Jump to content

Salavat-ı Şerife


Guest sahram
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

SALAVAT-I ŞERİFE

Cenab-ı Hak Kur’an-ı Kerim’de Peygamber Efendimiz (sav)’in hayatı üzerine yemin etmiş, yüce ismini, onun ismiyle birlikte zikretmiş ve zatı uluhiyyesine imanı, onun nübüvvetine iman şartına bağlamıştır. Huzurunda seslerin yükselmesine razı olmamış, mübarek isminin sıradan bir isim gibi zikredilmesini istememiş, bütün bunlara ilaveten kendisinin ve meleklerinin onu yad ile çokça salat ü selam ettiklerini bildirerek Ümmet-i Muhammedin de aynı şekilde ona bol bol salat ü selam getirmelerini ferman eylemiştir.

Nitekim ayet-i kerimede: “Allah ve melekleri, peygamberi çok salat ederler, Ey müminler! Siz de ona salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.” (El-Ahzab-56) buyurduğu veçhile o yüce varlığa salat ü selam getirmek müminler için ilahî bir emirdir.

İslamî âdâba göre dualarda, Allah’a hamd ve Rasulullaha salavat ile başlayıp yine onlarla nihayete erdirilir. Zira Peygamber (as) hakkında Cenab-ı Hakka bir dua ve niyaz hükmünde olan salavat-ı şerifenin reddedilmeyeceği yolunda bir kanaat mevcuttur. Dualarımızın başını ve sonunu salat u selam ile süslemek de bu gerçekten kaynaklanmaktadır. Yani kabul edileceği umulan iki duanın arasına kendi dualarımızı sıkıştırmak onların da kabulünü sağlamak düşüncesiyledir. Hz. Ömer (ra) buyurmuştur ki:

“Duâ sema ile arz arasında durur. Rasulullaha salavat getirilmedikçe Allah’a yükselmez.” (Tirmizi, Altınoluk yayınları Üsve-i Hasene-33)

Hazret-i Ali (ra) kerremu vecheden şöyle rivayet olunmuştur. Ayetin başındaki ya Eyyuha’nın “ya”sı neyse “Eyyu”su kalbe, “Ha”sı ruha hitabtır sanki Cenab-ı Hak habibime salat ederken onun şanını yalnız dilinizle değil, nefislerinizle, kalplerinizle, ruhlarınızla da tâzim ve taksim edin buyurmuştur. Mişkatül Envar’da şöyle geçmektedir, Allahümme salli ala Muhammed demek “Ya Allah Muhammedin zikrini ilâ, davetini galip ve şefaatini daim kılmak suretiyle onu dünyada da, ahirette de terkim ve tâzim buyur, onu ümmeti hakkında şefaatçi kıl. Ecrini ve derecesini kat kat artır demektir.”

Bu ayet Peygamberimize (sav) nazil olunca kendisine selam verilmesini ashabına emretti, onlardan sonra gelenler de gerek Peygamber (sav)’in kabrini ziyarette, gerek ismi âlîleri anıldığı zaman ona selam vermekle memur olmuşlardır.

Salavatı şerife hakkında varid olan pek çok ehadisi şerifler mevcuttur.

1- Her dua semaya çıkmadan memnudur. Buna salat vasıl olursa o dua yükselir.

2- Yanında ben anıldığım halde üzerime salat etmeyen kişinin burnu yere sürtülsün. (Müslim)

3- Kim bana bir kere salat ederse Allah ona on salat eder, onun on günahını siler, onun on kat derecesini artırır. (Beyhaki)

4- Cebraile mülaki oldum da bana şöyle dedi: Sana müjde ederim Allah diyor ki: ‘Kim sana selam verirse Ben ona selam veririm. Kim sana salat getirirse Ben ona salat ederim.’ (Hakim, Beyhaki)

5- İnsanlardan bana en yakın olanı, bana en çok salavat getirendir.

6- Her cimriden daha cimri olan adam ben yanında anılıp da üzerime salat getirmeyendir. (Buhari)

7- Kim kabrimin yanında bana salat ederse ben onu işitirim. Kim uzakta bulunarak üzerime salat getirirse o bana ulaştırılır. (Beyhaki)

8- Cuma günü benim üzerime salatı çoğaltın, zira sizin salatınız bana o gün arz olunur.

9- Allah’ın yer yüzünde seyahat eden melekleri vardır. Ki onlar ümmetimden bana selam tebliğ ederler. (İmam-ı Ahmet, Nesei, Hasan Basri Çantay meali)

 

Peygamberimize Salavat getirmenin vücubiyeti

1- En az bir defa getirmek.

2- Adet kaydetmeksizin çok getirmek.

3- İsm-i şerifi her zikrettiğinde getirmektir.

4- Her mecliste bir sefer getirmek.

5- Namazda getirmek.

6- Ömründe bir defa getirmek.

7- Teşehhüdde yani ettehiyyatüyü okurken getirmek.

8- Kade-i ahirede teşehhüdden sonra getirmek

 

Salavat-ı Şerifenin müstehab olduğu anlar

1- Cuma günü ile Cuma gecesi, Cumartesi, Pazar ve Perşembe günleri.

2- Sabah akşam, mescide girerken, çıkarken.

3- Peygamberimizin kabrini ziyaret ederken

4- Safa ile Merve’de. Cuma hutbesiyle sair hutbelerde, müezzine icabet ettikten hemen sonra.

5- İkamet edilirken duanın başında, ortasında ve sonunda

6- Bir yere toplanırken ve dağılırken, abdest alırken kulak çınlarken, bir şey unutulduğu vakit.

7- Vaaz ve ilim neşrederken, hadis okuma başlarken ve bitirirken, sual ve fetva yazarken.

8- Her hoca ve talebenin, hatibin, kız isteyenin evlenenin evlendirenin salavat getirmesi müstehabdır.

9- Mühim işlerin başında, zikir zamanında, peygamberimizin ismini işittği zaman yahut ismi yazıldığı zaman.

10- Abdest alırken, kulak çınlarken, aksırdıktan sonra.

(İbn-i Abidin 2/323)

Ezcümle aleyhissalatü vesselam buyurmuştur ki:

“Burnu sürtülsün o adamın ki yanında ben zikrolunmuşum da bana salavat getirmemiştir.” Yine buyurmuştur ki:

“Allah Teala bana iki melek müvekkel kıldı ben bir müslimin yanında anıldığımda bana salavat getirdi mi behemehal o iki melek ona Allah seni bağışlasın derler. Allah Teala ve sair melaikesi de o iki meleke cevaben Amin derler.

Bir müslümanın yanında zikrolundum da bana salavat getirmedi mi behemehal o iki melek Allah sana mağfiret etmesin derler. Allah Teala ve sair melaikesi de o iki meleğe cevaben amin derler.” (Elmalılı Hamdi yazır 6/3923)

Binaenaleyh Rasulullahın hali hayatında nasıl tâzim lazımsa, hali vefatında ism-i celili zikrolunduğunda dahi kemali tazim ve ihtiram lazımdır. Çünkü peygamberimiz (as) insanlık için bir mürşid-i kamildir. Ehl-i imanı imana davet eden ve hidayetlerine yegane sebep olan Rasulullah olduğundan böylesi nimetlerin karşılığı ve ümmet olmamız hasebiyle şükranen salavat-ı şerifelerle dua ve ihtiramda bulunmak her mümin üzerine vaciptir.

Salavat-ı şerife vesilesiyle pek çok mükafata nail olacağımız, hatta ahirette peygamberimizin şefaatına ecir ve mükafata vesile olacağı bellidir.

 

Sünnetsiz Kur’an’ı anlamak mümkün mü?

Zamanımızda bazı kişiler sünnetsiz ve mezhepsiz biz Kur’an’ı anlarız ona göre amel ederiz deseler de bu mümkün değildir. Bunu söyleyenler aslında sünnete karşı savaş halinde ve gaflettedirler. Umarız bu yanlıştan vazgeçerler Kur’an’ı en güzel anlayan hayatını Kur’an’a göre devam ettiren Allah’ın Rasulünü doğru anlamak gerekir. Allah (cc) Kur’an’ı Kerim’de şöyle buyuruyor. “Kim Rasulüne itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur. Yüz çevirene gelince seni onların başına bekçi göndermedik!” (Nisa 80)

“Rasulüm de ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.” (Al-i İmran 31)

Peygamberimiz (as) ise şöyle buyuruyor.

“Hiçbir kul, Ben kendisine ehlinden malından ve bütün insanlardan daha sevgili olmadıkça kamil iman etmiş sayılmaz.” (Müslim 1/264)

Peygamberimiz (sav) bize Kur’an ve sünneti emanet etti. Bu emanetlere sarılalım, dinî vecibeleri yerine getirelim, ömrümüzü salavat-ı Şerifelerle tezyin edelim. Ayet-i kerimede Allahu Teala: “Bu gün size dininizi ikmal ettim.” (Maide 3) buyuruyor. Günümüzde sünneti Kur’an’dan ayıranlar haddi aşıyorlar. Allah haddi aşanları sevmez. Bu ve benzeri yanlış telkinde bulunanlara dikkat edelim. Dini aslına uygun anlayalım ve yaşayalım.

 

Allahümme salli ala muhammedin ve alihi ve sahbihi ve barik ve sellim.

 

alinti....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

“Allâhümme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ Muhammedini’l fâtihi limâ uğlika ve’l hâtimi Limâ sebeka ve’n nâsiri’l hakki bi’l hakkî ve’l hadî ilâ sırâtıke’l mustakıymi, ves sâbikı li’l halkı nûruhû ve rahmetün li’l âlemîne zuhûruhû, ve’n nûriz zâtiyyi ve’s sirris sâriyyi sirruhû fî cemiy’ıl âsâri vel esmâi ve’s sıfâti, ve’n nebiyyi’l ümmiyyi’t tahiri’z zekiyyi, venûri’l envâr Ve sirri’l esrâr ve tiryâkı’l ağyâr ve miftâhi bâbi’l yesâr Seyyidinâ Muhammedini’l muhtâr Ve âlihi’l athâr Ve ashâbihi’l ahyâr, ve’z zâti’l muhammediyyeti’l latiyfeti’l ehadiyyeh, Şemsi semâi’l esrâr Ve mazhari’l envâr, Ve merkezi medâri medâri’l celâl, Ve kutbi feleki’l cemâl, ve’z zâti’l künhi, Kıblete vücûhi tecelliyâti’l künhi ayni’l künhi fil künhi, Elcâmiı li hakâıkı kemâli künhi’l künhi, Elkâimi bi’l künhi fi’l künhi, ve alâmen rûhuhû mihrâbü’l ervâhı ve’l melâiketi ve’l kevn ve men hüve imâmü’l enbiyâi ve’l mürselîn ve men hüve imâmü ehli’l cenneti ıbâdillâhi’l mü’minîn, vealâ ayni’r rahmeti’r rabbâniyyeti ve’l yâkûteti’l mütehakkıkati’l hâitati bi merkezi’l fühûmi ve’l meânî ve nûril ekvâni’l mütekevvineti’l âdemiyyi sâhıbi’l hakkır rabbâniyyi’l berkıl estaı bi müznil eryâhıl mâlieti li külli mütearridın mine’l bühûri ve’l evânî ve nûrike’l lâmiıllezî mele’te bihî kevneke’l hâitı bi emkineti’l mekânî, veayni’l hakkılletî tetecellâ minhâ urûşül hakâikı ayni’l meârifi’l akvemi sırâtıket tâmmi’l eskam, vetal’atil hakkı bi’l hakkıl kenzil a’zami ifâdatike minke ileyke ihâtatin nûri’l mutalsemi, vetıbbi’l kulubi ve devaiha ve âfiyetiha’l ebdani ve şifaiha ve nuri’l ebsari ve ziyaiha, veşecarati’l aslin nûrâniyyeti ve lem’ati’l kabdatir rahmâniyyeti ve efdali’l halîkati’l insâniyeti ve eşrafi’s suveri’l cismâniyyeti ve menbeı’l esrâri’l ilâhiyyeti ve hazâini’l ulûmi’l ıstıfâiyyeti sâhıbi’l kabdati’l asliyyeti ve’r rutbeti’l aliyyeti ve’l behceti’s seniyyeti meninderacetin nebiyyûne tahte livâihî fehüm minhü ve ileyhi vealâ bahri envârike ve ma’deni esrârike ve lisâni huccetike ve arûsi memleketike ve imâmi hadratike ve tırâzi mülkike ve hazâini rahmetike ve tariykı şeriy’atikel mütelezzizi bi tevhıydike insâni ayni’l vücûdi ve’s sebebi fî külli mevcûdin ayni a’yâni halkıkel mütekaddimi min nûri dıyâike, vebahri envârike ve ma’deni esrârik Ve ayni ınâyetike ve şemsi hidâyetike Ve emni vilâyetike ve lisâni mehabbetike Ve hayri halkıke Ve ehabbi’l halkı ileyk, Abdike ve habiybike ve halilike ve rasulike ve nebiyyi’r rahmeti rasûlike’n nebiyyi’l ümmiyyillezî hatemte bihi’l enbiyâe ve’l mürseliyn, vealâ efdali ıbâdike min halkıke ve safvetike min enbiyâike’z zati’l mükemmeleh Ve rahmeti’l mürseleti’l müfaddaleh ve sırrı hayati’l vücûd, veseyyidi’l kevneyni ve’s sekaleyni ve’l ferîkayn, ceddi’l haseni ve’l huseyn, Mahbûbi rabbi’l meşrikayni ve’l mağribeyn, El maksûdi ve’l matlûbi bi kâbi kavseyn, ve alâ rûhı seyyidinâ Muhammedin fi’l ervâh ve cesedi seyyidinâ Muhammedin fi’l ecsâd ve kabri seyyidinâ Muhammedin fi’l kubûr, ve alâ men cealtehû sebeben linşikâkı esrârike’l ceberûtiyyeh, Venfilâkı envârike’r rahmâniyyeh Fe sâra nâiben ani’l hadrati’r rabbâniyyeh, Ve halîfete esrârike’z zâtiyyeh, fe hüve yâkûtetü ehadiyyeti zâtike’s samediyyeh, Ve aynü mazheri sıfâtike’l ezeliyyeh, Fe bike minke, Sâra hıcâben anke, Ve sirran min esrâri ğaybike, Hucibte bihî an kesîrin min halkıke, Fe hüve’l kenzü’l mütalsem, ve’l bahruz zâhiru’l mütamtam , fe nes’elükellâhümme bi câhihî ledeyk Ve bi kerâmetihî aleyk En ta’müra kavâlibenâ bi ef’âlih Ve esmâanâ bi akvâlih Ve kulûbenâ bi envârih Ve ervâhanâ bi esrârih Ve eşbâhanâ bi ahvâlih Ve serâiranâ bi müâmeletih Ve bevâtınenâ bi müşâhedetih Ve ebsâranâ bi envâri mühayyâ cemâlih Ve havâtime a’mâlinâ fî merdâtih ve alâ âlihî ve ashâbihî ve evlâdihî ve ezvâcihî ve zürriyetihî ve ehli beytihî ve ashârihî ve ensârihî ve varisihi ve eşyâıhî ve muhıbbîhi ve ümmetihî ve aleynâ meahüm ecmeıyne ve melâiketikel mukarrabiyne ve Âdeme ve Nûh’in ve İbrâhîyme ve Mûsâ ve Iysâ ve mâ beynehüm minen nebiyyîne vel mürselîn salâten ta’dilu cemiya salevati ehli mehabbetike ve selâmen ya'dilu selâmehüm ebeden daimen”

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer Konular

    • 40 Salavatı Şerife.

      El Ahzab Sûresi 56. ayet-i kerimede Allah-ü Teâlâ buyurmaktadır ki; "Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere salât ederler, O' nu överler. Ey iman edenler! Siz de O'nu övün ve O'na salât ve selam edin, O' na gönülden teslim olun."   Bu eser 40 salavât-ı şerifeden ibaret olan, Hüseyin İbn-i Aliyyül Kâşifi Hazretlerinin Tuhfet-üs Salavât isimli kitabının dilimize sâdeleştirilmiş şeklidir. Allah-ü Teâlâ kusurlarımızı mağfiret etsin,   Tevfik Rabb'imizdendir. Bismillâhirrahmânirrahîm

      , Yer: Salavat-ı Şerifeler

    • Salavatı Şerife İle Dua

      bu salavatı şerifeyi 1 kere okuyana sair salavatı 12 bin kere okumak yerine geçer ve bu salavatı şerifi bir talep için başlasa hak subhanehu ve teala hazretleri rahmet nazarıyla nazar edip cehennem ona haram ola.evkati hamsede namazların akabinde birer kere okusa hak teala .nın deryayı rahmeti bipayanında bir meleyke vardır .ve üçyüz başı vardır .her başında üç yüz agzı vardır.ve her agzında üç yüz dili vardır.vesair yerinin vasfını allahu tealadan gayri kimse bilmez .bu denlu aza ile salavatı ş

      , Yer: Dilek Duaları

    • Delail-i Hayrat´ın Yazılmasına Vesile Olan Salavatı Şerife.

      “Allahümmesalli ala ruhı seyyidina Muhammedin fil ervahı. Allahümmesalli ala cesedi seyyidina Muhammedin fil ecsadi. Allahümmesalli ala kabri seyyidina Muhammedin filkuburi. Allahümmesalli ala ebliğı ruhı seyyidina Muhammedin minni tehıyyetenve tesliym”   DeğerliDostumuz Hasan Güler diyor ki:   “..banagöre buranın arapçası: “Allahümmebelliğ ruha seyyidina Muhammedin minniy tahiyyeten ve teslimen”.   Biz dostumuza güvenerekSalavatın bu şekil okunuşuna kanaat getirdik:       “A

      , Yer: Salavat-ı Şerifeler

    • Salavatı Şerife Okuma Şartları

      Salavatı Şerife Okuma Şartları 1.Salavatı şerifeyi son derece tevazu ve saygı ile okumak gerekir. 2- Ezberlenecek ve temiz giysiler ve tüm kirlilik arındırılmış olmalıdır. 3- Salavatı Şerife Okunacak mekan son derece temiz olmalıdır. 4. Salavatı Şerifi okuma sırasında Vûdu (abdestli, temiz) durumda olması çok daha üstündür. 5.Kıbleye dönük olarak oturmak, konsantrasyon ve buna bağlı olarak saygı ile salavatı şerife okumak daha iyidir. 6. Mümkünse, bir yerde etrafında tatlı bir koku ol

      , Yer: Salavat-ı Şerifeler

    • Salavatı Şerife Bitiminde Okunması Gereken Herhangi Bir Dua Varmı?

      Salavatı Şerife bitiminde okunması gereken herhangi bir dua varmı arkadaşlar ...Benim 4444'lük Salavatı Tefriciyem bitti çok şükür Allah razı olsun sizlerinde yardımıyla ama hiç duymadım bir yerdende okumadım Salavatı tefriciye bitiminde okunması gereken bir dua var mı diye ..Konu ile ilgili yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlarım.....tşk... Selametle...

      , Yer: İslamiyet

×
×
  • Yeni Oluştur...