Jump to content

Reklam Nedir?


Rorschach
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Reklam en genel tanımıyla, bir ürün veya organizasyon hakkında, ödeme ile yapılan, kişisel olmayan, ikna edici doğaya sahip, belirgin sponsoru olan ve araçlar kullanılarak izleyici olan müşteriye sunulan planlı bir iletişim biçimidir. Reklamlar ekonomik olanakları yüksek olan bütün şirketler tarafından kullanılır. Reklam, şirketin ideolojik, siyasal, ekonomik ve kültürel amaçlarına ulaşmasına yardım eder. Firma dünyasında pazarlamanın nihai amacı pazarın kontrol mekanizmalarından geçerek firmaya fayda sağlamaktır.

 

Reklam endüstrisi öncelikle reklam verenler, reklam firmaları, medya ve endüstriye hizmet sunan tedarik firmalarından oluşur. Bu döngü içerisinde firmanın amaçlarına hitap edecek bir iletişimsel öğe ortaya çıkar. İşte bu öğe reklamdır. Reklam döngüsünü oluşturan bu organizasyonların yanında bir reklamın oluşması için gereken diğer unsurlar, hedef kitle, firmanın amaçları ve satış politikaları hitap etmesi olarak sıralanabilir. Firmalar her zaman ürünleri en iyi şekilde pazarlayıp, ürünleri satıp kar etmenin amacındadırlar bu nedenle reklamı kullanır. Hedef kitle diğer adıyla müşteri ise en uygun ve en iyinin peşindedir onlarda işte bu nedenle reklamları kullanır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer Konular

    • Reklam Nedir - Özellikleri Nelerdir?..

      Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (d

      , Yer: Genel Kültür

    • Reklam nedir ? Neden önemlidir ?

      Pazarlama iletişimi öğeleri içinde üzerinde en çok konuşulan ve belki de kendisinden en çok şey beklenen reklamdır. Reklam gerek üreticiler gerekse de tüketiciler için önemli bir unsur haline gelmiştir.   Reklamın bu kadar önem kazanması ve günlük hayatın içine bu kadar girmesi farklı açılardan bir çok tanımının yapılmasına imkan sağlamıştır.   İletişim açısından reklam: ‘Bir işin, bir fikrin, bir ürün veya hizmetin para karşılığında, kitle iletişim araçlarının denetiminin kullanılmas

      , Yer: Serbest Kürsü

    • Reklam Nedir ?

      Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli

      , Yer: Serbest Kürsü

×
×
  • Yeni Oluştur...