Jump to content

Kişisel Marka Dosyası...


Guest halpetya
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Kişisel Marka Dosyası

Nedir?

Kişisel markalaşma, üzerinizde taşıdığınız “değer etiketleri” nin farkında olmanızdır. Aynı zamanda geliştirilebilecek potansiyelinizi keşfetmenizdir. Kimsin, ne için yaşıyorsun, güçlü ve zayıf özelliklerin neler, çevrende nasıl tanınıyorsun, hayata nasıl bir katma değer sunuyorsun gibi soruların cevabının verilmesidir.

Yalın, net, daha derin, daha engin bir anlamlandırma, tanımlamadan bahsediyoruz. Vizyonunuz, bu vizyonu yerine getirebilmek için üstlendiğiniz misyon nedir? Hedefleriniz, idealleriniz, yol haritanız nedir?

Bir çeşit marka kimlik sorgulaması gibi. Doğuştan gelen özelliklerle birlikte eğitim ve tecrübelerimiz de yaşamınıza yön verir. Tüm bu sorgulamalar aslında yaşamın ta kendisidir. Her hareketiniz, markanıza pozitif ya da negatif bir şeyler yükler. Başarı, saygınlık, bilinirlik gibi kategorilerde ibreniz gider gelir.

İletişime geçtiğiniz her varlık sizi algılar ve edilgen olarak aldığı cevapları yorumlamaya başlar ve size etiketler yapıştırarak ilişkisini buna göre devam ettirir. Aslında yaşamın ta kendisidir “kişisel markalaşma” ve yüzleşmemizdir kendimizle, hayalini kurduğumuz geleceğimizle.

Ne Değildir?

Hava atmak,caka satmak, insanlara yukarıdan bakmak, övünmek, yalakalık yapmak, maymun iştahlı olmak, hırslarının esiri olmak değildir. Aksine mütevazi, hoşgörülü, uzlaşmacı, çözümcü, dinlemeyi, anlamayı, empati kurmayı bilmek demektir.

Örnek alabilirsiniz ama zoraki başkalarına benzemeye çalışmak, yapay taklit davranışlar sergilemek değildir. Aksine kendin olmaktır, doğal olmaktır.

Kısa süreli uygulanabilecek pazarlama, satış taktikleri hiç değildir. Yaşamınız boyunca, hatta öldükten sonra da devam edecek bir algı bütünüdür.

Kendinizi olur olmaz sürekli ön plana çıkarmaya çalışmak, iş kapmak, para kazanmak için türlü türlü hilelere başvurmak, kasmak, rol yapmak değildir. Aksine insan doğasında var olan özelliklerle dolu bir beslenme çantası gibidir.

Başkalarını rahatsız ederek, zorlayarak, bıktırarak uygulanamaz. Özünde, “faydalı olma” kuralını barındırır. Hem kendiniz, hem de çevreniz içindir bu fayda.

Niçin Gereklidir?

Huzur ve başarı için diyebiliriz. İnsanın, “bilinçli farkındalık” ile yaşamdaki duruşunu anlaması kadar huzur verecek başka bir şey olamaz. Güçlü ve zayıf yönlerinizi, iletişiminizde, davranışlarınızdaki yanlışları, eksikleri, geliştirilmesi gereken yönleri fark edersiniz.

Ne kadar eğitimli, tecrübeli, yetenekli olursanız olun başkalarına sunmadıkça bir anlamı yoktur. Sosyal network oluşturmanız, iletişim kanallarnızı artırmak için gereklidir.

Özellikle kariyer yaşamınızda bir çeşit kendi koçluğunuzu, danışmanlığınızı, pazarlama-satış müdürlüğünüzü yapmış olursunuz.

Size yaşama gücü veren, huzur veren tutkularınızı, ideallerinizi ancak kişisel markalaşma adımlarını atarak gerçekleştirebilirsiniz.

Nasıl Olunur?

Önce kendinize şu soruları sormakla başlayın;

S- Güçlü ve zayıf yönlerim neler?

S- Çevremde nasıl tanınıyorum?

S- Tutkularım neler, uygulayabilmek için ne yapıyorum?

S- Gerçekten yapmayı çok istediğim şeyler neler?

S- Gerçekten çok iyi olduğum alan-lar ne?

S- Yaşamdaki sorumluluklarım neler?

S- “Başarmak” benim için ne anlama geliyor?

S- Öldükten sonra ne miras bırakmak, ne ile hatırlanmak isterdim?

Bu sorular uzayabilir, sizler de ekleme yapabilirsiniz. Sırayla şu adımlar takip edilebilir:;

- Kısa, orta ve uzun vadedeki hedefleriniz, ideallerinizi yazın ve başucunuza koyun.

- Bir mentor, danışman bulun sorun, çevrenizden sürekli kendinizle ilgili geri bildirimler isteyin.

- İletişime geçin, insanlara fayda sunun, netwokünüzü genişletin. Konferanslara, seminerlere, organizasyonlara katılın, tanışın ve sürekli temasta kalın.

- Ulaşılabilir olun, uzak durmayın. Sosyal medya networklerinde ihtiyacı olanlar sizi bulabilsin.

- Kartvizitinizden, konuşma stilinize kadar “paket” duruşunuzu gözden geçirin. Gönderdiğiniz e-postanın dahi bir formatı olsun.

- Web siteniz, blogunuz, sunumunuz var mı? İnternet üzerindeki sosyal medya networklerini ne kadar değerlendirebiliyorsunuz?

- Kendinizi, yaşam felsefenizi, güçlü özelliklerinizi yazın, sunun, faydalı hale getirin. En az bir konuda uzman olun, bir mesajınız olsun ve bu mesajı daha geniş kitlelere duyurun.

- Başkalarının problemlerine çözüm bulun. Yazdıklarınıza katılsınlar. Hissedin, hissettirin.

Tüm bunları, somut, ölçülebilir hale getirin. Haftalık, aylık değerlendirmeler yapın. Hangi aşamada olduğunuzu, ne kadar yol aldığınızı sorgulayın.

Ne Faydası Var?

- Kendinizi tanımış olmanız ve buna göre bir yol haritası çizmeniz size büyük bir güç ve huzur verir.

- Kişisel markanızı daha doğru konumlandırarak, mesajınızı daha net hale getirebilirsiniz. Yalın, anlaşılır, net bir duruş.

- Networkünüzü genişleterek yaşamınızı daha etkin ve eğlenceli bir şekle dönüştürürsünüz.

- Saygınlığınız, bilinirliğiniz artar ve beraberinde de başarı gelir. Başarı da maddi kazancınızı artırır.

- Rekabet etmezsiniz, rekabetin mihenk taşı olursunuz. Fırsatlar sizi bulur, çünkü böyle bir ortam hazırlamışsınızdır.

- Hayatı dolu, dolu yaşamanıza yardımcı olur. Stresten uzak, rahat ve emin adımlarla yol alır

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...