Jump to content
Lucky

10 soruda pilates

Önerilen İletiler

Lucky

Tüm kasları çalıştıran sihirli hareketler

 

Madonna, Sarah Jessica Parker, Hugh Grant, Julia Roberts gibi ünlülerin ortak özelliği pilates yaparak sıkı bir vücuda sahip olmaları. 20’nci yüzyılın başında bulunan pilates egzersizleri bugün dünyanın her yerinde uygulanıyor Düzenli yapıldığında vücuttaki kasları sıkılaştırıyor, kemik erimesinin önüne geçiyor, kondisyonu artırıyor. Üstelik 20 dersten sonra ayak bileğinizin bile inceldiğini fark ediyorsunuz. Peki pilatesin püf noktaları neler?

 

Pilates nedir?

 

Pilates, bedenin dengeli tutulmasına yardımcı olan ve omurgayı desteklemekte önemli işlevi olan temel kaslar üzerine yoğunlaşılan egzersiz programı.

 

Pilatesi kim buldu?

 

Pilates adı Yunan asıllı Alman Joseph Pilates tarafından 20’nci yüzyılın başında bulundu. Kayak, jimnastik, dalgıçlık, boks gibi pek çok egzersize ilgi duyan Pilates Birinci Dünya Savaşı sonrasında insanların rehabilitasyonunda çalıştı ve onları iyileştirmek için seri hareketler geliştirdi. Joseph Pilates 500 belirli egzersiz tasarladı. Hareketler akıcıydı ve nefes, kontrol ve konsantrasyonla birleştirilmişti. Çünkü zihinsel ve fiziksel sağlığın birbiri için gerekli olduğunu düşünüyordu. Sonra bu eğitimi gittiği her yere götürdü. Hatta eşiyle birlikte New York’ta kendine bir eğitim stüdyosu açtı.

 

Pilates nasıl yapılır?

 

Pilates için geliştirilmiş aletler var ama isterseniz minder üzerinde de yapabilirsiniz. Aletli pilateste; cadillac, reformer allegro, pedallı chair, barrel aletleri, top gibi aletler kullanılıyor. Ayrıca minder üzerinde pilates yapabilirsiniz. Motus Welness Club Pilates Hocası Esra Arpağ bir konuda uyarıda bulunuyor: ‘CD ya da DVD’den izleyerek pilates yapılmamalı, çünkü farklı bir şey. Ekrandan yapılırsa esnemeden başka bir şey hissetmezler. Kas çalışması bakımından hoca gözetiminde yapılmalı. Çünkü hareketlerin belli noktaları var.’

 

Yararları nedir?

 

Esra Arpağ pilatesin yararlarını şöyle yanıtlıyor: ‘Nefesi kontrol etmeyi sağlıyor. Omurgayı esnetiyor ve güçlendiriyor. Hem kadın hem erkekte kemik erimesi riskini azaltıyor. Kasları güçlendiriyor ve kasların boyunu uzatıyor. Kasların boyunun uzaması vücudun sıkılaşmasına neden oluyor. Ayrıca duruş bozukluğunu düzeltiyor, nefes almayı öğreniyorlar. Göğüs kafesini açıyor.

 

Kimler yapabilir?

 

Pilatesi herkes yapabilir. Bel fıtığı olan veya omur bozukluğu bulunan bile. Esra Arpağ bu tip hastalıkları olanların doktor raporuyla bir uzmana danışarak pilatese başlaması gerektiğini söylüyor.

 

Pilates ne kadar süre yapılır?

 

Bir kişi pilatesi hayatı boyunca yapabilir. Esra Arpağ ‘Fiziksel engeli bulunanlar, bacakları tutmayanlar bile pilates yapabilir’ diyor.

 

Pilates hangi kasları çalıştırır?

 

En çok core bölgesi denilen karın kaslarını çalıştırır. Öyle ki ayak bileğini bile inceltiyor. Uzmanlar ayak parmaklarındaki kasların bile pilates ile çalıştığını söylüyor.

 

Uzun süre pilates yapılıp da bırakıldığında ne olur?

 

Pilates Hocası Esra Arpağ bu soruyu şöyle yanıtlıyor: ‘Pilates ara kasları çalıştırdığı için vücut onu unutmaz. Ama kişi kasların kapandığını hisseder, sıkılaşma azalır, kişi hareketlerinin kısıtlandığını hisseder.’

 

Pilates yapılarak sıkı bir vücuda ne kadar sürede ulaşılır?

 

Pilates haftada iki ya da üç kez yapılmalı. Ortalama bir saat sürüyor. Düzenli yapıldığında 20 dersin sonunda etkileri ortaya çıkmaya başlıyor.

 

Pilates yapılarak yakılan kalori diğer sporlarla karşılaştırınca nedir?

 

Esra Arpağ pilatesin vücudu sıkılaştırdığını ama zayıflatmadığını söylüyor. Arpağ ‘Nabız yükselmediği için yağ yakımı oluşturmaz sadece kalori kaybedilir. Dersteki efora bağlı olarak aletli pilatesle 450 kalori yakılabilir. Yağ yakımı için kardiyo pilatesten yapılmalı’ diye konuşuyor.

 

 

STAR

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×