Sidre Oluşturma zamanı: Aralık 18, 2013 Paylaş Oluşturma zamanı: Aralık 18, 2013 Hepimizin başına gelmiştir, bir tanecik yoğurt almak için markete girip elimizde poşetlerle çıktığımız. Daha sonra sorarız kendimize “acaba yoğurt aldım mı?” diye. Peki ne oluyor da yoğurt alma işi bu kadar karışıyor? İstanbul’daki pazar yerlerinden alışverişimizi güzelce yapıyorken bir anda alışkanlıklarımızı değiştiren bu süpermarketlerin numarası ne? Süpermarketlerde giriş dışında genelde pencere yoktur Bunun sebebi dış dünyadan uzaklaşmanızı ve alışverişe odaklanmanızı sağlamaktır Yoğurt, süt, ekmek gibi günlük tüketimi yoğun olan ürünler marketin en arka reyonlarındadır Bunun sebebi ise siz yoğurt almaya giderken diğer reyonları da gezmenizi sağlamaktır Siz yoğurt almak için reyonlar arasında dolanırken göz hizanızda renkli bir ahenk vardır Bu sizin sahip olma/edinme duygunuzu tetikler Süpermarketlerin genelinde girişte sağda taze ürün reyonları bulunur Yapılan araştırmalar insanların ürün gezmeye sağdan başladığını ortaya koymuştur. Girişte, sağda taze ürün (çiçek, sebze, meyve vb) görülmesi diğer ürünler için de taze algısı yaratır. Aynı rafta bulunan iki ürün arasında sağ taraftaki ürün genelde daha pahalıdır Bunun sebebi de tamamen bizim sağ taraf algımızdan dolayıdır Alışveriş arabaları olması gerekenden büyüktür Büyük alışveriş arabası bilinç altınıza “daha fazla alışveriş yapabilirim” veya “çok fazla şey almadım” mesajı verir Etiketlerde küsuratlı ürün fiyatları vardır: “Deterjan sadece 19.90 TL” Yapılan araştırmalar, küsuratlı ve senkron rakamlı fiyatların daha “uygun fiyatlı” olarak algılandığını göstermiştir En karlı ve pahalı ürünler yaklaşık 1.6 metre yüksektedir 1.6 metre insanlar için göz hizası olarak kabul edilmiş ve alışverişin en çok yapıldığı yükseklik olarak belirlenmiştir Erkeklerin tercih ettiği ürünler genelde reyon koridorunun tam ortasındadır Erkekler sadece almak istedikleri ürüne yönelir ve aldıktan sonra geri dönerler; buna”bumerang etkisi”denir. Erkeklerin reyonda daha fazla ürün görebilmeleri için o ürünler reyonun ortasında yer alır. Pahalı ürün reyonu zeminlerinde küçük, diğer reyonlarda ise büyük karo kullanılır Yapılan araştırmalar, küçük geometrik şekillerin (karoda olduğu gibi) hızlı karar verilmesini sağlarken, büyük şekillerin karar alımını yavaşlattığını göstermiş Hiçbir koridor boşluğa açılmaz Her koridorun sonunda mutlaka bir başka ürün reyonu vardır, ürünlerle olan kontağınızı kesmemek için… Deterjan reyonundan gelen mis gibi kokan yıkanmış çamaşır kokusu… Sıkı sıkı paketlenmiş ürünlerden gelmiyor maalesef o kokular, sizin algınızı açmak için uygulanan koku spreyleridir Fırından yeni çıkmış, çıtır çıtır taze ekmek kokusu… Dikkat ettiniz mi? Birçok süpermarkette fırın bile yoktur ama ekmeğin kokusu sizi alır götürür, yani size ekmek aldırır, iştahınızı açar Prezervatifin yanında enerji içeceği… Pazarlamada çapraz satış denilen bu yöntem ile aklınıza gelmediğinde alma ihtiyacı duymayacağınız ama aklınıza geldiğinde almak isteyeceğiniz ürünler yan yana yerleştirilir. Hijyenik ped reyonundan görünen çikolata reyonu… Et reyonunun yanında veya karşısında baharat reyonu… Kasanın yanında duran sakız, çikolata ve şeker reyonu… Bunların hiçbiri tesadüf değildir. Bir de 5 TL’lik daha alışveriş yaptığınızda kazanacağınız indirim var Alışveriş yapmaya doyamadığımız, “5 TL’lik daha alışverişin günahı olmaz” dediğimiz anlar. İlkay Nihat Kurtuluş Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Eloa Yanıtlama zamanı: Aralık 18, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Aralık 18, 2013 Asla markete gidipte lazim olan seyle geri gelmem.. birkac posetle cikmazsam rahat edemem Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
yasin34 Yanıtlama zamanı: Aralık 18, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Aralık 18, 2013 Alısverıste 20 lık bayan olan var temızlıkte 50 lık nıne olan var :B Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Arşivlendi
Bu konu artık arşivlenmiştir ve başka yanıtlara kapatılmıştır.