Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

Güçlü Bir Psikolojik Bağışıklılık Sistemine Sahip Olmak İçin 5 Yol...

Recommended Posts

Güçlü Bir Psikolojik Bağışıklılık Sistemine Sahip Olmak İçin 5 Yol

çiçekler tutan kadın

Her gün psikolojik bağışıklık sisteminize özen gösterin ve benlik saygısını artıran olumlu düşünceler, kişisel değerler, yeni hedefler ve uygun stratejilerle kendinizi doldurmaya başlayın. Buna kesinlikle değer.

Harvard Üniversitesinden Daniel Gilbert gibi davranışsal ve sağlık bilimlerindeki uzmanlar bunu belirtiyor. Ancak, bu konuda birkaç şeyi açıklığa kavuşturmak önemlidir.

Psikolojik bağışıklık sistemi, bağışıklık hücreleri gibi bir dizi savunma mekanizması ve stratejisi geliştirir. Bunu sağlamak için vücudun stres, endişe, korku, endişe vb. tedavisinde daha iyi olması gerekir.

Elbette, hepimizin bildiği bir şey vardır: bu da hayatın zorluklarına ve sorunlarına başkalarından daha iyi başa çıkan kişilerin olmasıdır.

Aslında, onlar hayatın sorunlarıyla o kadar iyi yüzleşirler ki, bazen merak ederiz: Nasıl hep iyimser davranıyor ve neden “tükenmiş” değil?

Evet, zıtlıkları yönetmede doğal olarak daha esnek ve ustalık sahibi olan insanlar var. Bununla birlikte, hepimizin bunu yapmayı öğrenebileceğini bilmelisiniz.

Bunun nedeni, sağlıklı, güçlü ve onurlu bir “psikolojik bağışıklık sistemi” geliştirmemize yardımcı olabilecek belirli mekanizmalar ve stratejiler olmasıdır.

İşte böyle.

Psikolojik bağışıklık sisteminizi geliştirmek için basit stratejiler

Hepimizin mutlu olma hakkı var. Hepimizin aynı zamanda kendimize bakma yükümlülüğü de var. Bu her şeyinde başında açıklığa kavuşturulması gereken bir şey.

Refamız bizim kontrolümüz altındadır. Bu nedenle, herhangi bir güçlü psikolojik bağışıklık sistemi, kişisel sorumluluk, karar verme yeteneği ve aşağıdaki yönlerde zaman ve kaynaklara yatırım yapmak için açık bir irade tarafından desteklenmelidir.

1. Yüksek benlik saygısına sahip olmak, bencillik belirtisi değildir

Kuşkusuz, kendi refahımızı bazı şeyler ve hatta bazı insanlar önünde sık sık ifade etmek istemeyiz.

Bu günlük pratik, yorucu ve yıkıcıdır, ve bizi yer bitirir ve bütünlüğümüzden uzaklaştırır.

Kendinizi hak ettiğiniz kadar sevmekten korkmayın. Bunu yapmaktan asla korkmamalısınız çünkü kendinizi sevmek bencilce bir davranış değildir. Bunun yerine, psikolojik refahı arttırmak için bir strateji olarak görülmelidir.

2. Olumlu düşünün: hiçbir maliyeti yoktur ve hatta bundan birçok fayda elde edersiniz

Olumlu düşünmek kör bir özgüvene düşmek ya da kendinizi gerçekçi olmaktan alıkoymak anlamına gelmez.

Olumlu düşünmek, yeteneklerinizi keşfettiğiniz, böylece onlara güvendiğiniz anlamına gelir. Başka bir deyişle, bu düşünce tarzı kendimize, birçok şey yapabileceğimizi, iyi şeyleri hak ettiğimizi ve hedeflerimize ulaşabileceğimizi söylememizi sağlar.

Yenilgiye teslim olan herkes zayıf bir psikolojik bağışıklık sistemi geliştirir. Bu, çaresizlik, moral bozukluğu ve kötü bir ruh hali içinde olmanıza ve hayatınızın kontrolünü elinde tutamadığınıza inanmanıza neden olur.

3. Yaşamınıza bir anlam verin

Hayatın tek bir anlamı yok. Aslında hayatı farklı şekillerde görebiliriz ve her şey ona vermek istediğimiz anlama bağlıdır.

Bu anlamı bulmak çok önemlidir, çünkü bize rehberlik edecek olan odur. Aslında, bulduğumuz zaman bize günlük bir ilham kaynağı olacak.

İş yerinde başarılı olmak, bağımsız hissetmek, en iyisini çocuğunuza vermek ya da eşinizle rahat ve sessiz bir hayat yaşamak isteyebilirsiniz.

Düşünün ve hayata kendi anlamınızı ver.

4. Ayrılmayı pratik edin

Ayrılmayı uygulamak kendinizi her şeyden ve herkesten uzak tutmak anlamına gelmez. Bunun yerine, ayrılma, herhangi bir şeye ya da kimseye bağımlı olmamak, köle olmamak ya da kendi esenliğimizi unutmamak gerektiği anlamına geliyor.

Ayrılma, hiçbir şeyin bize ait olmadığını ve kendimizden başka herhangi birine ait olmadığımızı anlamaktır.

Bizim yükümlülüğümüz, hem kendimizin hem de başkalarının refah ve mutluluğunu arttırmaktır.

5. Neye öncelik vermeniz gerektiğini ve hayatta ikincil olanın ne olduğunu anlayın

Unutmayın ki başkalarının sizin için düşündüğü şeyler ikincil planladadır.Kendiniz hakkında düşünmek ise bir önceliktir. Başkalarının sizden ne beklediği önemli değil, fakat kendinizden beklediğiniz şeyler çok önemlidir. Başkalarının mutlu olmanız için neye ihtiyaç duyduğunuzu düşünmesi değil, yoksun hissettiğiniz şey önemlidir.

Sonuç olarak, bu önemli kavramları zaten bildiğinizi biliyoruz. Bununla birlikte, bu stratejilerin herhangi biri başarısız olursa diğerlerinin de çökeceğini anlamalısınız.

Çünkü benlik saygısı olmadığı zaman, bu durum sizi sağlıksız bir şekilde başkalarına bağlı hale getirir. O kişinin ya da kişilerin sizin boşluklarınızı doldurmalarını ve zayıf yönlerinizi güçlendirmelerini beklersiniz.

Doğru olan şey bu değil. Her gün psikolojik bağışıklık sisteminize özen gösterin ve benlik saygısını artıran olumlu düşünceler, kişisel değerler, yeni hedefler ve uygun stratejilerle kendinizi doldurmaya başlayın.

Buna kesinlikle değer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...