Jump to content

2014 Skoda Yeti Subat’ta Ülkemiz Yollarına Çıkıyor


Sidre
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Makyajli-Skoda-Yeti-2014.jpg

 

Çek üreticinin ilk SUV modeli olan Yeti’nin tasarım ve özellikleri kapsamlı bir şekilde yenilendi. Bununla birlikte yenilenen Yeti, artık iki farklı versiyonla piyasaya sunulacak. “Yeti City” versiyonu, büyük şehrin ritmine uyarken, “Yeti Outdoor” daha maceracı bir kişilik taşıyacak. Yenilenen Yeti, 2014 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de olacak… Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Yeti‘nin 1,6 dizel 105 beygir gücünde otomatik DSG şanzımanlı modelinin Türkiye şartlarına uygun olarak geliştirilip üretildiğini belirtti.

Çek üretici tarafından yaklaşık 4 yıl önce piyasaya sunulan ve markanın tarihindeki ilk SUV modeli olan Skoda Yeti, bu süre içinde sınıfına hareketlilik getirmeyi başarmıştı. Ve Skoda, şimdi bu başarılı kompakt SUV modelini kapsamlı bir şekilde yenileyerek tüketicilere sunmaya hazırlanıyor. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan yenilenen Yeti, markanın yeni tasarım anlayışına uygun hale getirilirken, yeni ön ve arka görünüme, alaşım jantlara, yenilenen iç mekana, yeni “simpley clever” unsurlara, maksimum fonksiyonelliğe ve teknolojik yeniliklere kavuştu.

Bununla birlikte araç, artık “Yeti City” ve “Yeti Outdoor” adlarıyla iki farklı karakter ve özelliklere sahip versiyonlarla satılacak. Skoda’nın yenilenen kompakt SUV modelinin, 2014 yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına sunulması planlanıyor.

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Türkiye pazarında Yeti City ve Yeti Outdoor ile yer alacaklarını belirterek “ Skoda markasının Türkiye’den beklentileri çok yüksek. Bu amaçla 1,6 dizel 105 beygir gücünde otomatik DSG şanzımanlı Yeti, Türkiye pazarına uygun olarak geliştirilidi. Türkiye’deki tüketicilerin kullanım alışkanlıkları dikkate alınarak ve özel yatırım yapılarak üretim planına alındı“ dedi. Senyücel şöyle konuştu;

“Biz de bize olan bu güveni boşa çıkarmamak için yoğun bir çalışma içinde olacağız. Yeti’nin büyük şehirler ile birlikte dizel otomatik motor seçeneği ile Anadolu’da da büyük talep görmesini bekliyoruz. Yeti‘nin yeni yüzüyle ve sunduğu yenikler ile beğeni kazanacağını ve gelecek yıl 3.000 adet ve üzerinde satılacağını öngörüyoruz.”

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Skoda olarak 2013 yılını hedefledikleri gibi bitireceklerini de kaydederek, “Yüzde 25-26 oranında büyümeyi sağlayarak yılı satış beklentilerimiz doğrultusunda yılı 12 bin 500 adetler civarında kapatacağız. 2014 yılında tam anlamıyla yenilemiş ürün gamımız ile ve yeni aksiyon modellerimiz ile Skoda olarak gücümüzü daha çok hissettireceğiz” dedi.

Yenilenen Skoda Yeti, markanın yeni tasarım anlayışının tüm unsurlarını üzerinde barındırıyor. Hem Yeti City, hem de Yeti Outdoor, önde ve arkada daha çekici bir görünüme kavuştu. Her iki aracın ön bölümleri, daha yatay hatlarla, yenilen marka logosunu öne çıkaran ızgara tasarımı ve yeniden tasarlanan farlarla şekillendirilmiş.

Yeti, Octavia ve Superb modellerinde de sunulan LED teknolojili entegre gündüz farlarına sahip bi-xenon far seçeneğiyle de satın alınabilecek. Skoda’nın yeni tasarım diline uygun olması açısından sis farları da dikdörtgen bir formda, ön tamponların alt kısımlarına yerleştirilmiş. Bununla beraber arka tasarımda da yine yeni Skoda tasarım felsefesine göre yeniden yorumlanan bagaj kapağı tasarımı dikkat çekiyor.

Kavisli hatlarla Çek kristal işçiliğine gönderme yapan arka bagaj kapağı tasarımı, LED arka far grubu seçeneğiyle bütünleşiyor. Dört yeni tasarımlı alaşım jant ve yeni eklenen gövde seçenekleri de diğer dikkat çeken unsurlar arasında.

Skoda’nın yenilenen kompakt SUV modeli, iki farklı versiyon sayesinde artık zarif, şehir yaşantısına uyum sağlayan ama aynı zamanda asfalt dışı yolculuklara da uygun tasarım unsurlarına sahip. İki versiyon arasındaki en belirgin farklılık, tamponları, yan çıtalar ve kapı eşiklerinde göze çarpıyor. Nitekim Yeti City’de tamponlar, kapı eşikleri ve yan çıtalar gibi plastik bölümler gövde renginde olurken, Yeti Outdoor’da bu kısımlar siyah renkte bırakılmış. Ayrıca Outdoor’da yan aynaların dışı gri renkte.

Yenilenen Yeti’nin iç mekanı da, yeni üç kollu direksiyon seçenekleri, yeni döşemeler, koltuk kılıfları ve gösterge panelinde yer alan yeni dekoratif kaplamalarla tamamen farklı bir havaya bürünmüş. Donanım paketlerine göre isteğe bağlı olarak direksiyon simidinin üzerinde krom ve deri detaylar yer alırken, radyo kontrol düğmeleri gibi fonksiyonel detaylar da bulunuyor.

[h=2]‘Simply clever’ çözümler[/h]Yenilenen Skoda Yeti, aynı zamanda 4 yeni “simply clever” unsura daha kavuştu: Kendisini diğer yeni Skoda modellerinde de kanıtlayan çift taraflı kullanılabilen bagaj kaplaması, bagaj içinde bulunan ve çıkarılabilen LED aydınlatması, sürücü koltuğunun altında bulunan uyarı yeleği boşluğu ve kapı içinde bulunan çöp koyma yeri.

Bu yeni unsurların yanı sıra, Yeti, bilinen isteğe bağlı konfor donanımlarını da sunmaya devam edecek. Bunlar arasında panoramik açılabilen sunroof, çift bölgeli otomatik klima, ısıtmalı ön koltuklar, hız sabitleyici, ısıtmalı ön cam veya elektrik kumandalı sürücü koltuğu yer alıyor. Ayrıca ön yolcu koltuğu sırtlığının yatırılabilmesi, ön koltukların arkasında yer alan katlanabilir masalar, sayısız eşya ve şişe koyma gözü alternatifleri gibi unsurları da saymak mümkün. İç mekanın fonksiyonelliğini artıran ve üç arka koltuğun da bağımsız olarak katlanıp, istenirse de çıkartılabilmesine olanak tanıyan Yeti’nin VarioFlex arka koltuk sistemi de, yenilenme sırasında değişmeyenlerden.

Arka koltuktaki yolculara geniş diz mesafesi (1.027 mm) sunan Yeti’nin 416 litre olan bagaj kapasitesi, koltuklar yatırıldığında 1.760 litreye kadar çıkarılabiliyor. Ayrıca düşük yükleme eşiği de, bagaj kullanımını daha pratik hale getiriyor.

[h=2]SUV Segmentinde 1,6 TDI Motor ve DSG Şanzıman[/h]Yenilenen Yeti, Türkiye’ye iki dizel ve iki benzinli motor seçeneğiyle gelecek. Giriş seviyesinde, 1.2 lt hacimli 105 HP’lik TSI benzinli motor bulunacak. 175 Nm’lik maksimum tork sunan bu motor seçeneği, sadece önden çekişli versiyonlarda olmaya devam edecek, 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor. Yine önden çekişli olarak ve sadece “Green tec” versiyonunda bulunacak 122 HP’lik 1.4 TSI benzinli motor da, 7 ileri DSG otomatik şanzıman alternatifine de sahip olacak. Green tec paketinde start-stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler gibi unsurlar var. Bu motor seçeneğinin ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 6.4 litre ve CO2 emisyon değeri 148 g/km.

Skoda Yeti’yi, kompakt SUV sınıfının en tutumlu modellerinden biri haline getiren Yeti GreenLine versiyonu ise 105 HP’lik 1.6 litre TDI dizel motorla donatılıyor. Yeti GreenLine, bu motorla 100 km’de 4.6 litrelik bir yakıt tüketimi değeri sağlayabiliyor. Düşük tüketim, hantal bir otomobil olduğu anlamına da gelmiyor, 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen Yeti 1.6 TDI, 0′dan 100 km/s’ye 12.1 saniyede çıkarak çevikliğini ortaya koyuyor.

Skoda Yeti GreenLine’da Start-Stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler standart. Bu özellikler sonucunda Yeti Greenline 119 g/km CO2 emisyon değeri sunuyor. Bununla birlikte Yeti’de, 1.6 lt TDI motorla 7 ileri DSG otomatik şanzıman seçeneği de bulunacak. Özellikle Türkiye artan trafik yoğunluğunda ilgi gören bu motor ve şanzıman ikilisi ortalama 5,0 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.

Bunların yanı sıra Yeti’nin 2.0 litre 170 HP’lik dizel motor seçeneği ise, artık dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri çift kavramalı DSG otomatik şanzıman ile sunulacak.

[h=2]Geri görüş kamerası da var[/h]Güncellenen Skoda Yeti, EuroNCAP’te 5 yıldız almış olan selefiyle aynı derecede güvenli. Bu da ABS, fren asistanları, sürücü yorgunluk tespit sistemi ve Elektronik Denge Kontrolü gibi unsurlarla destekleniyor. Ön sis lambaları isteğe bağlı olarak viraj dönme fonksiyonlu olarak da alınabiliyor. Hava yastıklarının sayısı ise 9′a kadar çıkabiliyor.

Yeti, bununla beraber “Optik Park Asistanı” yani isteğe bağlı olarak alınabilen geri görüş kamerasıyla donatılan ilk Skoda modeli… Bunun yanında Yeti’de, son nesil otomatik park yardımcısı sistemi de kullanılmış. İsteğe bağlı donanımlardan olan bu yeni sistem Yeti’nin kolaylıkla uygun park yerini bularak, direksiyon hareketlerini otomatik kontrol edip geri manevrayla ve yola paralel park etmesini, aynı şekilde park yerinden çıkmasını sağlıyor. Yeti’de KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de ilk kez kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...