Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

Daha Fazla Protein Yiyerek Kilo Verin...

Recommended Posts

Daha Fazla Protein Yiyerek Kilo Verin

 

mercimek-3.jpg

 

Protein Yemenin Önemi

 

Protein yemek özellikle büyüme dönemlerinde, hamilelikte ve günlük olarak fazla egzersiz yapmayanlar için önem taşımaktadır. Protein günlük öğünlerinizde mutlaka bir yere sahip olmalıdır. Çoğu insan aynı zamanda karbonhidrat (makarna, ekmek, patates, vs.) tüketiminde aşırıya kaçar ve proteini unutur. Diğer yandan, bazı insanlarsa bolca protein yerler ancak bu sürekli hayvan proteini olur. Bu da böbreklerde ve karaciğerde sorunlara neden olabilir.

bisiklet-1.jpg

Protein Size Neler Sağlar?

 

Vücudunuza sıkılık sağlar ve kaslarınızda ve cildinizde gevşekliği önler

Saçınızı, cildinizi ve tırnaklarınızı besler

Sağlıklı kemikler için gereklidir

Sıvı tutulumunu (bacaklarda, gözkapaklarında, ayak bileklerinde, vs.) önler

Size enerji, direnç ve canlılık sağlar

Vücudunuzun korumasını artırır

Özellikle bel bölgesinde olmak üzere vücut yağının yakılmasına yardımcı olur

Kabızlığı önler (özellikle sebze proteini)

 

Dengeli bir Öğün

 

Dengeli bir öğün aşağıdakileri içermelidir:

 

Hayvan ve sebze proteini

Çiğ ve pişmiş sebze ve meyve

Karbonhidratlar, tercihen tam tahıllar (pilav, tahıl, darı, buğday, vs.)

Sağlıklı yağlar (sebze yağları, kabuklu yemişler, avokado, vs.)

mercimek.jpg

Oranlar her bir kişinin yaşına ve yaşam tarzına göre farklılık gösterecektir, ancak dengeli bir şekilde beslenmenin en önemli garantisi kendinizi iyi hissetmek, enerjiye sahip olmak ve kilonuzu muhafaza etmektir.

 

Hayvan Proteininin Kaynakları

 

Hayvan proteininin kaynakları aşağıda sıralanmıştır:

 

Et: kırmızı et (dana, kuzu) ve beyaz et (tavuk, hindi)

Balık: beyaz (berlam balığı, dilbalığı, kelerbalığı) ve mavi (somon, tonbalığı, kılıçbalığı)

Deniz ürünleri: (istiridye, karides, midye)

Yumurta

Süt ve süt ürünleri (peynir, yoğurt, tereyağı, krema): inek, keçi, koyun

peynirler.jpg

 

Kırmızı etleri, söğüşü veya kabuklu deniz ürünlerini ve yüksek yağ içeriğine sahip süt ürünlerini fazla tüketmemeye özen gösterin. Örneğin yumurta, özellikle yumurta akı, en sağlıklı ve zengin protein kaynaklarından biridir.

 

Ayrıca, organik ürünler seçmeye özen gösteriniz, çünkü pek çok araştırma, hayvanlara verilen hormon veya ilaç miktarlarının doğrudan onların vücutlarına gittiğini kanıtlamıştır. Ayrıca, onların yaşadıkları koşullar etlerinin kalitesini ve tadını bozar. Daha az miktarda, ancak daha yüksek kalitede hayvan proteini yemekte yarar vardır.

 

Yemek pişirirken sağlıklı ve hafif yöntemleri seçin: ızgara, buğulama veya fırında pişirme.

 

Sebze Proteininin Kaynakları

 

Sebze proteini de mükemmel bir protein kaynağıdır ve hayvan proteinine göre daha düşük bir kalitede değildir. Hatta pek çok insan bunu daha iyi sindirir. Her ne kadar protein oranı daha düşük olsa da, vücut bunu çok daha iyi absorbe eder. Bunlar aynı zamanda lifin yanı sıra pek çok vitamin ve mineral içerir ve bu nedenle diyetinizi için gereklidir. Bunları haftalık öğünlerinizle birleştirmek en iyi fikirdir.

 

Baklagiller: fasulye, nohut, bezelye, mercimek

Kabuklu yemişler: çamfıstığı, fıstık, badem, antepfıstığı

Yenebilir mantarlar

Meyve: meyveler çok az protein içerse de, bunların arasında avokado ve muz en yüksek miktarı içermektedir.

Sarımsak

Tahıllar: Tahıllar da yüksek protein miktarı içermez, ancak buğday, irmik, arpa ve çavdardaki protein miktarı diğerlerine nispeten daha yüksektir. Tahıl ve baklagiller kombinasyonu sizin için gerekli sebze proteini miktarını sağlama açısından idealdir.

Algler, özellikle spirulina

Bira mayası

Buğday glüteni

Filizlenmiş tohumlar

 

Yüksek kolesterol veya trigliseridlerden muzdarip insanlar hayvan proteinden çok sebze proteini yemelidir. Onlar hayvan proteinini sadece haftada bir kere tüketmelidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...