Jump to content
gezici11

Kayıp ve Çalıntı için Bir Ayet-i Kerime

Recommended Posts

 (7 Kere) الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
 (450 Kere) حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
 
Okunuşu Latin alfabesiyle yazılınca mâna külliyen değişiyor o nedenle Kur'an-ı Kerim okumasını bilmeyenler bir hafızdan dinleyerek ya da bilen birinden öğrenerek okumaya çalışsın. 
 
Meali: O (ahsen) kimseler ki, insanlar onlara: "Muhakkak ki, insanlar, sizin için (size saldırmak için) toplandılar. Artık onlardan korkun." dedikleri zaman, (bu söz), onların îmânını artırdı. Ve "Allah bize kâfîdir ve O, ne güzel vekildir." dediler. (Âli İmrân Suresi 173. Ayet
 
Kaybettiğiniz ya da çalınan bir şey için bulunana kadar her gün ayeti kerimeyi 7 kere, son bölümünü ise ara vermeden tek oturuşta 450 kere okuyunuz. Harfleri doğru telaffuz ederek okursanız Allah'ın izniyle kaybınıza ulaşırsınız. Defalarca tecrübe edilmiştir. Çoğu zaman tek seferde netice verir tabi okuyanın itikadı ve telaffuzu çok önemli. Namaz kılmayanlarda olmaz demiyorum ama olur diye garanti de veremiyorum. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doğru anlamis miyim ? Tum ayet 7 defa

Hasbunallahi ve nimel vekil ise bagimsiz olarak tek seferde 450 degil mi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iyi güzelde bu ayet Bedir savaşından sonra Uhud savaşına hazırlık yapan müşriklerin Medine'ye getirdiği haberlere binaen inzal edilmistir.

Havas ilminde önemli olan ayetin istenilen şey hakkında mana vermesidir.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ivy, 07.05.2020 - 00:43 yazdı:

Doğru anlamis miyim ? Tum ayet 7 defa

Hasbunallahi ve nimel vekil ise bagimsiz olarak tek seferde 450 degil mi ?

Evet, tüm ayet 7 kere, sonra son cümle 450 kere tek seferde konuşmadan ve ara vermeden okunacak.

serbest, 12 saat önce yazdı:

Iyi güzelde bu ayet Bedir savaşından sonra Uhud savaşına hazırlık yapan müşriklerin Medine'ye getirdiği haberlere binaen inzal edilmistir.

Havas ilminde önemli olan ayetin istenilen şey hakkında mana vermesidir.

 

Zerre alakası yok. Havas, derinliği ve hikmet tarafı... Zahiri mana ile neden alakalı olmak zorunda olsun ki? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
gezici11, 09.05.2020 - 05:42 yazdı:

Evet, tüm ayet 7 kere, sonra son cümle 450 kere tek seferde konuşmadan ve ara vermeden okunacak.

Zerre alakası yok. Havas, derinliği ve hikmet tarafı... Zahiri mana ile neden alakalı olmak zorunda olsun ki? 

Sizin dediğiniz doğru olcak degilmi

Zikrin mahiyeti keyfiyeti kabul alameti haller ve havas diğer ismi Rukye  ile alakası olmayan hurafelerden başka birşey değil.

Edited by serbest

Share this post


Link to post
Share on other sites
serbest, 10.05.2020 - 17:47 yazdı:

Sizin dediğiniz doğru olcak degilmi

Zikrin mahiyeti keyfiyeti kabul alameti haller ve havas diğer ismi Rukye  ile alakası olmayan hurafelerden başka birşey değil.

Güzel kardeşim havas ilmi bizim dediğimizle eğrilip doğrulmayacak kadar sağlam temeller üzerindedir. Zahiri mananın şart olmadığına onlarca delil getirilebilir. Vakıa Suresi'nin zahiri manası ile zenginlik arasında net bir bağ var mı? Zenginlerin suresi olduğunu bizzat Efendimiz Aleyhisselam haber veriyor. Benzer ve daha ayrıntılı örnekler de verilebilir fakat kimse inanmak zorunda değil. 

Günümüzde havas olarak yazılıp çizilenlerin önemli bir bölümünün büyü, sihir ve hurafe sınıfına girdiğini biliyorum/görüyorum. Fakat bunun benim yazdığımla alakası ne?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serbest ayetin anlaminin uygun olmasindan bahsetmissiniz o durumda muhabbet icin kevser suresi okumalari da yanlis oluyor degil mi ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ivy, 4 saat önce yazdı:

@serbest ayetin anlaminin uygun olmasindan bahsetmissiniz o durumda muhabbet icin kevser suresi okumalari da yanlis oluyor degil mi ? 

Muhabbet sağlamak için ayetleri kullanmak zaten ahlaksızlık Allah'ın kelamı muhabbet sağlamak için indirilmedi.

Şu ayetivsu kadar şu sayıda şu şekilde okuyun demek Allahin kelaminla oyun oynamaktır.

Zikrin manasını mahiyetini keyfiyetini  bilmeden birşey bildiğini zanneden yobszlardan Allah herkesi korusun.

gezici11, 15 saat önce yazdı:

Güzel kardeşim havas ilmi bizim dediğimizle eğrilip doğrulmayacak kadar sağlam temeller üzerindedir. Zahiri mananın şart olmadığına onlarca delil getirilebilir. Vakıa Suresi'nin zahiri manası ile zenginlik arasında net bir bağ var mı? Zenginlerin suresi olduğunu bizzat Efendimiz Aleyhisselam haber veriyor. Benzer ve daha ayrıntılı örnekler de verilebilir fakat kimse inanmak zorunda değil. 

Günümüzde havas olarak yazılıp çizilenlerin önemli bir bölümünün büyü, sihir ve hurafe sınıfına girdiğini biliyorum/görüyorum. Fakat bunun benim yazdığımla alakası ne?

 

Havaş ilmi diyorsunda peygamberin hayatında birtane Havaş hakkında hadis zikredilmemistir.sunnetullaha ters olan kabala ilmini dini ilim olarak aksettirmek Allah ve peygamberine iftira atmaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...