Jump to content

Hadis Tartismasinin Devami


Guest Muhabbetci
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Burdan devam edelim arkadaslar,zira oradaki konu baska...

 

[quote name=badazz1980;318607Hz. Ali ilebirbirlerine beddua ettikleri asla doğru değildir' date=' bunu ibniSebecilerin uydurmuş olduğu kıymetli kitaplarda yazılıdır. Yalanolduğunu şu âyet-i kerime de açıkça bildiriyor:

(Muhammedaleyhisselam, Allah’ın Resulüdür ve Onunla birlikte bulunanların[Eshab-ı kiramın] hepsi, kâfirlere karşı çetin, fakat, birbirlerinekarşı merhametli, yumuşaktır.) [Feth 29]

 

Birbirlerine karşımerhametli olan, birbirini seven insanlar birbirlerine beddua eder mihiç? Hâşâ Allahü teâlâ yalan mı söylüyor?

 

Kardesim sen Kurani kerim e inaniyormusun inanmiyormusun?

 

1) Verdigin ayetde eshabikiram icin inmemistir..Ordaki o kelime sonradan tercüme yapanin eklemesidir.. Sonra ayeti nicin tümden yazmiyorsun baddaz kardesim? Öyle ya ayet sadece o iki kelimeden ibaret degilki bu kadar az yaziyorsun...Gel seninle ayeti beraber okuyali bir daha..

 

Fetih Suresi 29 Muhammed, allah'ın resulüdür. Onunla beraber olanlar, inkârcılara karşı çok çetin, kendi aralarında çok merhametlidirler. Sen onları rükû eder, secdeye kapanır halde görürsün. allah'tan bir lütuf ve hoşnutluk ister dururlar. Görünüşlerine gelince, yüzlerinde secde eseri/izi vardır. Bu onların Tevrat'taki nitelikleri. İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin. allah böyle yapar ki, onlar sayesinde, inkâr edenleri öfkelendirsin. allah onlardan iman edip hayra ve barışa yönelik işlen yapanlara bir bağışlanma ve büyük bir ödül vaat etmiştir.

Gördügün gibi ayet Sahabe icin degil tüm müslümanlik icin inmisdir...Tabiki bizi ilgilendiren konu tefsirlerde ne diyor bu ayet icin..

 

u son ayet, Hz. Muhammed'in -salât ve selâm üzerine olsun- niteliği ile, Amr oğlu Süheyl ve onun ardındaki müşriklerin Hudeybiye'deki anlaşma metni yazılırken inkar ettikleri niteliği ile başlıyor. "Muhammed Allah'ın Resulüdür" Ve ardından bu parlak üslupla bu göz alıcı manzara canlandırılıyor.

 

2) Kuranda türlü ayetler mevcutdur , bazi ayetlerde Münafiklardan bahseder ve bazi ayetlerde Sahabenin dereceleri ayni olmadigini görürüz..

 

[Ey iman edenler!Size ne oldu da Allah yolunda savaşa çıkın dendiği zaman olduğunuz yerde mıhlanıp[kaldınız. Ahireti bıraktınız da dünya hayatına mı razı oldunuz? [ma dünya hayatının faydası ahirete göre pek azdır. Hep birden savaşa çıkmazsanız sizi acıklı bir azapla azarlandırır, yerinize başka bir topluluk getirir ve sizler ona hiç zarar vermezsiniz. Allah'ın her şeye gücü yeter.Tevbe Suresi /38 - 39.

 

imdi bu ayet kime kiziyor ? Öyle ya Iman edenler kimlerdir?

Ey iman edenler! Niçin yapmadığınız şeyi söylüyorsunuz? apmadığınız şeyi söylemeniz Allah'ın yanında ağır suçtur."aıf Suresi /3

 

[bn-i Ebi Müleyke der ki: "Resulullah'ın (s.a.a.) ashabından otuz kişinin, münafık olduklarından korktuklarını gördüm. Onlardan hiçbiri Cebrail ve Mikail'in imanı üzerine olduklarını iddia edemiyordu..."Sahih-i Buhari, c. 1 s. 19, iman Kitabı. Bhari, [ihih'inin /Tevhid Kitabı"nda şöyle nakleder:

"Ali bin Ebi Talip Yemen'de iken Resulullah'a (s.a.a.) bir parça altın gönderdi. Resulullah (s.a.a.) onu bazı kimseler arasında dağıttı. Kureyş ve Ensar buna kızarak dediler ki: "Nasıl oluyor da altınları Necdlilere veriyor da bizlere vermiyor?" Peygamber şöyle buyurdu: "Onların kalplerini İslam'a ısındırmak istedim." Birisi gelerek; "Ey Muhammed! Allah'tan kork!" dedi. Resulullah (s.a.a.); "Eğer beni Cevzi’nin “Tezkiret’ül Havas” s.63 /

el-Emini’nin “el-Gadir” c.1, s.257; c.3, s.200)

 

Bu hadis illaki dogrudur cünki Ehli Sünnet kaynagindandir...Eger bu kaynagi kabul etmiyorsan o zaman hadislerde uydurma mevcut oldugunu kabul ettigin gibi ehli sünnet nezdine göre dinden cikmis bulunuyorsun..Zira Ehli sünnete göre Sahih hadisleri kabul etmeyen dinden cikmistir!!

Ben basdan demedimmi , kendi kaynaklariniza bile güvenmezsiniz diye...Illa bana yazdirtcaksiniz...Bunun gibi daha tonlarca hadis mevcut!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne yazdiginin sorusunu bana degil kendine sormalisin. Sahabeye küfr ve saygisizlik hakki bulamassin kendinde. En yakinima bile izin vermem buna. Sahabenin hatalari olmustur elbet ancak onlar okyanus misali hatalar okyanusta belli olmaz. sense o kücük hatalara endekslenmisin. Peygamberimizin de hatasi var idi yasli kör amcaya yüzünü burusturdu diye hatta ve hatta Peygamberimize hata yaptigina karsilik ayet bile indi var Kuranda, simdi sen bu ayeti malzeme yapip Peygamberimizi kötülemek isteyene ne dersin. Sen en derecesi düsük Sahabi nin yaninda bit kadar bile derecen yok, sadece senin degil benim ve milyarlarca insanin bile yok.

Peygamberimiz amcasini öldüren vahsiyi bile affetmisken (iyi düsün) sana noluyor sahabenin hali, hatasi, günahi (muaviye dahil).Hz. Vahsi yi bile senden üstün tutar Peygamberimiz, amcasini öldlürdügü halde, cigerlerini yiyen Hz. Hinti bile senden üstün tutar Peygamberimiz

sen kimi kime sikayet edecen mahserde, kendine gel.

aklin varsa ibadet et birak böyle konulari. sahabeler herseyi yerli yerine oturtmuslar onlar senin benim gibi düsüncesiz insanlar degil. hayat tarzlarinda ve yasadigi olaylarda bize yol var, anlayabilene.

din de hata yokmu vardir belki, bilmiyorum cünkü, bunu arastirip düzeltme ehliyeti yok bende, bana böyle bir görev verilmedi.

sana diycem arkadas tavsiyesi, kir seytanin bacagini ve sana vesvese yapmasina izin verme. seytanin senin nefsini oksamasini birakmasini sagla ki eshabi kiram mahserde senden sikayetci olmasin. O Peygamberki, amcasini öldüreni bile tutmus. kendine gel. sirkelen. Allah gönlüne göre versin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne yazdiginin sorusunu bana degil kendine sormalisin. Sahabeye küfr ve saygisizlik hakki bulamassin kendinde. En yakinima bile izin vermem buna. Sahabenin hatalari olmustur elbet ancak onlar okyanus misali hatalar okyanusta belli olmaz. sense o kücük hatalara endekslenmisin. Peygamberimizin de hatasi var idi yasli kör amcaya yüzünü burusturdu diye hatta ve hatta Peygamberimize hata yaptigina karsilik ayet bile indi var Kuranda, simdi sen bu ayeti malzeme yapip Peygamberimizi kötülemek isteyene ne dersin. Sen en derecesi düsük Sahabi nin yaninda bit kadar bile derecen yok, sadece senin degil benim ve milyarlarca insanin bile yok.

Peygamberimiz amcasini öldüren vahsiyi bile affetmisken (iyi düsün) sana noluyor sahabenin hali, hatasi, günahi (muaviye dahil).Hz. Vahsi yi bile senden üstün tutar Peygamberimiz, amcasini öldlürdügü halde, cigerlerini yiyen Hz. Hinti bile senden üstün tutar Peygamberimiz

sen kimi kime sikayet edecen mahserde, kendine gel.

aklin varsa ibadet et birak böyle konulari. sahabeler herseyi yerli yerine oturtmuslar onlar senin benim gibi düsüncesiz insanlar degil. hayat tarzlarinda ve yasadigi olaylarda bize yol var, anlayabilene.

din de hata yokmu vardir belki, bilmiyorum cünkü, bunu arastirip düzeltme ehliyeti yok bende, bana böyle bir görev verilmedi.

sana diycem arkadas tavsiyesi, kir seytanin bacagini ve sana vesvese yapmasina izin verme. seytanin senin nefsini oksamasini birakmasini sagla ki eshabi kiram mahserde senden sikayetci olmasin. O Peygamberki, amcasini öldüreni bile tutmus. kendine gel. sirkelen. Allah gönlüne göre versin.

öncelikle Sahabenin hatalari mevcut diyorsun..Bu noktada önce bir anlasalim...senin Muaviye gibi birini sahabe saymani, ehli sünnet hadislerinden ve ulemasindan bihaber oldugunu gösteriyor ...Bilakis verdigim tüm kaynaklar! Bak tüm kaynaklar Ehli sünnet kaynaklari idi!!Yani sen kendi mezhebinde olusan ana kaynaklari kabul etmiyorsan ben sana daha ne diyim kardes...

 

Simdi gelelim peygamberin hata islemesine...Siz diyorum simdi, cünkü ben kendimi buna katmiyorum..Peygamberin hata isleyebilecegine inaniyorsunuz ben inanmiyroum...Benim Peygamberin hata islemez! Islemedide...senin dedigini kabul etmis olsak o zaman önceki verdigin ayetle celisiyorsun manasi cikar ortaya nitekim kurani kerimde söyle buyurulmustur""O heva ve heves üzerine konuşmaz. Onun konuştuğu her şey vahiy iledir.,"

Maide Suresi /67.

 

Diyorsunki Sahabenin hangisina uyarsak uyalim.Hele hele Muaviyeye sakin laf söyleme diyorsun cünkü o sahabedir...Hasa ben emevi yandasligi yapmam! Zira emevi yandasligi yapan herkes ehlibeyt düsmanidir!!

 

İbn-i Asakir, Tarih'inde Enes'ten şöyle nakleder; "Ebu Süfyan kör olduktan sonra Osman'ın da bulunduğu bir yerde, "Burada kimse var mı? (Yani yabancı birisi var mı?)" diye sordu. "Hayır." denilince şöyle dedi: "Allah'ım! İşi cahiliye dönemindeki gibi yap. Hükümeti gaspettir. Bütün dağları Beni Ümeyye'nin eline ver."

Tarİh-İ Dimaşk, c. 23, s. 471; Tehzib-İ İbn-i Asakir, c. 6, s.409.

 

Ve yine Resulullah (S.A. V): "Ben sizlerden önce havuza varacağım. Bana gelen herkes o havuzun suyundan içer ve artık susamaz. Bazı gruplar da bana gelirler ki ben onları tanırım, onlar da beni tanırlar. O arada benimle onların arasına ayrılık düşer; "Bunlar benim ashabımdır, diye seslenirim. "Sen bilmiyorsun, bunlar senden sonra ne yaptılar?" denilir Bunun üzerine bende: "Benden sonra dinimi değiştirenler uzak olsun, uzak olsun derim"

Sahihi Buhari c.3. s.94.-99 ve s.156. ve c. 3. s. 32. ve Sahih-i Müslim c. 7. s. 66, Hadis'i Han.

 

Ata ibn'i Musayyib babasından naklediyor ki, o şöyle dedi: "Burra ibn'i Azib(rh}' i gördüm ve ona dedim ki: Ne mutlu sana; Resulullah'la beraber oldun ve ona ağacın altında biiit ettin Ama o "Ey kardeşimin oğlu, sen bilmiyorsun ki biz ondan sonra ne bid'iitlar çıkardık (ondan sonra neler yaptık) dedi.

Sahih'i Buhari c.3. s. 32 Hudeybiye anlaşması babı.

 

"Resulullah'ın (s.a.a) kızı Fâtıma, Resulullah'ın vefatından sonra Ebu Bekir'e gelerek Medine'de kendisine verilenleri, Fedek'i ve Hayber humsundan geri kalanı istedi; Ebu Bekir de bundan çekinerek Resullah'ın şöyle buyurduğunu iddia etti: "Biz miras bırakmayız; bizim bıraktığımız sadakadır." Bunun üzerine Hz. Fâtıma öfkelenerek Ebu Bekir'e küstü ve ölünceye dek bir daha onunla konuşmadı."

 

Sahih-i Buhârî'de şu üç yerde nakledilmiştir: Humus konusu,

2. Hadis, Bed-ül Halq kitabı, Hayber gazvesi babı, El-Ferâiz Kitabı, "Biz miras bırakmayız..." hadisi babı.

Aynı rivayet cüzî farklarla Sahih-i Müslim'de,

Cihâd kitabında, Müsned-i Ahmed'de, C.1, S.6,

Sünen-i Beyhaki'de, C.6, S.300 ve diğer bir çok kaynakta nakledilmiştir.

 

Sahih-i Tirmizî'de ise şöyle nakletmektedir: "Fâtıma Ebu Bekir ve Ömer'in yanına gelerek Resulullah'tan kalan mirasını istedi; Onlar da 'Biz Resulullah'ın "Ben miras bırakmam" hadisini duyduk' dediler; bunun üzerine Fâtıma "Vallahi asla sizinle konuşmam artık" dedi ve ölünceye dek bir daha onlarla konuşmadı. Fâtıma Resulullah'tan sonra altı ay yaşadı ve vefat ettiğinde ise eşi Ali onu geceleyin defnetti namazını da kendisi kıldırdı ve Ebu Bekir'e izin vermedi."

 

Sahih-i Tirmizi, C.1, Resulullah'ın bıraktıkları babı.

 

ALLAH icin söyle bu hadisleri kabul ediyormusun? Mecbur edeceksin cünkü sizin kaynaklarinizda bak ne diyorsunuz!!

 

Ihtiva ettikleri hadislerin güvenilir olup-olmamalarina göre hadis kitaplari su derecelere ayrilir:

 

Birinci Tabaka: Mütevâtir, meshûr, sahîh ve hasen hadisler. Buhârî ve Müslim'in "Sahih"leri ile Imam Mâlik'in " Muvatta"adli eserleri. Bu kitaplardaki hadislerle amel edilir.

 

Ikinci Tabaka: Birinci tabakadaki kitaplar seviyesine çikamayan, fakat, müelliflerinin titizlikle bazi sartlari uygulayarak hadisleri aldiklari kitalar. Bunlar da hadis kaynagi olarak benimsenmis, asirlar boyu faydalanilmitir. Tirmizî'nin Câmi'i, Ebû Dâvûd'un Sünen'i Ahmed b. Hanbel'in Müsned'i, Nesâî'nin Sünen'i (Müctebâ) bu tabakadandir.

 

Simdide okuyalim bakalim Sahih hadisleri kabul etmeyenler ne oluyormus Ehli Sünnet nazarinda...

 

Hadis, icma, âlim, mezhep falan tanımayanlar çıkıyor. Yalnız Kur’an diyorlar ama Kur’ana da inanmıyorlar. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(O, kendisine vahyedilenden başkasını söylemez.) [Necm 4]

(Allah’ın yolu ile, Peygamberlerin yolunu farklı göstermek isteyenler kâfirdir.) [Nisa 150-151]

 

Bunları kabul etmeyen Kur’ana inanmış sayılmaz. Bir sapığın ibret vesikası olacak yazısı:

(dinimiz Islam sitesinden)

Bak kaynagi bile senin güvendigin bir siteden aldim..Ne diyor bir daha bakalim.."Bunları kabul etmeyen Kur’ana inanmış sayılmaz."

Demekki sen yukardaki " Sahih" hadisleri kabul etmezsen, kurana inanmis sayilmazsin dolaysi ile dinden cikarsin...Kabul etde yukardaki hadisleri göreyim hadi...Kaynaklarini beraberinde verdim...Git kitaplari ac bak arastir , yoksa bu hadisler gel yüzüme tükür...

 

Bunlar daha normal olanlari, daha ne kadar böyle hadis mevcut;)

hatta dur bir tane daha göndereyim;)

 

İbni Abbas diyor ki, "Perşembe günü ne gündü o gün?! Peygamber (S.A.V) in ağrısı şiddetlenmiş idi". (Sehabesine) buyurdu ki:

 

Gelin sizlere öyle bir kitap (vasiyyetname) yazdırayım ki artık ondan sonra hiç delalete sapıklığa) düşmeyesiniz. Ömer, ResuluIlah'a, "Hastalığı galebe etmiş, elimizde Allah'ın kitabı vardır ve Allah'ın kitabı da bizlere yeterlidir"

 

Evde oturan sehabenin arasında ihtilaf çıktı; Bazıları dediler ki, Resulul1ah'ın istediklerini hazır eyleyin; sizlere bir yazı yazdırsın ki O Hazret'ten sonra asla sapıklığa düşmeyesiniz.

 

Bazıları ise Ömer'in sözünü tekrarladılar.

 

Ses ve gürültü Resulul1ah'ln huzurunda çoğalınca Resulullah, "kalkın, benim yanımdan gidin" buyurdu. İbn'i Abbas devamlı "Ah ne büyük müsibettir o günün musibeti ki, Resulullah(S.A.V) ile yazmak istediği vasiyetnamesi arasına hail dedi. oldu...',

Bu hadis, Sahih Buhari, c.3. .Hastanın kalkın benim yanımdan gidin." babında -

Sahih'i Müslim c.5 s. 35 Vasiyyet kitabının sonunda.

Müsned'i Ahmed c. 1.s.355. ve c.s.s. 116).

Taberi tarihi, c.3.s. 193-İbn'i Esir tarihi .c.2.s.302.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle Hz.muaviyenin (r.a.) sahabeligi icmai ümmet ile sabittir,simdiye kadar hiçbir selef veya ehli sünnet alimi bunun aksini söylememistir;tam tersine..

 

Gerçek alimlerin eserlerini karistirin,hiçbiri hz.muaviye aleyhinde kötü bir söz söylememistir,zira onlar hz.resûlullahin emrini gayet iyi biliyorlardir(konu hakkinda hadis çoktur).

Sadece,hz. Ali (r.a.) ile savasmasi konusunda,bu savasin nefsi degil(yani hz.muâviye nefsine karsi yapilan bir seye karsi degil)yoksa hz.muaviye tarafinda bunca sahabe yer almazdi,savasin ictihad edilmesi üzerinedir;iste bu ictihadinda hz.muaviye(r.a.), bu dini ictihad ve görüsünde hata etmistir.

Diye beyanlarda bulunmuslardir,daha öteye giderek kirmizi çizgiyi asla asmamislardir.

Yezidin durumu ise tamamen ayridir.Kendisini ehli sünnette sevmez.

Her ne kadar hz.hüseyinin basi kesildigi zaman orada olmasada ve sonradan bunu yapanlara kizmis olsada,yine de çok hatalidir ve sevilmemektedir.Bunun yanisira ona lanet etmekte insana sevap kazandirmaz..Agzi lanet etmeye alistirmamak gerekir..

 

Resûlullah önceden bazi hadiselerin yasanacagini haber vermisti,hz.hasan ve hz.hüseyin efendilerimizin sehit edilecekleri veya hz.ali ile hz.aise annemizin arasinda yasanacak ihtilaf gibi,ki burada hz.aliye resûlullahin nasil davranmasi gerektigini önceden uyararak kendisine söylemistir..

 

Gayet iyi bilinmektedir ki hz.ali efendimiz ,kendisiyle savasacak olan hz.muaviye nin ordusu hakkinda ,onlarin müslümanlar olduklarini haber vermistir..

 

Havuz meselesinde,hz.peygamber isim zikr etmemistir,ama kimileri çikarak bundan bir seyler almaya çalismaktadir..

(Eshabım arasında fitne çıkacak, o fitnelere karışanları, Allahü teâlâ benimle olan sohbetleri hürmetine af ve mağfiret edecektir. Sonra gelenler, bu fitnelere karışan Eshabıma dil uzatarak Cehenneme girecektir.) [Müslim]

 

Bu hadisi serife iman ediyorum,

baskalari etmeye bilir ..

 

Bunlari iyice bildikten sonra kimse kalkipta sahabe düsmanligi yapmaz veya onlara bugz edilmesi gerektigini söylemez,akli selim ve sag duyulu hiç kimse bunu yapmaz..Aksi taktirde bu fitne olur ki, çok agir bir vebaldir..

Ne demisler "dilin kemigi yoktur" ,birileri çikip yine kendi mantiklarini yürüterek birtakim yanlis yollara girmektedirler.Bu din mantik dini degildir..

 

Aklin,vahye tabi olmasi gerekir,yani kuran ve sünnette..

 

Asil marifet,su sahebe su yanlisi yapti,su sahabede su yanlisi yapti diyerek yola çikmamak ve bundan kendince hüküm çikarmamak.Aksine resûlullahin emri üzere,aleyhlerinde atip tutmak yerine meselenin özünü iyi bilerek,bu islere dalmamaktir.Aksi takdirde bu yol resûlullahin yolu degildir,Allah ve resûlü bundan asla razi degildir..

Hadisi serifte :

(Eshabımın kusurlarını söylemeyin! Kalbleriniz onlara karşı değişir. Eshabımı iyilikle anın ki, kalbleriniz ülfet etsin!) [Deylemi]

 

(konu hakkinda hadisi serif çoktur)

----------------------------------

Hz.peygamber masum idi her peygamber gibi,yani günah islemezler,sadece sürçme,zelle olabilir,bu ehli sünnetin inancidir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vallahi arkadas bana sakin ol demeseydi, simdi burda cok sert konusurdum..

 

Hanedana bu denli düsmanlik yapanlara sizler Hz bilmem ne diyebiliyorsunuz

buna ben inanamiyorum olcak seymi.. KONU HZ MUHAMMED MUSTAFANIN EVLATLARI o iki cihan GÜNESININ evlatlari,kendisi bunlari önceden bildi bildirdi diye,biz bunu yapanlara aferin alkis ve dahada öteye giderek Hz mi diyelim, nesini yüceltiyoruz bunlarin, zehirletmesinimi kilictan gecirmesinimi Mubarek Evlatlarin?

Benim Peygamberim bu yüzden ne göz yaslari döktü unuttunuzmu?

Ya Hz Fatima anamizin cektigi acilar? bunlari ne cabuk unuttuk?

 

hadi bunlar geldi gecti.. tamam eyvallah... amaaaaa bile bile hala onlarin "uydurma hadislerine iman" etmek dogrumu? o iblis askerlerini yüceltmek dogrumu?

elinizi vijdaniniza koyun, kendinizi yoklayin, ve cok aci ama sizi dine davet ediyorum

gelin iman edin.. KURANA IMAN EDIN ..

 

Hep birlikte Allah’ın ipine sarılın, fırkalara bölünüp ayrılmayın.

3 Ali İmran Suresi 103

 

Kitap’ta hiç bir şeyi eksik bırakmadık

6- Enam Suresi 38

 

Casiye Suresi 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?!

 

Tur Suresi 34 Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis/söz getirsinler.

 

Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi hadise/söze iman edecekler?

 

Nisa Suresi 87 Allah'tır O, ilah yoktur O'ndan başka. Hakkında hiçbir kuşku bulunmayan kıyamet gününde, hepinizi muhakkak bir araya toplayacaktır. hadis/söz bakımından, Allah'tan daha sadık kim olabilir?

Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.

3 Ali İmran Suresi 105

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle Hz.muaviyenin (r.a.) sahabeligi icmai ümmet ile sabittir,simdiye kadar hiçbir selef veya ehli sünnet alimi bunun aksini söylememistir;tam tersine..

Güzel kardesim yukardaki hadislerde ne yaziyor? Muaviyeyi övüyorlarmi yoksa yerin dibinemi geciriyorlar...Bu durumda sizlerin Hadis kaynaginizdaki insanlar Ehli Sünnet degiller..Sunuda hatirlatayim sana Buhari Ebu Hanefinin " O Turabidir güvenilmez ( turabi caferi sadik taraftari) "diyerek bir tek Ebu hanefiden hadis aktarmamisti;)..Simdi gelelim ehli sünnetin Muaviyeye bakis acisina..

 

Kutubbi Sitteden su alintiya bakalim önce ...

 

Said İbnu Cübeyr den rivayeten..

 

Ben, İbnu Abbas (ra) ile Arafat'ta beraberdim. Bir ara bana: "Niye halkın telbiyesini işitmiyorum?" diye sordu, ben kendisine: "Muaviye 'den korkuyorlar!" dedim.

Bunun üzerine:

"Lebbeyk Allahümme lebbeyk, bu insanlar Ali'ye buğuzları sebebiyle sünneti terketmişler!" diyerek çadırından çıktı."

Kaynak: Nesai, Hacc 197 (5, 253)

(bugz = düsmanlik)

 

İbnu Abbas dan rivayeten

Ben çocuklarla birlikte oynuyordum. Derken Resulullah (sav) geldi. Ben hemen bir kapının arkasına saklandım. (Beni orada bulup) enseme dokundu. "Muaviye'ye git! Onu bana çağır" dedi.

 

(Ben derhal gittim ve) geldim: "O yemek yiyor! dedim.

Resulullah (sav) tekrar: "Git Muaviye'yi bana çağır" emrettiler. Ben (yine gidip) döndüm ve:

"O yemek yiyor!" dedim. Resulullah tekrar: "Git! Muaviye'yi bana çağır!" emrettiler. Ben yine gidip geldim ve: "O yemek yiyor!" dedim. Bunun üzerine: "Allah onun karnını doyurmasın!" buyurdular.

Kaynak: Müslim, Birr 96, (2604)

Bu kaynakta Kutubbi Sitteden...bu sence rahmet okumakmi? yoksa Muaviyeyi lanetlemekmi?

 

Ve yine Kutubbi Sitteden su rivayete bakalim ;)

Ata ibnu Yesardan rivayeten..

Muaviye altın veya gümüşten mamul bir su kabını, ağırlığından daha fazla bir fiyatla satmıştı. Kendisine Ebu'd-Derda (ra):

 

"Ben Hz. Peygamber (sav)'in bu çeşit alış-verişi yasakladığını işittim. Resulullah (sav) bunların satışı misline misil olmalıdiye emretti"

diye itiraz etti.

Muaviye : "Ben bunda bir beis görmüyorum" diye cevap verdi.

 

Ebu'd-Derda (ra) öfkelendi ve:

"Muaviye'yi kınamada bana yardım edecek biri yok mu? Ben ona Hz. Peygamber (sav)'den haber veriyorum, o bana şahsi reyinden söz ediyor. Senin bulunduğun diyarda yaşamak bana haram olsun!"

 

diye söylendi. Ebu'd-Derda bunun üzerine orayı terkederek Ömer bin hattab'ın yanına geldi. Durumu olduğu gibi ona anlattı. Ömer Muaviye 'ye bir mektup yazarak bu çeşit satışı (altının altınla satılması), misli misline ve ağırlığına denk olarak yapmasını emretti.

 

Kaynak: Muvatta, Büyu 33 (2, 634); Nesai, Büyu 47, (7, 279)

 

 

 

gerçek alimlerin eserlerini karistirin,hiçbiri hz.muaviye aleyhinde kötü bir söz söylememistir,zira onlar hz.resûlullahin emrini gayet iyi biliyorlardir(konu hakkinda hadis çoktur).

ALLAH ve onun resülü sahidimki yukardaki tüm kaynaklar Ehli sünnet kaynaklaridir! Bu durumda sizin alimleriniz bunu bilmicek olacaklarki kitaplarinda mevcut imis..Kutubbi sitte bile bunlari yaziyor..Sen ise diyorsunki " Alimlerin kitaplarinda yoktur! " Yoktur madem bunlar nedir? Kutubbi sitteye link atayimmi? Yoksa kendiniz arayip ordan bulabilecekmisiniz?

 

Sadece,hz. Ali (r.a.) ile savasmasi konusunda,bu savasin nefsi degil(yani hz.muâviye nefsine karsi yapilan bir seye karsi degil)yoksa hz.muaviye tarafinda bunca sahabe yer almazdi,savasin ictihad edilmesi üzerinedir;iste bu ictihadinda hz.muaviye(r.a.), bu dini ictihad ve görüsünde hata etmistir.

Diye beyanlarda bulunmuslardir,daha öteye giderek kirmizi çizgiyi asla asmamislardir.

iste bu yalanin en büyügüdür..Muaviye Hz aliye karsi savas edecek, bundan dolayi binlerce müslüman ölecek ve buna kalkip sen ictihat etti diyeceksin, birde utanmadan Muaviye bir sevap kazandi cünkü ictihat etmisdir , Hz Ali ise iki sevap kazandi.. Ictihat ettigi icinde ikiside haklidir olacak...Söyle bakalim, Su hadisi duymadinmi hic" Ya ali sana münafiklardan baskasi kilic sallamaz!" Yahut su hadisi duymadinmi hic" Aliye bugz eden bana bugz etmisdir..!"Düsmanlik kilic cekmekle olmicakda daha nasil olacak acaba? Iste Muaviye " emeviler" arkasindan Ehli Sünnet vel cemaat diyerek onlarin kurdugu yolan devam ediyorsunuz...Ehlibeyt düsmanlarinin, ve Islam düsmanlarinin pesinden yol aliyorsunuz..Düsün bakalim, yukardaki rivayetleri ben uydurmadim..Tarihide ben uydurmadim...Bunlari yazanlar yine sizin kendi öz kaynaklariniz...Hadi bize inanmiyorsunuz bari kendi kaynaklariniza itibar edin!!!

 

Yezidin durumu ise tamamen ayridir.Kendisini ehli sünnette sevmez.

Her ne kadar hz.hüseyinin basi kesildigi zaman orada olmasada ve sonradan bunu yapanlara kizmis olsada,yine de çok hatalidir ve sevilmemektedir.Bunun yanisira ona lanet etmekte insana sevap kazandirmaz..Agzi lanet etmeye alistirmamak gerekir..

Yezid melun ve zindiktir! Bunu hem ehli sünnet hem Sia kabul eyler..Lanetlikdir cünkü peygamberin biricik evladini sehit etmisdir..Buna ragmen Ehli sünnet Yezidi aklamak icin " Onun haberi yokturdu onun icin lanet okunmasa daha iyi" diyorlar..Bu ne bicim halifeki, Evladi resül kerbelada sehit edilirken, günlerce sussuz birakilirken ruhu duymuyor!! Yani bunu kime indiracaksiniz?

 

Resûlullah önceden bazi hadiselerin yasanacagini haber vermisti,hz.hasan ve hz.hüseyin efendilerimizin sehit edilecekleri veya hz.ali ile hz.aise annemizin arasinda yasanacak ihtilaf gibi,ki burada hz.aliye resûlullahin nasil davranmasi gerektigini önceden uyararak kendisine söylemistir..

Bak Cemel vakasina ihtilaf diyon , ee öyle tabi baska ne diyeceksin..Neyse ben oralara dalmicam simdi...Arayan kendi bulup okur bir yerlerden...

 

Gayet iyi bilinmektedir ki hz.ali efendimiz ,kendisiyle savasacak olan hz.muaviye nin ordusu hakkinda ,onlarin müslümanlar olduklarini haber vermistir..

Kaynak sunarmisin buna..Biz böyle birsey duymadik okumadik..Tam tersine Hz Ali" Muaviyeye müslüman kani dökülmesin " diye ikaz etmisdir! Yine Muaviye askerlerine , Mizraplarin ucuna kuran sayfalarini asarak savasi kazandigini ne cabuk unuttunuz? Bumu Hz denilecek kisi..Kurani kerimi mizraklarin ucuna takipda , böyle bir saygisizligi sen yapabilirmiydin? Ben misal yapamazdim! Bu bile ne kadar imani var yada yok icin yeterince bilgi veriyor..

 

Havuz meselesinde,hz.peygamber isim zikr etmemistir,ama kimileri çikarak bundan bir seyler almaya çalismaktadir..

(Eshabım arasında fitne çıkacak, o fitnelere karışanları, Allahü teâlâ benimle olan sohbetleri hürmetine af ve mağfiret edecektir. Sonra gelenler, bu fitnelere karışan Eshabıma dil uzatarak Cehenneme girecektir.) [Müslim]

Isim zikretmemistir cok dogru ama ne demistir!! ESHABIM demistir..Yani Sahabesinin icinde münafik olacagini dile getirmistir...Hani daha önce siz diyordunuzki sahabede münafik cikmaz, bak simdi mecbur kaldin kabul etmeye..Bu durumda kimin münafik kimin mümin oldugunu nasil bilecegiz? Ya o münafiklarinda hadislari ile yol aliyorsak? BU durumda arastirmamiz gerekmezmi?

 

Bu hadisi serife iman ediyorum,

baskalari etmeye bilir ..

Imam ediyorsun hadislere , yukardakilerin hepsi hakk oldugunu kabul ediyorsun demektir..Madem kabul ediyorsun o zaman tek tek hadisleri aciklamaya calisda görelim ;)

 

Bunlari iyice bildikten sonra kimse kalkipta sahabe düsmanligi yapmaz veya onlara bugz edilmesi gerektigini söylemez,akli selim ve sag duyulu hiç kimse bunu yapmaz..Aksi taktirde bu fitne olur ki, çok agir bir vebaldir..

Ne demisler "dilin kemigi yoktur" ,birileri çikip yine kendi mantiklarini yürüterek birtakim yanlis yollara girmektedirler.Bu din mantik dini degildir..

Kardesim kimler söylemis bunu? Buhari, Müslim, Ebu davut, Nesai, Tirmizi, Müsnedi Ahmet bin hanbel, Ebu Hanefi kitabinda..Biz bunlari kafamizdan uydurmadikya, diyorumya sizin ana kaynak diye basvurduklarini anlatiyor bunu! Bir kimseye kizacaksan kendi ana kaynaklarina kiz...

 

Aklin,vahye tabi olmasi gerekir,yani kuran ve sünnette..

 

Asil marifet,su sahebe su yanlisi yapti,su sahabede su yanlisi yapti diyerek yola çikmamak ve bundan kendince hüküm çikarmamak.Aksine resûlullahin emri üzere,aleyhlerinde atip tutmak yerine meselenin özünü iyi bilerek,bu islere dalmamaktir.Aksi takdirde bu yol resûlullahin yolu degildir,Allah ve resûlü bundan asla razi degildir..

Hadisi serifte :

(Eshabımın kusurlarını söylemeyin! Kalbleriniz onlara karşı değişir. Eshabımı iyilikle anın ki, kalbleriniz ülfet etsin!) [Deylemi]

Deylemi ne zamandan beri güvenilir hadisci olmusturda onun hadisine basvurma geregi duyuyorsunuz? Oysa bircok zayif hadisler naklettigi hatta bazi uydurma hadisleri naklettigi, kendi reyine göre hadis aldigi bilinen bir kisi..Bari buhari ile Müslimden alinda en azindan az bucuk güvenilir bir yer diye kabul ederiz..Yine unutmayalimki , yazdigim gibi yukarda , havuz meselesinde bilakis Peygamberimiz Muhammed Mustafa (sav) bazi sahabenin yoldan dönecegini dile getirmistir...Yani bunlari sen yalanliyorsan, Peygamberin havuz hadisinide yalanlamaya mecbursun!

 

 

Hz.peygamber masum idi her peygamber gibi,yani günah islemezler,sadece sürçme,zelle olabilir,bu ehli sünnetin inancidir..

Hayir efendim sürcmede yoktur...Eger peygamber hata islemiyorsa, o zaman o kuran ayetlerinin tefsirinde bir hata armak daha dogru olmazmi? Hatta o tefsiri buharinin bir iki hadisine baglayarak, peygamberin hata isledigi icin indigini dile getirdiklerin hatirlatayim...Ben peygamberimi tenzih ederim bu tür seylerden!

vesselam!

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vallahi arkadas bana sakin ol demeseydi, simdi burda cok sert konusurdum..

 

Hanedana bu denli düsmanlik yapanlara sizler Hz bilmem ne diyebiliyorsunuz

buna ben inanamiyorum olcak seymi.. KONU HZ MUHAMMED MUSTAFANIN EVLATLARI o iki cihan GÜNESININ evlatlari,kendisi bunlari önceden bildi bildirdi diye,biz bunu yapanlara aferin alkis ve dahada öteye giderek Hz mi diyelim, nesini yüceltiyoruz bunlarin, zehirletmesinimi kilictan gecirmesinimi Mubarek Evlatlarin?

Benim Peygamberim bu yüzden ne göz yaslari döktü unuttunuzmu?

Ya Hz Fatima anamizin cektigi acilar? bunlari ne cabuk unuttuk?

 

hadi bunlar geldi gecti.. tamam eyvallah... amaaaaa bile bile hala onlarin "uydurma hadislerine iman" etmek dogrumu? o iblis askerlerini yüceltmek dogrumu?

elinizi vijdaniniza koyun, kendinizi yoklayin, ve cok aci ama sizi dine davet ediyorum

gelin iman edin.. KURANA IMAN EDIN ..

 

Hep birlikte Allah’ın ipine sarılın, fırkalara bölünüp ayrılmayın.

3 Ali İmran Suresi 103

 

Kitap’ta hiç bir şeyi eksik bırakmadık

6- Enam Suresi 38

 

Casiye Suresi 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?!

 

Tur Suresi 34 Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis/söz getirsinler.

 

Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi hadise/söze iman edecekler?

 

Nisa Suresi 87 Allah'tır O, ilah yoktur O'ndan başka. Hakkında hiçbir kuşku bulunmayan kıyamet gününde, hepinizi muhakkak bir araya toplayacaktır. hadis/söz bakımından, Allah'tan daha sadık kim olabilir?

 

Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.

3 Ali İmran Suresi 105

 

 

Sen ne diyorsun be. bana kafir diyen kafirdir. kendine gel. Hz. Ali Hz. Hasan o kadar zayifmiydiki Ebu süfyan dini saptirmaya calisinca. Birsey yapamadimi Hz. Ali ve Hz. Hasan. O kadar acizlermiydi. küfr ortadan kaldirmak icin ben canimi verirdim. Hz. Ali ve Hz. Hasan hasa benden daha az imanliydi sizin hesaba göre. öz Amcasini öldüren adami bile affeden Peygamberimiz Hz Muaviye hakkinda dedikleriniz icin sizin yüzünüze bakacakmi acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vallahi arkadas bana sakin ol demeseydi, simdi burda cok sert konusurdum..

 

Hanedana bu denli düsmanlik yapanlara sizler Hz bilmem ne diyebiliyorsunuz

buna ben inanamiyorum olcak seymi.. KONU HZ MUHAMMED MUSTAFANIN EVLATLARI o iki cihan GÜNESININ evlatlari,kendisi bunlari önceden bildi bildirdi diye,biz bunu yapanlara aferin alkis ve dahada öteye giderek Hz mi diyelim, nesini yüceltiyoruz bunlarin, zehirletmesinimi kilictan gecirmesinimi Mubarek Evlatlarin?

Benim Peygamberim bu yüzden ne göz yaslari döktü unuttunuzmu?

Ya Hz Fatima anamizin cektigi acilar? bunlari ne cabuk unuttuk?

 

hadi bunlar geldi gecti.. tamam eyvallah... amaaaaa bile bile hala onlarin "uydurma hadislerine iman" etmek dogrumu? o iblis askerlerini yüceltmek dogrumu?

elinizi vijdaniniza koyun, kendinizi yoklayin, ve cok aci ama sizi dine davet ediyorum

gelin iman edin.. KURANA IMAN EDIN ..

Hep birlikte Allah’ın ipine sarılın, fırkalara bölünüp ayrılmayın.

3 Ali İmran Suresi 103

 

Kitap’ta hiç bir şeyi eksik bırakmadık

6- Enam Suresi 38

 

Casiye Suresi 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?!

 

Tur Suresi 34 Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis/söz getirsinler.

 

Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi hadise/söze iman edecekler?

 

Nisa Suresi 87 Allah'tır O, ilah yoktur O'ndan başka. Hakkında hiçbir kuşku bulunmayan kıyamet gününde, hepinizi muhakkak bir araya toplayacaktır. hadis/söz bakımından, Allah'tan daha sadık kim olabilir?

Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.

3 Ali İmran Suresi 105

Lütfen tartışmalarda üslubunuza dikkat edin..

Doğrularınızı ifade ederken birilerini imana davet etmek gibi "amacını aşan"ifadeler kullanmayın..

Ve devamında,bu tarz mesajların neden silindiğini sormayın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peygamberimiz kiyamete kadar olacak herseyi biliyorduda Hz. Muaviyenin sözde "Ihanetini" bilmiyormuyduda ona vahiy katibligi görevini verdi. kelami emanet etti. Siz Peygamberi ve eshabini hasa keriz zannediyorsunuz galiba.

--------------------

ALINTI MUHABBETCI:

 

öncelikle Sahabenin hatalari mevcut diyorsun..Bu noktada önce bir anlasalim...senin Muaviye gibi birini sahabe saymani, ehli sünnet hadislerinden ve ulemasindan bihaber oldugunu gösteriyor ...Bilakis verdigim tüm kaynaklar! Bak tüm kaynaklar Ehli sünnet kaynaklari idi!!Yani sen kendi mezhebinde olusan ana kaynaklari kabul etmiyorsan ben sana daha ne diyim kardes...

 

 

 

 

HZ. MUAVIYE Peygamberi görmüs ve iman etmistir. ve iman ettigine dair Peygamberimiz emin oldugu icin ona kelami emanet etmis ve vahy katipligi görevi vermistir. ve kendisi sahabedendir. ruhuna fatiha. Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed. Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed. Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed.

Euzu billahiminesseytanirracim bismillahirrahmanirrahim.

elhamdülillahi rabbilalemin errahmannirrahim maliki yevmiddin iyya kenagbudu ve iyya kenestain ihdinassiradal mustagiym siradallezine enamte aleyhim gayril magdugbi aleyhim velezzaaaalliiiin. AMIN.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Oo ne bu siddet?zorunami gitti?

sakin ol kardes.. bak bilmiyorsan bildirelim..

 

müdafanda hata oldugu asina, bir kere Ebu Süfyan Hz Muhammed s.av. düsmani idi..

Muaviye laneti Hz Ali ve Hz Hasan´nin düsmani

Yezid Melunuda Hz Hüseyinin düsmani idi

bunuda böylelikle kisa düzelttik

 

devam edelim:

 

Ehl-i Sünnet, Muaviye’nin gerek Hz. Ali gerekse Hz. Hasan karsisindaki tutumunu temelde yanlis ve haksiz bulmasina ragmen fazla elestirmeme egilimindedir. Her iki grup da Hz. Hasan’in hilafeti Muaviye’ye teslim etmesini dogru bulmama noktasinda ortak bir paydada bulusuyorlarsa da, fiilen aksi gerçeklesmis olan imametin, Muaviye’ye devri hadisesini mesru kilacak tarzda, te’vil etme yolunu tercih etmislerdir. Ehl-i Sünnet bu noktada “Benim bu oglum seyyiddir. Umulur ki Allah bununla iki Müslüman kitlenin arasini bulacaktir. ”

Bu hadis bir çok meshur hadis mecmualarinda da yer almaktadir. Örnek olarak bkz. Buharî, VII, 74; Tirmizî, 3775; Nesaî, III, 107; Ebû Davud, 4662, Taberanî, 2588; Semsuddin Muhammed b. Ahmed b. Osman ez-Zehebî, Siyer A’lam en-Nubela,(thk. Suayb el-Arnavud-Hüseyin el-Esed) I-XXIII, Beyrut 1984-1988, III, 251; Zehebî, Tarihu’l-Islam ve Vefeyâtu’l-Mesâhîr ve’l-A’lâm –Ahdu Muaviye b. Ebî Süfyân 41-60, (thk. Ömer Abdusselam Tedmurî), Beyrut 1993, 34; Ibn Teymiyye, Sualun fi Muaviyye b. Ebi Süfyan;(trc. M. Mahfuz Söylemez, Ideolojik Tarih Okumalari’nin içerisinde) Ankara 1999, 119; Sihabuddin Ahmed b. Abdulvahhab en-Nuveyrî, Nihâyetu’l-Ereb Fi Funûni’l-Edeb, (thk. Muhammed Ebû’l-Fadl Ibrahim) Kahire 1975, XX, 230.

 

Ali Küfe’de öldürüldükten sonra, Ali’nin taraftarları Hasan’a bağlılık yemini (biat) ettiler. Bu yemini, Ali’le halifelik için çatışan ve savaşan Muaviye kendi otoritesine bir tehdit olarak algıladı. Muaviye derhal Suriye, Filistin ve Lübnan’daki ordu komutanlarına savaş hazırlıklarına başlamaları için talimat verdi, diğer yandanda genç varis Hasan ile anlaşmayı denedi, daha doğrusu Hasan’a halifelik iddiasından vazgeçmesini bildiren bir mektup gönderdi ve eğer vazgeçmezse, istemediği sonuçların doğacağını ve müslümanların öleceğini bildirdi.

 

Aslında Muaviye için en iyisi Hasan’ın halifelik hakkından vazgeçmesi olacaktı, çünkü Muaviye orduları Hasan’ı savaş meydanında öldürüp tüm güç Muaviye’nin elinde toplansa bile, Muaviye’nin halife olabilirliği tartışılmaya devam edecekti. Kurnaz bir politikacı olan ve halka hoş gözükmeye çalışan Muaviye için bu hiç de istenilen bir durum değildi.

Hasan hakkından vazgeçmedi ve anlaşma sağlanamadı. Kimi kaynaklara göre altmış bin olduğu iddia edilen Muaviye ordusu Hasan’ı mağlup edip öldürmek için yürüyüşe geçti. Diğer yandan Hasan da ordusunu kurmuş ve savaşmaya hazırdı, iki ordu Sabat yakınlarında karşılaştılar.

 

Hasan savaş başlamadan önce Muaviye askerlerine konuşma yaparak onlara yanlış yönde olduklarını ve Muaviye’yi haksız görüyorlarsa onun tarafında bulunmamaları gerektiğini hadis ve Kuran’dan örnekler vererek bildirdi. Hasan’ın teslim olacağını sanan bir kısım birlikler, Hasan’a asi oldular ve ona saldırdılar. Hasan yaralandıysa da, yakın korumları bu saldırıyı püskürtmeyi başardı. Ayrıca Hasan’ın komutanlarından Ubeydullah, Muaviye'nin tarafına geçti.ki ordu arasında birkaç sonuç getirmeyen çarpışma yaşandı. Sonunda Muaviye üstün gelemeyeceğini, üstün gelse bile birçok adamını kaybedeceğini anladı ve iki Kureyş’li adamını Hasan ve takipçileriyle anlaşsınlar diye görevlendirdi. Hasan yaralanmıştı ve ordusunun içinde meydana gelen başıbozukluk yüzünden ordusuna pek güvenemiyordu. Sonunda Hasan ve Muaviye bir yerde bir araya geldiler ve anlaştılar. Sünni ekole göre Hasan; Kuran’a ve sünnete uyması, şura kararlarına göre hareket etmesi ve Hasan yandaşlarından intikam almaması şartlarını öne sürdü.

 

Antlaşmadan sonra Muaviye, biat almak üzere Kufe’ye gitti. Orada Muaviye halka hitap ettikten sonra minbere Hasan çıktı ve şöyle dedi;

 

Ey Irak halkı! Benim gönlüm sizden soğudu. Babam Ali’nin sağlığında bunca muhalefetler ettiniz, bir gün onu gamsız bırakmadınız. Nihayet babamı öldürdünüz. Banada bunca zahmet verdiniz; üzerime hücümeylediniz; beni yaraladınız. Henuz yaram iyileşmedi. Malımı yağmaladınız. Ey Irak halkı! Eğer siz Ehli beyt'i peygambere eza kıldınızsa da Allah hıyanette bizimle sizin aranızda hakim ve kafidir. Şu halde ben Muaviye’ye biat ettim. Sizin biatınızdan bizar oldum.

Tarih boyunca islam mezhepler (1979) abdülbaki gölpinarli

 

Muaviye hilafetinin onuncu yılında, Hasan’ın varlığından iyice rahatsız olmuş ve Hasan’ı öldürme fikirlerine kapılmıştır, diğer yandan da hilafeti oğlu Yezid’e bırakmanın yollarını armaktadır ve gizliden oğlu için biat almaya başlamıştır. İslam tarihinde Makyavel’in bir karşılığı varsa o da Muaviye’dir ki, Muaviye bir yandan da, Hasan’ın karısı olan Eş’as bin Kays kızı Cude’ye, kocasını zehirlediği takdirde onu yakında halife olacak oğlu Yezid’le evlendireceğini söylemiş ve bu haberle birlikte yüz bin dirhem göndermiştir. Cude, babası Eşas’ın da kendisini yönlendirmesiyle, Hasan’ı zehirlemiştir. Hasan bu zehirlemenin karşısında kırk gün ağır bir şekilde hasta yattı. Hasan, hicretten elli yıl sonra sefer ayı’nda, kendisine verilen kuvvetli zehir karşısında ciğerleri parçalanmış ve şehit olmuştur.

 

Kırk Hicri senesinde, Muaviye İslam hilafetine istila etti ve hemen sonra Irak'ta yaptığı konuşmasında

halka tehditte bulunarak: "Ben sizinle namaz oruç için değil size hükmetmek için savaştım ve maksadıma

da eriştim" demekten ve yine "Hasan'la (a.s) olan ahdim geçersiz ve ayağımın altındadır." sözünü

söylemekten çekinmedi.

İbn-i Ebi'l Hadid, c.4, s.160. Taberi Tarihi, c.4, s.124. el-Kamil, İbn-i Esir c.3 s.203.

 

Muaviye bu sözüyle siyaseti dinden ayıracağını, dini kurallarda meydana gelen zararların giderilmesi

yerine bütün gücünü kendi hükümetini korumak için kullanacağını belirtiyordu. Elbette böyle bir

hükümet, Peygamberin halifeliğinden ziyade saltanat ve padişahlıktır. Bu yüzden huzuruna varanların

bazıları onu padişahlık unvanıyla selamladılar.

Yakubi Tarihi, c.2, s.193.

 

Nitekim kendi maksadını gerçekleştirmiş,

laubali ve az da olsa dini şahsiyeti olmayan genç oğlu Yezid'i vezir yaparak kendi yeYezid eğlenceye çok düşkün, hevesine tabi, daima içki içen, ipekli ve yakışmayan elbiseleri giyen bir kişiydi. Her

zaman kendisine oyun arkadaşı olarak köpek ve maymunu seçerdi. Sazlı ve içkili gece eğlenceleri kurardı. Ebu

Kubeys adını taktığı maymununa güzel elbise giydiriyor, onu içki toplantılarına alıyordu. Bazen de atına bindirip

koşu yarışmalarına gönderiyordu. (Yakubi Tarihi, c.2, s.196. Muruc-uz Zeheb, c.3, s.77)rine tayin etti

 

Muaviye, Ehl-i Beyt'in faziletiyle ilgili hadisleri rivayet edenlerin namus, mal ve can güvenliği

olmayacağını her tarafa bildirdi.en-Nesayih-ül Kafiye, s.72, "Ehdas" kitabından naklen.

 

Halifeler ve sahabelerle ilgili methedici hadis getirenlerin yeteri

kadar mükafatlandırılmasına emir verdi. Sonuçta sahabelerin methinde bir çok uydurma hadisler

çıkarıldı.

En-Nesayih-ül Kafiye, s.72-73.

 

bunlarda görüyoruzki, ne Tarih, nede Hadisler sizinle görüsbirliginde , demekki siz yanlis bilgilendirilmissiniz..yada bütün Tarih ve Hadisler yalan?:-)

 

simdilik bunlarla yetinelim bakalim, HAKK neylerse güzel eyler!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...