Jump to content

Mesih Kavramı


Guest vesper
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

merhabalar.

 

çok çeşitli nedenleri var. belli başlı birkaçını saymak gerekirse;

 

- isa ölümlüdür. beklenen israil'li mesih, israillilerin arasına girmekle birlikte, ölümsüz kılınmış olacaktır.

- doğum yerlerinde farklılıklar söz konusudur. kutsal kitap ahdi atik, mesih'in kudüs'ten geleceğini söyler, oysa isa, nasıra(modern filistinde bir yerleşim yeri) dünyaya gelir.

- beklenen mesih, aynı zamanda israillilerin kralı olacaktır. dünyevi krallıktır bu. oysa isa: "krallığım bu dünyadan değildir" der.

- isa'yı vaftiz eden tarihi şahsiyet, sonradan pek musevi kültürüyle bağdaşmayacak, vaftiz ederek musevilikten farklı bir boyut arz eden çağdaşı yahya peygamberdir.

- israiloğulları'nın beklediği mesih, davud'un soyundan gelecektir. isa da, yirmisekizinci nesilden davud'un torunudur. ancak, kimi öğretileri, mesih'in şeceresi hakkında herhangi bir şey bilmenin olanaksız olduğunu söylerler. bunla birlikte mesih'in annesi mary' musanın; manevi babası yusuf da, süleyman'ın soyundan gelir. isa mesih'in ceddini de buna göre saptarız.

- incil'de bahsi edilen bir mevzuya göre, isa yahudi yasasını çiğner. ve çalışılması yasak olan bir günde, bir dilsiz kızı iyi eder. yahudi olması düşünülen mesih, yahudi yasasını es geçtiğinden, isa'nın mesihliği düşer.

- isa, mucizelerini yaparken, kimi zaman yahudi habis ruhu baal-zebub(cin veya sineklerin kralı)'un gücüyle bunları yaptığı iddia edilmiştir.

- eshi ahit'te, isa'nın kendine pay biçtiği aktarımlar, yahudilerce farklı semavi karaktere işaret eder. örneğin, tapınak yapımı için tanrı davudla konuşurken oğlu süleymandan söz eder: "o bana oğul ben ona baba olacağım" der. isa bunu, "baba ve oğul döngüsü"nde irdeler. oysa, ayetin öncesi ve sonrası incelenirse, bahsi edilen kral solomondur.

- isa, tanrı ikametgahı tapınağı üç günde yıkacağını bildirip, kutsal mekana saygısızlıkda bulunmuştur museviye göre.

- museviler, mesih'i geçirdikleri çeşitli çalkantılı konjonktürlerde, ahir zaman kurtarıcısı olarak lanse etmişlerdir. oysa isa, ahir zamandan önce enkarne olmuş; ömrü müddetince diriliş ve sorgu gününün habercisi olduğunu belirtmemiştir.

- isa çarmıhta idam edilişine değin geçirdiği 33 senede, evlenmemiş, aile sahibi olmamıştır. yahudilikte ise, evlilik kutsal arz edilir. evlenmeyen erkek yarım erkek olarak görülür. zayıf bir bildiri de olsa, bunu dile getirenler görülmektedir.

- mesih, kutsal yağ ile ovulup, kutsanacaktır. isa, incilin bir kısmında geçen magdalalı meryem'in kendini yağ ile ovması dışında, herhangi bir zaman skalasında kutsal yağla ovulmaz.

- isa, ezeli ve ebedi olan hak ve rab kavramlarını kendisiyle yek tutmuş, yahudi kültürünün şirk kavramına düşmüştür. hatta, ibrahim peygamberden önce doğduğunu söylediğinde, taşlanmak istenmiştir.

- isa, var olan kutsal yasayı tasdik edip, tamamlayıcı bir görevi olduğunu dile getirse de, kimi zaman pratikte öyle olmamıştır. örneğin: zenginliği günahkarlık; fakirliği kutsal vasfına yaklaştırmıştır. yahudi tapınağı önündeki satıcıların tezgahlarını dağıtmıştır.

- jesus, rastlanılası güç şekilde bir bakire kadından dünyaya erişmiştir. dönem yahudileri için bu oldukça çetrefilli bir sorunsaldı.

- isa, yeri ve göğü yaratan, insanların amel defterlerini düren rab olduğunu bildirdiğinden saydıklarımın tümünden önce, bu yanıyla kabul görmez.

- isa, yahudi toplumunun hoş gözle bakmadığı, vergi memurlarıyla gezmiştir. hatta onlardan bir de havari edinmiştir. (bkz: matta)

 

 

elbetteki bunlar, zaten baştan onun mesihliğini kabul etmeyen yahudiler için, aradıkça bulunulabilecek aksaklıklar. gösterge kabul edilir veya edilmez.

örnekleri vakit buldukça çoğaltmak isterim.

üçlübirlik hakkında görüşleri, oldukça uzun. bir başka vakitte aktarırım, umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

merhabalar.

 

çok çeşitli nedenleri var. belli başlı birkaçını saymak gerekirse;

 

- isa ölümlüdür. beklenen israil'li mesih, israillilerin arasına girmekle birlikte, ölümsüz kılınmış olacaktır.

- doğum yerlerinde farklılıklar söz konusudur. kutsal kitap ahdi atik, mesih'in kudüs'ten geleceğini söyler, oysa isa, nasıra(modern filistinde bir yerleşim yeri) dünyaya gelir.

- beklenen mesih, aynı zamanda israillilerin kralı olacaktır. dünyevi krallıktır bu. oysa isa: "krallığım bu dünyadan değildir" der.

- isa'yı vaftiz eden tarihi şahsiyet, sonradan pek musevi kültürüyle bağdaşmayacak, vaftiz ederek musevilikten farklı bir boyut arz eden çağdaşı yahya peygamberdir.

- israiloğulları'nın beklediği mesih, davud'un soyundan gelecektir. isa da, yirmisekizinci nesilden davud'un torunudur. ancak, kimi öğretileri, mesih'in şeceresi hakkında herhangi bir şey bilmenin olanaksız olduğunu söylerler. bunla birlikte mesih'in annesi mary' musanın; manevi babası yusuf da, süleyman'ın soyundan gelir. isa mesih'in ceddini de buna göre saptarız.

- incil'de bahsi edilen bir mevzuya göre, isa yahudi yasasını çiğner. ve çalışılması yasak olan bir günde, bir dilsiz kızı iyi eder. yahudi olması düşünülen mesih, yahudi yasasını es geçtiğinden, isa'nın mesihliği düşer.

- isa, mucizelerini yaparken, kimi zaman yahudi habis ruhu baal-zebub(cin veya sineklerin kralı)'un gücüyle bunları yaptığı iddia edilmiştir.

- eshi ahit'te, isa'nın kendine pay biçtiği aktarımlar, yahudilerce farklı semavi karaktere işaret eder. örneğin, tapınak yapımı için tanrı davudla konuşurken oğlu süleymandan söz eder: "o bana oğul ben ona baba olacağım" der. isa bunu, "baba ve oğul döngüsü"nde irdeler. oysa, ayetin öncesi ve sonrası incelenirse, bahsi edilen kral solomondur.

- isa, tanrı ikametgahı tapınağı üç günde yıkacağını bildirip, kutsal mekana saygısızlıkda bulunmuştur museviye göre.

- museviler, mesih'i geçirdikleri çeşitli çalkantılı konjonktürlerde, ahir zaman kurtarıcısı olarak lanse etmişlerdir. oysa isa, ahir zamandan önce enkarne olmuş; ömrü müddetince diriliş ve sorgu gününün habercisi olduğunu belirtmemiştir.

- isa çarmıhta idam edilişine değin geçirdiği 33 senede, evlenmemiş, aile sahibi olmamıştır. yahudilikte ise, evlilik kutsal arz edilir. evlenmeyen erkek yarım erkek olarak görülür. zayıf bir bildiri de olsa, bunu dile getirenler görülmektedir.

- mesih, kutsal yağ ile ovulup, kutsanacaktır. isa, incilin bir kısmında geçen magdalalı meryem'in kendini yağ ile ovması dışında, herhangi bir zaman skalasında kutsal yağla ovulmaz.

- isa, ezeli ve ebedi olan hak ve rab kavramlarını kendisiyle yek tutmuş, yahudi kültürünün şirk kavramına düşmüştür. hatta, ibrahim peygamberden önce doğduğunu söylediğinde, taşlanmak istenmiştir.

- isa, var olan kutsal yasayı tasdik edip, tamamlayıcı bir görevi olduğunu dile getirse de, kimi zaman pratikte öyle olmamıştır. örneğin: zenginliği günahkarlık; fakirliği kutsal vasfına yaklaştırmıştır. yahudi tapınağı önündeki satıcıların tezgahlarını dağıtmıştır.

- jesus, rastlanılası güç şekilde bir bakire kadından dünyaya erişmiştir. dönem yahudileri için bu oldukça çetrefilli bir sorunsaldı.

- isa, yeri ve göğü yaratan, insanların amel defterlerini düren rab olduğunu bildirdiğinden saydıklarımın tümünden önce, bu yanıyla kabul görmez.

- isa, yahudi toplumunun hoş gözle bakmadığı, vergi memurlarıyla gezmiştir. hatta onlardan bir de havari edinmiştir. (bkz: matta)

 

 

elbetteki bunlar, zaten baştan onun mesihliğini kabul etmeyen yahudiler için, aradıkça bulunulabilecek aksaklıklar. gösterge kabul edilir veya edilmez.

örnekleri vakit buldukça çoğaltmak isterim.

üçlübirlik hakkında görüşleri, oldukça uzun. bir başka vakitte aktarırım, umarım.

 

 

Emeginize saglik. Yazilarinizi büyük bir ilgiyle okuyorum, cok tesekkürler.

Dikkatimi ceken bir Hz. Isa´nin Hz. Ibrahim´den evvel yasadigini söylemis oldugu. Ben bunu Incil´de okumamistim veya gözümden kacti. Aciklik getirirseniz sevinirim. Simdiden tesekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

57 Yahudiler, «Sen daha elli yaşında bile değilsin. İbrahim'i de mi gördün?» dediler.

58 İsa, «Size doğrusunu söyleyeyim, İbrahim doğmadan önce ben varım» dedi.

59 O zaman İsa'yı taşlamak için yerden taş aldılar, ama O gizlenip tapınaktan çıktı.

yuhanna kanonik incili: bap 8 57-58-59.

 

bu kısım, hıristiyanlıkta, isanın tanrı oluşuna vurgu yaptığı noktalardan birisidir. doktrine göre, isa tanrının oğlu olduğundan, kainat yaratılırken tanrının sağında bulunmuştur. hal böyle olunca, isa taaa devirlerinden en başından beri dünyada olmaktadır.

yani, dünya yaratılırken isa varsa, dinlere göre, ademden yaklaşık 4-5 bin yıl sonra dünyaya gelen ibrahim den de büyüktür isa. alfa ve omega meselesi. yani başlangıç ve son. ezeli ve ebedi olan bir tek tanrıdır. burada, hıristiyanlar isanın tanrılığına bir atfın olduğuna inanırlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aciklamalariniz icin cok tesekkürler.

Bu mesele Yuhanna incili disinda baska incillerdede geciyormu?

 

Anladigim kadariyla bu konuda engin bilgileriniz var bu yüzden kafama cok takilan bir seyi bilgi edinmek amaciyla sormak istiyorum.

Iznik konseyinde Arius isimli cok genis bir kitleye sahip olan bir bisof vardi. Ve Arius Hz. Isa´nin Allah olmadigi ve Allah´in kelimesi oldugunu savunuyordu. Hatta onun savunularini okudugumda Ihlas suresiyle neredeyse birebir bir örtüsme söz konusuydu ve bir hayli etkilenmistim. Tabi Ariusl´a ayni fikirde olan bir cok bisof Konstantin tarafindan aforoz edilmist. Bu konudaki fikirlerinizi ögrenmek isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

isa'nın kendisini ibrahim'den üstün görmesi, doğrudan başka kısımlarda geçmiyor. ama evanjelist pavlus'un 13 misyoner mektubunda, ibrahim yoluna girmenin, sünnetle değil de, imanla olduğuna dair deyişler var. ayrıca, isanın tanrının öz parıltısı ve yansıması olarak kabul görüldüğünden, bu basit bir detay hıristiyanlara göre :)

 

iznik konsili, pagan roma imparatorluğunda düzenleniyor. kral constanin'in isteğiyle. kardinaller, ekümenik patrikler, yoğun bir ilgi var. temelde, 2 prensip ortaya konuyor. birisi, sizinde bahsini ettiğiniz gibi, arius'un önderliğini üstlendiği, tanrı olan isa değil de; peygamber olan fani isanın, yahudi şeriatını deformasyondan kurtarmak için geldiğine inanan görüş olan ariusçu görüş. diğeri de pavlus'un düşüncesi. arius'un akımına aryanizm de denir. aryanistler, konsili bayağı sürüncemede bıraktılar. onlar, isanın olsa olsa, kainatı yaratan tanrı değil de, doğrudan tanrının görevlisi olduğundan, daha geri planda bir tanrılığa sahip olacağını düşünürler. arius'a göre, isa ancak nebidir, öldükten sonra yükselmesi söz konusu değildir.

konsilin diğer görüşü de, yeni antlaşma'nın 13 mektubunun sahibi pavlus'un liderliğini yürüttüğü, pavlik görüştü. pavlus kısaca, isanın teslisteki oğul olduğunu, tanrının bağrından kopup gelip, onun gibi tanrı olduğunu, aynı zamanda, öğretinin pratiğe dökülebilmesi için ölünmesi gerektiğinden, insan olarak da yaşadığını; doğrudan doğruya kainatı yaratan baba gibi tanrı olduğunu iddia eder.

görüşmeler uzun sürer ve tıkanır. nihayetinde, görüşmelerin gerçekleştirildiği konstan'in yazlığında, son sözü kral söyler. ve kabul ettiği düşüncenin pavlusun teorisi olduğunu bildirir. buna göre, ana hıristiyan düşüncesi, isanın hem tanrı hem insan olup, çarmıhta insani boyutuyla can verip, sonra babasına yükseldiğini bildirir.

konsil sonrası arius aforoz edilir. görüşü geçerli kılınmaz. ama arius'un görüşü, özellikle islamiyet'in yeşereceği coğrafyadaki hıristiyanlarca taraftar kazanır.

 

arius, gibi, nestrurois denilen bir kişice, nesturi kilisesi de vardır. onlar da, isanın tanrılığından çok, insani yönüne vurgu yaparlar. hıristiyanlığın asya dolaylarında yayılışını da, bu grup hızlandırmıştır örneğin.

tabii, bu olaylarından yukarıda sayıldığı gibi olduğunu söylemek, hıristiyanlara göre absürd. onlara göre, böylesi bir konsil oylaması veya karar verme durumu söz konusu olmadı. başından beri, isa ne dediyse, o geçerli sayılarak hıristiyanlık gelişme gösterdi. islamiyet ve musevilik, hıristiyanlığın tasnif edildiği düşüncesinin içerisini doldururken, buradan yola çıkarlar.

başka bir sorunuz olursa, ayrıca bildiğim kadarıyla aktarmak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aciklamalariniz icin cok tesekkürler. Yazdiklariniz tümüyle benim arastirdiklarim ve okuduklarimla örtüsüyor. Aslinda yazip tartismak istedigim cok önemli bir konu var ama yerinin bu site olmadigini düsünüyorum, cünkü birakin islami bir konuyu tartismaya acmayi bir soru sordugunuz zaman bile ajan veja misyoner ilan ediliyorsunuz ve tatsizlik cikiyor.

Ben Almanyada yasiyorum ve bazi kitaplarin türkceye cevrilmedigini ve hatta yazan insanlarin (hepsi kendi alaninin uzmani) korkudan bir psoydonym altinda yazdiklarini biliyorum. Burada Münster universitesinde bu yüzden koltugundan olan islam profösörü var. Bu dar görüslü ve herseyi tabulastiran dini anlayisa cok üzülüyorum cünkü mantigimin almadigi ve cevaplanmasi gereken cok önemli konular var.

En üzüldügüm ise, hic bir islam aliminin bu güne kadar bu cok derin elestiriye bir cevap verememesi ve hatta Türkiye´de veya herhangi bir islam ülkesinde tartismaya bile acilamamsi. Korku hep agir bastiriyor maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...