serisi Heroes Of The Dorm™’a odaklandı. Geçen hafta da Blizzard, Overwatch çıkış etkinliğini Facebook’ta canlı yayınla kutladı. Facebook ve Blizzard, Overwatch’ın satışa sunulmasına hazırlık yaparken de beraber çalıştı. Bu süreçte Facebook’un Carousel, Canvas ve Instagram Marquee gibi pazarlama çözümleri kullanıldı.

 

Asım Önder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...