Jump to content
Olcix

İştah Nasıl Kapatılır?

Önerilen İletiler

İştahımızı kapatan pek çok besin var. Bu besinleri yediğimizde iştahımız kapanır, daha az yemek yeriz. Daha kısa sürede doyduğumuz için zamanla kilo verir, az yemeyi öğreniriz. Çok yemekten şikayet eden herkes bu iştah kapatıcı tavsiyelere uymalı. Böylece kilo kontrolü ve zayıflama için sıkıcı diyetlere girmeden sağlıklı bir biçimde beslene biliriz. Uzmanlar sıkıcı ve sert diyetler yerine bu şekilde küçük beslenme tüyolarını tavsiye ediyor.

 

h%C4%B1zl%C4%B1-zay%C4%B1flama-150x150.jpg

 

İştahımızı kesen, az yememizi sağlayan, daha çabuk doymamızı sağlayan beslenme tavsiyeleri

Yemekten önce yarım bağ maydanoz yiyin

Kahvaltıdan önce yarım bağ dereotu yiyin

Yemek öncesi oda sıcaklığında su için ve yemeğe birkaç dakika sonra başlayın

Yemeği her zaman sakin, yavaş yavaş çiğneyerek ve tadını çıkararak yiyin, çok yavaş çiğnediğinizde ve ağzınızda tamamen öğüttüğünüzde daha çabuk doyar, dolayısıyla daha az yemiş olursunuz

Yemeğe çorba içerek başlayın, çorba içerken yanında ekmek yemeyin ya da sadece bir dilim ekmek yiyin

Çorba sonrası önce cacık, salata ya da sebze yemekleriyle devam edin

Ağır yemekleri yemeğin sonuna bırakın ve doymadığınızda sadece birkaç kaşık yiyin

Pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tercih edin

Yemek menülerinize yoğurt, ayran gibi proteinleri ekleyin, kola yerine ayran için

Gün içinde her açlık hissettiğinizde önce su için, belki aç değil susamış olabilirsiniz. Susadığımızda bu hissi açlık ile karıştırdığımız oluyor

Tatlı yemek istediğinizde kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir gibi tatlı kuruyemişleri yerseniz tatlı ihtiyacınızı giderebilir ve daha az kalori almış olursunuz

Salataya elma sirkesi koymaz önemli. Mutlaka elma sirkesi kullanın. Sabah uyanır uyanmaz su içmek de metabolizmayı çalıştırır. Bu şekilde harekete geçen metabolizma daha çok yağ yakar.

 

 

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Yemeğe çorba içerek başlayın, çorba içerken yanında ekmek yemeyin ya da sadece bir dilim ekmek yiyin

 

Ben çorbanın yanında ekmek yemem zaten ekmekleri çorbanın içine atarım:D.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

bak berresu doğruyu söylüyor..yemeğe çorba ile başlamak gereklidir bencede şöyle bol sarmısaklı güzel bir işkembeyede hayır demem doğrusu....

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Aclik hissettiginiz zaman yesil elma yemekte istahi kesiyor. Sadece koklamak bile yetiyor aslinda.

Yesil elma, nane, nane çayi, yesil çay bunlarin hepsi tokluk hissi veriyorlar. Canim biseyler yemek istedigi zaman nane veye yesil elma koklarim ben :)

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
bak berresu doğruyu söylüyor..yemeğe çorba ile başlamak gereklidir bencede şöyle bol sarmısaklı güzel bir işkembeyede hayır demem doğrusu....

 

 

Eskiden işkembe sevmezdim ama şimdi işkembeye bayılıyorum ama içine ekmek doğrayarak:D.

 

Melalciğim senin fikrinde çok güzelde ben değil elma koklamak elmayı kasayla yesem birşey hissetmem hatta dahada acıkırım.:D

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Ben yeşil elmayı yemekten önce yemeyi tercih ediyorum. Böylelikle, meyve asitlerinin aç karnına girmesini sağlamış olduğum gibi, vitaminlerden de azami ölçüde yararlandığımı düşünüyorum.Yemekten sonra yenilen meyve, sindirimi daha da zorlaştırıyor.Üstelik de, yeşil elma, bu şekilde beni daha da acıktırıyor. Bu yüzden asla tok karnına meyve yemem.İştahı kapatmak için ise, genelde su içmek bile işe yarıyor;çünkü çoğu zaman, insan, beyninde, susuz kaldığı zamanda,tıpkı açlık duygusundakine benzer duygular/sinyaller oluşuyormuş. Yani, bazen,aslında aç olmadığınız halde, bir yanılgı meydana gelebiliyor. Bol su içmek ve öğün aralarında bol miktarda bitkisel çaylar içmek,bu açıdan hem tok tutma duygusuna yardımcı oluyor hem de mide dolu olduğu için,bu da, dolaylı olarak, iştah kapatmaya bir anlamda yardımcı oluyor.Tabi, gerçek açlığı gidermek ve iştah kapatmak için bu, çoğu zaman yeterli olmayabilir. Baharat kullanmak ve koklamak da gerçekten iştah kapatıyor. Bir de yulaf ve yulaf kepeği, uzun süre tok tutuyor. Özellikle yulaf kepeği, bu konuda çok mucizevi bir besin.1-2 yemek kaşığı yulaf kepeği,yoğurda bile eklenerek tüketilebilir.Genelde gün içerisinde de -tok tutmaya yardımcı olması açısından-bol su ve bitkisel çaylar içmeye de bu sebeple özen gösteriyorum.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×