Jump to content
Renan

Mutlaka Yemeniz Gereken 5 Sağlıklı Sebze...

Önerilen İletiler

Mutlaka yemeniz gereken 5 sağlıklı sebze

Mutlaka yemeniz gereken 5 sağlıklı sebze

PAZI

Dünyanın başka yerlerinde değeri çok bilinmese de özellikle ülkemizde pazının yeri bir başkadır. 1 bardak pazıda sadece 10 kalori olduğundan hem besleyicidir hem de gerçek bir rejim dostudur. Ayrıca içeriğindeki A ve C vitaminleri vücudumuz için son derece önemlidir. Bazı araştırmalar turpgil sebzelerin tüketiminin bazı kanser türlerini önlemeye yardımcı olabileceğini göstermiştir.

HAVUÇ

Capcanlı rengi aslında bu sebzenin ne kadar da yararlı olduğunu bize anlatıyor. Havuçbu rengini içindeki yüksek düzeydeki karotenoidlerden alıyor ve bu sebze, bazı kanser türlerinin ve göz hastalıklarının riskini azaltan güçlü bileşikler içeriyor. Aynı renge sahip diğer sebze ve meyvelerin de bu gibi özellikleri bulunsa da havuç yemekleri hazırlanma kolaylığıyla bir adım önde duruyor. Bol bol tüketin!

MAYDANOZ

Maydanoz gün geçtikçe soframızdaki yerini başka tatlandırıcılara bırakıyor. Kişniş, fesleğen ve naneyi bol bol kullanırken maydanozu çok az kullanıyoruz. Oysa B vitamini deposu maydanoz özellikle hamile kadınlar için son derece önemli bir bitkidir. 2012'de yayınlanan bir araştırmada yeterli folat alımının kalp hastalığı riskini azalttığı saptandı. Bu bitkinin bir diğer özelliği de tahmin edebileceğiniz gibi bol folat kaynağı bu bitkinin bir diğer özelliği ise olması.

PATATES

Yağda pişirmediğiniz ve kremada boğmadığınız sürece patates önemli bir besin kaynağıdır. Orta boy bir patates ortalama 100 kaloridir ve bol miktarda C ve B6 vitamini içerir. Ayrıca içinde bir muzdan daha fazla potasyum vardır. Kısaca sebzelerin yanında haşlanmış ya da fırınlanmış halini afiyetle yiyebilirsiniz.

SOĞAN

Soğan sağlığınız için sandığınızdan çok daha önemlidir. British Journal of Nutrition tarafından yapılan yeni bir araştırma, düzenli dozlarda tüketilen soğanın, hipertansiyonlu erişkinlerde kan basıncının düşmesine yardımcı olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar oyuncu muhtemelen çay ve çilekte de bulunan bir antioksidan türü olan quercetin'dir. Ayrıca soğanın sadece 63 kalori olduğunu düşünürsek bol bol yememek için hiçbir bahane kalmaz.

  • Like 3

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Her zaman kullandığımız bildiğimiz sebzeler. 

  • Like 1

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

 

berresu, 5 saat önce yazdı:

Her zaman kullandığımız bildiğimiz sebzeler. 

Pazı sarması var mı sizde?

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Evet. Hemde bu aksam yedim yoğurtlu

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
berresu, 1 saat önce yazdı:

Evet. Hemde bu aksam yedim yoğurtlu

Ama olmaz ki, öyle aniden söylenir mi? İnsan yavaş yavaş alıştırarak söyler.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
ege, 1 saat önce yazdı:

Ama olmaz ki, öyle aniden söylenir mi? İnsan yavaş yavaş alıştırarak söyler.

Sen sordun ben söyledim. 

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Bu pazı ya biz mancar deriz ve eskiden ineklere yedirirdik süt çok oluyor diye şimdi adı değişmiş pazı olmuş ama çok da lezzetli. Rahmetli anneannem bunun yumurta altı yapardı biz yemezdik inekmiyiz biz diye. Şimdi tadını çıkarıyoruz :D

  • Haha 1

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×