Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Suzie

2009 Formula 1 Sezonu

Recommended Posts

Guest Suzie

2009 Türkiye GP'si 9 Ağustos'ta

 

07102008175424canadastart_2008-1.jpg

 

Uluslararası Otomobil Federasyonları Birliği (FIA) Formula 1'de 2009 yılının yarış takvimini açıklarken, Türkiye Grand Prix'nin 9 Ağustos'ta koşulacağı bildirildi.

 

FIA, F1'de 2009 sezonunun yarış takvimini açıkladı. Dünyanın en iyi pilotlarının boy gösterdiği F1'de 2009 yılında 19 yarışın yapılacağını duyuran FIA, yarış takvimine Abu Dabi Pisti'ni de ekledi. Türkiye, 2009 yılındaki F1 organizasyonuna İstanbul Park'ta koşulacak 9 Ağustos'taki büyük yarışla ev sahipliği yapacak.

 

19 yarışın yapılacağı 2009 sezonunda yarışlar 29 Mart'taki Avustralya GP'siyle başlayacak ve 15 Kasım'daki Abu Dabi GP'siyle sona erecek.

 

2009 Taslak Takvimi

 

29 Mart - Avustralya (Melbourne)

5 Nisan - Malezya (Sepang)

19 Nisan - Bahreyn (Manama)

10 Mayıs - İspanya (Barcelona)

24 Mayıs - Monaco

7 Haziran - Kanada (Montreal)

21 Haziran - İngiltere (Silverstone)

28 Haziran - Fransa (Magny-Cours)

12 Temmuz - Almanya (Nürburgring)

26 Temmuz - Macaristan (Budapeşte)

9 Ağustos - Türkiye (Istanbul)

23 Ağustos - Avrupa (Valencia)

6 Eylül - İtalya (Monza)

13 Eylül - Belçika (Spa-Francorchamps)

27 Eylül - Singapur

11 Ekim - Japonya (Suzuka)

18 Ekim - Çin (Şangay)

1 Kasım - Brezilya (Interlagos)

15 Kasım - Abu Dhabi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Alonso ve Piquet 2009'da Renault'da

 

f_alo_n_piq_car.jpg

 

Alonso’nun gelecek iki sezon boyunca takımda kalacak olmasının, Renault’ya güvenin bir ifadesi olduğunu belirten Briatore, “Biz de onunla çalışmaya devam edeceğimiz için mutluyuz'' diye konuştu.

 

Briatore, “Alonso, bu zor sezon boyunca bizim en büyük değerlerimizden biri oldu. Onun liderliği, kabiliyeti takımın sıkı çalışması ve kararlılığıyla birleşti ve son yarışlarda da ING Renault F1 Team’iyeniden zirveye taşıyan bu performansı sağladı” dedi.

 

2007’de McLaren’a geçmeden önce Renault’da üst üste iki kez dünya şampiyonluğu yaşayan Alonso, sıkıntılı bir sezonun ardından bu yıl yeniden Renault’ya dönmüştü.

 

Sezon, Alonso ve Renault için kötü başlamasına rağmen, Alonso Singapur ve Japonya’da podyumun tepesine çıkarken, daha sonra dördüncü ve nihayet Brezilya’da ikinci olarak Renault’nun yeniden zirve mücadelesine katıldığını ispatlamış oldu.

 

Alonso ise yaptığı açıklamada, “Sezona zor bir başlangıç yaptık. Ancak bu zorlukların üstesinden geldik ve sürekli performansımızı geliştirdik. Singapur ve Japonya’da arka arkaya kazandık. Brezilya’da yine podyuma çıktık. Bu ne kadar rekabetçi bir araca sahip olabileceğimizi kanıtladı” dedi.

 

Alonso, “Geçmişte birlikte şampiyonluklar kazanmıştık. Şimdi gelecek sezonlarda da bu başarıyı tekrarlayabileceğimizi göstermek istiyoruz, bunda çok kararlıyız” diye konuştu.

 

Renault ile anlaşmadan önce hakkında, Ferrari, BMW ve Honda seçeneklerine ilişkin çok çeşitli spekülasyonlar yapılan Alonso, “ING Renault F1 Team’de kalmaya karar verdim. Bu sezon sıkça tekrar ettiğim gibi, benim ilk seçimim daima Renault olmuştur. Onlarla olmaktan dolayı çok mutluyum” dedi.

 

Alonso ayrıca, Renault’nun birbirine kenetlenmiş, kazanma mantalitesiyle sert bir şekilde çalışan ancak rahat ve sıcakkanlı yaklaşımının kişiliğine tam uyduğunu söyledi.

 

Bu sene Renault’dan ayrılma ihtimali yüksel görülen Piquet ise, “ING Renault F1 Team’da yarışmak için ikinci bir sene daha fırsat bulmak çok güzel açıkçası” dedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Formula1 2009 kuralları ve getirdikleri

 

2009 sezonunda yürürlüğe girecek olan bir çok yeni kural bizleri bekliyor. Bu kurallar araçların görünüşlerini oldukça değişikliğe uğratacak.

 

2009_rules.jpg

 

Bunun dışında araçlara monte edilecek KERS ( Kinetik enerji geri dönüşüm sistemi ), oluksuz lastikler ve yeni elektronik bileşenler yarış teknolojisinde takımların büyük bir değişime girmesine neden olacak. Yukarıdaki grafikte 2009 sezonunda karşımıza çıkacak yeni kuralların neler getirdiğini ve götürdüğünü rahatça görebilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Honda Formula 1'den çekildi

 

file.ashx?FileID=170776&Width=292&Height=0&BlackWhite=False

Japonya'nın ikinci büyük otomobil üreticisi Honda, Formula 1 yarışlarından çekildiğini açıkladı.

 

Honda, yıllık bütçesi 500 milyon doları bulan Formula 1 takımını finanse etmeyeceğini ve organizasyondan çekildiğini açıkladı.

 

Japonya'nın ikinci büyük otomobil üreticisinin bu kararı, motorsporlarının zirvesi olarak kabul edilen Formula 1 için çok büyük bir darbe anlamına geliyor.

 

Küresel ekonomik kriz nedeniyle dünya çapında otomobil satışları ciddi düşüş gösteren Honda, Formula 1'de motor sağlayıcı olarak kalmasının da söz konusu olmadığını duyurdu.

 

Honda'nın başkanı Takeo Fukui, "bu zor kararı, otomotiv sektörünün küresel kriz nedeniyle yaşadığı sıkıntıları dikkate alarak verdik. Honda, temel iş faaliyetlerine devam etmek ve krizin yarattığı bu belirsizlik ortamında geleceğini güvence altına almak zorunda" dedi.

 

Fukui, F1'de faaliyet gösteren bağlı firmaları Honda Racing F1 ve motor sağlayıcı Honda Racing Development'ı satışa çıkarmalarının en mantıklı yol olduğunu söyledi.

 

Reuters haber ajansına bu yılın ilk aylarında yaptığı bir açıklamada, "Honda'yı Formula 1 şampiyonu yapmak için bir trilyon yen harcayacağım" ifadelerini kullanan Fukui, F1 takımlarına motor da vermeyeceklerini belirterek, "bu işten tamamen çekildik" dedi.

 

Japon otomotiv devinin en büyük pazarı olan ABD'de geçtiğimiz ayki satışları yüzde 30 oranında düşüş gösterdi.

 

Sınırsız kaynaklara sahip olmasına rağmen F1'de bekleneni veremeyen Honda'nın, yeni sezonun başlamasına sadece dört ay kala hemen bir alıcı bulmasının mevcut şartlarda zor olduğunu belirtiliyor.

 

Honda'nın desteklediği Super Aguri takımı da yüksek maliyetler yüzünden iflasa sürüklenmiş ve geçtiğimiz Nisan ayında pistlerden çekilmişti.

 

Geçtiğimiz sezonun başında Honda'nın şefliğine getirilen Ross Brawn'ın, takımı Formula 1'de tutmak için hemen harekete geçtiği ve potansiyeli alıcıları çekmek amacıyla Ferrari ile bir motor anlaşması yapmaya çalıştığı iddia ediliyor.

 

Honda'nın organizasyondan çekilmesiyle İngiliz pilot Jenson Button takımsız kaldı, F1 kariyerine Honda'da başlamayı hedefleyen Bruno Senna'nın hayalleri de suya düşmüş oldu.

F1'de gündem 'madalya'

 

37983.jpg

 

Formula 1 Başkanı Bernie Ecclestone, mevcut puanla sisteminin kaldırılıp dereceye giren ilk 3 pilota altın, gümüş ve bronz madalya verilmesini öngören bir teklif hazırladı. Teklif FIA tarafından kabul edilirse, 2009 sezonundan itibaren en çok altın madalya alan pilot şampiyon olacak.

 

Formula 1'de puanlama sisteminin kaldırılıp madalya sistemine geçilmesi gündemde. Formula 1 Başkanı Bernie Ecclestone, 18 Grand Prix'den oluşan sezonun puanlama sisteminin değişmesi için Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu'na teklif götürdüğünü belirterek, bu teklifin FIA'nın gelecek ayki toplantısında kabul edileceğini iddia etti.

 

Ecclestone yarış birincisinin 10, ikincisinin 8, üçüncüsünün de 6 puan aldığı mevcut sistemin kaldırılıp, dereceye giren ilk 3 pilota altın, gümüş ve bronz madalya verilmesini öngören bir teklif hazırladığını ifade etti.

 

Bu sisteme göre, en fazla altın madalya alan pilotun sezonun şampiyonu olacağını kaydeden Formula 1 Başkanı, ''Bu sistem bu yıl uygulanmış olsaydı, 5 yarış kazanan Lewis Hamilton değil, 6 yarışı birinci bitiren Felipe Massa şampiyon olurdu'' dedi.

 

''Teklifim kabul görecek. Tüm takımlar memnun. İnsanların bana 'bu duruma bir çare bul' demesinden bıkmıştım'' diyen Ecclestone, yeni sistem ile topladığı puanlarla şampiyonluğu garantileyen pilotların, yarış kazanmak için çaba sarf etmemesinin önüne geçileceğini savundu.

 

Sezonun son yarışı Brezilya Grand Prix'sini 5. sırada bitirmesine karşın, genel klasmandaki puanı sayesinde sezon şampiyonu olmayı başaran Hamilton, Formula-1 tarihinin en genç şampiyonu olmuştu.

 

Ecclestone'un teklifi kabul edilirse, yeni sistem 2009 sezonunda uygulanacak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Ferrari F60 sahne aldı

 

Formula 1'de 2008 sezonunun markalar şampiyonu Ferrari, yeni aracı F60'ı basına tanıttı.

 

39561.jpg

12 Ocak 2009

 

Ferrari, 2009 sezonunda kullanacağı aracı F60'ı, Maranello fabrikasında düzenlediği törenle beğeniye sundu. Ferrari'nin 60. kuruluş yıldönümü nedeniyle F60 ismi verilen otomobil, İtalya firmasının Formula 1'de yarışmaya başladığı 1950 yılından bu yana 55. aracı oldu.

 

Küresel mali krizin bir sonucu olarak maliyet kısıtlaması zorunluluğu nedeniyle kabul edilen yeni kurallara göre, araçtaki en büyük değişiklik aerodinamik yapı üzerinde gerçekleşti. Aracın ön kanatlarının eskisinden daha geniş olduğu gözlenirken, arka kanatların ise bir öncekine göre daha yüksek ve daha dar olması dikkati çekti.

 

Aracın performansını etkilemeyen ancak karbondioksit salınımını aza indiren, yeni bir sisteme sahip olan F60'ın şanzıman sistemi de yeni areodinamik yapısına uyumlu hale getirildi.

 

Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, yeni aracını hava şartlarının elverişli olmadığı Fiorano Pisti yerine Mugello Pisti'nde test edecek.

 

 

Alonso kaza geçirdi

 

Formula 1 takımlarından Renault'nun İspanyol pilotu Fernando Alonso ve ailesi, tatil için bulundukları Kenya'da bindikleri özel uçağın karıştığı küçük kazadan, yara almadan kurtuldu.

 

39331.jpg

 

5 Ocak 2009

 

Renault'un İspanyol pilotu Fernando Alonso ve ailesi, büyük bir tehlike atlattı.

 

Renault takımından yapılan açıklamaya göre, Alonso ve ailesi, tatil yaptıkları Kenya'nın Malindi kentinden başkent Nairobi'ye uçmaya hazırlanırken, bindikleri özel uçağın bir kanadının, alandaki bir binaya çarpmasıyla sonuçlanan küçük bir kaza atlattı.

 

İnternette iddia edildiğinin aksine, bunun ufak bir kaza olduğu belirtilen açıklamada, Alonso ailesinin, tatil dönüşlerini bir gün erteleyecekleri ifade edildi.

 

2005 ve 2006 yıllarında olmak üzere iki dünya şampiyonluğu bulunan Alonso, geçen sezon da Singapur ve Japonya Grand Prix'lerinin birincisi olmuştu.

 

Öte yandan, İtalyan La Gazzetta dello Sport, geçen hafta Alonso'nun markalar şampiyonu Ferrari ile 2 yıllık gizli bir sözleşme imzaladığını iddia etmiş, İtalya takımı ise bu iddiayı yalanlamıştı.

 

 

Hamilton'a büyük onur

 

Formula 1 şampiyonu Lewis Hamilton, kraliçe 2. Elizabeth tarafından liyakat nişanıyla onurlandırıldı. İngiliz pilot aldığı ödül için, "Çok önemli bir yılın sonunda gelen büyüleyici bir başarı" yorumunda bulundu.

 

2 Ocak 2009

 

Formula 1 şampiyonluğuna sezonun son yarışının koşulduğu Brezilya'da ulaşan Lewis Hamilton, ülkesinde gördüğü desteğin kendisine büyük motivasyon sağladığını söyledi.

 

Kendisini şampiyonluğa adadığını ve amacına ulaşmak için çok çalıştığını belirten en genç Formula 1 şampiyonu, "Çaba gösterdiğim her dakikaya değdi. Umarım ben de diğer gençlere rüyalarının peşinden gitmeleri için ilham kaynağı olabilirim" ifadelerini kullandı.

 

Formula 1 tarihinin hem en genç hem de ilk siyahi şampiyonu olan Hamilton, gösterdiği başarı nedeniyle Britanya Olimpiyat Takımı'nın yıldızlarıyla birlikte kraliçe 2. Elızabeth tarafından ödüllendirildi.

 

Hamilton liyakat nişanına layık görülürken, Kraliçe olimpiyat şampiyonu bisikletçi Chris Hoy'u şövalye ilan etti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Yeni Toyota görücüye çıktı

 

Formula 1 takımlarından Toyota, yeni otomobilini Köln'deki merkezinde internet üzerinden tanıttı.

 

39702.jpg

 

16 Ocak 2009

 

Formula 1'de yeni sezon öncesi takımlar birer birer yeni otomobillerinin tanıtımını yapıyor. Sezon açılışını Köln'deki merkezinde internet üzerinden yapan Toyota'da hedef takım tarihinin ilk yarış birinciliğini elde etmek.

 

Küresel mali kriz formula 1 takımlarını ekonomik tedbirler almaya itiyor. Eskiden yapılan şaşalı sezon açılışlarının yerini internet üzerinden yapılan maliyetsiz tanıtımlar aldı. İşte f1 dünyasında 8'inci sezonuna hazırlanan Toyota da bu yolu seçen takımlardan biri...

 

Japon otomotiv üreticilerinin birer birer motor sporlarından çekildiği bugünlerde Toyota hırsla yoluna devam ediyor. F1'deki ilk 7 yılında aradığını bulamayan ve hiç birincilik elde edemeyen Toyota'da hedef yarış kazanmak.

 

Geçen yıl özellikle Macaristan'da elde ettiği ikincilikle dikkatleri çeken Alman Timo Glock da iddialı...

 

Glock, "2008'de takımla iyi bir başlangıç yaptım. Ama 2009'da daha büyük bir aşama kaydetmeliyiz. Sürekli olarak kürsüye çıkmak için mücadele etmeliyiz" şeklinde konuştu.

 

Formula 1'deki bu sezon uygulanmaya başlanacak kural değişişikleri nedeniyle otomobillerde de büyük farklılıklar göze çarpıyor. Geniş ön kanatlar ve dar arka kanatlar özellikle dikkat çekiyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Kubica: Ciddi kazalar olabilir

 

Formula 1 takımlarından BMW Sauber'in Polonyalı pilotu Robert Kubica, takımının yeni aracı F1.09'un, ciddi kazalara yol açabileceğini söyledi.

 

21 Ocak 2009

 

BMW Sauber'in Polonyalı pilotu Robert Kubica, F1.09'un test sürüşünü gerçekleştirdikten sonra çarpıcı açıklamalarda bulundu.

 

Kubica, 2009 sezonunda kullanacağı F1.09'un test sürüşünü gerçekleştirdikten sonra yaptığı açıklamada, pistteki pilotlar ekstra özen göstermez ise aracın yeni tasarımındaki geniş ön kanatların, ciddi kazalara neden olabileceğini belirtti.

 

Maliyet kısıtlamaları nedeniyle takımlara getirilen yeni kurallar gereği, aracın aerodinamiğinde yapılan değişikliklere dikkati çeken Kubica, 400 milimetre genişletilen kanatlarla ilgili de ''Tekerleklerden daha geniş olan, bu dev ön kanatlar ile yarış boyunca tetikte olmamız gerekiyor. Çok dikkatli olmalıyız'' dedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

Takımlar ve Pilotlar

Renault

Fernando Alonso Nelson Piquet Jr

Honda

Rubens Barrichello Jenson Button

Toro Rosso

Sebastien Bourdais Sebastian Vettel

Red Bull Racing

David Coulthard Mark Webber

Super Agur

 

iAnthony Davidson Takuma Sato

Force India

Adrian Sutil Giancarlo Fisichella

Toyota

Timo Glock Jarno Trulli

McLaren

Lewis Hamilton Heikki Kovalainen

BMW Sauber

Nick Heidfeld Robert Kubic

Ferrari

Felipe Massa Kimi Räikkönen

Williams

Nico Rosberg

Kazuki Nakajima

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lucky

F60 Yolda Kaldı!

 

Ferrari'nin yeni aracı F60, Bahreyn'de yapılan testler sırasında arızalandı. Otomobildeki sorunun Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi'nde olduğu belirlendi.

 

ferf60hmedium-1.jpg

 

23 Şubat. 2009

 

Formula 1'de geçen sezonun markalar şampiyonu Ferrari'nin yeni aracı F60 arızalandı.

 

Ferrari'nin Fin pilotu Kimi Raikkonen, 2009 sezonunda kullanacağı yeni aracı F60'ı, Bahreyn'deki Sakhir Pisti'nde test ederken, araçta problem meydana geldi.

 

Sorunun, aracın Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi'nin (KERS) soğutma düzeninde oluştuğu tespit edilirken, Raikkonen, aracın tamir edildiği servis alanında 3 saatten fazla beklemek zorunda kaldı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MaRe

Süper ya sağol ben de bunu bekliyordum ellerine sağlık ;)

 

 

 

//////////////////////////////////////////////////////

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...