Jump to content
Renan

Kilo Vermek İstiyorsanız Edinmeniz Gereken 8 Alışkanlık...

Önerilen İletiler

Kilo Vermek İstiyorsanız Edinmeniz Gereken 8 Alışkanlık

 

kilo-vermek.jpg

 

Kiloyu güvenli bir şekilde vermek, açlık krizlerini kontrol eden ve metabolizmayı hızlandıran basit alışkanlıkları benimsemektir. Onları akılda tutmaya ve diyetinizi desteklemek için kullanmaya çalışın.

 

1. Sağlıklı yiyecekleri gözünüzün önüne koyun

 

sebze-meyve.jpg

Sağlıklı yiyecekleri göz önünde tutmak, kilo vermek istediğiniz zaman beslenme alışkanlıklarınızı iyileştirmenize yardımcı olur.

 

Örneğin, meyve ve sebzeleri masaya koymak veya bir avuç kuruyemişi el altında tutmak, kızarmış yiyecekler ve tatlılar gibi kalori açısından zengin atıştırmalıkları tüketme eğilimini azaltır.

 

2. Küçük tabaklar kullanın

 

Bu alışkanlık biraz saçma gelse de, öğünlerinizde aldığınız kalorileri kontrol etmek istediğinizde oldukça faydalıdır.

 

Bu tabaklarda servis edilen porsiyonlar küçülecektir. Ama bütün tabağı kapladıkları için, beyninizi porsiyonun yeterli olduğu ve sizi tok tutacağı yönünde kandıracaktır.

 

3. Daha fazla meyve ve sebze yiyin

 

salata-1.jpg

Günde 5-6 porsiyon çiğ meyve ve sebze yemek, fazla yağı elimine etmekten sorumlu süreçleri harika bir şekilde destekler.

 

Su, lif ve antioksidan bileşiklerinin yüksek içeriği, atıkların yok edilmesini harekete geçirir ve bunların metabolik sağlığımıza müdahale etmesini önler.

 

Ayrıca, meyve ve sebzeler, hem zihinsel hem de fiziksel aktivitelerde verimliliği artırarak vücuda ekstra enerji kazandırır.

 

Dahası, tokluk hissinin daha uzun sürmesini sağlarlar ve böylelikle gerektiğinden daha fazla kalori tüketme eğilimini azaltırlar.

 

4. Daha yavaş yiyin

 

Hızlı bir şekilde yemek yemek tokluk hissi yaratan kimyasalların parçalanmasını en aza indirir ve bu nedenle aşırı yemeye yol açar.

 

Bazı insanlar bilinçsizce bunu yapıyor olsalar da, yerken yavaşlamayı denemek gerekir, böylece kilonuz olumsuz bir şekilde etkilenmez.

 

Yemek için kendinize yeterli zaman vermek, yemekleri daha iyi çiğnemenizi sağlar ve daha sonrasında aşırı yemenizi önler.

 

5. Su ve sağlıklı içecekler için

 

su.jpg

Suyun ve sağlıklı içeceklerin tüketiminizi artırmanız, hızlı kilo kaybı açısından metabolizmanızın işleyişini desteklemenin bir yoludur.

 

Bu sıvı, vücudun hücrelerini nemlendirir, boşaltım organlarındaki arınma sürecini iyileştirir ve tokluğun daha uzun süre devam etmesine yardımcı olur.

 

Temizleme özellikleri olan çaylar, yeşil karışımlar ve meyve suları, diyetinizi kilo verme amacıyla desteklemek için mükemmel seçeneklerdir.

 

6. İyi uyuyun

 

Kilo vermeye çalışan insanlar, iyi sonuçlar elde etmek için çok önemli olduğu için uyku kalitelerini kesinlikle geliştirmelidirler.

 

Biz uyurken metabolizma için önemli fonksiyonlar aktive edilir. Bu da, açlığı kontrol altına alan hormonların üretimini artırır.

 

Uzun süre uyanık kalmak veya kesintili bir uykuya sahip olmak açlık krizlerini ve obezite riskini artırır.

 

7. Karışık egzersiz rutini uygulayın

 

spor.jpg

Günlük kardiyo, yağ yakmak için daha kolay enerji harcamak için harika bir yoldur.

 

Ancak, güç antrenmanı ve fiziksel fitness ile kombine edildiğinde, kilo vermenin faydaları daha da artar.

 

8. Yemeklerinize baharatlar ekleyin

 

Yemeklerinize baharat katmak, kilo vermek için metabolizmanızın fonksiyonunu harekete geçirmeye yardımcı olur.

 

Kırmızı biber ve zerdeçal gibi baharatlar metabolik aktivite üzerinde harekete geçirici bir etki yapar. Bu, yağın enerjiye dönüştüğü süreçleri geliştirir.

 

Gördüğünüz gibi, kiloyu güvenli bir şekilde vermek için, açlık krizlerini kontrol eden ve metabolizmayı destekleyen basit alışkanlıklar edinmek gereklidir.

 

Artık bunları aklınızda tutmaya çalışın ve diyetinizi desteklemek için kullanın.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Gayet istikrarlı bir şekilde dokuz gündür diyetime devam ediyorum. Ot yemekten çim adama döncem. :D Günlük almam gereken kalori miktarı 1500 imiş. Yani sabah kahvaltı yerine nefes alsam sırf 250 kalori oradan geliyor.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Gayet istikrarlı bir şekilde dokuz gündür diyetime devam ediyorum. Ot yemekten çim adama döncem. :D Günlük almam gereken kalori miktarı 1500 imiş. Yani sabah kahvaltı yerine nefes alsam sırf 250 kalori oradan geliyor.[/quote.Saglıklı olacaksanız çim adamlık iyidir

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hareketin dışında bunların hepsini yapıyorum sonuçta kiloluyum. benimkisi duygu durumu başka bir şey değil.sevindiğim huzurlu olduğum zaman iyide üzüldüğüm zaman felaket boğaza sarıyorum demek ki:D

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya sen de katıl!

Yorumunu şimdi yazıp, daha sonra üye olabilirsin. Eğer zaten üyeysen, GİRİŞ YAPI ve yorumunu yaz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Yeni Oluştur...