Hamd ve Şükür
-
Benzer Konular
-
Hamd ve Şükür
“And olsun ki Biz Lokmân'a: «Allâh'a şükret!» diyerek hikmet verdik. Şükreden, ancak kendisi için şükretmiş olur. Nankörlük eden de bilsin ki, Allâh hiçbir şeye muhtaç değildir, her türlü hamde lâyıktır. ” (Lokmân, 12) Kulluk îcâbı olan amellerin en ehemmiyetlilerinden biri de hamd ve şükürdür. Bu keyfiyet, Kur'ân-ı Kerîm'in ilk âyet-i kerîmesinin; “Hamd, âlemlerin Rabbi olan Allâh'a mahsustur!” sûretinde vârid olmasıyla da sâbittir. Cenâb-ı Hakk'ın sonsuz azametinin, ilâhî, Yer: İslamiyet
-
Şükür Başka Hamd Başkadır
Şükür Başka Hamd Başkadır Bediüzzaman hazretleri, Lem’alar’da, kâinatın gayesinin hayat, hayatın gayesinin de şükür olduğunu ve bunun aksine, hayatın gayesini “rahatça yaşamak; gafletle lezzet peşinden koşmak ve heveskârâne nimetlenmektir” şeklinde tarif edenlerin hayat hakikatine karşı küfrân-ı nimette bulunduklarını ifade eder. Mektubat’ta da, hilkatin en yüksek gayesi ve fıtratın en yüce neticesinin iman-ı billâh olduğunu belirtir. Klasik kitaplarda şükrün nevileri çerç, Yer: İslamiyet
-
Her gün Allah' a cc Sükür ve Hamd edelim
Fatiha 2, 3, 4 Hamd, Âlemlerin Rabbi, Rahmân, Rahîm, hesap ve ceza gününün (ahiret gününün) mâliki Allah’a mahsustur. Mülk 23- De ki: "Sizi yaratan, size kulaklar gözler ve gönüller veren O'dur. Ne kadar az şükrediyorsunuz!" Verdigin nimetler icin, yarattiklarinin adedince sana sükürler olsun Ya Rabbim., Yer: Kuran-ı Kerim
-
Şükür ve Hamd Farkı
YA RABBİ ŞÜKÜR DEMEK; Daima nimet ve ikram-ı Rabbaniye karşı duyulan minnet ve Mahcubiyetin ifadesidir. Şükrün ifadesinde; Tekrarının, Devamının ve fazlalaşmasının arzu edildiği gizlidir. Çok şükür denilince Ya Rabbi bunu devam ettir, bunu çekme, bunu kesme arzusu vardır insanda. Yemeği yedin çok şükür dedin, ne güzel. Ya Rabbi bunu yine devam ettir demektir. YA RABBİ HAMD OLSUN DEMEK; Hamd edersen Elhamdülillah Yani Ya Rabbi bu kadar kafidir, fazlasını arzulamam, Kanaat hududund, Yer: İslamiyet
-
Münir Derman Hz. Anlatıyor : Hamd Ve Şükür
Allah Dostu Derki.. Şükür daima ni'met ve ikram-ı Rabbâniye karşı duyulan minnet ve mahcubiyetin ifâdesidir. Şükrün ifâdesinde, tekrarının, devâmının ve fazlalaşmasının arzu edildiği gizlidir. “Hamd” de: “Bu kadar kâfi”, “Fazlasını arzulamam”, “Kanaat hududundan bir santim ilerlemesini istemiyorum”, “Beni bu hâlime bırakın” istekleri mevcuddur. Mesaib ve belâyaya karşı en büyük bir silâhtır hamd. Hamd edilecek yerde şükür yapmak, şükür edilecek yerde hamd etmek caiz değildir. Hem de te, Yer: İslamiyet
-
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.