Sidre Oluşturma zamanı: Mayıs 1, 2013 Paylaş Oluşturma zamanı: Mayıs 1, 2013 Karlı zeminde tekerleklerin kaydığını hissettiğinizde panik yapıp frene kesinlikle basmayın Bu tekerleklerin çekişini ortadan kaldırır ve aracınızı kontrol edemezsiniz Aracınız kaymaya başladığında blok fren hiç bir işe yaramaz Savrulduğunuzu hissettiğinizde pedallardan ayağınızı çekin ve aracın kendi kendine yavaşlamasına izin verin Fren yapmak gerekiyorsa ve ABS devreye giriyorsa ani fren yapmayın Eğer arabanızda ABS yoksa pedalı yavaşça pompalayarak tekrar tekrar fren yapın Karlı havada sürüş deneyimi olmayan birçok insan önündeki aracı çok yakından takip ediyor Bu durumda da herhangi bir problem olduğunda tepki gösterme sürenizi azaltıyor Karlı havalarda arabalar arasındaki mesafenin normalin iki katı kadar olması gereklidir Örneğin yaklaşık 50 km hızla gidiyorsanız öndeki araçla aranızdaki mesafe 12 araç uzunluğunda olmalı Sürücüler arabalarını soğuk ve karlı kış havasına göre hazırlamazlar Gerçekte en tehlikeli yol ilk kar yağışından sonraki gündür Arabanızı kış için hazırlamak için her lastiğin diş kalınlığını kontrol edin En iyi yol tutuşu için bu kalındığı en az 48 milimetre olması gereklidir Hızlı araba kullanmak karlı havalarda yapılan en büyük hatalardan biridir Sürücüler otoyola girdiklerinde hava koşulları ne olursa olsun her zamanki hızlarında gidiyorlar Ancak bu yanlıştır Arabanız kaymaya başladığında kaza yapmanız kaçınılmazdır Karlı ya da buzlu yüzeylerde fren yapınca durma süreniz kuru bir asfaltla karşılaştırıldığında 4 ile 10 kat artar Hava sıcaklığı donma noktasına yaklaştığında vekar yağışıbaşladığında hızınızı kesmelisiniz Kar yağışı başladığında doğru bir hız dilimi yoktur Bu nedenle yol durumuna dikkat etmeli ve buna göre arabanızın güvenli olacağı hızı tahmin etmelisiniz. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.