Jump to content
Sign in to follow this  
hacersş

B12 İhtiyacı

Recommended Posts

B12 İhtiyacını Tek Başına Karşılıyor

Vücudun kırmızı kan hücrelerinin üretilmesinde büyük önem taşıyan B12 vitamini, özellikle hayvansal dokularda bulunur. B12 vitaminin eksiliği beraberinde birçok sağlık sorununu getiriyor.
B12 eksikliği kuvvetsizlik, yorgunluk, iştah kaybı, kabızlık, el ve ayaklarda uyuşma gibi semptomlara sebep olabilir. B12 vitamini, kobalamin olarak bilinen vitamindir Vücudun kırmızı kan hücrelerinin üretilmesinde büyük önem taşır.
İnsan vücudu her dakika milyonlarca kırmızı kan hücresi üretir. Bu hücreler, B12 vitamini olmadan düzgün bir şekilde çoğalamazlar. B12 vitamini düzeyleri çok düşük olduğunda kırmızı kan hücrelerinin üretimi azalır.

Ağır derecede B12 eksikliği ise yorgunluktan çok daha ağır sorunlara neden olabilir. Örneğin; sinir fonksiyonlarının bozulduğu kronik hastalıklar ortaya çıkabilir. Özellikle yaşlılarda B12 vitamini eksikliği daha fazla hissedilir.
B12 vitamini yalnızca dışarıdan besinler yoluyla alınabilmektedir. Vücudun kendisinin üretebildiği bir vitamin değildir. B12 vitamini hakkında önemli açıklamalarda bulunan Dr. Muammer Yıldız, B12 vitamini hangi besinlerde bulunduğunu da sıraladı. İşte ayrıntılar…

 
Vücudun üretmediği ancak en çok ihtiyaç duyduğu vitaminlerden biri olan B12 günümüzde de en çok şikayet edilen eksikliklerden biridir.
Özellikle hamile kadınların alması gereken ek vitamin takviyelerinden biri olan B12 DNA yapısının oluşumu ve sinir sistemi için vazgeçilmez bir vitamindir. Hayvansal gıdalarda bulunan B12 vitamini et ve tavuk tüketmeyen kişilerde en çok yaşanan eksikliktir.
Anemi (kansızlık), nörolojik ve ruhsal bozukluk gibi üç temel rahatsızlığa zemin hazırlayan B12 eksikliği zamanında tedavi edilmediğinde daha ciddi rahatsızlıklara neden olabilir.
Bağırsaklarda bulunan bakterilerle sentezlenip su da çözülebilen B12 vitamini vücutta kırmızı kan hücrelerinin çoğalmasını destekler.
B12 VİTAMİN EKSİKLİĞİNİN BELİRTİLERİ NELERDİR?
– Bağırsakların çalışması için etkin olan B12 vitamini eksilince bu çalışma ya yavaşlar ya da hızlı çalışır. Bu yüzden bağırsak besinleri çözümlemekte ya zorlanır ya da hızlı çözer. Kabızlık ve sürekli ishal gibi iki farklı sindirim sorununa neden olur.

Bu besinler B12 deposu…
– Sinir uçlarının daha sağlıklı çalışması ve vücut içerisindeki alışverişi sağlamak için B12 vitamini gereklidir. Ancak B12 vitamini eksilince sinir hücreleri yeteri kadar beyne uyarıcı veremez bu da beyin yorgunluğunu artırır. Buna bağlı stres ve gerginlik gibi ruhsal rahatsızlıklar artar.
– Vücudun hastalıklara karşı direncinin azalmasının nedenleri arasında B12 vitamin eksikliği vardır. Özellikle sürekli grip ve yorgunluk halleri bu yüzden yaşanır.
– B12 vitamin eksikliğinin en belirgin belirtileri ise tırnak kırılması ve saç dökülmesidir. Zayıflayan sinir hücreleri gerekli vitamin ve mineralleri vücutta ölü hücrelere yetiştiremediklerinde buralara yenilenen kök hücreler zayıflar. Bu da kırılmaya ya da dökülmeye neden olur.
– Kas ve kemiklerin zayıflaması ayrıca gün içerisinde kişinin vücut enerjisinin çabuk tükenmesi de B12 eksikliği belirtileri arasındadır.
– Nadirende olsa vücudun ısı oranı artar. Ter bezleri hızlı çalıştığından ateş basması ve terleme olayları sıklıkla yaşanır. Bu havalar bağlı ortaya çıkmaz.
– Ellerde ve ayaklarda sürekli karıncalanma ve yanma hissinin artmasının yanı sıra konuşmada zorluk çekme ve hafıza geriliği en ciddi belirtileri arasındadır.
B12 VİTAMİNİN FAYDALARI NELERDİR?
– Metabolizmanın çalışmasını destekler.
– Doğurganlık oranını yükseltir.
– Hücrelerin yenilenmesini sağlar.
– Hastalıklara karşı vücut direncini artırır.– Sinir hücrelerin vücut içerisindeki alışverişini olumlu etkiler.

İŞTE EN ÇOK B12 VİTAMİNİ BULUNAN BESİNLER
DENİZ ÜRÜNLERİ
Vücudun günlük B12 vitamini ihtiyacını karşılamada en etkili besinler deniz ürünleridir. Özellikle somon balığı bu türlerden en etkilisidir.
Uzmanlar en az haftada iki defa balık ürünleri tüketerek vücudun temel ihtiyacı olan vitamin eksikliğinin giderilmiş olacağını vurgular.
ET
Hayvanlarda daha fazla bulunan B12 vitamini bakımından özellikle ciğerlerde bulunur. Uzmanlar ortalama bir insanın günlük 100 gram et dışında ciğer tükettiklerinde bu eksikliği fazlası ile giderileceğini belirtiyor.
SÜT VE SÜT ÜRÜNLER
İçerisinde B12 vitamini fazla olan peynir tam bir kalsiyum ve potasyum deposudur. Aynı şekilde yoğurtta bu eksikliği gideren besinler arasındadır. Sütün içerdiği laktoz alerji yapısı nedeniyle sık tüketilmesi önerilmediğinden işlenmiş hali ile bu açığı kapatabilir.
MANTAR
Ayrıca hayvansal besinlerde yüksel bulunan B12 vitamini bitki olarak ise sadece mantarda fazla bulunur.
Günlük bir tabak mantar ile bu eksiklik giderilebilir.
Kaynak: https://kadinakli.net

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir ara B12 eksikliğim vardı. Yorgunluktan kolumu dahi kaldıramıyordum. 1,5 yıl ilaç kullandım. şimdi sıkıntı yok çok şükür...

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Günlük, haftalık, aylık, yıllık iğne mi oldun. 

Çok geçmiş olsun 

Share this post


Link to post
Share on other sites

B12 Değerinizi Yükselten Yegana Yiyecek

Bütün vitaminler çok önemli tabiki ama B12 vitaminin önemi biraz daha fazla. İnsanoğlunun doğumu ve ölümü arasında en çok ihtiyaç duyduğu vitaminlerden biri B12 vitaminidir. B12 eksikliği böbreklerin çalışmasında bozukluklar meydana getirebildiği gibi kalp, karaciğer, beyin fonksiyonlarında tahribata yol açabilmektedir.

B12 vitaminini vücudumuzda üretemediğimizden dışardan gıda takviyesi olarak ya da besinler ile vücudumuza sokmalıyız.

Belkide farkında değilsiniz ama vücudunuz şu an B12 vitaminine ihtiyaç duyuyor.

 
Unutmak
Bitkin hissetmek
Uykusuzluk ve yorgunluk
Ani kulak çınlaması
Denge bozukluğu ya da ayağa kalkınca baş dönmesi
Odaklanamama
Ayak ve ellerde uyuşma hissetmek
Kaslarınızın ağrıması
Dilinizin yanması
Kramp girmesi
İştahsızlık
Hızlı kilo vermek veya kilo almak
Kansızlık

Vücudumuzun en çok ihtiyaç duyduğu vitaminlerden olan B12 eğer vücudumuzda yoksa daha sık hastalanırız. Bağışıklık sistemimiz çökmeye elverişli olur. Kanser gibi ağır hastalıklar vücudumuzu ele geçirmek için bağışıklık sistemimizin çökmesini kollarlar.

Bazı bilim insanlarının söylediğine göre kanser her insanın vücudunda olan bir hücre. Ancak bağışıklık sistemimiz onun güç kazanmasını önlemek amacıyla devamlı çalışmakta. B12 eksikliğinin vücudumuzda olmaması kanserin ortaya çıkmasına sebep olabilmektedir.

 
B12 değerlerinize çok iyi gelecek karışım:Bu tarifi uygulamaya başlamadan önce b12 değerlerinize baktırın, zira tarifi uyguladıktan sonra değerlerinizi karşılaştırdığınızda hayrete düşeceksiniz.1-2 ay içerisinde düşük b12 değerleriniz olması gereken seviyeye ulaşacak.

Bu tarifimiz tamamen doğaldır, b12 iğnesi gibi doktorların tavsiye edeceği türde bir tarif değil bu. Allah’ın doğaya sunduğu bu nimetten nasıl faydalanmanız gerektiğini açıklıyoruz.

Malzemelerimiz

Kırmızı lahana (1 adet orta boy)
Kaya tuzu (1 çorba kaşığı)
Elma sirkesi (Yarım çay kaşığı kadar – tercihen eklenebilir)
Uygulanışı:Kırmızı lahanayı ince ince doğruyoruz. üzerine kaya tuzunu döktükten sonra elimizle karıştırıyoruz.  Bu karışımı cam kavanoza koyun ve suyunun salmasını bekleyin, 2 saat sonra üzerine elma sirkesini ilave edebilirsiniz.

Eğer sirke sevmiyorsanız, onun yerine su koyabilirsiniz. Sirke koymak isterseniz de organik olmasına dikkat edin hazır sirke etkili olmayacaktır. 5 gün boyunca her gün iki veya üç kaşık için. Salatalarınıza da ilave edebilirsiniz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...