Jump to content
Fatih

Şeytan Hakkında Bazı Bilgiler...

Recommended Posts

Cehennem'den sonra bir de şeytan'ı kutsal kitaplarda tarattırdım. Tevrat'ta 11 defa geçiyor. İncil'de 36 defa, Kuran'da 63 defa. Tevrat bir süreç içinde yazıldığına göre ilk kitaplarda olmayan şeytanın sonraki kitaplarda olması anlamlıdır. Bu iddiayı savunmak için şunları söyleyebilirim.

 

1. Meşhur Adem-Havva üyküsünde Havva'ya elmayı veren şeytan değil, yılandır. İslam inancındakiler şeytanın yılanın içine girip Cennet'e sızması şeklindeki ekleme öyküyle öyle sanıyorlarsa da Tevrat'taki öyküde sadece yılan vardır. Şeytandan bahsedilmiyor

 

2. Pantetauch denen ilk 5 kitapta (Musa'nın 5 kitabında) şeytan geçmiyor.

 

3. Tevrat'ta şeytanın geçtiği 11 yer ise şunlar:

 

1 Şeytan İsrailliler`e karşı çıkıp İsrail`de sayım yapması için Davut`u kışkırttı.

1. Tarihler 21:1

 

2 Bir gün ilahi varlıklar*fa* RAB`bin huzuruna çıkmak için geldiklerinde, Şeytan da onlarla geldi.

Eyüp 1:6

 

3 RAB Şeytan`a, “Nereden geliyorsun?” dedi. Şeytan, “Dünyada gezip dolaşmaktan” diye yanıtladı.

Eyüp 1:7

 

4 Şeytan, “Eyüp Tanrı`dan boşuna mı korkuyor?” diye yanıtladı.

Eyüp 1:9

 

5 RAB Şeytan`a, “Peki” dedi, “Sahip olduğu her şeyi senin eline bırakıyorum, yalnız kendisine dokunma.” Böylece Şeytan RAB`bin huzurundan ayrıldı.

Eyüp 1:12

 

6 Başka bir gün ilahi varlıklar RAB`bin huzuruna çıkmak için geldiklerinde Şeytan da RAB`bin huzuruna çıkmak için onlarla gelmişti.

Eyüp 2:1

 

7 RAB Şeytan`a, “Nereden geliyorsun?” dedi. Şeytan, “Dünyada gezip dolaşmaktan” diye yanıtladı.

Eyüp 2:2

 

8 Cana can! diye yanıtladı Şeytan, “İnsan canı için her şeyini verir.

Eyüp 2:4

 

9 Böylece Şeytan RAB`bin huzurundan ayrıldı. Eyüp`ün bedeninde tepeden tırnağa kadar kötü çıbanlar çıkardı.

Eyüp 2:7

 

10 RAB, meleğinin önünde duran Başkâhin Yeşu`yu ve onu suçlamak için sağında duran Şeytan`ı bana gösterdi.

Zekeriya 3:1

 

11 RAB`bin meleği*fb* Şeytan`a, “RAB seni azarlasın, ey Şeytan!” dedi, “Yeruşalim`i seçen RAB seni azarlasın! Bu adam ateşten çıkarılan yarı yanmış odun parçası değil mi?”

Zekeriya 3:2

 

Görüldüğü gibi sadece 3 kitapta şeytan geçiyor. Eyüp'e kadar olan bölümde sadece 1.Tarihler'de geçiyor. Sonra da Eyüp ve Zekeriya'da geçiyor.

 

Yine bir iddiada bulunacağım. Tevrat'ın ilk bölümünde hatırladığım kadarıyla insanlara kötü bir şey yaptıracaksa onu da RAB yaptırıyordu. Tanrı-Şeytan ikiliği Tevrat'ın sonraki kitaplarına doğru ortaya çıkmış olmalı. Yani başlangıçta şeytan yoktu. Bir kavram olarak ortaya çıkması sonradır. Eğer İran dinleri (Mazdeizm) bu etkiyi yapmışsa M.Ö. 250'lerden önceye gitmez şeytanın Tevrat'a girmesi. Tevrat'ın aslında M.Ö. 500'lerde Babil sürgününden sonra yazıldığı iddiasını da hatırlatıyım.

 

Bana kalırsa şeytan taa Sümer/babil'e kadar inmeyecektir. Çünkü Sümer mitolojisinde bildiğim kadarıyla şeytan yerine geçecek biri yok. Ölüler Diyarının kapıcısı var, oraya gönderilen tanrı ve tanrılar var ama şeytanla eş değerde biri yok.

 

Şeytan, cennet kadar eski değil, cehennemle birlikte, yada yakın zamanlarda çıkmış olabilir.

 

dır

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sümerde şeytanın karşılığının olması gerekiyor. Şöyle ki Şeytan;Teitan sümer de tiamat diye geçmesi gerekiyor. Ayrıca mısırda karşılığı sethdir. Geçme gibi birşey söz konusuysa ve Hz.Musa mısırda peygamberlik aldıysa Mısırdan geçmiş olması daha mantıklı değil midir.... Çoğu kültürde Türk mitolojisi dahil olmak üzere bir karşılığı vardır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 666

farklı isimleri oldugu gibi simgelerlede bilinir 666 yada tersten 999 da bunlardandır

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest devilcrew

666 şeytan demek deildr sureklı farklı seyler uyduruluor yok 05.05.2005 olmadı 06.06.2006 ondada bişe cıkmadı yani delinin biri kuyuya bir taş atıor kırk akıllı cıkarmaya uğraşıor incilde geciomuş ya bı sefer incilin orjınali nerde once bulabılıosalr onu bulup sonra yazıor desinler insanların kendı kafasına yazdıkları deiştirilmiş ve 1 tane bıle deıl 4 tane olan bir kıtapta yazanlar beni baglamaz:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maiadam

İncil'in ilk sayfasında ne yazar? Bana sordular bilemedim. Cevap: "La ilahe illalah" yazar o kadar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest devilcrew

Matta, İsa'nın on iki elçisinden biridir

Markos kitapçığında Mesih İsa, Tanrı'nın Hizmetkârıdır

Luka, İsa'yı insanların dostu olan Adem oğlu İsa Mesih' olarak tanıtıyor

Yuhanna, İsa'yı "Göklerden gelen Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih" olarak resmeder

 

 

 

bu 4 ü bu sekılde baslar sen ilk incilden bahsedıosun sanırım onunda yeryuzunde aslı yok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maiadam

bana soran zaten Arap asıllı bir üstaddır, ve Şam'da Haham'dan bile eğitim almış bir abimdir. Ve kendisinde 4 büyük kitabın yanında aile mirası 2500 yıllık Kur'an'-Kerim vardır. O saydığın 4 aciz ise kendilerince 4 İncil yazmışlarıdr. Hepsindede Hz. İsa farklı doğar. Ama Ku'ran'ı-Kerim Allah kelamıdır. La ilahe illalah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest devilcrew

ya zaten benım kıtabımız kurana karsı bıse dedıım yok dıememde zaten dien kafirdir benım bahsettıgım sey incil orjınali yazılmadıgı için sureklı deişmiş ve o 4 kişi kendi kafasına yazdıgı kalmış asırlar oncesınden yazılmadıgındn kaybolmuş orjinal yazılmış bır ayet bıle gosterebılırm de bana ben senın elini öpim yazılı belge onemlı kulaktan dolma olmaz kim kuran için içinde yazmayan bişeyı solıyebılır hıc kımse tabı nıye cunku yazılı ispatı var

Share this post


Link to post
Share on other sites

şeytan'ın sümerden geçme olasılığı zayıf.. bu işi torada aramak da mantıksız. tora dediğimiz tevrat'ın mantığı kenan'a ulaşmak, milli bilinci uyandırmak. dinsel yönden çok, ulusal yön ön planda. diğer kitaplarda, şeytan geçer.

israillilerin babil sürgünü öncesinde, doğrudan bir şeytan kavramı yoktu. ha-satan isminde, tanrı katında bir melaike olarak, güçlü takva sahibi bir figür göze çarpıyordu. tanrının adaletini sağlayan, terazisini tartan bir karakter. zamanla, insanların yaptıkları kendisini umutsuzluğa itti ve kötülük tohumunu eken oldu. ancak, öncesinde şer ve hayrın tanrıdan geldiği düşüncesi söz konusu olduğundan, şeytan aktif rol üstlenmez. kaldı ki, yezidilik gibi kimi dinlerde şeytan yaratıcı statüsünde olmasa da, tapınma sembolü, noktası olarak karşımıza çıkar. şeytan kavramının tarihsel arkaplanında, pagan kültürlerdeki hem iyi hem de kötü olan çok tanrıların, semavi dediğimiz livresk inanışlarla yıkılması, sonrasında iyinin karşısına çıkan daima kötü olan ve bunun için son devre dek mühletli olan bir karaktere gebe kalmıştır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...