Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

Beyninizi İyi Durumda Tutmak İçin 6 Egzersiz...

Recommended Posts

Beyninizi İyi Durumda Tutmak İçin 6 Egzersiz

beyninizi.jpg

Zihniniz ve bedeniniz başa baş gider. Sonuçta, “sağlam kafa sağlam vücutta bulunur”! Bu, beyin için de doğrudur.

Bu, birkaç bilimsel çalışma tarafından da desteklenmiştir. Fiziksel egzersizin, daha sağlıklı bir beyine sahip olmamıza katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.

Buna ek olarak, düzenli fiziksel egzersiz, bilişsel gelişimin yanı sıra gelecekteki hastalıkları ve beynin yaşlanmasını önler.

Ayrıca, felçlere, diyabet ve kalp hastalıklarına karşı da etkilidir.

Egzersizin, beynin normalden daha fazla faaliyete sahip alanlarında yeni hücrelerin oluşumuna yardımcı olduğu da ortaya çıkmıştır.

Beyninizi şekillendirmek ve yaşlanma sürecini yavaşlatmak istiyorsanız aşağıdaki egzersizleri uygulayın:

Beyninizi iyi durumda tutacak 6 egzersiz

1. Ağırlık kaldırmak

a%C4%9F%C4%B1rl%C4%B1k-kald%C4%B1rma.jpg

Haftada bir kez ağırlık kaldırma rutini uygulamak, beyninizi iyi durumda tutmaya yardımcı olabilir.

Bilim adamları, ağırlık kaldırmanın demanslı yaşlı yetişkinlerin beyinlerinde bulunan enflamatuvar bir molekül olan homosistein düzeyini düşürdüğünüdoğruluyor.

Ağırlık kaldırma rutini egzersizin çok kapsamlı bir şeklidir. Beyin hücrelerini yenilemenin yanı sıra sırt kaslarını ve bisepsleri de sıkılaştırmaya yardımcı olur.

Şınav aletlerini kullanmak için bir spor salonuna gidebilir veya kendi ağırlıklarınızı ayarlayarak ve evde bir egzersiz rutini tasarlayabilirsiniz.

2. Dinç bir şekilde yürümek

Yürümenin, vücudun ve zihnin sağlıklı kalmasını sağlayan bir egzersiz olduğunu her zaman biliyoruz.

Şimdi, Ageing In Neuroscience dergisinde yayınlanan bir araştırma, haftada üç kez en az 40 dakika yürüyüş yapmanın beyin bağlantısını önemli derecede geliştirdiğine karar verdi.

Bu fiziksel aktivite aynı zamanda bilişsel görevlerdeki performansı artırır ve yaşlanma ile gelen zihinsel kapasitenin azalmasıyla mücadele eder.

Günlük egzersiz rutininize yürümeyi dahil etmeniz şiddetle tavsiye edilir, çünkü kardiyovasküler hastalıkları ve stresi de engeller.

3. Sörf yapmak

s%C3%B6rf.jpg

Araştırmacı Arthur Kramer, Illinois Üniversitesi Beckman Enstitüsü müdürü, dengenizi düşünmeniz ve tutmanız gereken herhangi bir fiziksel egzersizin beyniniz için iyi olduğunu keşfetti.

Örneğin sörf, farkındalık duygusunu destekler. Vücudumuzun farklı bölümlerinin farkında olmak ve nerede olduklarını bilmekle ilgilidir.

Kişisel farkındalık, zihninizi kaslarda bulunan, kas duyu lifleri olarak bilinen reseptörler aracılığıyla çalıştırmaya iter. Kaslarınızın uzunluğunu ve esneme kapasitesini beyninize bildirirler.

4. Çocuklarla oynamak

Çocukken keyif aldığınız herhangi bir fiziksel aktiviteyi yapmak, çalışan hafızanızıharekete geçirir.

Çalışan hafızanız, bilgileri önceliğine göre sıraya koyar, işler ve göz ardı etmeniz gereken konulardan uzak kalmanızı ve gerçekten önemli olana odaklanmanızı sağlar.

Ağaçlara tırmanmak, çıplak ayakla dolaşmak gibi fiziksel aktiviteler beyinde güçlü bir etkiye sahiptir. Hatta bu ikisini birleştirerek daha da iyi sonuçlar alabilirsiniz.

5. Dans etmek

dans-etmek.jpg

Zihninizi şekillendirmeye yardımcı olan başka bir fiziksel egzersiz ise dans etmektir. Dans, sağlık ve mutluluk hormonları olarak bilinen endorfin ve serotonini salmaktadır.

Ayrıca kortizol seviyelerini stabilize eder, bunun sonucu olarak doğal bir antidepresan ve duygudurum düzenleyicidir.

Ancak hepsi bu kadar da değil. Dans ayrıca, hipokampüsün (hafıza) hacim kaybetme sürecini geciktirmeye yardımcı olur ve zihinsel netliği korur.

Ayrıca dansın zekayı önemli ölçüde artırdığı da ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, her yaştan insana yönelik en ılımlı fiziksel aktivite önerileri arasında yer almaktadır.

6. Eskrim oynamak

Eskrim, hızla hareket etmek, anında tepki vermek ve neredeyse milisaniyede karar almak zorunda olduğunuz bir spordur.

Bütün bu davranışlar, yaşlanmanın şu etkilerini tersine çevirir:

Hafıza problemleri

Öğrenmede zorluk

Tepki verme süresi

Beyindeki ani tepkileri de tetikleyen diğer sporlar ise futbol, voleybol, basketbol, masa tenisi, hokey vs.dir.

Bu fiziksel egzersiz formları beyninizi harekete geçirirken inanılmaz derecede etkilidir. Bunları günlük yaşamınıza dahil edin ve beyninizin iyi durumda olmasını sağlayın!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...