Jump to content

Araplar Neden Sünnet Namazları Terk Ediyorlar?


Guest alttire1
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Ezel arkadaş bi konu açmış.. sünneti terk etmek doğru mu diye.. ben de konu karışıklığı olmasın diye bir başlık açmak istedim... konu açma sebebim tamamen bilgilenmek muhalefet olmak diil..

 

Araplar sünnet namazları kılmıyorlar.. bunun nedenini bilen war mı? yani araplar hep sünnetleri terk ediyorlar.. peygamber efendimiz de bazen snnetleri terk etmiştir zor durumda kaldığında.. zor durumda kaldığında sünneti terk etmek de sünnet.. bu sebeple mi yapıyorlar acaba? bilenler warsa bilgilerini paylaşırsa sevinirim..

 

konu araplardan açıldı.. Kuran-ı Kerim arapça dilinde yazılmış bir kitaptır.. dolayısıyla araplar Kuran-ı Kerimi kendi dillerinde anlayabiliyorlar.. tıpkı bizim türkçe kitap okumamız gibi.. namazda olsun bir yerde kuran okunurken olsun araplar bunu anlayabiliyorlar. ama biz arapça okunan kuranı anlayamıyoruz.. acaba her müslüman arapça bilmek zorunda mı ? ya da her türk müslüman kuran-ı kerimin türkçe mealini bilmek zorunda mı?

 

ben bunları merak ediyorum.. acaba araplar dini bizden daha iyi biliyorlar da mı sünneti terk ediyorlar?

 

bilgileri olan warsa paylaşırsa çok sevinirim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçtiğimiz yüzyılın başında arap yarım adasının inanç sistemini yıkıp yerine sapkın bir anlayış olan vahabilik getirildi...

 

Türkiyede aynı kaderi paylaşmak üzere; çoğu insanın sevdiği ve hürmet gösterdiği bir takım cemaat ve kişiler müslüman görünümünde papazlara kucak açmışken hala yerimizden onları alkışlamaya devam etmek bizleride onlarla aynı kefeye koyuyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçtiğimiz yüzyılın başında arap yarım adasının inanç sistemini yıkıp yerine sapkın bir anlayış olan vahabilik getirildi...

 

Türkiyede aynı kaderi paylaşmak üzere; çoğu insanın sevdiği ve hürmet gösterdiği bir takım cemaat ve kişiler müslüman görünümünde papazlara kucak açmışken hala yerimizden onları alkışlamaya devam etmek bizleride onlarla aynı kefeye koyuyor

iyi de konu ile ne alakası var verdiğin cevabın??soruyu iyi okursan 1400 yıl geriye doğru tarayarak tüm bilgileri inceleyip ona göre doyurucu bir cevap vermen gerekir..

sen kalkıyorsun içindeki cemaatlere karşı olan nefretini vahhabilikle bağlayıp empoze etme çabasına giriyorsun...

bu islami uygulamalar bi kaç yıl içinde oluşup kalıplaşmadı ki!!

laf ola beri gele hesabı her konuya aynı şekilde yaklaşmanın da mantığı yok...

soru ile alakası yok verilen cevabın...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

iyi de konu ile ne alakası var verdiğin cevabın??soruyu iyi okursan 1400 yıl geriye doğru tarayarak tüm bilgileri inceleyip ona göre doyurucu bir cevap vermen gerekir..

sen kalkıyorsun içindeki cemaatlere karşı olan nefretini vahhabilikle bağlayıp empoze etme çabasına giriyorsun...

bu islami uygulamalar bi kaç yıl içinde oluşup kalıplaşmadı ki!!

laf ola beri gele hesabı her konuya aynı şekilde yaklaşmanın da mantığı yok...

soru ile alakası yok verilen cevabın...

ben cevabını verdim okusana ikinci yazdığım bir ek sen niye takıyorsun ki

 

mantığına göre yorumla o halde ezel hanım okuyalım görelim ben bilim adamı değilim 1400 yıl tarayacak sende o bilgi var zannedersem tara ve cevabını ver

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şartlar uygun ise sünneti terk doğru olmaz ancak bildiğim kadarı ile Allah(c.c) Resulu sünneti evinde kılar farzı ise cemaatle yerine getirimiş... Ve yine bildiğim kadarı ile insanların evlerindede namaz kılmalarını istemiştir ve örnek olsun diye sünnetleri evinde kılar imiş... Yani arapların camiden sünneti kılmadan ayrılmalarının ana nedeni herkesin şartlarının uygun olmaması nedeni ile öncelikli olan farzı eda edip sünneti kılma zamanını kişilere bırakmışlardır... ayrıca orada ezanın ardından hemen namaz kılmaz makul bir süre bekleyip cematin toplanması ardından eda ederler diye biliyorum.. Ve böylece insanlar yalnızca camilerde değil evlerinde işyerlerinde yani her yerde namaz kılmaları amacı güdülmüştür bu sayede nur her yere yayılıyor... diğer dinlerde olduğu gibi Allah sadece ibadethanelerde hatırlanmaması amaç edinmiştir diye biliyorum.. Yani arapların sünneti terk ettikleri yok.. Yanlışım var ise düzeltin lütfen , kimseyi yanlış yönlendirmek istemem...

Ezel arkadaş bi konu açmış.. sünneti terk etmek doğru mu diye.. ben de konu karışıklığı olmasın diye bir başlık açmak istedim... konu açma sebebim tamamen bilgilenmek muhalefet olmak diil..

 

Araplar sünnet namazları kılmıyorlar.. bunun nedenini bilen war mı? yani araplar hep sünnetleri terk ediyorlar.. peygamber efendimiz de bazen snnetleri terk etmiştir zor durumda kaldığında.. zor durumda kaldığında sünneti terk etmek de sünnet.. bu sebeple mi yapıyorlar acaba? bilenler warsa bilgilerini paylaşırsa sevinirim..

 

konu araplardan açıldı.. Kuran-ı Kerim arapça dilinde yazılmış bir kitaptır.. dolayısıyla araplar Kuran-ı Kerimi kendi dillerinde anlayabiliyorlar.. tıpkı bizim türkçe kitap okumamız gibi.. namazda olsun bir yerde kuran okunurken olsun araplar bunu anlayabiliyorlar. ama biz arapça okunan kuranı anlayamıyoruz.. acaba her müslüman arapça bilmek zorunda mı ? ya da her türk müslüman kuran-ı kerimin türkçe mealini bilmek zorunda mı?

 

ben bunları merak ediyorum.. acaba araplar dini bizden daha iyi biliyorlar da mı sünneti terk ediyorlar?

 

bilgileri olan warsa paylaşırsa çok sevinirim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Efendim ;

 

Namaz farzindan ibarettir.

Namazi farz -sünnet diye ayirmak dini allah ile peygamber arasinda bölüstürmektir.

 

Nitekim bu bölüstürmenin yikici sonuclarindan bir tanesi Din kitaplarina söyle gecmistir:

 

Farzlari kilmak Allah in rizasini ,sünnetleri kilmak ise peygamberin rizasini kazandirir.

 

Sünnetleri kilmayana Peygamberimiz sefaat etmez.

Bu sirk mantigidir !..

Kuran ile Muhammedi teblig ile bagdasmasi mümkün degildir.

Ne demek Allah in ve peygamberin rizasi ?..

 

Ibadet sadece ve sadece Allah a yapilir.

Namaz gibi bir temel ibadete Allah in resulunü " Allah in ortagi " gibi sokmak örtülü bir putperstlik degilse gaflet ve delaletin hangi türüdür ?..

 

Yabanci dilde okunan her Kuran hatimdir !.. ( Imam-i azam ebu hanife )

 

O halde türkce kuran okumak caizdir.

Kuran anlasilmak icin indirilmistir..

 

Ama gel Gör ki Bu arkadaslar " imam-i azam in " genel fetvasina da kafa tutarlar..

 

Kaldi ki Imam-i azam i da " kafir " ilan etmislerdir.

 

Her halde burada " Türkce kuran " baslikli yazim olacak..

 

Yoksa yazmaktan seref duyarim..

Bana bildirin..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Efendim ;

 

Namaz farzindan ibarettir.

Namazi farz -sünnet diye ayirmak dini allah ile peygamber arasinda bölüstürmektir.

 

Nitekim bu bölüstürmenin yikici sonuclarindan bir tanesi Din kitaplarina söyle gecmistir:

 

Farzlari kilmak Allah in rizasini ,sünnetleri kilmak ise peygamberin rizasini kazandirir.

 

Sünnetleri kilmayana Peygamberimiz sefaat etmez.

 

Bu sirk mantigidir !..

Kuran ile Muhammedi teblig ile bagdasmasi mümkün degildir.

Ne demek Allah in ve peygamberin rizasi ?..

 

Ibadet sadece ve sadece Allah a yapilir.

Namaz gibi bir temel ibadete Allah in resulunü " Allah in ortagi " gibi sokmak örtülü bir putperstlik degilse gaflet ve delaletin hangi türüdür ?..

 

Yabanci dilde okunan her Kuran hatimdir !.. ( Imam-i azam ebu hanife )

 

O halde türkce kuran okumak caizdir.

Kuran anlasilmak icin indirilmistir..

 

Ama gel Gör ki Bu arkadaslar " imam-i azam in " genel fetvasina da kafa tutarlar..

 

Kaldi ki Imam-i azam i da " kafir " ilan etmislerdir.

 

Her halde burada " Türkce kuran " baslikli yazim olacak..

 

Yoksa yazmaktan seref duyarim..

Bana bildirin..

yazını göremedim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araplar diye bir genelleme yapmak yanlış, fakat hac'da kalbalık ve sıkıntıdan dolayı sünnete uygun olarak sünnet namazları cemaat halinde kabenin imamı kıldırmamış( hac zamanında) detaylı bir araştırma yapmadım.

 

fakat aslolan budur ki arapların ne yaptığı bizi ilgilendirmez, . hatta allaha uymak konusunda babalarımızın ve atalarımızın ne yaptığı bile bizi ilgilendirmez araplar şöyle dursun. bir müslüman kuranı kerime ve hz muhammed sav nin ne buyurduğuna dikkat eder ve hz peygamberin şefaatini isteyen bir mü'minde elinden geldiğince sünnetlere uymalıdır.

 

bu konuda bize rehber olacak yeterli mirasımız mevcuttur. (kuran ve sünnet)

gerisine alldırmayalım derim.

--------------------

Redd-ül-muhtar’daki hadis-i şerifte ise, (Öğlenin farzından önceki [sünneti] terk eden, şefaatime kavuşamaz)

 

Sünnet yalnız olarak kullanılınca, İslamiyet anlaşılır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Ümmetimin arasında fitne fesat yayıldığı zaman sünnetime uyana, [Dinin bildirdiği ibadetleri yapıp haramlardan kaçana] yüz şehid sevabı vardır.) [Hakim]

 

(Bir zaman gelir ki, sünnetim [İslam] unutulur, sünnete uyan garip olur.) [Şir�a]

 

(Sünnetimi [İslam dinini] terk edene şefaatim haramdır.) [H.Erbain]

(İslamiyet�ten ayrılan şefaate kavuşamaz) demektir. (Şerh-i hadis-i erbain, Şir�a)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...