Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

7 Adımda Kalp Sağlığınızı Koruyun...

Recommended Posts

7 adımda kalp sağlığınızı koruyun

7 adımda kalp sağlığınızı koruyun

Hayata daha güvenli ve rahat bakmanın yolu sağlıktan geçer.

Özellikle hayatî organımız olan kalbimizi korumak için kontrol edebildiğiniz risk faktörlerini ortadan kaldırmak amacıyla hayatınız için küçük, ama sağlığınız için büyük adımlar atmaya ne dersiniz?

Kalp sağlığınız için atmanız gereken 7 adımı öğrendik. Uzmanlar kalp sağlığı için yapılması gerekenleri şöyle özetledi:

1. Adım: Rakamlarınızı bilin

Kan basıncınız, kolesterol ve trigliserid düzeyleriniz, iyi kalp sağlığına giden yolda başlamadan önce bilmeniz gereken en önemli sayılardır.

2. Adım: Yürümeye başlayın

Haftada birkaç gün basit 20-30 dakikalık bir yürüyüş, aslında erken ölüm riskini yüzde 50'den fazla azaltabilir. Fizikî aktivite aynı zamanda uykuyu geliştirir, stresi azaltır, ruh hali yükseltir, kan basıncını düşürür, kolesterolü geliştirir, bilişimi geliştirir ve hafıza kaybını önler.

3. Adım: Yüksek sesle gülün

Kahkaha gerçekten de en iyi ilâçtır. Sadece 15 dakikalık kahkaha, kardiyovasküler sağlığımız açısından 30 dakikalık aerobik egzersize eşdeğerdir. Kahkaha ayrıca kan damarlarının sağlıklı fonksiyonuyla, ruh halini iyileştiren beyin hormonlarının artışı ve ağrı ve kaygı azalmasıyla bağlantılıdır.

4. Adım: Belinize odaklanın, kilonuza değil

Bel çevrenizdeki yağ miktarı, doğrudan yüksek tansiyon ve yüksek kolesterol ile bağlantılı olduğundan diyabetiniz için riskiniz artmış olabilir. Belinizi daha küçültmek için yapabilecekleriniz kesinlikle doğru yönde atılmış bir adımdır.

5. Adım: İyi bir gece uykusu alın

Uyku, günlük rutinlerimizin en değer verilmeyen unsurlarından biridir; ancak sağlıklı hayat için hayatî önem taşır. Uyku eksikliği kan basıncınızı ve iştahınızı arttırır, strese sebep olur ve metabolizmanızı yavaşlatarak konsantrasyonunuzu azaltır.

6.Adım: Tuzu azaltın

Kan basıncını kontrol altında tutmak ve hipertansiyon riskini önlemek amacıyla tuz tüketiminin mutlaka kısıtlanması gerekir.
Tuzu azaltılan yemeklerde aroma ve lezzeti arttırmak için çeşitli baharat ve otların denenebilir.

7.Adım: Hafta da en az 2 kez balık yiyin

Omega-3 yönünden zengin olan balığın kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunmakadır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...