Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

Sağlıklı Gıdaları Yanlış Tüketiyor Olabilirsiniz...

Recommended Posts

Sağlıklı gıdaları yanlış tüketiyor olabilirsiniz

Sağlıklı gıdaları yanlış tüketiyor olabilirsiniz

Herkes sağlıklı beslenmek için farklı alternatifler deniyor. Bezan gerçekten çok sağlıklı besinler satın alıp masamıza koyabiliriz. Ancak sağlıklı gıdaların aynı zamanda sağlıklı olarak pişirilerek soframıza gelmesi gerekir. Aksi halde çok sağlıklı bir gıdayı yememize rağmen yanlış pişirme yöntemleri sebebiyle bize faydalı vitamin ve mineralleri veremezler. Bu yazımızda sağlıklı gıdaları nasıl tüketmemiz gerekir.

Tatlı patatesler

A vitamini açısından zengin, antioksidan ve anti-enflamatuar özellikleri ile mükemmel bir besindir. Ancak bu mükellem gıdanın kızartma olarak tüketilmemesi gerekiyor. Patatesi en iyi pişirme şekli doğranmış halde buharda pişirmek veya patatesi bütün pişirmektir. Eğer patates kızartmasına çok özlem duyuyorsanız, o zaman fırında patates dilimlerini baharatlayarak pişirin. Patates alırken organik ürünleri almaya özen gösterin.

Fıstık ezmesi

İyi bir protein kaynağı olan fıstık ezmesinin doğal bir ürün olduğundan emin olun. Fıstık ezmesi sadece fıstıktan yapılmış olmalıdır. İçinde şeker, tuz ve hidrojen yağlar bulunmamalıdır. Fıstık ezmesinin doğallığından endişe ediyorsanız kendiniz mutfak robotunda fıstık ezmesi yapabilirsiniz.

Fasulye

Protein ve lif açısından çok zengin olan fasülye, yağ açısından zengin olmadığı için diyet için mükemmel bir besindir. Ancak konserve fasülyelerin büyük bölümü nde kimyasallar bulunmaktadır. Bunlar kanser, kalp hastalığı ve erken ergenlik gibi sorunlara neden olmaktadır. Bunun için hazır konserve fasülye yerine kendiniz konservenizi yapın.

Kurutulmuş meyve

Hızlı bir şekilde tüketer şeker ihtiyacınızı karşılamak için mükemmel bir tercihtir. Tabi, kurutulmuş meyvenin kesinlikle şekerle kaplanmamış olması gerekir. Bunun için şeker ilavesiz kurutulmuş meyve seçilmesi gerekiyor. Bundan emin olmak için paketlerin üzerindeki açıklamaları okuyun. İsterseniz meyvelerinizi kendiniz de kurutabilirsiniz.

Brokoli

Birçok kişi brokoliyi çiğ olarak yemez ve pişirerek tüketmek ister. Ancak brokoliyi pişirerek besin değerlerini azaltırsınız. Çiğ yemek istemiyorsanız o zaman brokoliyi, bir kaç dakika soteleyin veya buharda hafif bir şekilde pişirin.

Elma

Açlık istediğinizi kesmek, tatlı, sulu ve lif dolu bir elma mükemmel bir atıştırmalıktır. Vitamin ve minerallerin çoğu (A ve C vitamini, kalsiyum, potasyum, folat ve demir) elmanın kabuğunda bulunur. Elmayı soyarak yemeniz halinde bu vitamin ve mineralleri atmış olursunuz. Bunun için organik elma satın alın ve kabuklarını soymadan yiyin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doğru bildiğimiz yanlışlar hakkaten çok. Çeki düzen vermeliyiz kendimize:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...