Jump to content
Renan

Diyetinizden Çıkarmamanız Gereken 3 Fermente Edilmiş Yiyecek...

Önerilen İletiler

Diyetinizden Çıkarmamanız Gereken 3 Fermente Edilmiş Yiyecek

Diyetinizden Çıkarmamanız Gereken 3 Fermente Edilmiş Yiyecek

Fermente edilmiş yiyecekler birçok ülkede çok eski zamanlardan beri kullanılan, sindirilmesi zor olan carne asada (ızgara et) gibi yiyeceklerin yanında yan yiyecek olarak da kullanılan geleneksel bir lezzettir.

Bağırsak floramız ve genel olarak sağlığımız için oldukça faydalıdırlar.

Bu yazıda, kendi evinizde yapabileceğiniz ve diyetinizden asla çıkarmamanız gereken 3 fermente edilmiş yiyeceği sizinle paylaşacağız.

Fermente edilmiş yiyecekler bize ne yarar sağlar?

Fermente edilmiş yiyecekler canlıdır, bir başka deyişle bağırsak florasını iyileştiren ve dolmasını sağlayan mikroorganizmaları içerisinde barındırır.

Bu yiyeceğin sağlıklı faydaları ise şunlardır:

Sindirimi kolaylaştırır

Karındaki iltihabı azaldır

Bağırsakların çalışmasını düzenler

Gıdalardaki besinlerin sindirilmesine yardımcı olur ve besin yetersizliğini önler

Bağırsaklar ve bağışıklık sistemi arasındaki ilişki sayesinde bağışıklığı arttırır

Sindirim sistemi bozukluğu, stres ve antibiyotik gibi faktörlerin zarar verdiği bağırsak florasını korumak için bu fermente gıdaları tüketmeyi bir alışkanlık haline getirmek oldukça önemlidir. 

1. Ananas Kabuğu İçkisi

Bu fermente edilmiş ananas kabuğu içkisi, birçok güçlü ve faydalı enzimi bünyesinde içermesine rağmen genellikle çöpe attığımız ananas kabuklarını yararlı bir şey için kullanabilmemize imkan sağlar.

Bu enzimler, tadı elma sirkesine benzeyen bu şaşırtıcı derecede lezzetli içeceğin fermantasyon sürecini aktif hale getirir.

Bağırsak florasına olan faydasına ek olarak bu mayalanmış içecek ananasın faydalarıyla da birleşir.

Bu sindirimi kolaylaştıran gıdaların bacak, karın veya yüz bölgelerinde tutulan sıvıların yok edilmesini sağlayan özelliklerinden yararlanıyoruz.

Malzemeler

Mümkünse organik olan, yıkanmış halde bir adet büyük ananas kabuğu

3 su bardağı esmer şeker (360 gram)

1 litre su

Hazırlanışı

Öncelikle ananasın kabuğunu küçük parçalar halinde kesin, hava geçirmez kapaklı bir cam kabın içine koyun.

Sonrasında şeker ve su ekleyin.

Kabı kapatın ve şeker yok olana kadar 2 veya 3 gün boyunca oda sıcaklığında bırakın.

İçeceği süzün ve buzdolabında saklayın.

Bu içeceğin tıbbi faydalarından yararlanabilmek için oruç tutarken ya da günün her saatinde serinletici bir içeceğin tadını çıkarır gibi tüketebilirsiniz.

Not: Fermantasyon süresince şeker tüketildiğinden, isterseniz şeker otu veya bal ekleyerek bu içeceği tatlandırabilirsiniz.

masada duran ananas suyu

2. Lahana Turşusu

Lahana turşusu birçok Avrupa ülkesinde her türlü et, güveç ve balık yemeğinin yanında meze olarak yenen, lahana ve deniz tuzundan yapılmış ünlü bir fermente edilmiş yiyecektir.

Lahana turşusu da önceden hazırlanmış olarak satın alınabilir; ancak bu satılan ürün sadece tuzla mümkün olan doğal fermantasyon sürecinin alkolle yapılmış olan hali olabilir.

Bu yüzden kendi ev yapımı versiyonunuzu hazırlamanızı tavsiye ederiz.

Malzemeler

1 büyük veya 2 orta boy lahana, yeşil veya mor

3 yemek kaşığı deniz tuzu (54 gram)

Ardıç meyvesi (isteğe bağlı)

Hazırlanışı

Lahanayı ince ince dilimleyin ya da rendeleyin sonrasında bir cam kabın içine ilave edin.

Lahanayı koyarken bir yandan sıkıştırın, tuz ve ardıç meyvesini her katmana ekleyin.

Kullandığınız kabı sonuna kadar doldurmamaya dikkat edin, lahananın fermantasyon sırasında kendi suyunu salabilmesi için biraz boşluk bırakmanız gerekmektedir.

Salınan su 24 saat içinde lahanayı kaplamazsa, ilaveten tuzlu su ekleyin.

Kabı tamamen hava geçirmez şekilde kapatmayın, bunun yerine bir havlu ile sarın.

Suyun içinde eğer birikmiş kalıntılar varsa onları çıkarın.

İki ya da üç hafta içinde lahana turşunuz hazır hale gelecek.

şişenin içinde lahana turşusu

3. Kefir

Kefir, herhangi bir hayvandan elde edilen sütü fermente etmek için kullanılan bir mantardır. Sütün içindeki şekeri oluşturan laktozla beslenir.

Çoğu markette bulabileceğiniz kefiri satın almak dışında evde kendiniz de yapabilirsiniz.

Kefir taneciklerini sütün içinde bir ya da iki gün beklemeye bırakın.

Fermantasyon nedeniyle biraz asit tatlar içeren, sıvı yoğurda benzeyen bir sonuç elde edeceksiniz.

Bu içeceği birazcık bal ilave ederek tatlandırıp kurutulmuş veya taze meyvelerle birlikte tüketebilirsiniz.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×