Jump to content
Renan

Kilo Almanıza Neden Olan 6 Şaşırtıcı Sabah Alışkanlığı...

Önerilen İletiler

Kilo Almanıza Neden Olan 6 Şaşırtıcı Sabah Alışkanlığı

 

kilo-almak.jpg

 

1. Çok fazla uyumak

 

uyku.jpg

Yedi saatten az uyumak, kilo alma ile ilişkilendirilmiştir. Fakat, çok fazla uyumak da en iyi seçenek değildir.

 

2014’te yapılan araştırmalar, üst üste 10 saatten fazla uyuyanların vücut kütle endeksinde artış olduğunu göstermiştir.

 

Çok fazla uyumak da kortizol seviyenizi artırıyor gibi görünüyor. Bu, strese neden olmanın yanı sıra aşırı yemeye yol açan bir hormondur.

 

Uzmanlar, optimal uyku kalitesini elde etmek için gece boyunca kesintisiz olarak yedi ila sekiz saat arasında uyku çekmeyi önermektedir.

 

2. Yeterli güneş ışığı almamak

 

Bunun kilo almakla ilgisi var gibi görünmeyebilir, ancak güneş ışığının günün erken saatlerinde metabolizmayı aktive etmesine yardımcı olduğuna dair işaretler vardır.

 

Araştırmalar, sabahki UV ışınlarının sağlıklı olduğunu göstermiştir. Metabolik aktiviteleri tetiklerken, vücuda da enerji sağlarlar.

 

Sabahları 20 ila 30 dakika arasında güneş ışığına maruz kalmak, vücut kitle indeksi üzerinde olumlu etkiler sağlamak için yeterlidir.

 

3. Kahvaltıda çok az yemek

 

kahvalt%C4%B1.jpg

Kilo almayı en çok etkileyebilecek sabah alışkanlıklarından biri, besin değerleri bakımından düşük bir kahvaltı yapmaktır.

 

Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür. Bazı insanlar bu gerçeği göz ardı etmeyi tercih ederken, aslında vücudunuza gün içinde çalışabilmesi için gerekli enerjiyi sağlamanız önemlidir.

 

Kahvaltınız aşağıdaki kaynaklar arasında dağılmış 500-600 kalori içermelidir:

 

Karbonhidrat

Protein

Antioksidanlar

Sağlıklı yağlar

Vitaminler

Mineraller

 

4. Kahvaltı etmek için çok beklemek

 

Uyandığınız an ile kahvaltı ettiğiniz an arasında çok fazla zaman geçmesi de kilo almayı etkileyebilir.

 

Vücudunuz fonksiyonlarını etkinleştirmek için enerjiye ihtiyaç duymaktadır. Genellikle gece boyunca rezerve sahip olsanız da, bunların önemli bir kısmı tükenmektedir.

 

Buna ek olarak mideniz boş hisseder ve yanıt olarak asitli suların üretimini arttırır. Bu enflamasyonu ve gastrit semptomlarını tetikleyebilir.

 

Bu nedenle kalktıktan sonraki bir saat içinde yemek iyi bir fikir olacaktır. Mümkünse, çay veya limon sulu ılık su gibi sağlıklı şeyler için.

 

5. Çok fazla şey yapmak ve bunları acele ile yapmak

 

i%C5%9F.jpg

Uyandığınız andan itibaren başlayan çoklu etkinliklere sahip olmak, zamanınızın sınırlı olduğu hissi verebilir. Böylece, her şeyi acele ile yapmaya başlarsınız.

 

Bu, işlerin zamanında yapılmasına yardımcı olsa da, düzenli olarak bu seviyede çalışmak anksiyete hissini artırır. Bu da, vücut ağırlığınızı etkiler.

 

Sadece 20-30 dakika önce uyanmak, bunun önüne geçmek için iyi bir yoldur.

 

6. İşlenmiş atıştırmalıklar yemek

 

Birkaç kalori yaktıktan sonra ortaya çıkan açlık duygusu ile mücadele etmek için sabah ortası atıştırmalıkları harika olacaktır.

 

Fakat sorun şudur ki; çok fazla insan piyasadaki işlenmiş ürünleri tercih etmektedir.

 

Çok lezzetli olabilirler, ancak bu seçenekler kalori ve diğer maddelerle doludur. Açlığınızı kontrol etmek yerine, onun aslında görünüşünü değiştirirler. Bu, daha fazla yemek yeme isteğinizi artırır.

 

Onları yedikten sonra birkaç dakika doymuş gibi hissedersiniz. Fakat şeker ve yağ içeriği yüzünden, yakın bir zamanda tekrar karnınız acıkır ve yemek yemek istersiniz.

 

İşte bu nedenle aşağıdakiler gibi sağlıklı alternatifleri seçmek en iyisidir:

 

Bir avuç dolusu kuruyemiş

Bir porsiyon meyve

Bir bardak çay veya smoothie

Bir bardak doğal, sade yoğurt

 

Gördüğünüz gibi, vücut ağırlığınızdaki artışını etkileyen belirli günlük alışkanlıklar vardır. Şu andan itibaren bunlardan kaçınmaya çalışın ve bunları hem vücudunuz hem de genel sağlığınız için daha sağlıklı seçeneklerle değiştirin.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Ben Annem vefat ettikten sonra aşırı kilo aldım, yemek fazla yemiyorum suyu çok içiyorum sanırım benim kilolar stres ve üzüntüden kaynaklanıyor. Teşekkürler anladım Kafayı düzeltmek lazım:D

  • Like 2

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Ben Annem vefat ettikten sonra aşırı kilo aldım, yemek fazla yemiyorum suyu çok içiyorum sanırım benim kilolar stres ve üzüntüden kaynaklanıyor. Teşekkürler anladım Kafayı düzeltmek lazım:D

 

Allah rahmet etsin. Ben hep diyorum kilolar hep stresten.

  • Like 1

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Ben Annem vefat ettikten sonra aşırı kilo aldım, yemek fazla yemiyorum suyu çok içiyorum sanırım benim kilolar stres ve üzüntüden kaynaklanıyor. Teşekkürler anladım Kafayı düzeltmek lazım:D[/QUOT E]

başın sağolsun Allah rahmet eylesin bende dikkat etmeme rağmen kilo alıyorum

  • Like 2

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×