Jump to content
Sign in to follow this  
Renan

Her Gün 1 Bardak Pancar Suyu İçerseniz... Öyle Bir Faydası Var ki!..

Recommended Posts

Her gün 1 bardak pancar suyuiçerseniz... Öyle bir faydası var ki!

pancar suyu ile ilgili görsel sonucu

HAREKET ETMELİSİNİZ

Harvard'da yapılan araştırmalara göre, yüksek tansiyon Amerika'daki ölümlerin yüzde 15'inden fazlasında aktif rol oynuyor. Ayrıca yüksek tansiyon, kalp krizi ve felç gibi önde gelen ölüm nedenlerinin yanı sıra anevrizmalar, kognitif düşüş ve böbrek yetmezliği riskini de artırır. Hipertansiyon, genelde orta yaş üzeri kişilerde görülen bir hastalıkken malesef günümüzde gençlerde de görülmeye başlandı.

Obezite sınırına dayanan fazla kilolar, hareketsiz yaşam, kötü beslenme ve stres bu durumun sebepleri arasında yer alıyor. İlaç kullanımı tansiyonu düşürürken, bacak krampları, baş dönmesi ve uykusuzluk gibi yan etkilere neden olabilir. Neyse ki hipertansiyonu doğal yöntemlerle azaltmak mümkün. Unutmayın, her kişi önce kendisinin doktorudur. İşte önerilerim:

HER GÜN BİR BARDAK

Yapılan araştırmalar pancarın, içeriğinde bulunan nitrik oksit adlı madde sayesinde damar esnekliğini artırdığını ve kan dolaşımını rahatlattığını gösteriyor. Pancarın damarlar üzerindeki bu etkisi, damar sertliği ve tıkanıklığı gibi hayati risk taşıyan hastalıkların seyrini yavaşlatmada faydalanılması gerekenler listesinin ilk sıralarına pancarın adını yazdırıyor. Yüksek tansiyon hastalığıyla mücadelede pancarın etkisi artık biliniyor. Yapılan araştırmalara göre her gün bir bardak pancar suyu tüketmek, takip eden 24 saat boyunca tansiyonunuzun düzenli seyretmesine yardımcı oluyor.

TUZU AZALTIN

Düzgün beslenme, yüksek tansiyonla savaşmada çok etkili bir silahtır. Yüksek tansiyonun en yaygın nedenlerinden biri de vücuttaki sodyum fazlalığıdır. Sodyum alımınızı azaltmak yüksek tansiyonu düşürmede atacağınız ilk adımdır. Bu sebeple beslenmenizde daha az tuz tüketmeye özen gösterin.

DİYETLE TANSIYONU ÖNLEYİN

Türkçe'ye 'Hipertansiyonu durdurmaya yönelik besinsel yaklaşımlar' olarak çevirebileceğimiz DASH diyeti, tam tahıllar, yağsız et ve az yağlı süt ürünleri içeren dengeli bir beslenme düzenidir. Ayrıca, diyetinize dahil edebileceğiniz çok yararlı besinler var. Somon gibi soğuk su balıkları, yüksek tansiyonu düşürmeye ve kalp krizi riskini azaltmaya yardımcı, Omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengindir. Tam yulaf ve börülce, kan damarlarını rahatlatan ve yüksek tansiyonu düşüren magnezyum zengini gıdalardır. Kereviz ise atardamar duvarlarını rahatlatmaya yardımcı ftalit adlı besin maddesini içerir.

GÜNDE 10 BİN ADIM ATIN

Aşırı kilolu olan kişilerin yaklaşık yüzde 40'ında yüksek tansiyon görülür. Genç hipertansiyon hastalarının ise yaklaşık üçte biri fazla kiloludur. Fazla kilonun kan basıncı üzerinde de olumsuz etkisi bulunmaktadır. Bu nedenle ideal kiloda olmak tansiyonu dengeleyen bir faktördür. Sürekli hareket halinde olmak kan basıncını düzenler. Bu nedenle günde 10 bin adım kuralına uyacak şekilde hem sağlıklı kişilerin, hem de tansiyon hastalarının hareket etmesi önemlidir.Düşük bir tansiyona sahip olmak için haftanın çoğu günde en az 30 dakika güçlü bir kardiyo egzersiz yapın.

DERİN NEFES STRESİ AZALTIR

Yavaş nefes alma, yoga ve meditasyon gibi uygulamalar, kan basıncını yükselten stres hormonlarını azaltır. Tansiyonu düşürmek için sabah ve akşam beş dakika nefes egzersizi yapmayı deneyin.

POTASYUM ALIN

Son yıllarda potasyumun yüksek tansiyon riski üzerindeki etkisini inceleyen bilim adamları, potasyum eksikliğini de bu listeye dahil ettiler. ABD'de bulunan Brigham Kadın Hastalıkları Hastanesi'nde görevli doktorlar, deney farelerini belirli bir süre boyunca düşük potasyumlu bir diyetle beslemişler ve sürenin sonunda, farelerin büyük kısmında yüksek tansiyona rastlanmış. Bu durumda potasyumdan zengin meyve ve sebzelerin tüketilmesi, tansiyonu doğal yollarla düşürmenin önemli bir parçasıdır. Günde 2 bin-4 bin mg. potasyum hedeflemeyi deneyin. Potasyum bakımından zengin ürünlerin en iyi kaynakları arasında tatlı patates, domates, portakal suyu, patates, muz, barbunya, bezelye, kavun, kuru erik ve kuru üzüm gibi meyveler bulunur.

TANSİYON DOSTU BİTTER ÇIKOLATA

Koyu çikolata çeşitleri, kan damarlarını daha elastik yapan ve düşük tansiyon riskini artıran flavanoller içerir. Bir çalışmada, her gün bitter çikolata yiyen hastaların yüzde 18'inde kan basıncını azalttığı görüldü. Tükettiğiniz çikolatanın en az yüzde 70 oranında kakao içerdiğinden emin olun.

KLASIK MÜZİK DİNLEYİN

İtalya'nın Floransa Üniversitesi'ndeki araştırmacılara göre sakin müzikler dinlemek tansiyonu düşürmenize yardımcı olabilir. Özellikle klasik müzik dinlemeyi tercih edin.

SEBEP MESAİ

Çalışma saatlerinizi kontrol edin. Kaliforniya Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma; haftada 41 saatten fazla çalışmanın, yüksek tansiyon riskini yüzde 15 artırdığını gösterdi.

YÜKSEK TANSİYONLU KİŞİLERIN EN SIK YAPTIĞI HATA İLACI BIRAKMAK!

Yüksek tansiyon veya hipertansiyon, ciddiye alınması gereken tıbbi bir hastalıktır. Maalesef yüksek tansiyonu olan kişiler çoğu zaman hastalıklarıyla doğru düzgün mücadele etmeyi ihmal ediyorlar. Eğer kendinizi kötü hissetmiyorsanız iyi olduğunuzu düşünmeniz doğaldır ama yüksek tansiyonu olan kişiler için bu geçerli değildir.

İyi hissediyor olmanız sorunun çözüldüğü anlamına gelmez. Bu, hiçbir şekilde tansiyon ilaçlarını bırakmak için bir bahane olamaz. İlaç tedavisini bırakmak için doğru zamanı yalnızca doktorunuz söyleyebilir. Yüksek tansiyonu olan kişiler bazen, aldıkları ilacın bütün sorunu çözdüğünü ve tansiyonlarını düşürmek için başka önlemler almalarına gerek olmadığını düşünebiliyor. Hipertansiyon ilaçları, tansiyonu düzenlemedeki unsurlardan sadece bir tanesidir.

KAHVE TÜKETİRKEN DİKKAT!

Çok fazla kafein tansiyonu yükseltebilir; kafeinsiz kahve tüketin. Bilim adamları kafeinin kan basıncı üzerindeki etkilerini uzun zamandır tartışıyorlar. Bazı çalışmalar kafeinin hiçbir etkisi olmadığını gösterdi. Ancak Duke Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada, 500 mg. kafein tüketiminin (kabaca üç fincan kahve) kan basıncını 4 mmHg kadar artırdığını ve bu etkinin uyuma zamanına kadar sürdüğünü buldu.

Zengin demir içeriği 
Pancar suyunun kanı soğutucu etkisi bulunmaktadır. Zengin demir içeriği sayesinde de kan yapıcı etkisi mevcuttur. Kanı soğutma etkisi gösteren pancar suyunun, damarları temizlediği ve kanı temizleyici etkisi olduğu bilinmektedir.

En doğal detoks suyu 
Zengin antioksidan içeriğine sahip olan pancar suyunun, vücuttaki toksinleri attığı bilinmektedir. Bu nedenle pancar suyu en dğal detoks suyu olarak tercih edilmektedir.

Tümörleri yok ediyormuş 
Pan car suyu içerisinde bulunan betasiyan maddesinin tümör gelişimini engellediği bilinmektedir.   Pancar suyunun tüm kanser hücreleri üzerinde tedavici edici özelliği bulunuyor.

Doğumdaki kusurları yok ediyor 
Hamilelikten sonra düzenli olarak tüketilen pancar suyunun tüm doğum kusurlarını yavaş yavaş iyileştirdiği belirtiliyor.

Kabızlığı gideriyor 
Sindirime yardımcı olan pancar suyunun kabızlığı hızlı bir şekilde azalttığı biliniyor. İçeriğindeki zengin lif yapısı sayesinde hızlı bir şekilde kilo vermenize yardımcı oluyor.

Kemik erimesini önlüyor 
Pancar suyu,  kemikleri güçlendirerek osteoporoz yani kemik erimesine yakalanmayı önler.

Karaciğeri temizleme özelliği 
Karaciğer temizlemeye özelliği bulunan pancar suyunu özellikle sigara içenlerin her gün bir bardak tüketmesi gerekiyormuş.

Saçların dökülmesini önlüyor 
Saç dökülmesi potasyum  ve çinko eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir. Vücuttaki potasyum eksikliği saç dökülmesini tetikler. Pancar suyu, iyi bir potasyum kaynağı olduğu için saç dökülmesini önler. Ayrıca saçların çabuk uzamasına da yardım eder.

Kırmızı pancar suyu zayıflatır mı?

Kırmızı pancar suyunun içerisinde bolca lif barındırdığından bahsetmiştik. İçerisinde bolca lif ve mineral barındıran pancar suyu sağlıklı bir şekilde zayıflamanıza yardımcı olacaktır.  Ancak pancar suyunun yağ yakıcı ve zayıflatıcı etkisinden faydalanmak için her gün düzenli olarak tüketmek gerekmektedir.

Kırmızı pancar nasıl tüketilmeli?
Kırmızı pancar nasıl tüketilmeli sorusu internet ortamında sürekli olarak aranılan ve haliyle de merak edilen sorular arasında yer alıyor.  Kırmızı pancar nasıl tüketilmeli sorusunun cevabı oldukça basit. Kırmızı pancarı katı meyve  sıkacağı makinesinde, kırmızı pancar turşusu olrak veya salatalara ekleyerek tüketebilirsiniz. 

Ancak kırmızı pancarın en sağlıklı hali hiçbir işlem görmeden katı meyve sıkacağına atılarak suyunun tüketilmesidir.  Bu şekilde tüketilen pancar suyunun sağlık açısından maksimum fayda sağladığı bilinmektedir. 

Pancar sebzesinin aynı zamandan da yapraklarından da faydalanabilirsiniz. Pancarın yaprakları da en az pancar suyu kadar sağlığımıza faydalar sağlar. Hatta pancar suyu yaptığınızda pancar yapraklarınında suyunun  içerisine atmanız, sağlığınıza maksimum fayda sağlayacaktır. 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pancarı çok severim ama suyunu içemiyorum be kardeşim. Ayrıca kırmızı renkli yiyeceklerde antioksidan bulunur. Bu da vücuttaki zehiri arındırır.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...